Avisen.dk
Nyhedsbrev | Opret profil | Log ind | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Sass til Enhedslisten: I undergraver os

Enhedslisten er i færd med at undergrave regeringens mulighed for at fastholde magten, siger Sass Larsen.

9. juli 2012 kl. 03:22 (opdateret kl. 08:16)
Start et spil på Spigo.dk
Spil
Foto: HOUGAARD NIELS / POLFOTO

Efter ni måneders regeringsførelse lancerer Socialdemokraterne nu ifølge Politiken mandag det hidtil hårdeste opgør med det parlamentariske grundlag, Enhedslisten.

Socialdemokraternes gruppeformand, Henrik Sass Larsen (S), mener, at Enhedslisten med sin "hadske" retorik er ved at undergrave regeringens muligheder for at fastholde magten.

- Der er blevet råbt "pis", "klaphatte" og "forrædere" efter os. Det er jo et sprogbrug, som er ganske, ganske voldsomt.

- Måske vil Enhedslisten få en vælgermæssig fordel ud af det. Men de vil ikke få den fordel, at der er en S-ledet regering bagefter, siger Henrik Sass Larsen til Politiken.

Gennem hele forløbet omkring skattereformen afviste Enhedslisten regeringens planer om at skære i overførselsindkomsterne.

I stedet vurderede regeringen, at den fik mest af sin politik igennem ved et forlig med de borgerlige. Og det er der en god forklaring på, mener Sass:

- Enhedslisten er et ekstremt, venstreorienteret parti, der ønsker sig et klasseløst, kommunistisk samfund. Vi kan ikke få al vores politik igennem med dem, for de vil jo ikke skrive under, når det begynder at gøre ondt.

- Og det er jo problemet: Man kan ikke få det danske samfund til at hænge sammen med fantasilliarder, siger Henrik Sass Larsen til Politiken.

Han afviser, at regeringen kan give vetoret over sin politik til Enhedslistens 25 mand store hovedbestyrelse, der reelt sidder med magten over partiets politik.

Enhedslistens fungerende ordfører, Pernille Skipper, afviser over for Politiken, at partiets stil er skadelig for regeringen:

- Det er at fejlfortolke situationen, hvis Henrik Sass Larsen mener, at den krise, regeringen står i, skulle være Enhedslistens ansvar, siger hun til Politiken.

Ifølge professor i statskundskab Kasper Møller Hansen fra Københavns Universitet er krisen i regeringsblokken nu så dyb, at efterårets finanslov hænger i en tynd tråd.

Foto: Rocker og ungpige-sex: Se politiske comebacks

Læs også: Sass' jernnæve rammer ledige: I må skifte fag

Læs også: Danske Bank var millimeter fra afgrunden

NYHEDSBREV
 
Interesserer du dig for nyheder om job og arbejdsliv, så prøv Avisen.dk's nyhedsbrev!
separator
Du kan naturligvis altid framelde dig igen, og vi deler ikke din mail med andre.
Læs vores forretningsbetingelser.
DEBAT OM ARTIKLEN
For at kommentere skal du være logget på Facebook. Logges på via "Kommenter via...", genindlæs siden
09.07-2012 | 08:38 af gitte rasmussen
Den krise regeringen er i, er de selv skyld i. Man kan ikke sige et før et valg, og gøre det stik modsatte efter valget. Derudover har Socialdemokraterne et oprydningsarbejde i baglandet, for deres politik er ikke længere socialdemokratisk med liberalistisk, og det er ved at gå op for flere og flere Socialdemokrater, og især deres vælgere. Men de kan jo være glade for de ikke bor i Grækenland, for de råber man ikke... der spytter man på den slags vendekåber.
 
09.07-2012 | 08:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 09:10 af Ove Nielsen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
09.07-2012 | 09:12 af Ove Nielsen
# Christen S

Jeg er enig i de betragtninger og siger som dig "Er det så svært at forstå?"

Tilsyneladende forsøger man i S - SF og R -
at kaste egen skyld for egne handlinger fra sig ....

R - S SF
Det er lidet flatterende for både S og SF, mener jeg

R ? ?
R er ingen overraskelse de er mere blå end røde, mener jeg
De tog såmænd blot R.... på deres regeringspartnere, mener jeg
Tilbage står S SF som et par åndsforladte fjolser, mener jeg

Med bukserne nede og siger "det var ikke os"

Det er for barnlig en optræden, mener jeg
Eller ?
Var man reelt enige om at holde EL ude, et muligt bedrag ?

jeg mener - Sige et og gøre noget andet ?

Sådanne ting respekterer jeg ej heller

mvh Confucius
 
 
09.07-2012 | 08:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 08:59 af Peter Forchhammer
Det er rart at se at sløret også er faldet fra Sass' øjne - Enhedslisten er potentielt en kæmpekatastrofe og en bombe under vores demokrati..og så kan de noget med at bruge penge der ikke er der...godt sagt Sass!
 
 
09.07-2012 | 09:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 09:38 af Ove Nielsen
# Christen Stephansen

Godt beskrevet og formuleret, mener jeg
Jeg er gennemgående enig i dit skrevne

mvh Confucius
 
 
09.07-2012 | 09:53 af Peter Forchhammer
Ove - naturligvis er du da enig....
 
