Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Pia Kjærsgaard: Det er så deprimerende

Tilliden til velfærdssamfundet kan lide skibbrud, hvis man ikke gør noget, siger Pia Kjærsgaard (DF), der forholder sig til danskernes dalende tillid til systemet.

22. okt. 2012 kl. 15:30
Start et spil på Spigo.dk
Spil
”Det er fundamentalt, at udviklingen vendes. Utryghed og mistillid giver 
negative vibrationer i vores samfund. Vi skulle gerne være verdens 
lykkeligste folk i årene fremover,” siger Pia Kjærsgaard, værdiordfører i DF.
”Det er fundamentalt, at udviklingen vendes. Utryghed og mistillid giver negative vibrationer i vores samfund. Vi skulle gerne være verdens lykkeligste folk i årene fremover,” siger Pia Kjærsgaard, værdiordfører i DF. Foto: Polfoto/Per Folkver
Del på Facebook
Mail artiklen
Print artiklen

”Det er så deprimerende,” siger DF’s værdiordfører og tidligere formand, Pia Kjærsgaard.

Hendes reaktion er møntet på danskernes svigtende tillid til, at systemet tager sig af dem, hvis de bliver arbejdsløse eller syge.

Tendensen tegnes ifølge to eksperter i en ny meningsmåling, hvor næsten 42 procent af de adspurgte danskere er skeptiske over for, at systemet ville samle dem op, hvis ulykken rammer.

”Det er fundamentalt at udviklingen vendes. Utryghed og mistillid giver negative vibrationer i vores samfund. Vi skulle gerne være verdens lykkeligste folk i årene fremover,” fortsætter Pia Kjærsgaard.

Hvorfor er den tillid til velfærdssamfundet så vigtig?

”Det handler grundlæggende om tryghed og sikkerhed for, at hvis du kommer i nød – bliver alderdomsvækket, syg eller mister sit arbejde – så står der nogen parat – fordi du selv har været med til at betale til velfærden,” siger Pia Kjærsgaard.

Det kan lide skibbrud

Er du da i tvivl om, at danskernes gerne betaler til velfærdssamfundet?

”Ikke et sekund. Men det kan jo begynde at lide skibbrud, hvis den her fortsætter. Hvorfor betale til noget, der ikke helt virker, ikke?”

Fornemmer du, at vi er ved at miste tillid til systemet?

”Desværre, ja. Med til det billede hører, at vi præsenteres for de her eksistenser, der udnytter samfundet. Dovne Robert er et eksempel. Jeg tror, at rigtig mange mennesker tænker: ’Hvad i alverden? Har man ikke tjek på sådan en type, der rent ud sagt går og nasser på systemet og ikke gider noget som helst?’” siger Pia Kjærsgaard.

”Samtidig er der jo folk, der lades alene tilbage og ikke kan få hjælp. Ældre der er bange for alderdommen, folk der ikke får hjælp på sygehusene. Det er et paradoks, som, jeg tror, er umådeligt svært for folk at have med at gøre,” lyder fortsættelsen.

Ifølge to eksperter har de seneste års krisestyring indpodet danskerne med en stor krisebevidsthed, men samtidig – i hvert fald midlertidigt – svækket tilliden til at systemet er der, når man eksempelvis mister jobbet.

Tilbage til 'gør din pligt og kræv din ret'

DF har selv lagt stemmer til halveringen af dagpengeperioden, der er en blandt flere aktuelle reformer i Danmark. Hvad siger du til det?

”Der er slet ingen tvivl om, at der – samtidig med arbejdsløsheden – er kommet en grundlæggende utryghed i forhold til, hvad der sker i morgen, hvis jeg bliver arbejdsløs: Hvad med min bolig, min hverdag og min familie? Det samme gør sig gældende i forhold til de social foranstaltninger, vi har,” siger Pia Kjærsgaard.

Hvordan skal tilliden genoprettes?

”Der er ikke andet end, at vi sørger for at de, der har behov, har ret og får dækket deres behov. Det har man også forsøgt. Jeg ved så ikke, om det kommer til at virke, eller om det er de forkerte, det kommer til at gå ud over. Vi er nødt til at komme tilbage til ’gør din pligt og kræv din ret’,” lyder det fra Pia Kjærsgaard.

Foto: Se det igen: Tjek om du er fattig nok til at få kontanthjælp?

