Snart vil det være slut med tomme sædder til Randers FC's hjemmekampe.
Klubbens direktør, Michael Gravgaard, har besluttet, at ubrugte sponsorbilletter skal tilbydes til familier i byen, der ikke selv har midlerne til at følge klubben.
Det skriver Randers Amtsavis.
Michael Gravgaard fik idéen, da han under et besøg hos Randers KFUM mødte unge fans, der fortalte, at de gerne ville følge klubben tættere, men at deres forældre ikke havde råd til at tage dem med til kampene.
- Jeg har selv været i den kategori af mennesker, der tænkte, at hvis man virkelig ville til fodbold, så skulle man også nok kunne finde de 100 kroner, det kostede. Men sådan er virkeligheden desværre ikke altid, siger Michael Gravgaard til Randers Amtsavis.
Projekt "undgå billetspild"
Billetterne skal komme fra klubbens sponsorere, der ikke altid selv udnytter de billetter, som de får stillet til rådighed.
Så ved at gøre det muligt for sponsorerne at sende billetterne videre til værdigt trængende, kan klubben også undgå, at der står sædder tomme til kampene.
Projektet kalder direktøren selv for "undgå billetspild.
Han regner med, at der kommer til at være 30-100 billetter per kamp.
Randers FC skyder projektet igang i samarbejde med Bysekretariatet - den administrative del af Norby-projektet - der vil fordele de ubenyttede sponsorbilletter til værdigt trængende.