 
09.07-2012 | 13:01 af Ove Nielsen
# Peter F

Nej det er jeg naturligvis ikke, hvis ikke naturligvis fakta er emnet - De ved - Bolden -
I en sådan henseende kan jeg naturligvis både være enig og uenig

Dette retoriske trick er let gennemskueligt, for mig, andre må så mene deres ;-)

Måske De burde spørge Bitten om enighed ??

Noget kunne tyde på det, mener jeg i al venlighed -
der kan De muligvis lære noget om at stå fast -
uanset hvad og logik, mener jeg så her satirisk

mvh Confucius
 
 
09.07-2012 | 09:52 af Peter Forchhammer
den viden er helt offentlig tilgængelig - den er endda offentliggjprt af Enhedslisten selv - den er kendt under sit nom de guerre - partiprogrammet... jeg behøver overhovedet ikke hverken at propagandere eller finde på EL giver selv alle sva.. så læs du bare partiprogrammet, så ved du det samme som os andre..
 
 
09.07-2012 | 10:58 af Jess D. Skov-Nielsen
Du har stadig ikke bevist for nogen af os at Enhedslisten er udemokratisk og bryder grundloven kære Kommunikationsguru... du har fået spørgsmålet så mange gange af mig, og du ignorerer mig, og smyger udenom HVER ENESTE GANG... kom så med de beviser hvis du skal blive ved med at udbasunere den slags pis og papir Peter... du kan jo tage Sass og Birthe Rønn i hånden og forsøge at finde beviserne for det sammen.

Det er faktisk uhyggeligt når man tænker over det... der er mennesker i dette land der for at få magten, vil vende op og ned på definitinen på demokrati... i er jo direkte farlige for demokratiet Peter... Som Pernille Skipper siger, så er hun glad for at demokratiet når UD OVER BORGEN.... og det er lige præcis hvad det handler om, og se bare på regeringen hvad representativt "demokrati" fører til.... at skide på sine vælgere i sådan en grad at vælgerne forlader S og SF i en grad der aldrig før er set i historien.... og den slags vil i kalde demokrati, og det Enhedslisten gør for udemokrati!?

Det er patetisk Peter... seriøst ulækkert, og det fortæller en hel del om jer for at være ærlig... føj!
 
 
09.07-2012 | 11:01 af Jess D. Skov-Nielsen
DU kan definere dit demokrati meget simpelt... følg godt med i hvad vælgerne stemmer på, for det er det der er demokrati'et... når Enhedslisten får så mange stemmer lige pt. og S + SF mister så mange, så er det et tydeligt tegn på at befolkningen ikke føler at demokratiet fungerer for dem længere... og er der noget at sige til det?... overhovedet ikke...

så drop de vildfarelser om demokrati du har gang i, de har ikke gang på denne jord!
 
 
09.07-2012 | 12:32 af Peter Forchhammer
øhhh Jess - dit regnestykke holder ikke - El er ikke gået lige så meget frem som S/SF er gået tilbge... ikke engang halvdelen... så hvad er din pointe?? iøvrigt er det nok slut med at stemme hvis EL nogensinde får magten...den slags bruger man jo ikke i totalitære regimer...og skulle det alluigevel ske, så er der som regel kun et parti at stemme på - og stemmepligt...
 
 
09.07-2012 | 12:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 12:52 af Peter Forchhammer
skjult??? den er sgu ikke skjult - den er helt og aldeles offentlig... læs deres partiprogram... de skriver det så ingen kan tage fejl.. det starter med at afmontere politi og militær - "kapitalismens lakajer"
 
 
09.07-2012 | 13:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 11:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 12:20 af Lottomunken 1977 ....
Peter
Selvom du ikke behøver at sprede propaganda, så er det stadig
det du gør..
 
 
09.07-2012 | 12:32 af Peter Forchhammer
at henvise til Enhedslisten eget partiprogram?? jamen så kald du bare det for propaganda...
 
 
09.07-2012 | 12:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 12:54 af Peter Forchhammer
et selskab... og du kan læse dokumentationen i mit indlæg "enhedslisten om Enhedslisten - ordret citat fra Enhedslistens partiprogram... ingen udokumentere påstande her...


 
 
09.07-2012 | 12:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 12:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 12:56 af Peter Forchhammer
Citat:

Revolutionens nødvendighed
Enhedslisten har ikke illusioner om, at socialismen bliver virkeliggjort som summen af et antal reformer, gennemført over en længere årrække.
Centrale reformkrav, som f.eks. en definitiv afskaffelse af arbejdsløsheden, kan netop kun gennemføres ved at bryde med det kapitalistiske systems rammer. Og det er en dyrekøbt historisk erfaring, at den samfundsklasse, der sidder på kapitalmagten, ikke godvilligt tillader sådanne brud. Heller ikke selv om et befolkningsflertal står bag ønsket om en samfundsforandring. Den herskende klasse vil bruge alle midler, fra økonomisk sabotage til voldelig undertrykkelse, for at forhindre en sådan udvikling.
Derfor er det nødvendigt at gennemføre en revolution - i betydningen et gennemgribende systemskifte, hvor en mobiliseret og velorganiseret arbejderklasse og dens allierede fratager den herskende klasse de enorme magtmidler, den reelt bestyrer i dag.
Konkret drejer det sig selvfølgelig om overtagelse af de økonomiske nervecentre (arbejderovertagelse af de større virksomheder, demokratisk kontrolleret samfundseje af bank- og kreditvæsen), men også om at erstatte centrale dele af statsapparatet med nye folkemagtsorganer. Frem for alt opløsning af politiet og militæret, der gang på gang har vist sig som kapitalmagtens sidste, alt for effektive, allierede. Et socialistisk samfund kan ikke bare »overtage« den nuværende stat, som fundamentalt set er indrettet til at organisere og forsvare netop et kapitalistisk samfund. Det gælder den danske stat, og endnu mere altomfattende den EU- stat, der er under opbygning.
Det er nødvendigt at forberede en sådan revolution. I takt med at der vindes folkelig opbakning til revolutionære brud med kapitalismen, må der opbygges demokratiske folkemagtsorganer, som har den organiserede styrke til at vinde den konfrontation med kapitalmagten, som på et eller andet tidspunkt vil bryde ud. Lige så stærkt som Enhedslisten afviser terrorisme og elitære kup, lige så stærkt afviser vi at bøje nakken og vende den anden kind til i en situation, hvor borgerskabet griber til udemokratisk magtanvendelse.

