Tab dig lidt nemmere - spis chili når du træner
Læs, hvornår det er bedst at spise chili, hvis du vil bruge den stærke sag aktivt i forbindelse med en kur og træning.
Den er stærk, og den er sundt. Bid i chilien - det er godt for dig.
Den er stærk, og den er sundt. Bid i chilien - det er godt for dig. SCANPIX arkiv


Vi er rigtig mange, der gerne vil tabe os et par kilo eller mere, og noget af det, der er afgørende for, hvor effektivt et vægttab man opnår - udover træning og sund kost - er ens forbrænding.

Der er flere forskellige måder at booste forbrændingen på - og en af dem er chili.

’Det er rigtigt, at chili hjælper på forbrændingen, specielt når de meget stærkt-smagende frugter bliver kombineret med træning,’ forklarer SØNDAGs faste ekspert Rikke Goerlich, der er uddannet phytoterapeut.

Boost din forbrænding og tab op til 5 kilo på 2 uger. Se hvordan på Søndag.dk.

Forlænger den gode effekt

Chilien er simpelthen med til at forlænge træningens effekt.

’Det aktive stof, capsaicin, der findes i chili, fortsætter nemlig med at styrke dit stofskifte længe efter, at du selv er færdig med at træne og måske ligger hjemme på sofaen og slapper af,’ lyder forklaringen fra SØNDAGs faste ekspert Rikke Goerlich, der er uddannet phytoterapeut.

Dermed får man altså ekstra meget ud af ens træningsanstrengelser.

Tab dig et kilo om ugen uden at være sulten. Se hvordan på Søndag.dk.

SØNDAGs Sundhedspanel, SØNDAG, Aller Media

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.