Læs også: LO med nye tal: Langt flere mister dagpenge

Læs også: S-profil advarer: Vi gør danskerne utrygge

NYHEDSBREV
 
Interesserer du dig for nyheder om job og arbejdsliv, så prøv Avisen.dk's nyhedsbrev!
separator
Du kan naturligvis altid framelde dig igen, og vi deler ikke din mail med andre.
Læs vores forretningsbetingelser.
DEBAT OM ARTIKLEN
For at kommentere skal du være logget på Facebook. Logges på via "Kommenter via...", genindlæs siden
22.10-2012 | 07:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2012 | 09:11 af Liliane Morriello
Hvor har du bare ret, Karsten.

Og iøvrigt vil jeg tilføje, der har altid, og vil altid være mennesker, der af den ene eller anden grund ikke vil kunne forsørge sig selv, det kan der ikke laves om på, slagord som, "Arbejde til alle", er urealistiske, det vil aldrig ske, så politikerne og de borgere der ikke har fattet det endnu, Get over it!

Nej forskellen ligger i hvordan vi behandler disse, om vi behandler dem værdigt eller om vi vil være et uciviliseret 3.verdensland.
 
 
22.10-2012 | 19:03 af Johnny Lauritsen
Igen er jeg helt enig med indholdet, her ved - Liliane Morriello`s sande ord!

Logisk vil der altid være en ret stor del af alle mennesker, som af vidt forskellige
årsager, IKKE ER VELFUNGERENDE MENNESKER, MED SVÆRT VED, AT KLARE SIG SELV!

Det synes skørt ofte som om, at ledende politikere-, og ens mange "almindelige" mennesker,
de nærmest intet fatter af, hvor skrøbelige ALLE vi mennesker er!

Kh
Johnny Lauritsen, Århus

 
22.10-2012 | 19:00 af Johnny Lauritsen
STOR TAK - karsten K. for dit fornuftige og sympatiske indlæg, du sparer mig for ord!

Kh
Johnny Lauritsen, Århus. F/ Børn og Unge Partiet
 
22.10-2012 | 09:05 af Liliane Morriello
Når man, igen og igen, med korte mellemrum, laver nye regler og reformer, der hver eneste gang, reelt set er forringelser, så kan man ikke samtidig forvente at borgerne skal bevare tilliden til hverken systemet eller politikerne, Det er ikke blot tilliden til systemet der ryger sig en tur, her og nu, men også tilliden til hvad der kan ske af yderligere forringelser.

Selvom jeg indtil for endda bare et par år siden, hver gang jeg hørte om en ny forringelse, erkendte at der var tale om en forringelse og at det ville gøre ondt på nogle, så troede jeg dog stadig på at, "det værst tænkelige", det vil aldrig ske, vi vil aldrig blive som USA eller andre lande hvor velfærden kan ligge på et meget lille sted, men i dag tror jeg ikke på noget mere, i dag tænker jeg at alt er muligt, og der ingen garantier er, for noget som helst. Samfundet er blevet et oppefra-og-nedefter samfund.
 
 
22.10-2012 | 09:27 af Heidi Christensen
Jamen lever den dame da ikke i sin egen verden, først sidder hun som støtte til en regering der i ti år fundementalt har lavet om på vores måde at snakke om dem der er marginaliseret, som har forringet ydelser både de fælles og den vi hver i sær betaler ind til, en regering der gang på gang har vist os at har du penge kan du få har du ingen kan du gå.

Og så kommer hun nu og siger tsk tsk hvor er det sørgeligt at dovne Robert kan få os derud...

Det er nemlig dovne Robert fattige Carina og alle de ledige der har undermineret velfærdssamfundet har forkortet dagpengene, har besluttet at de rige med råd til de favoriseret privat hospitaler skal have bedre chancer end fru Jensen på fabrikken ... eller ???

Pia *strudsen* Kjørsgaard snak om at løbe fra sit ansvar hun har vist misset sin egen, kræv din ret gør din pligt...sådan et kævlehovede
 