Citat slut.

 
 
09.07-2012 | 12:58 af Peter Forchhammer
Især denne passus: " Frem for alt opløsning af politiet og militæret, der gang på gang har vist sig som kapitalmagtens sidste, alt for effektive, allierede"
 
 
09.07-2012 | 13:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 16:01 af Peter Forchhammer
ja - og for alle der elsker frihed og demokrati - som bliver en umulighed under enhedslistens totalitære kommunistiske helvede...men øv du dig i at gå i takt... der bliver brug for det hvert år, når Johannes fødselsdag skal fejres med parade på Søndergaards Plads
 
 
09.07-2012 | 16:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 16:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 13:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 13:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 13:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 16:03 af Peter Forchhammer
nemlig...igen og igen - for det er din eneste mulighed efter vi har overtaget magten
 
 
09.07-2012 | 16:01 af Peter Forchhammer
det gør vi alle - af alle de bål der brænder vores nation af og efterlader en rygende ruinhob
 
 
09.07-2012 | 16:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 14:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 14:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 16:05 af Peter Forchhammer
desværre alt for få - og de der har løst det har åbentbart ikke forstået det... Enhedslisten vil den totalitære komminisme, hvor en lillebitte elite bestemmer alt og resten slaver for partiet... asyl bliver en by i Rusland... skæbnens ironi ik'??
 
 
09.07-2012 | 14:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 14:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 15:38 af Kurt Heinrich Frandsen
Nej, og lighed gør heller ikke folk ens!

Det har tværtimod de mange masker, titler og uniformer,
vi bærer, for at camouflere uligheden, en tendens til at gøre!
 
 
09.07-2012 | 22:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 16:10 af Peter Forchhammer
Enig Lene,men jeg tror at mindst 50% af enhedslistens stigning i meningsmålinger er ren protest og at Johanne trækker mange stemmer - hun er en afsindigt dygtigt kommunikator, ligesom også Pia Kjærsgaard er det - det mener jeg dybt seriøst - de tror helt sikkert på det de siger... og derfor brænder de igennem på skærmen... MEN - det bekymrende er præcis det.... de siger...og det er vist ikke helt gået op for folket endnu... men jeg tror og håber det kommer - måske når det viser sig at Johanne pigen alligevel støtter en finanslov - eller har smagt magtens sødme og rampelysets magtså meget at hun finder en snedig måde at omgå deres tregler om interne 7 år på tinge... umuligt vil hendes fans sige - hun er jo ægte socialist af den rene tro... netop derfor siger jeg... men vi får se - første prøve er finansloven
 
 
09.07-2012 | 16:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 09:35 af Carsten Svendsen
"... regeringens muligheder for at fastholde magten."
Dét er vel essensen af regeringens vision og politik!
 
09.07-2012 | 09:43 af Ove Nielsen
# Carsten

Det er det vel...det burde man da mene...
jeg mener
De har undergravet sig selv og nu vil man tilsyneladende uden skam, pege på andre

Det er DERES (EL) skyld, sikke en gang uforstand, mener jeg

mvh Confucius
 
 
09.07-2012 | 09:55 af Peter Forchhammer
Ihhh ja - Enhedslisten har sejret helt fantastisk og gået fra mulig indflydelse til absolut ingen indflydelse.... storslået forvaltning af mandater - og en endnu større sejr er i sigte, med udsigten til en fordobling af mandaterne - der er bare lige det ved det at det borgerlige flertal der tegner sig med oevr 100 mandater gør at EL nok ikke skal regne med invitationer til nogen forlig... overhovedet...

stem på Enhedslisten og få.... nada!
 
 
09.07-2012 | 10:27 af Ove Nielsen
# Peter F

Hr Direktøren skriver
"Ihhh ja - Enhedslisten har sejret helt fantastisk og gået fra mulig indflydelse til absolut ingen indflydelse.... storslået forvaltning af mandater -"

Det kyniske magtspil ?
Der er såmænd nogen for hvem holdninger, principper og forståelse, står før magt og Penge

De vælger tilsyneladende magten, det kyniske, for magtens egen skyld, uanset metoder og faldne idealer ?

Det finder jeg meget trist Hr Direktør. for Dem og dermed for alle andre,
da De jo er selverklæret "dagsorden sætter" ikke -De ved
Citat
"Jeg elsker at sætte dagsordner"

Ak herre jemini hr Direktør ;-)

mvh Confucius
 
 
09.07-2012 | 10:39 af Peter Forchhammer
Og det lille barn sidder og stamper i jorden og gør alt hvad han kan for at fjerne fokus fra hans manglende påklædning... få dig nu et liv Ove - istedet for at nasse videre på mit... det er lidt kedeligt...
 
