Skal du bummelumme under løbeturen? Slip af med trangen
Er du også generet af at skulle på toilettet, når du endelig er kommet ud at løbe? Så prøv at følge disse enkle råd
Løbeturen kan være hård nok i sig selv - at jagte toiletter oveni har man ikke brug for.
Løbeturen kan være hård nok i sig selv - at jagte toiletter oveni har man ikke brug for. Foto: Scanpix/Iris


SØNDAGs Sundhedspanel, Aller Media

Løbeskoene er bundet, kroppen pakket ind i løbetøjet og du er endelig kommet af sted på den ugentlige løbetur. Men hvor man helst vil sætte den ene fod foran den anden og tilbagelægge løberuten, er der mange der oplever at få løbeturen forstyrret af en trang til at gå på toilettet.

Vil du gerne skifte 5-kilometerruten ud med en der er længere. På soendag.dk får du her et par simple råd, så du kan komme i gang.

Fem tips så du undgår toilettet på løbeturen

Men det kan undgås, hvis du prøver disse 5 gode råd, lyder det fra SØNDAGs sundhedsekspert Anne W. Ravn, der er uddannet diætist.

Tip 1

Hvis du spiser det seneste måltid mindst tre timer før din løbetræning, så rumler maden ikke i maven, mens du løber.

Tip 2

Spis f.eks. et lille stykke brød eller en halv banan, en halv time inden du løber. På den måde kan du modvirke sultfornemmelsen. Banan er desuden let stoppende, så det kan virke dobbelt så effektivt.

Tab 1 kilo om ugen uden at gå rundt og være sulten. Få kuren på soendag.dk

Tip 3

Drik vand til daglig og drik rigeligt, så du er godt hydreret.

Tip 4

Drik en eller to kopper kaffe en times tid inden længere løbeture. Kaffe sætter gang i maven, så du kommer på toilettet, før du har løbesko på og er langt hjemmefra.

Tip 5

Hav altid lidt toiletpapir med, hvis du ikke har været opmærksom på at følge disse råd.

5 råd til at holde motivationen i vinterkulden. Læs mere på Søndag.dk

Se også:
 

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.