 
22.10-2012 | 12:03 af Mickei Jacobsen
Jeg syntes du gør hende uret.
Ja hun var med til at indføre forringelserne på dagpengeområdet, ingen tvivl derom! Men hende og hendes parti var trods alt store nok til at erkende at de havde begået en fejl. De er de eneste af de partier der har stemt for reformen, som har indrømmet at tidspunktet var forkert, og at man derfor burde udskyde den! Hverken SOC, Radikale, Venstre, Konservative eller LA, har haft mod til det samme! Og SF tør jo ikke sige noget af frygt for Magrethe V.
Og hun jo fuldstændigt ret i sin betragtning om Dovne Robert. Hvis det ikke var for typer som ham, der springer frem i medierne og vækker forargelse, ja så ville vores velfærdssytem nok se anderledes ud.
For det groteske er jo at der bliver lovgivet på enkelt sager som Robert og Carina! Og det skyldes til dels at medierne kører disse sager op i det højeste gear, fordi det giver seertal og masser af læsere. Desværre så er medierne jo kun interesseret i det nemme scoop, og er efterhånden ikke i stand til at levere en ordentlig gan jounalistik. Kunne de det ville de også vise alle de mennesker som er afhængige af vort velfærdssystem, fordi de ellers ikke ville kunne overleve i dagens danmark.
Og da politikerne bliver styret af deres spindoktorer bakser de lynhurtigt en lovgivning sammen som tilfredstiller den hungerende medieverden, så de kan sige at nu har de gjort noget ve sagen. At man så ikke har gjort sig den ulejlighed at levere et ordentligt stykke lovarbejde, er fuldstændigt ligegyldigt.
Man har udvist handlekraft og er dermed sikret lidt positiv omtale...

Med hensyn til de rige har bedre chancer end fru Jensen på fabrikken, så vil jeg vove den påstand at det er noget sludder!
For det første har de fleste større arbejdspladser en sundhedorning, hvor deres medarbejdere er forsikret, og dermed sikret behandling på privathospital. At direktøren også er det, er der vel ikke noget odiøst i?
For det andet så ville staten ikke være i stand til at kunne overholde behandlingsgarantien, hvis ikke man havde privalthospitalerne! Prøv at kig på hvor mange der bliver henvist via det offentlige, fordi man ikke evner at udnytte faciliteterne på de offentlige sygehuse.
Og nu har den nye regering så ovenikøbet forlænget behandligsgarantien på nogle diagnoser. Så derfor burde vi være glade for at der er nogen der har forsikret sig, så de ikke optager pladsen i køen!

Og udelukkende at give den tidligere regering skylden for de sidste 10 års margenalisering, er simpelhent for tyndt!
Samtlige Finanslove der er vedtaget igennem de sidste 10 år, er også underskrevet af Socialdemokratiet og de Radikale! Så hvorfor peger du ikke fingre af dem? Og hvad med den politik de lægger for dagen nu? Gør den noget for de svage i samfundet? NEJ det gør den ikke!
Man har udhulet vilkårene for Fleksjobbere og Førtidspensionister, med 3,5 milliarder for at kunne give skattelettelser og flere togafgange.
Man nægter at forlænge dagpengeperioden, indtil man har en løsning som sikrer at ingen går tabt. Man vil ikke engang se på om der kan gøres noget ved genoptjeningsretten.
Alt sammen begrundes med at det står i Regeringsgrundlaget og dermed ikke kan ændres. Hvad er det for noget fis? Der var ikke noget problem med at fjerne kravet om en betalingsring. Det stod også i Regeringsgrundlaget.

Så det er meget muligt at Pia stikker hovedet i jorden, men det er da at foretrække frem for den siddende regering der stikker snuden frem og ødelægger velfærdssamfundet som vi kender det!
 
22.10-2012 | 19:06 af Johnny Lauritsen
Jeg smiler - Heidi Christensen af dine ord-, og meninger, OG GIVER DIG HELT RET!

Kh
Johnny Lauritsen, Århus
 
22.10-2012 | 10:01 af Marianne E
Ok ja den røg allerede under højre-regeringen !
 
 
22.10-2012 | 10:06 af Peter Jespersen
Stakkels lille Pia - hun må være så rundtosset, eller direkte senil konfus.
 
22.10-2012 | 19:08 af Johnny Lauritsen
SMILER, og ønsker dig - Peter Jespersen fortsat god dag, held & lykke!

Få ord kan sige meget : - )

Kh
J. Lauritsen, Århus
 
22.10-2012 | 10:19 af Hanne Kappel
Ja de kunne starte med at hæve deres ejne pensions alder til 70 år, og fjerne alle pensioner til deres børn, for vi andre får ikke pensioner til vores børn når vi er i arbejde. Og så skal de ikke have udbetalt pension før de når pensionsalderen og kun en % del i for hold til antal år de har side der.
 
 
22.10-2012 | 19:11 af Johnny Lauritsen
Hanne Kappel, vores magthavere har jo u-hyggeligt mange, endnu ikke oplevet
livet, når det er mest brutalt, eller "blot" yderst svært at trives godt nok med.

Men sandheden må også være, vores magthavere - EJ HELLER HAR,
HVAD JEG FINDER RIMELIG EMPATI, INDLEVELSES-EVNE I ANDRE
FREMMEDE MEDMENNESKER`S LIV, OG SITUATION!