 
09.07-2012 | 10:51 af Jess D. Skov-Nielsen
I har det fanderme hårdt med at EL har fået så mange stemmer i meningsmålingerne hva' Peter? :O)

Accepter det nu bare, og spar os for de nedladende dumme kommentarer... ja både dig og Sass, det ændrer ikke noget, danskerne er ikke så dumme som i tror Peter... krisen kradser, og folk har fattet hvilket parti der vil de 99% og hvem der vil den ene procent... det er sgu' slet ikke så svært at forstå hvis man vil... og det vil man godt, når man blir' fyret, ER fyret, er syg, handicappet eller bare gider sætte sig ind i hvad der foregår...

Denne blå politik er gennemskuet... og den bliver ikke mere sand af, at man nu vil sværte Enhedslisten til... det var ventet, jeg har spå'et det komme et par gange, det var kun et spørgsmål om tid for der er panik før lukketid i Vestager's sølle forfejlede magtspil hvor hun tager S og SF som gidsler i betaling for ministerbiler og pensioner.

Hvor dumme tror du folk er Peter? ... tror du kun det er kommunikationseksperter der kan tænke selv!? HA HA HA HA!!! ...
 
 
09.07-2012 | 12:35 af Peter Forchhammer
nej - at EL står til 13% - som jeg forøvrigt ikke tror de kommer i nærheden af ved et valg ryster mig ikke - tror det er en helt naturlig trodsreaktion - men at forsvare et parti der i bund og grund vil indføre et totalitært regime efter Marx ideologier... DET ryster mig...
 
 
09.07-2012 | 14:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 12:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 12:37 af Peter Forchhammer
trussel?
 
 
09.07-2012 | 12:37 af Peter Forchhammer
trussel?
 
 
09.07-2012 | 12:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 12:50 af Peter Forchhammer
jeg er ikke paranoid - vil bare høre om det er en trussel?
 
 
09.07-2012 | 12:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 12:59 af Peter Forchhammer
nååh ikke trussel alligevel?? bange for at have trådt over stregen??
 
 
09.07-2012 | 12:59 af Peter Forchhammer
nååh ikke trussel alligevel?? bange for at have trådt over stregen??
 
 
09.07-2012 | 13:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 13:10 af Ove Nielsen
Er her gået totqlt ged i kagen ???

Trusler mig her og trusler mig der - bange og lange, tykke og tynde


Hr Direktør kommunikatiopns expert i analyse og andre Reklametrick ............samt teksttyveri

Peter Forchhammer sidder Fy knappen fast ? ? ?

er tastaturet gået i baglås i ren frygt, for Deres hammeren på selvsamme tastatur ?

Bange -stakkels tastatur Herre jemini

mvh Confucius
 
 
09.07-2012 | 13:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 13:51 af Peter Forchhammer
nej .- jeg spørger bare - men det er altså en generel trussel??? og hvem taler om at politianmelde - undtagen Dr. Confus naturligvis.....men det kniber det jo med...
 
 
09.07-2012 | 13:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 13:55 af Peter Forchhammer
sikke meget enmergi der bruges på en der bare er uinteressant som mig... måske fordi mit synspunkt er ubehageligt for de revolutionære der vil overtage Danmark med magt?? og fordi jeg citere de revoultionæres egne ord?? fordi jeg bruger min demokratiske ret til ytring - også en sørgelig mangelvare i de socialistiske paradiser historien har bud på så langt...så det er sgu med at få det sagt inden det ikke længere er muligt...
 
 
09.07-2012 | 14:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 14:06 af Peter Forchhammer
øv - her troede jeg lige jeg skulle følges med mine meningsfæller op på skaffottet og så slipper jeg?? grov diskrimination!... men herligt sådan at være på Schindlers liste...så kan jeg sikkert få job som hofnar i den kommende Enhedsliste palads - og fremsige kontrarevolutioære sange til Dronning Johanne og Kong Frank
 
 
09.07-2012 | 14:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 14:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 16:20 af Verner Andersen
Mænd truer ikke ; de spår om fremtiden. Græskt ordsprog som selv en dumme-Peter vel ikke kan overse.
 
09.07-2012 | 13:51 af Ove Nielsen
# Peter F

Sikke et sprogbrug, sikke vendinger, gloser, nu nasser jeg på Deres liv ??

Fy for søren da NEJ - Bestemt NEJ -
om de så var det sidste menneske tilbage

Så rejste jeg til den anden side af jorden -Deres livsstil, deres holdninger, samt meninger
- foragter jeg,
Foragt nasser man ikke på, en sådan støder man fra sig, sætter på andres tale og skriveri

Her udviser jeg foragt for Deres skriveri og Deres metoder, som jeg finder umoralske og hykleriske m.m

Så atte (som med tillægsord) kender de tilsyneladende end ikke ords logiske mening

- De er så sandelig Reklamemand, som DE selv pegede på - det er jeg enig i, De er Reklamekonge

Nu er det bare således at det er ikke nogen flatterende stilling og branche, mener jeg

Reklamebranchens "fornemste opgave" ser ud til at være i vildledning

Sælg skidtet - Der er penge i at få dem til at købe det ?

