Sponsorer: Vi støtter op om Brady
Utroskab og doping kostede Woods og Armstrong dyrt. Men Tom Brady slipper for samme skæbne, mener eksperter.
NFL-quarterback Tom Brady kommer formentlig ikke til at få klø af sine sponsorer for mulig indblanding i snyd. Arkivfoto
NFL-quarterback Tom Brady kommer formentlig ikke til at få klø af sine sponsorer for mulig indblanding i snyd. Arkivfoto Foto: Charles Krupa/AP


Det er endnu uklart, om NFL-stjernen Tom Brady bliver straffet i forbindelse med den sag om snyd under en kamp, der onsdag blev offentliggjort en rapport om.

Men indtil videre kan Brady glæde sig over, at hans sponsorer tilsyneladende har tænkt sig at bakke ham op - selvom rapporten konkluderede, at det er "overvejende sandsynligt", at New England Patriots bevidst fjernede luft fra boldene i et opgør mod Indianapolis Colts i januar, og at Brady mindst havde et "generelt kendskab" til det.

Torsdag var Brady, en af de største og mest respekterede sportsfolk i USA, ikke meget for at kommentere rapporten.

- Der er stadig en proces i gang, og den er jeg involveret, sagde Brady.

Sagen risikerer at kaste smuds på Bradys ellers så pletfri 15 år lange karriere i NFL, hvor han har vundet fire Super Bowls og opnået status som et af sportens største navne nogensinde.

Og hvis det ikke er tilstrækkeligt, så udgør han sammen med sin hustru, den brasilianske supermodel Gisele Bündchen, et af de mest omtalte par i USA.

Brady afviser ethvert kendskab til sagen om boldsnyd, og ingen af hans sponsorer har indikeret, at de vil trække sig.

- Hvis du spørger mig, om en producent af luksusprodukter fortsat ønsker, at han bærer deres ur eller andet, der er glamourøst, så tror jeg, de vil, siger Michael Cramer, ekspert i sport og medier ved University of Texas.

At Brady danner par med en verdenskendt supermodel er også med til, at sponsorerne holder fast i NFL-spilleren, mener Cramer.

Andre store stjerner som golfspilleren Tiger Woods og cykelrytteren Lance Armstrong har mistet sponsorer i kølvandet på skandaler om henholdsvis utroskab og doping, men samme skæbne ventes ikke at ramme Brady.

- I sidste ende drejer det sig om, hvorvidt sponsorerne gerne vil forbindes med navnet Brady, og det han står for. Og jeg tror, at svaret er ja, siger Jason Maloni, vicedirektør i pr-firmaet Levick.

/ritzau/AFP

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.