Kh
J. Lauritsen, Århus
 
22.10-2012 | 10:20 af John Sebastian Maj
Så sidder hun der med 'alvorlig mine' og ser ud som nogen har pisset på hendes sukkermad -
Hvis nogen har pisset på nogen så er det hende selv -
Hun har i den grad været med til at skubbe ' Den Danske velfærd' i afgrunden - DF - V og K var sammen om at ødelægge vores velfærd - og de gjorde det med et grin - Samtidig fik de så hjælp af Liberal alliance
Jo vor herre bevares - Det er godt nok synd - at Danskerne har mistet troen på velfærd samfundet - HA - KLOVN
 
 
22.10-2012 | 19:13 af Johnny Lauritsen
Jeg håber-, og ønsker, Pia K. læser med her, igen-igen-igen ....,
kan jeg kun KLAPPE AF INDLÆG, tak, John Sebastian Maj!

Kh
J. Lauritsen, Århus
 
22.10-2012 | 10:33 af Jette Abildgaard
Maaske Pia K. saa selv skulle have undladt at vaere den der oedelagde det gamle system og, oprettede dette nye 'fine' system!!! For, udefra Pia K. da ligner dit nye 'system' noget der er meget vaerre end det gamle DDR!
 
22.10-2012 | 19:15 af Johnny Lauritsen
Jette Abildgaard, ud over, jeg ville skrive, at P.. Kjærsgaard er alvorligt MED-ANSVARLIG,
er jeg atter totalt enig!

Kh
J. Lauritsen, Århus
 
22.10-2012 | 10:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2012 | 19:17 af Johnny Lauritsen
Vi er åbenlyst, blot i denne debat, RIGTIGT MANGE SOM FÅR KVALME AF - P. K.!

Mon ikke P. K. - helt primært forsøger, AT SCORE BILLIGE POINT`S, OG VÆLGERE?

Kh
J. Lauritsen, Århus
 
22.10-2012 | 11:24 af Ove A. Laursen
Ja, gu' er det deprimerende at man overlader så meget taletid til en demokratisk minusvariant som Pia Kjærsgaard. Får i penge for det?
 
22.10-2012 | 19:19 af Johnny Lauritsen
Vores magthavere har jo mest tæt på FRI ADGANG TIL ALLE NYHEDS-MEDIER,
så vi kan ikke slippe for at få det dårligt, uden helt at lukke af for medierne, hvilket
jo heller ikke er fornuftigt, når man vil følge rimeligt med i, hvad sker.

Kh
J. Lauritsen, Århus
 
22.10-2012 | 12:05 af claus johansen
Pia K. det er jo bare sådan: Politikere og gode mennesker som bestandig bruger "Den mørke side af magten" mister deres gode samvittighed og bliver selv brændstof for det onde.
Hvis du nu pludselig indser hvilken moralsk mudderpøl du er plantet i, ja så forstår jeg godt du er deprimeret.
 
22.10-2012 | 19:21 af Johnny Lauritsen
Ja Claus Johansen, Pia K. bliver deprimeret af, som hun læser, at vi danske
- flere og flere, oplever, at vi bliver behandlet, med P. K. & Co., eller den samlede
flok af politiske magthavere, plus støtter m.fl., som helt afgørende ansvarlige!

Kh
J. Lauritsen, Århus
 
22.10-2012 | 12:11 af Mickei Jacobsen
Sådan! Nu fik folk luft herinde...
Pia fik en på skallen samtidigt med at hun og den gamle regering fik skylden for alt der er galt i det nuværende samfund.
Og det er også fortjent, for de var med til at fjerne grundlaget for det velfærdssystem vi havde tidligere.
De var også med til at forringe dagpengene og besværliggøre optjeningen af samme.

Når nu det er på plads, så ville de klæde alle de negative dabattører herinde at give Socialdemokratiet og de Radikale samme tur.
For hvis i gør jer den ulejlighed at se hvem der har stemt for de forskellige Finanslove der er skyld i disse forringelser, og ikke mindst hvem der har stemt for dagpengeforringelserne, ja så er det jo ikke kun V, K, O og LA. Nej både SOC og de Radikale har lagt stemmer til!

Og med hensyn til Efterlønnen, så startede forringelserne jo med en herre der underskrev et bevis, for derefter at rive det i stykker, ikke sandt? Var det Poul Nyrup Rasmussen, daværende formand for Socialdemokratiet og Statsminister?
 
22.10-2012 | 12:19 af Ove Nielsen
# Mickei jacobsen

interessant kommentar, syntes jeg

med det på plads.......
Citat
"hvis i gør jer den ulejlighed at se hvem der har stemt for de forskellige Finanslove der er skyld i disse forringelser, og ikke mindst hvem der har stemt for dagpengeforringelserne, ja så er det jo ikke kun V, K, O og LA. Nej både SOC og de Radikale har lagt stemmer til!