Ak dog - så hellere skraldemand med "småtbrændbart" end selv at være "småt brændbart i ånd og handling

Tak -For kaffe !

mvh Confucius
 
 
09.07-2012 | 13:52 af Peter Forchhammer
Confusius - eller blot Konfus...?
 
 
09.07-2012 | 14:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 14:11 af Ove Nielsen
Kære Hr Direktør

Er sproget for meget for dem ?

jeg overlader en sådan ting til andre da jeg mener mig inhabil i bedømmelse af egen person !

Ikkee som Dem der ser sig Selv som - intellektuel - således vælger jeg ikke

Det finder jeg hovmodigt ( De ved ordenes logiske betydning?)

Logisk kan De ikke forklare eller forsvare Deres egne handlinger
Deres forsøg er ringe og afviste, da de ikke holder
Det kan jeg, dette er fremlagt

Derfor må De så sørgeligt nok, gribe til "nasserier" tilsyneladende ? (en anden kom De skrev om mig)

Det ser nu ud som om De er Aldeles skakmat i sprogets forståelse ?
Hvad er den af Hr Peter F Direktør kommunikations expert i analyse og reklame ??

Det må være frygteligt, pinligt og andet at skulle tabe integritet
og facade et et andet mennesker - Uden fine titler ?

jeg forstår Dem, det er ej rart, men De ligger som De selv har redt op

Sådan er det, mener jeg

konfus ? hmmmm Måske...NEJ det kan ikke være r.....

Ak

mvh Confucius


 
 
09.07-2012 | 14:36 af Ove Nielsen

# Peter Forchhammer

De inspirerede mig til at kikke lidt på nogle børnesange
der kunne passe ind her


Rapanden Rasmus

Rapanden Rasmus fra Rinkenæs
Sogn
kørte en tur i sin enspændervogn.
Hesten for vognen blev træt af at gå,
først gik den baglæns, så gik den i
stå.
Rasmus tog selen om halsen og fløj,
hesten sad bagved i vognen og røg,
men ih, hvor de gloed' i Rinkenæs
Sogn.
da Rasmus kom flyv'ne med hyphest
og vogn.

Bim-bam-busse

Bim-bam-busse, jeg er en haltudse.
Det eneste, jeg drømmer om,
det er at blive smuk og skøn
og undgå storkens spidse næb
og også undgå slid og slæb.
Bim-bam-busse, jeg er en haltudse.
Bim-bam-busse, jeg er en haltudse.
Jeg boltrer min i andemad,
så jeg kan sagtens være glad,
og selvom vandet, det er vådt,
så svømmer jeg dog ganske godt.
Bim-bam-busse, jeg er en haletudse.

Hvad syntes De, er de ikke søde, det syntes jeg såmænd

Nåe ja der er da lidt barn i mig, det erkender jeg da gerne, det foretrækker jeg ligefrem


De ved Hr Direktør - Piet Hein
Den som kun tager spøg for spøg og kun alvor kun.........


Tak for kaffe, håber man syntes om sangene

mvh Confucius
 
 
09.07-2012 | 14:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 10:00 af Jan Massesson
Ja Ja Sass Larsen Misundelses brød er svær at sluge. Hvis I fører socialdemokratisk politik, ville I kunne samarbejde med enhedslisten, og ikke mindste så mange stemmer , gamle socialdemokrater græder i disse tider. I ligger som I har redt, og hvis I bliver ved med , at føre blå politik, så vælter I jer selv. Enhedslisten kan ikke føre politik der indeholder nedskæringer i den grad som Magrethe vestager diktere. Hvis det medfører at I kommer i mindretal, så er det jeres egen skyld, Erkend det.
 
09.07-2012 | 10:41 af Peter Forchhammer
At føre politik med ENhedslisten og deres mildest talt eksotiske forhold til den økonomiske virkelighed??? det var dog en vederstygelig tanke... næhhh EL har det fint hvor de er - højtråbende ude på den ekstreme venstrefløj - og sat fuldstændig uden for indflydelse - herligt!! fortsæt med det!
 
 
09.07-2012 | 10:44 af Carsten Svendsen
Peter hvad "eksotisk" er der i at finde pengene dér hvor pengene rent faktisk befinder sig?
 
09.07-2012 | 10:53 af Jess D. Skov-Nielsen
Det er "eksotisk" for Peter så snart det handler om sandheden, for løgnen giver større profit for ham og hans frænder...
 
 
09.07-2012 | 12:35 af Peter Forchhammer
check finansloven og se hvor pengene kommer fra... så kan vi tale sammen bagefter...
 
 
09.07-2012 | 12:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 12:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 12:16 af Ove Nielsen
Enig i den betragtning - ganske enig

mvh Ove Nielsen
 
 
09.07-2012 | 12:18 af Ove Nielsen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
09.07-2012 | 12:19 af Ove Nielsen
# Christen Stephansen

Enig i den betragtning - ganske enig

Dertil siger jeg - hellere en utilfreds Sokrates end et selvtilfreds fjols

mvh Ove Nielsen
 
 
09.07-2012 | 10:41 af Peter Forchhammer
Er det ikke ATS der har døbt partiet: "Ensomhedslisten" ?? fremragende set og god humor...
 
 
09.07-2012 | 11:46 af B.B. Hansen
"Henrik Sass orker ikke Enhedslistens 'centerpub-retorik'."
Nu er det nok ikke Enhedslistens vælgere man kan finde på Centerpubben, men nok mere Sass Larsen's vælgere, så han bør da være glad for at EL gerne bevæger sig ned på Sass Larsen's niveu.
 
