”Det betyder ikke noget for os, hvilken bil vi kører i. Det, der betyder noget for os, er, at vores kunder får god service, når de handler med os” siger Mads Brink.
Det startede med alufælge
Da Mads Brink og Niklas Sørensen, som i dag begge er 27 år, grundlagde Nimalift, var de i begyndelsen af 20’erne. I begyndelsen importerede de alufælge fra England, som de solgte videre til kunder på det danske marked.
De åbnede et lille værksted, hvor de skiftede dæk for kunderne, og da de fik brug for en autolift og nogle dækmaskiner, fandt de en leverandør i Kina, som kunne sælge dem det nødvendige udstyr til værkstedet. Det kunne dog kun betale sig, hvis de købte fem lifte, og derfor blev de penge, de hidtil havde tjent på at sælge alufælge investeret i disse fem lifte.
Øjnede et hul i markedet for autolifte
”Fra vi satte liftene til salg, gik der kun ti minutter før den første var solgt. Det gik rigtig hurtigt, og vi fik øjnene op for, at der var et hul i markedet, som vi kunne udfylde,” siger Niklas Sørensen.
Siden starten har Nimalift solgt mere end 1000 autolifte til både private samt større og mindre virksomheder. Uanset hvem der køber en autolift, en dækmaskine eller nogle af de andre produkter, de sælger hos Nimalift, gør de to ejere altid en dyd ud af at give kunderne en god oplevelse.
”Vi kender vores maskiner ud og ind. Der er ikke noget af det vi sælger, som vi ikke ved, hvordan virker. Vi kører også gerne ud til kunderne, hvis der er noget, de skal have hjælp til. Service er det vigtigste for os, for en god anbefaling fra kunderne er den bedste markedsføring, vi kan få,” siger Mads Brink.
Før de stiftede Nimalift, var Niklas Sørensen og Mads Brinks eneste erfaring med autobranchen et fritidsjob, der gav dem ideen til at starte deres første importeventyr med alufælge.
Mådehold har fået de finansielle muskler til at vækste
”Vi er kommet langt siden starten, og det skyldes blandt andet, at vi ikke har trukket så mange penge ud til os selv. Vi har altid prioriteret at have en god økonomi, så vi har et solidt fundament at udvikle virksomheden på” forklarer Niklas Sørensen de to iværksætteres strategi.
Det har klaret dem sikkert igennem en finanskrise og mange andre udfordringer, som de har mødt på deres vej. ”Det marked vi startede op i, har om noget bevist over for os, at penge på kontoen nu engang er bedre end hurtige biler i garagen”, konkluderer Mads Brink.
Betalt indhold: Leveret i samarbejde med Consumer Media