Det kendte og klassiske blå-hvide TDC-logo vil snart ikke længere kunne ses over butikker på gader og stræder rundt om i landet.
TDC har nemlig valgt at blive hundrede procent til det for de fleste danskere kendte Yousee, når det gælder handel med private kunder.
Det skriver virksomheden i en fondsbørsmeddelelse ifølge detailfolk.dk.
Dermed kommer de 50 TDC-butikker, der i dag er spredt ud over hele Danmark, til at skifte udseende og blive til rene Yousee-butikker.
- Dette initiativ vil indebære, at Yousee integreres fuldt ud med TDC, inklusiv at IT-platforme og transmissionsnetværk samles, salgskanaler, go-to-market-strategi og markedsføring forenes, og at der tilbydes en integreret portefølje af løsninger med et konsistent produkt-roadmap, skriver TDC ifølge detailfolk.dk i fondsbørsmeddelelsen.
Samme produkter i butikkerne
Med den forenklede model håber virksomheden at kunne spare 600-700 millioner kroner, skriver detailfolk.dk, som har været i kontakt med presserådgiver hos TDC Rasmus Avnskjold.
Han forklarer at butikkerne på trods af det nye udseende ikke kommer til at ændre sig nævneværdigt.
- De fortsætter stort set med at sælge de samme produkter. Skåret ind til benet er der mobil, bredbånd og tv. Og det er de samme tre basisprodukter, vi kommer til at tilbyde, uddyber han.
Butikkerne skifter navn pr. første juli 2016.