 
09.07-2012 | 12:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 12:54 af Ove Nielsen
# B.B. Hansen

Interessant pointe ;o)

mvh Confucius
Ps
et venligt spørgsmål
(er du biologi(emne) Hansen ? med en tekst om "dem og os" ? siger dette dig noget ?;-)
 
 
09.07-2012 | 11:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 12:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 12:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 12:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 12:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 12:47 af Kurt Heinrich Frandsen
Hvilken nyttig idiot ligger ikke under for illusioner
om at hans/hendes røvslikkeri af magten
vil kaste et eller andet af sig eller
(gen)oprejse ham/hende til
ære og værdighed etc.?

I øjeblikket er den nyttige idiot Henrik Sass Larsen
ude og slå det helt store slag (mod EL) for Socialdemokratiets
ret til at favorisere den pengemagt, som forhindrede ham i at
blive finansminister.

Jeg troede faktisk, han var lidt klogere, men jeg
har åbenbart overvurderet ham. Hvor ofte ser man
ikke famliens sorte får gå ind og forsvare dem, der
har udstødt det, i situationer, hvor familien er i krise.

Jf. f.eks. Thomas Vinterbergs film Festen, hvor Thomas
Bo Larsen tager affære, for at forsvare Henning Moritzen
mod Ulrich Thomsens afsløring af dennes magtmisbrug.

Det er jo et klassisk scenarie, vi overværer
her, der kunne været hentet fra
en lærebog i psykologi.
 
 
09.07-2012 | 12:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 13:02 af Kurt Heinrich Frandsen
Tak! ;-)
 
 
09.07-2012 | 12:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 13:52 af Kurt Heinrich Frandsen
Tak! ;-)
 
 
09.07-2012 | 12:51 af Julean Jens Michlas Nielsen
S er sure fordi nogen har konfronteret dem. Og dem der konfrontere får medhold. Dvs hvis S skal gå tilbage til deres valgmandat kommer de karambolage med eliten.
 
 
09.07-2012 | 13:00 af Julean Jens Michlas Nielsen
Når noget er på skinner i USA http://www.youtube.com/watch?v=H7jSpj4o5R0&feature=g-all-u. Og banksystemet er erkendt fuldstændig gennemkorrupt og det lige blev afsløret i UK. http://www.youtube.com/watch?v=0oV2mI0IYp8.

Og vi render rundt og leger "truget er tomt og hestene bides" og hvis de rige får mere så blever vores økonomi bedre. Vi konkurer mod bankeliten der via denne økonomiske klemme trækker penge ud af velfærdsstaterne. Vi kan ikke konkurre mod elitens selskaber med kinesisk arbejdskraft. Mm. vi indføre løntold.
Det at regeringen ikke forholder sig troværdigt til krisen men bare danser elitens pibe er ødelæggende for landet. Det er nærmest højforræderi fordi man med vilje har valgt at deltage i ødelæggelsen af velfærdstaten imod befolkningens ønske.
 
 
09.07-2012 | 13:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 13:00 af Kurt Heinrich Frandsen
Nemlig! ;-)
 
 
09.07-2012 | 12:59 af Kurt Heinrich Frandsen
"Han afviser, at regeringen kan give vetoret
over sin politik til Enhedslistens 25 mand store
hovedbestyrelse, der reelt sidder med
magten over partiets politik".

Henrik Sass Larsen forplumrer debatten med sin snak om
vetoret. For selvfølgelig er EL i sin gode ret til at sige fra,
når partier, EL har støttet i tiltro til, at disse ville leve op
til diverse valgløfter, i stedet pisser på deres vælgere
ved at ligge i med fjenden.
 
 
09.07-2012 | 13:01 af Julean Jens Michlas Nielsen
Ja han spinner og manipulere for at få vælgernes utilfredshed omformuleret.
 
 
09.07-2012 | 13:04 af Julean Jens Michlas Nielsen
I Tyskland har man åbenbart ligefrem økonomer der tænker på befolkningens bedste:
Angela Merkel vs. 172 angry economists http://rt.com/business/news/angela-merkel-criticised-by-leading-economists-for-banking-union-608/.
 
 
09.07-2012 | 13:10 af Kurt Heinrich Frandsen
Hvorfor bliver Jonas Dahl (SF) ved med at omtale
EL som regeringens parlamentariske grundlag?
Er han dum eller har han bare sovet i timen?
EL er ikke længere regeringens støtteparti:

 
 
09.07-2012 | 13:10 af Kurt Heinrich Frandsen
 
 
09.07-2012 | 14:01 af Peter Forchhammer
tjaeeh Per/kurt - er spændt på hvad du skriver om El, hvis de - uden at få rullet alle reformer tilbage alligevel stemmer for finansloven når den tid kommer - er du frisk på et lille væddemål?? jeg vil godt sætte en sildemad med snaps på højkant - jeg siger at EL ikke vælter regeringen på finansloven og at de heller ikke som betaling får kompenserett krone for krone hvad de siger reformerne har kostet de "fattige"

hvad siger du?? kom frisk!

jeg vil dog tage et enkelt forbehold, nemlig hvis man laver finanslov med VK - i så fald er EL's manglende stemmer helt gratis da de ikke vælter noget som helst... men det kræver så at Løkke redder Thorning - og det er noget langht ude... men for en sikkerheds skyld...
 
