Måske bør rød blok satse mere på sexlegetøj og chokolademuffins.
I hvert fald viste de lidt anderledes - og ganske underholdende - valg, der helt uofficielt blev afholdt i butikker, er andet resultat end folketingsvalget. Det skriver Detailfolk.dk.
Et par butikskæder var hoppet på valgvognen og brugte den demokratiske begivenhed til reklamestunts. For eksempel bad sexbutikken Sinful.dk kunderne om at købe enten en blå eller rød valg-dido for at signalere, om de helst ville have Lars Løkke Rasmussen eller Helle Thorning-Schmidt med i seng. 50,7 procent af kunderne fandt tilsyneladende Thorning mest sexet og bestilte en rød dildo.
Og venstreorienterede er tilsyneladende ikke kun en smule gladere for sexlegetøj end de højreorienterede. De er også lidt mere sliksultne.
I hvert fald kan Bilka, der i tre dage op til valget solgte muffins i røde og blå indpakninger, konstatere, at 51 procent af de kageklade kunder foretrak de røde.
Indkøbschef i Dansk Supermarked, Jørgen Boye, vil dog ikke konkludere for meget på baggrund af muffinvalget.
- Som med så meget andet her i valgkampen, bør man spise brød – eller kage – til resultatet. Farveblinde kunder, situationer hvor der midlertidigt har været udsolgt af den ene eller anden farve og andre tilfældigheder kan have spillet ind, siger han til Detailfolk.dk.