Svag omsætningsvækst i tøjkoncernen IC Group
IC Group har leveret et årsregnskab, som ikke adskiller sig frygteligt meget fra det forrige.


Der var ikke de store overraskelser i vente, da tøjkoncernen IC Group offentliggjorde sin rapport for det forskudte regnskabsår 2014/15.

Det er lykkedes at hæve omsætningen med 75 millioner kroner til 2638 millioner kroner, svarende til 2,9 procent. Til gengæld er bundlinjen skrumpet en smule.

Resultatet af primær drift før skat og afskrivninger faldt med 21 millioner kroner til 207 millioner.

Koncerndirektør Mads Ryder mener, at man efter en omstrukturering og frasalg af en række aktiviteter nu står bedre rustet til fremtiden med fokus på de tre tilbageværende mærker: Peak Performance, Tiger of Sweden og By Malene Birger.

- Vi har et klart og entydigt fokus på premium-segmentet, og vi har tre stærke premium brands, som i år har leveret gode og tilfredsstillende resultater.

- Vi skal og vil levere mere, end vi gør i dag - både hvad angår vækst og indtjening. Det er vi fast besluttet på, siger han.

Hvad de tre mærker angår, leverede Tiger of Sweden den største omsætningsvækst med 6,9 procent i danske kroner. Peak Formance omsatte for 2,5 procent mere end året før, og By Malene Birger noterede en vækst på 4,8 procent.

IC Group ejer også mærkerne Saint Tropez og Designers Remix. Begge brands står imidlertid uden for selskabets strategi og er derfor på vej over på andre hænder.

På grund af valutakurserne var den egentlige vækst i lokal valuta dog reelt en del højere.

IC Group forventer en omsætningsvækst i 2015/16 på fire procent.

/ritzau/

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.