 
09.07-2012 | 14:37 af Kurt Heinrich Frandsen
Hvis de uden at få taget de ulighedsskabende forringelser
for de fattigste af bordet stemmer for finansloven, melder
jeg mig ud af partiet, og det bliver jeg nok i givet fald ikke
ene om at gøre.

Så må EL jo se, hvad de i mellemtiden kan få opbakning
til ude i befolkningen, og om det evt. kan opveje, hvad de
vil miste ved at indgå kompromisser med regeringen, der
er i modstrid med noget, Johanne - med hovedbestyrelsens
opbakning! - hidtil har lovet!

Så meget kan jeg love dig!
 
 
09.07-2012 | 14:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 14:01 af Steen Hansen
NEJ - det jeg savner for min Danske skatte-krone er en politiker, der tør sige sandheden.
Sandheden var den simple, at tidl. Statsminister kom hjem med en helt ny idé (den
fortæller jeg dig - måske) "lokummet brænder"-aftalen blev vedgået men jeg er overbevist om,
at selv EL'Ler ville kunne forstå nødvendigheden. Men dog er det stadig svinsk, at de svageste
led igen skal belastes.
Jeg synes det er lidt sygt - da jeg personligt (lige som mange andre gode Danskere) kan se muligheder,
der imidlertid ikke bliver debatteret, offentliggjort, tilskrevet og åbenbaret

Men det værste er sgu' alligevel, at det politisk er blevet almindeligt at kunne
manipulere vha spin og ikke personlige vinkler givet udfra et menneskeligt synspunkt og en personlig erfaring.

Jaja - grin så lidt over den - :o)
Men det er jo sandheden. Mediefladen "bombarderer" de forskellige "alders-trin" med målrettede værktøj.
Så lidt i stil med "følg pengene" kunne man tilføje "følg mediets betalings-veje"

Danmark er et krigsførende land, hvorunder vore soldater sætter sit liv på spil og
kæmper for Danmark i demokratiets interesse - OVER HELE VERDEN

Fanden stå i IKKE at gøre modstand, såfremt det politiske ansvar og den afgivne
politiske ED bliver drevet af det ONDE, hvilket drabene tilkendegiver.

Jeg synes det var vigtigst at lave aftale med Venstre og herunder skabe ro
på Verdens-markedet. LOKUMMET BRÆNDER - sagde Obama og
det kunne EL forsåvidt godt forstå.
I modsat fald kunne de godt bestille fuld booking på alle Danske politikere's
sommer-residenser i særdeles eftertragtede geografisk spredte med natur
og harmoni. Chaufføren kunne lave et service på Limosinen, pakke grejet og
så futtede "rotterne af skibet".
Oh ja , nogle endda har været så smarte at uddanne sig til Pilot.
Måske en lille bitte Amerikansk Heligkopter og bruuuuum - væk.

Ja - ja.
Tilbage til den politiske virkelighed i Danmark, hvor man kan sige, der ikke er politik men en kynisk "position"ering på bekostning af befolkningen.
Lang de fleste har en egen-politisk vision og kun ved samarbejde osv.osv. lykkes det.

Henrik Sass Larsen fjerner fokus - og det er det svigefulde i den Socialdemokratiske
metode-politik.
Regeringen har misbrugt den demokratiske tillid og må stå til ansvar.
Hver eneste Danske ville kunne forstå nødvendigheden af tilskud
og vækst i Landbrugssektoren, der igen kunne skabe ro og tryghed på
hele sin egen indenrigspolitik (USA) og igen den Europæise samhandel
med samme.

Som jeg ser det - er hele den demokratiske proces (og dens opbygning) sat på udsalg.
 
 
09.07-2012 | 14:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 15:09 af Kurt Heinrich Frandsen
Enig!

Men kan du ikke uddybe/begrunde det følgende, Steen:

"Jeg synes det var vigtigst at lave aftale med Venstre og herunder skabe ro
på Verdens-markedet. LOKUMMET BRÆNDER - sagde Obama og
det kunne EL forsåvidt godt forstå."
 
 
09.07-2012 | 14:24 af Ove Nielsen
" Stenus

Glimrende kommentar, godt skrevet, godt formuleret

Citat
"Som jeg ser det - er hele den demokratiske proces (og dens opbygning) sat på udsalg"

Denne betragtning er jeg aldeles enig i ang. "tingenes mulige tilstand"

Stenus slutreplik (citatet) jeg mener at:
Dette kan kaldes - Touche ang. Tinget og demokratiprocessen !

Far Vel færd -God dag velstand

Der er afgørende forskel på disse 2 begreber, som mulige mål, mener jeg

Det ene er altruistisk - det andet er Egositisk

Så Farvel til velfærd - Goddag til velstand

Det ene for alle - det andet for -nogle

Tak for kaffe -

Farvel far vel .............

mvh Confucius
 
 
09.07-2012 | 14:40 af Steen Hansen
hehe - mange af de "gamle" udtryk skal vendes om - og læses modsat.'
Det giver.
Far Vel Færd giver således "Færd vel Far" og beskeden i andet
eksempel skal således forståes (også) Vel stand til dag god.
Igen et signal på den duale opfattelse og viljen til forståelse af
samme, da mørket er baggrund for lyset.
Dette skyldes selvfølgelig sprogets udvikling fra Runerne.
Men sjovt er det.
:o)
 
 
09.07-2012 | 14:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 14:54 af Steen Hansen
hehe - jeg har fundet en metode til at udpege dem.
Deres ØRER bevæger sig "pretty much" mere
og de markerer deres BLIK.
Faktisk var det "blikket", der var årsagen til
"hekse-jagten" i midten sidste årtusinde.
Joh - der har sørme været mange drabelige slag om "blikket".
 
 
09.07-2012 | 15:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 15:13 af Steen Hansen
Nu prøvede jeg at læse min kommentar ad kl. 14.54 fra
hhv. venstre mod højre/højre mod venstre. For-fra eller
bagfra.
Åh - begge skreg hun - og var helt svedig

hehe
 
 
09.07-2012 | 15:23 af Kurt Heinrich Frandsen
At forstå noget betyder vel at "stå foran" eller
"over for" noget, hvilket vel er en forudsætning
for at kunne forholde sig til det pågældende på
en direkte og håndgribelig, hvilket vil sige konkret
("håndfast") måde? Her imidlertid alle sanser -
ikke kun føle- og synssansen - i spil.

På den anden side kan man jo godt stå over
for eller foran noget, som er meget stort, vidtstrakt,
omfattende etc. som f.eks. et landskab eller et scenarie!

Der vil så alligevel være tale om en mere abstrakt tilgang,
idet man står over for en større helhed, der rummer flere
mindre helheder etc.

Skoven i landskabet er f.eks en abstrakt
fællesbetegnelse for diverse forskelligartede træer etc.
 
 
09.07-2012 | 15:35 af Ove Nielsen
# Kurt

Citat
"At forstå noget betyder vel at "stå foran" eller
"over for" noget, "

Ja det gør det, mener jeg, det kan ses således

Et problems mulige løsning befinder sig ikke på samme plan som selve problematikken
Løsninger er et plan højere end oppe end problematikken selv
Sagt således
Det kræver ikke viden at skabe problemer, det kræver viden at løse dem

mvh confucius
 
 
09.07-2012 | 15:31 af Kurt Heinrich Frandsen
Kontrol bør staves bagfra,
så fatter man bedre,
hvad det handler om!
 
 
09.07-2012 | 14:45 af Ove Nielsen
# Stenus

Ja ikke ;-))

Netop - sprogets udvikling - denne betragtning deler jeg

Jeg elsker sproget og dettes finurligheder samt dettes historie

Særligt når jeg "smager" på ord som "finurligt" eller andre dejlige ord ;-)

Du kære sprog - Du kommunikator - ^^ Helloee ? Anybody home ??

mvh confucius
 
 
09.07-2012 | 14:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 14:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 14:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 14:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 15:07 af Ove Nielsen
# Lene n

Venner kan kalde sig oprigtige, men ikke være det , fjender ER det

Derfor foretræker jeg en ærlig fjende frem for en uærlig "ven" - for det er reelt en fjende

Således haver I i S o SF behandlet EL - Vores Støtteparti

Jeg væmmes ved denne kyniske måde man kan handle på !
Her er ikke respekt mere for S og SF
Hvis -De ikke opper sig gevaldigt og kryber til erkendelse af handlinger!

Er det tydeligt nok

Dit forsvar og dine skriverier, mener jeg er en gang medløberi fra RØDE holdninger til Blå

Far vel
Den vej skal jeg ikke !

mvh confucius
 
 
09.07-2012 | 14:31 af Carsten Svendsen
 
09.07-2012 | 14:33 af Kristian Mortensen
Sjovt nok med den blå hudfarve for de har vel næppe blåt blod i årerne med de negative holdninger de har til kongehuset!!!!!!
 
 
09.07-2012 | 14:31 af Andersen Peter
med en venstremand som statsminister, så har vi en samlet socialistisk opposition.
 
09.07-2012 | 14:39 af Kurt Heinrich Frandsen
Netop!

Det er i den nuværende situation,
hvor regeringen er løbet fra alle væsentlige løfter
- og især løftet om at mindske uligheden -
langt at foretrække!
 
 
09.07-2012 | 14:41 af Ove Nielsen
ENIG !
 
 
09.07-2012 | 14:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2012 | 14:47 af Ove Nielsen
# Christen Stephansen

Netop ! sandheden er ikke til salg, denne ejes ikke af nogen

Det er Enten / Eller (som Kierkegård skrev)

Enig i det

mvh Confucius
 
 
09.07-2012 | 14:58 af Andersen Peter
hvis regeringen bliver væltet inden et et års regering, så sparer vi ministerpensionerne.
 
09.07-2012 | 15:41 af Kurt Heinrich Frandsen
Godt argument for at få den væltet i en fart!
 
 
09.07-2012 | 16:15 af B.B. Hansen
Tænk engang, Henrik Sass Larsens egen Formand kasserede ham fuldstændigt og sendte han helt ud i mørket pga. en sms som PET havde opdaget.
Og så må han pludselig gerne være med igen, hvis bare han retter ind og hakker løs på EL, fordi EL snart er større end S.
Altså helt ærligt manden må jo være masochist, han ejer ikke skyggen af stolthed.
Hvis mit Parti havde behandlet mig sådan, som Sass Larsen er blevet behandlet af S (jeg fik sgu helt ondt af ham) så havde jeg sgu da givet dem fingeren.
 
 
09.07-2012 | 16:22 af B.B. Hansen
Sass Larsen er i den grad blevet røvrendt af Helle T. alligevel ruller han om på ryggen som en pisket hund og bider af alt som Helle T. peger på.
 
 
© Copyright 2013, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites