Fakta har etableret et supermarked på Roskilde Festival, som servicerer festivalens gæster med alt fra læskende drikke til konserves og bagværk.
Butikken har lavet en opgørelse over, hvad de sælger mest af. Og den overrasker. Normalt er makrel og tun på dåse nemlig en yndet spise blandt Roskilde-deltagere, men sådan er det ikke i år, skriver MX.dk
Af spiselige varer dominerer croissanter og kanelsnegle nemlig listen, mens øl og kildevand er topscorerne på den flydende front. Og det voldsomme salg af bagværk overrasker Fakta.
"Vi løb fuldstændig tør på den første dag og måtte fordoble vores bager-hold. Gæsternes køb overrasker os. Hvor der for ti år siden ikke var nogen Roskilde Festival uden dåsetun og makrel i tomat, har gæsternes stil ændret sig, og de vil hellere have noget, de lige kan spise på vejen," siger daglig leder i fakta-boden Martin Steenberg.
Top 10: De mest solgte varer
- Øl - 14.750 stk.
- Kildevand - 2.575 stk.
- Mælk - 1.916 stk.
- Coca Cola - 1.858 stk.
- Kakao - 1.604 stk.
- Croissant - 1.518 stk.
- Slushice - 1.389 stk.
- Kanelsnegl - 1.091 stk.
- Red Bull - 886 stk.
- Juice - 812 stk.
De mindst solge varer
- Snapseglas - 3 stk.
- Affaldssække - 4 stk.
- Remoulade light - 4 stk.
- Dåseåbner - 9 stk.
Kilde: MX.dk