Og med hensyn til Efterlønnen, så startede forringelserne jo med en herre der underskrev et bevis,
for derefter at rive det i stykker, ikke sandt?
Var det Poul Nyrup Rasmussen, daværende formand for Socialdemokratiet og Statsminister?"

Du holder nogle vægtige pointer, jeg er gennemgående Enig i dine betragtninger ang S og R -
De meste af tinget er tilsyneladende desværre levebrødspolitikere - det finder jeg ret trist

mvh Confucius
 
 
22.10-2012 | 12:46 af Marianne E.
Jeps Ove, men hvem startede dagpengemissæren ? - Det gjorde Højrefløjen - det er de eneste der har gavn af den nuværende lov !!!!!
 
22.10-2012 | 16:57 af Ove Nielsen
# Marianne E

At højrefløjen startede, fritager ikke venstrefløjen fra at deres valg af forringelser.
De valg holder de ansvaret for er pointen

Hvad andre gør er deres problem, det fritager ikke en selv
for ansvaret for egne handlinger, mener jeg hermed

jeg er ud af en familie der i mange år har stemt socialdemokratisk,
Jeg stemmer IKKE socialdemokratisk med Helle
som leder og med de handlinger de har stået for de senere år

jeg gik over til at stemme SF, men De har også skuffet mig i deres tiltagende højredrejning
så nu stemmer jeg EL for jeg kan reelt ikke se andre partier som jeg finder værd at stemme på

jeg ville reelt gerne stemme mere på midten af venstrefløjen, men det kan ikke lade sig gøre
når de partier der er her S SF er trådt så meget til højre, mener jeg


Apropos SF og "det skal kunne betale sig at arbejde"
Jeg græmmes ved at læse at Thor Møger mener at det er et godt venstreorienteret synspunkt. ?
Vor herre bevares for en gang ævl, mener jeg
Det er i min forståelse et "egoistisk højreorienteret" synspunkt der taler til den bedre stillede del af arbejdere, mener jeg
MERE kage til mig -Tak - det er jeg værd ... sådanne træk har jeg ikke megen respekt tilovers for

mvh Ove Nielsen forhenværende socialdemokratisk / SF stemme
 
 
22.10-2012 | 19:26 af Johnny Lauritsen
Ove Nielsen, jeg finder det ikke "kun" trist, som jeg oplever den samlede flok af
danske politiske magthavere, JEG FINDER DET DYBT TRAGISK, OG SØRGELIGT,
eller`s for xx-antal gang, er jeg enig!

Kh
J. Lauritsen, Århus
 
22.10-2012 | 19:23 af Johnny Lauritsen
KÆMPE STORT PLUS, SAMT TAK, til dig, Mickei Jacobsen!

Held & lykke, samt fortsat god aften m.v.l.

Kh
J. Lauritsen, Århus
 
22.10-2012 | 19:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2012 | 13:36 af Henrik Pedersen
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2012 | 16:15 af John Steen Jensen
Pia bliver ved med at sige "gør din pligt og kræv din ret" Det er et mantra in de på borgen, og der da også en sandhed i det.
MEN MEN MEN
Når man gennem et langt arbejdsliv med en arbejdstid på 47,5 til 50+ timer om ugen, pludselig bliver arbejdsløs, fordi de ældste ryger først i en fyrings runde, eller man er nedslidt, og går på efterløn eller pension. Folk der har arbejdet mere end mange yngre nogensinde kommer til.
SÅ har Pia's tropper + resten af tinget travlt med at tale om ældrebyrder og samfundsnassere. Og en stor del af befolkningen hopper på vognen og giver politikerne ret.
Det selvudråbte "humanistiske parti" på borgen de Radikale, talte om "at det kunne ikke være rigtigt at de unge skulle arbejde 1 time mere om ugen blot for at de ældre kunne trække sig tidligere tilbage"
JA det sagde Vestager virkelig.
Et lille regnestykke, Gamle Jensen arbejdede 47.5 timer om ugen unge Jensen arbejder ? 37 timer om ugen
Gamle Jensen arbejdede altså 10.5 timer mere om ugen en unge Jensen hvis unge Jensen skulle komme op på 38 timer om ugen, så har gamle Jensen altså stadig arbejdet 9.5 timer mere om ugen end unge Jensen, og i mange flere år.
Så Kjærsgaard, Vestager, Løkke, Hjort, Frederiksen, Thorning, Støjberg og alle de andre på borgen burde stoppe deres hetz mod de der står udenfor arbejdsmarkedet eller som er ved at trække sig tilbage.
Hvad de burde sige er tak for en god indsats og nyd dit otium.
 
22.10-2012 | 18:09 af Paul Gram-Hansen
”Det handler grundlæggende om tryghed og sikkerhed for, at hvis du kommer i nød – bliver alderdomsvækket, syg eller mister sit arbejde – så står der nogen parat – fordi du selv har været med til at betale til velfærden,” siger Pia Kjærsgaard.
Også langtidssyge har DF og de fleste øvrige partier svigtet. De skrappe sygedagpengeregler skal diskuteres i åbent samråd i Folketinget 24.10.,men det fører
nok ikke til noget.En hilsen herfra til kræftsyge Johnny og alle de syge ,der er kommet i klemme i Pia's såkaldte velfærd
 
22.10-2012 | 19:31 af Johnny Lauritsen
Med - John Steen Jensen`s & Paoul Gram-Hansen`s indlæg, som de sidste - jeg læser nu,

GLÆDER DET MIG HELT VILDT, SÅ MANGE VI HER ER ENIGE OM, HVAD ER VIRKELIGHED!

Det er sgu lige før, at jeg begynder få rigtigt håb om,

DET MEST POWER-FULDE OG KÆRLIGE LYS, ER PÅ VEJ TILBAGE : - )

Kh
Johnny Lauritsen, Århus. F/ Børn og Unge Partiet
 
22.10-2012 | 19:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2012 | 19:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2012 | 19:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2012 | 19:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2012 | 21:30 af John Steen Jensen
@Johnny Lauritzen
Vi bliver flere og flere, der ser lyset, nogle af os har set det i mange mange år, jeg helt tilbage i barndommen, sammen med mine forældre der kom fra venstreorienterede hjem.
Men efterhånden som flere og flere bliver ramt, og det gør de fleste faktisk på et tidspunkt uanset om de tror det eller ej, mange unge er ikke klar over at det er en lang sej kamp der har skabt goderne, ikke SAXO bank, DF eller Venstre, nej der har været en arbejderkamp, og den ender aldrig for goderne skal holdes ved lige og altid kæmpes for.

Anders Fogh sagde, klassekampen er ovre,og det troede mange i deres naivitet på, og mange tror det stadig, det vil desværre vise sig at de tog fejl.
Fremtidens arbejdsløse vil være højtuddannede luksus arbejdsløse, og de vil uanset uddannelse være arbejdere og nu med stærkt reduceret dagpengesats med en fordoblet optjenings periode og med mistænkeliggørelse og forhånelse. Den offentlige gabestok fungerer allerede.

Men der kommer en dag hvor tilstrækkelig mange har mærket den politiske forråelse og til sidst ender med at sige stop.
JEG HÅBER VIRKELIG AT JEG OPNÅR AT SE ENDNU EN RIGTIG ARBEJDERKAMP, HVOR POLITIKERNE FÅR AT MÆRKE AT DE ER GÅET FOR LANGT.

Det er godt at se at de i Frankrig nu er begyndt, med rimeligt rolige demonstrationer er gået på barrikaderne.
Hvis de bliver holdt uden vold og hærværk, så bliver de mange flere.

Jeg syntes at det er en grim fremtid der venter mange af de mange gode og flittige unge, de har ikke fortjent dette, de har lyttet til de regeringen Fogh/Løkke gennem de 10 forbandede år, de har simpelthen ikke hørt andre sider af den virkelighed samfundet består af.
Og selvfølgelig tror de på disse falske profetier, da de i skolen ikke fik lov til at hører om Danmarks arbejderhistorie gennem de sidste 200 år og at det er den historie der har ført til det velfærdssamfund der var en gang.

Disse unge er blevet tudet ørerne fulde af udtryk som "pengene fosser ud af statskassen og der er ingen klasse forskel i Danmark"
Så de ved ikke bedre endnu, det er en ondsindet og forbandet løgn bygget af Fogh, Hjort, Kjærsgaard og Saxo Bank.

Jeg skal ærligt indrømme jeg var ved at miste modet, med de mange forringelser der blev foretaget, men der er ikke 90 mandater i tinget til at fjerne dem.
Og alternativet er et mareridt V,K,DF,LA, NEJ TAK.
Et styrket S+SF samarbejde er vejen frem.
 
23.10-2012 | 00:49 af Johnny Lauritsen
John Steen Jensen, bortset fra dine sidste 5 linier, ER JEG TOTALT ENIG!

MEN, jeg har forsøgt hjælpe nogle af de absolut mest - psykisk- & fysisk syge,
hjemløse på xx-antal år, med multi-sociale problemer, m.m.fl. nødlidende borgere,

OG JEG HAR INTET OPLEVET HVERKEN "RØDE", ELLER "BLÅ", SOM "EN KRUMME"
MED-FØLENDE OVERFOR, HVOR BRUTALT, OFTE BEVIDST HELT U-MENNESKELIGT,
MINE PARTER VAR/ER - BEHANDLEDE AF DE ANSVARLIGE, MED BREDEST POLITISK
ACCEPT!

Jeg ved, det er alt for tungt formuleret, men prøv at læse en smule om, hvad
jeg har oplevet, blot "Forord" kan give et indtryk: http://www.magtkampen.dk

Når man som jeg har oplevet en skræmmende stor flok, af både "røde" &
"blå" politiske magthavere, værende og virkende direkte onde og ondskabsfulde,
så er det mest tæt på umuligt mere, at have håb og tro på, at fremtiden IKKE er
ekstremt farlig, truende og endnu værre, for sygt mange af alle danske, måske
for mest af menneske-heden, at gå ind i.

Jeg er også forældre, og skræmt grundet frygt for, hvad både fremmede, men også
mine egne kære, de kan ske at udsættes for, at helt syge-, og bevidste, svigt & ondt!

Kh
Johnny Lauritsen, Århus. F/ Børn og Unge Partiet
 
22.10-2012 | 21:56 af Hanne J.
Jeg undrer mig til stadighed over Pia Kjærsgaards evindelige tvetunget udsagn.

Med den ene tunge, slikker hun Lars Løkke bagi og hjælper ham til nedskæringer.

Med den anden finder hun det..........bekymrende......at danskerne ikke længere har tillid til vores velfærd.
 
23.10-2012 | 00:08 af Henrik Kristensen
Det er sgu da mere bekymrende at der er nogen fjolser der har stemt vores nuværende regering ind!! det er den vej du skal dreje dit hoved Hanne j. bare se den lempelse de har lavet på integration som lige har lukket en dør op for jeg ved ikke hvor mange indvandre hver måned, og vi magter sgu ingen gang dem vi har i landet i dag!! Hanne jeg undre mig over sådan nogen personer som dig! og hvad i går og tænker på! for det kan da ikke være studenterhuen der trygger dig platfodet.

Og så nævner du Lars Løkke som om han er vores statsminister lige nu! Og at det skulle være ham der laver nedskæringer! men nej igen Hanne j. det er Helle T der er statsminister det svære, men det er sjovt at se sådan nogen fjolser som dig og Erling for i må da lige være vågnet for ca. 1 ½ års Tornerosesøvn! men god morgen alligevel.
 
 
23.10-2012 | 08:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.10-2012 | 18:00 af Henrik Kristensen
Erling dit indlæg siger mere om dig en om mig ha ha ha, jeg troede ikke at der fandtes sådan nogen fjolser i den virkelige verden der fik adgang til en computer men jeg vælger at tro at det er din værge der har lavet indlæget for dig men sjov er du og din værge ha ha ha
 
 
22.10-2012 | 21:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2012 | 23:44 af Henrik Kristensen
Erling Jensen er du da en af dem der ikke gider at yder dit til samfundet? jeg spøger dig siden du tager sådan på vej! og nu når vi er ved det, hvad er det du syntes der er så godt ved den regeringssammensætning vi har i dag, og som har rendt fra samtlige valg løfter de gav de naive og stakkels mennesker der stemte dem ind og er du også en af dem Erling?
Husk Erling når du peger fingre af nogen så er der altid 3 der peger retur på en selv igen!! og så kan jeg ikke følge dig i at det er klamt at være bekymret for sit samfund!! Så lige her vil jeg sige at du er et kæmpe stort fjols! som hverken fatter tud eller røv.
jeg vil tro at du er en af de tykhuder der kan få dine skolepenge tilbage
 
 
22.10-2012 | 23:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.10-2012 | 00:21 af Henrik Kristensen
Ha ha den var god :o)
 
 
23.10-2012 | 09:05 af Kurt Heinrich Frandsen
Enig!
 
 
23.10-2012 | 13:03 af Marianne E
Jeps den var god :-))
 
 
23.10-2012 | 08:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.10-2012 | 09:05 af Kurt Heinrich Frandsen
Ja, magtliderlig, ubegavet og selvglad.
 
 
23.10-2012 | 05:01 af Kim Byskou
Ja, det er enormt deprimerende hvordan du har forrådt den hårdt arbejdende dansker, der stadig kan gennemskue dine skjulte intentioner, imens du samtidig har lullet resten af den arbejdende dansker til at tro, at du er svaret på den endelige løsning for den almene arbejder.
Du kan udelukkende narre uvidende apolitiske ignoranter til at tro, at Dansk Folkeparti er et arbejderparti.
Du og dine artsfæller har jo konsekvent støttet højrefløjen fra 2001 indtil 2011.
Vil du være så venlig at proppe dit moderne arbejderparti ævl langt op i røven, og forlad så skuden imens du stadig kan holde på en smule værdighed.
Otiummet er helt på din side!
 
23.10-2012 | 08:59 af Kurt Heinrich Frandsen
Ja, hun har sgu lavet ulykker nok, hvis du spørger mig!
 
 
23.10-2012 | 08:57 af Kurt Heinrich Frandsen
Interessant, at Pia synes,
det er forfærdeligt, at danskerne
ikke længere kan narres til at have tillid
til et system, der gang på gang har røvrendt dem.

Hun har selv i årevis bakket op omkring en politik,
der har fået mange til at miste nævnte tillid.

Så det er vel ikke underligt, hvis hun er
bekymret og deprimeret.
 
 
23.10-2012 | 13:06 af Marianne E
Præcis, vi andre har været bekymret i rund regnet 10 år !!!!!! Pia !
 
 
23.10-2012 | 13:08 af Marianne E
Man må da håbe at de få voksne der er i regeringen, kan vise vejen for den umodne flok, der besidder magten p.t.
Der er så at sige ikke mange af dem der har en skid erfaring fra det virkelige liv.
 
 
23.10-2012 | 20:28 af Resad Memisi
Interesant!!!

Pia K havde magten i 10 år og hvad gjorde hun for velfærdet og for økonomien? intet absolut intet.. Selv et land fra Afrika overhaldt os med økonomisk fremgang mens Pia og co. fiflede med akrobatiske point systemer om folk som alligevel ikke kunne komme ind i landet for det var hermetisk lukket .. men de blev ved og ved med ligegyldig pointsystemer, mens økonomien sejlede sin gang og det er klart nu at folk mister tilliden til velfærdsystemet . Davs Pia K.
 
24.10-2012 | 03:41 af Erik Christensen
Jeg har efterhånden fået det indtryk, at både Carina-historien og Robert-historien er 'plantet'.
Begge historier er jo med til at give et falsk billede af den danske velfærdsmodel.
Ville man have fundet en fattig dansker, er jeg 100% sikker på at det vil kunne lade sig gøre - så hvorfor Carina?
Problemet er, som det er antydet flere steder, at vi har for mange levebrødspolitikere.
Vi har ikke et folketing, der afspejler den danske befolkning.
Alle er jo akademikere og de er jo i samme befolkningsgruppe.
Hvad sker der når en befolkningsgruppe tilraner sig magten over alle de andre?
Tja, de kan jo hurtigt blive enige om at forbedre forholdene for dem selv:
Bedre pension, bedre hospitalsbehandling, fradrag til forbedring af badeværelse mm.
Da der ikke forventes at være fattige i ’deres’ gruppe, kan de jo også hurtigt blive enige om, at pengene til forbedringerne for dem selv, skal komme fra de fattige. (De fattige kan jo ifølge Joachim B Olsen sagtens undvære et par håndører), så det må jo være det rigtige sted at kræve ind.
Men…..
Hvorfor hører vi så lidt om de, der har skjult deres formuer i skattely rundt om i verden?
Har de ikke råd til at betale skat?
Hvorfor tør de ikke stå frem, som Robert gjorde?
Her hører man aldrig et navn nævnt.
Er det fordi de tilhører samfundets ’elite’?
Sandheden er vel at de betaler for avisernes og politikernes tavshed.
Nej venner, der er kun en ting at gøre.
Vi må tage vores ydmyghed – stikke den skråt op – og begynde at handle.
Vi skal simpelthen af med de levebrødspolitikere.
Vi må begynde at kæmpe politisk: arbejdsmanden må også stille op til folketingsvalg.
Enten må vi lave et nyt parti, hvor vi ikke tillader egoistiske akademikere at stille op eller også må vi i stort tal melde os ind i de eksisterende partier og lave oprør fra neden.
Det er tilsyneladende den eneste måde at få demokratiet genoprettet på.
 
24.10-2012 | 09:13 af Henrik Kristensen
Erik c. det her er nok det mest fornuftige der er blevet sagt i den her debat, godt skrevet
 
 
02.11-2012 | 15:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
© Copyright 2013, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites