Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Pensionister snyder staten på solkysten

Myndighederne har afsløret flere tilfælde af socialt bedrageri i Spanien og Thailand.

21. okt. 2012 kl. 13:24
Start et spil på Spigo.dk
Spil
Udlandspensionister med urent mel i posen kan ikke bare læne sig tilbage og slappe af i solen.
Udlandspensionister med urent mel i posen kan ikke bare læne sig tilbage og slappe af i solen. Foto: Colourbox
Del på Facebook
Mail artiklen
Print artiklen

Den danske stat sender hvert år to milliarder kroner ud til folke- og førtidspensionister rundt om i verden, men ikke alle er berettiget til pengene.

Det skriver Ekstra Bladet søndag.

I et års tid har Pensionsstyrelsen haft folk udstationeret i Spanien og Thailand til at kontrollere udlandsdanskerne, og flere er blevet knaldet for at snyde statskassen.

Det fortæller kontorchef i Pensionsstyrelsen, Christian Svendsen.

- Vi har fået bekræftet den fornemmelse, vi havde om, at der snydes bl.a. ved, at folk opgiver, at de er enlige, så de får et højere pensionstillæg, men i virkeligheden bor sammen med en, siger han til Ekstra Bladet.

I Thailand behandler man lige nu 189 sager og har foreløbigt afsløret socialt bedrageri for omkring en million kroner. I Spanien forventer myndighederne at kunne kræve to millioner kroner tilbage i 2012 og har lige nu gang i 349 sager.

Førtidspensioner tjekkes også for arbejdsindtægter, som de ikke opgiver f.eks. for arbejde på restauranter eller udlejning af huse.

Et andet snydenummer, som myndighederne nu vil tjekke, er om folkepensionister med en meget høj alder overhovedet er i live. Eller om der er en anden, der hæver afdødes ydelser.

- Det har man tidligere set eksempler på, siger Christian Svendsen.

NYHEDSBREV
 
Interesserer du dig for nyheder om job og arbejdsliv, så prøv Avisen.dk's nyhedsbrev!
separator
Du kan naturligvis altid framelde dig igen, og vi deler ikke din mail med andre.
Læs vores forretningsbetingelser.
DEBAT OM ARTIKLEN
For at kommentere skal du være logget på Facebook. Logges på via "Kommenter via...", genindlæs siden
21.10-2012 | 13:39 af Humanistpartiet v. B Bolbroe
Sikken en KLAPHAT! der kun kan finde lidt småpenge til skattekassen, ved at plage pensionister og gamle. PRØV da for fanden lige, at se på multinationale virksomheder i Danmark, og andre konkursryttere. Jeg er sikker på, at der er flere penge at hente! Men tallene i deres regnskaber er måske for store for SKAT?
 
21.10-2012 | 14:38 af Gordon Shumway
@ B Bolbroe

Jeg kan ikke rigtigt se at det er at plage førtids og folkepensionister at men at staten ikke ønsker at betale forhøjet pensionstillæg m.m. til personer som skyder ved at oplyse, at de bor alene når det modsatte er realteten. Det samme gælder for personer som arbejder ved siden at af de modtager førtidspension.

Hvorfor et det i orden at snyde og bedrage det danske samfund, blot fordi at Danmark tillader at man kan få sin pension med til. f.eks. Thailand.

Leveomkostningerne i Thailand er væsentligt lavere end i Danmark og således rækker ens penge lang mere end de gør i Danmark - Men man skal lige presse citronen til den sidste dråbe og snyde sig til de sidste penge.

Hvis der er nogle som er nogle klaphatte - ja så er det disse grådige menesker som snyder det Danske samfund.
 
21.10-2012 | 14:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2012 | 15:02 af Gordon Shumway
Så det er helt i orden med dig, at man snyder til offentligt ydelser som har ikke er krav på - Måske er det derfor at Joakim B. Olsen & Liberal Alliance har så stor succes med at gå efter personer på overfølersesindkomster.

Ja alle partier i folketinget for nær enhedslisten er begyndt at bevæge sig i denne retning. Men bak endeligt op om alle de som misbruger systemet, således at de på ikke misbruger systemet yderligere rammes at nye reformer.
 
21.10-2012 | 18:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2012 | 18:43 af Gordon Shumway
Hvor skriver jeg, at jeg kender nogle som synder med overførselsindkomsterne ?
 
21.10-2012 | 19:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2012 | 11:11 af B.B. Hansen
Hvorfor et det i orden at snyde og bedrage det danske samfund(GS)
Gordon, dette er grundydelsen for alle sociale pensioner: 5713 kr.
Det er ikke en undskyldning, men en forklaring.
Her kan du se alle satser, lige bort set fra dem hvor Pensionisten er SAMBOENDE(IKKE GIFT) med en som har en selvstændig indtægt, det er netop de som ofte kun får Grundydelsen udbetalt. http://www.odense.dk/Topmenu/Borger/Voksne/Okonomisk%20hjaelp%20og%20stoette/Pension.aspx
 
 
22.10-2012 | 12:47 af Liliane Morriello
Den med at det er langt billigere at leve i et 3.land er lidt af en myte.

Jeg går ud fra at selv om man flytter til 3.land, så er man stadig berettiget til at kunne opretholde samme levestandard som man ville have haft haft hjemme i Danmark, hvis man var blevet. I så fald så koster det også i de fattigere lande, som regel ligeså meget som det koster i Danmark, i mange tilfælde endda mere.

Man skal huske på at pensionisterne i 3.land også selv skal betale deres egen sygeforsikring og den kan hurtigt beløbe sig til mellem 2.000 og 3.000 kroner om måneden. Så udover at de har fået nedsat deres pension er der nu pludselig andre udgifter de selv skal tage sig af. Og med en kraftigt nedsat pension, og forhøjede udgifter er der sjældent meget at slå til Søren med.

Et andet man skal huske er, at for mange både folke og førtidspensionister, er det at være bosat i et varmere klima af terapeutisk værdi, ved mange diagnoser og aldersbetingede lidelser.
 
 
22.10-2012 | 13:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2012 | 13:48 af Liliane Morriello
Nej det er ikke i orden, men Danmark sparer faktisk allerede meget på de pensionister der rejser ud af landet, dette kan du selv forvisse dig om hvis du læser det dokument jeg har linket til andetsteds.
Og når en gruppe således allerede sparer landet mange skattekroner, så mener jeg ikke der er yderligere grund til hetz imod dem. Men systemet bruger skralleknivsmetoden.
 
 
22.10-2012 | 14:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2012 | 17:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2012 | 18:45 af Gordon Shumway
Jer er meget enig - Liberal Alliance er kronede dag og se svageste kommer til at betale.
 
21.10-2012 | 19:49 af claus johansen
Hvorfor er der stadig forskel på ydelserne til enlige og samlevende, en forenkling af regelsættet kunne vel spare kontrol og så kan folk leve som de har lyst til, uden at skele til hvad der bedst kan betale sig.
 
22.10-2012 | 22:39 af Majbritt Nielsen
Hvor er det at du mener at det kan betale sig at bo på den ene eller den anden måde.
Hvis du mener at det tilskud på 2500 som en anden debatør har ondt i et vist sted over at enlige får.

Så ville jeg da gerne påpege at der er to til faste udgifter.
Dvs at husleje, varme/el/vand, husstandforsikringer, evn bil og evn ferier.
De faste udgifter, deles af to indkomster.
At der er to indkomster, ville aldrig kunne opvejes af de snoledet 2500,- som er fremført at enlige får mere end par.

Når jeg går på pension, er jeg stadig ene om disse udgifter. De halveres ikke.
Jeg ville absolut kunne se det til min favør at finde en at dele de faste udgifter med. Og så lade de skide 2500 gå til enlige.

Er der et andet tilskud enlige åbenbart får mere end samlevende får, så vil jeg da gerne vide det. For så vil jeg dele den viden med to forskellige mennesker jeg kender på pension og enlige og der knap kan få deres pension til at slå til.

 
 
21.10-2012 | 20:55 af Carsten Svendsen
ÈN plus TO millioner = 3.000.000,00 (mange)Kr.
Alle pensioner skal afskaffes! NU(i går, helst)!
 
22.10-2012 | 19:29 af Louise Sørensen
Gælder det også dig selv, hvis en eller anden slår dig til lirekassemand?
 
22.10-2012 | 22:42 af Majbritt Nielsen
Nej, Louise. Sådan gælder det skam ikke.
Når en kommer med en påstand, så gælds den aldrig for dem selv.

Lidt som når det påstås at alle de kvinder i folkeskolen, feminiesere drengene. Når man så spørger den pågældende mand eller kvinde der kommer med den påstand.
Så er det ikke deres børn det går ud over.
Lige som når folk siger at lønnen skal ned i Dk, for at hjælpe på konkurrence-evnen og den i øvrigt er kunstig høj.
Så gælder det heller ikke for deres lønchek. De får måske endda mindre end de selv mener de er værd,

NB ironi kan forekomme i indlægget.
 
 
22.10-2012 | 11:13 af B.B. Hansen
Alle de der mener at man kan klare sig for 5713 kr. pr. md., ræk en finger i vejret.
 
 
22.10-2012 | 21:51 af Louise Sørensen
Fra nytår kan alle på "gammel" førtidspension vælge at overgå til den "nye".
 
22.10-2012 | 22:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.10-2012 | 12:24 af B.B. Hansen
Det skal man lige passe på med, for jeg har hørt rygter om at nye Pensioner bliver taget op til vurdering med jævne mellemrum, og så skal en eller anden inkompetent sagsbehandler sidde og vurdere om man stadig er syg nok til at modtage Pension.
 
 
22.10-2012 | 11:22 af B.B. Hansen
Mange tror at det hjælper på tillæggene at blive skilt, men det er ikke nok, man skal flytte helt væk fra Hustanden.
For Myndighederne mener åbenbart at man har gensidig Forsørgelsespligt blot man bor under samme tag, og straks reducere de i Pensionstillæggene.
Så man behøver hverken at være Kærester eller Gift for at miste tillæg, det er nok at man deler bolig. Derfor kan Bofælleskaber og Kollektiver være et økonomisk problem for en Førtidspensionist, da ydelser og tillæg bliver beregnet ud fra hele Hustandens indkomst.
 
 
22.10-2012 | 11:28 af B.B. Hansen
 
 
22.10-2012 | 12:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2012 | 12:35 af B.B. Hansen
Det er åbenbart helt op til den enkelte Sagsbehandler at vurdere om man lever i et "Parlignende" forhold eller ej, og lad mig gætte hvad de i de fleste tilfælde vil hælde til..........
 
 
22.10-2012 | 11:24 af claus johansen
Det er selvfølgelig et synspunkt at der kan spares penge på at nedlægge pensioner, det er vel lige som at løbe fra sine aftaler og skal nok kunne samle et flertal i det nuværende folketing.
 
22.10-2012 | 11:43 af B.B. Hansen
Jeg er IP, og er lige blevet enlig(af netop tidl. beskrevne grunde), og jeg har lidt svært ved at forstå hvordan Pensionister som jeg, kan få råd til at flytte til Thailand, der må være andre penge inde i billedet end kun Pensionen(Arv, Privatpension eller sorte penge)
Men det skal nok passe at denne historie vil blive brugt af LA og ligesindede til også at stille spørgsmål ved Sociale Pensioners størrelse. Kontanthjælpsmodtagere og Ledige kan jo ikke stå med hele skylden for Finanskrisen alene, så Pensionisterne må med på Galejen.

Jeg vil gerne på Overførselmodtagernes vegne undskylde for Finanskrisen.
Undskyld LA, at vi der er syge og ledige er så grådige at vi har bragt Nationen til tiggerstaven.
 
 
22.10-2012 | 11:49 af Ove Nielsen
# B.B Hansen

En interessant kommentar, godt formuleret

Citat
"Jeg vil gerne på Overførselmodtagernes vegne undskylde for Finanskrisen.
Undskyld LA, at vi der er syge og ledige er så grådige at vi har bragt Nationen til tiggerstaven."

Det er sørme satire, sarkasme der vil noget - ;o)

LA er desværre mest nyliberal egoisme, mener jeg - altså sig selv og så - sig selv

mvh Confucius
 
 
22.10-2012 | 11:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2012 | 11:59 af Ove Nielsen
# Henning Olsen

Hva faen - vover du at anklage politikerne ??? ;-)

Der der leder os og burde gå foran med gode eksempler ??

Ja de kan jo få vedtaget love der fordres egne interesser -
Sagde nogen hykleriske og dobbeltmoralske politikere ?? Ja DA -Det gør jeg

Dog bør vi så selv huske på Henning at hvad andre gør
gør ikke vore egne handlinger gyldige af den grund -
et sådant argument er ugyldigt

Alle står vi til ansvar for vore handlinger, er pointen

Dog - Politikere og elite ??
Nogle står desværre tilsyneladende mere til ansvar end andre for egne handlinger -
Det er et U-demokratisk U-væsen, altså en gang ansvarsforflygtigelse, mener jeg hermed
Sådanne ting finder jeg trist på vegne af Danmark og befolkningen

mvh confucius
 
 
22.10-2012 | 12:32 af B.B. Hansen
He he Ove.
Du gav mig en idé, så jeg sendte denne mail til Joachim B. Olsen:
Kære Joachim

Jeg vil gerne på Overførselmodtagernes vegne undskylde for Finanskrisen.
Undskyld LA, at vi der er syge og ledige er så grådige at vi har bragt Nationen til tiggerstaven.

http://avisen.dk/pensionister-snyder-staten-paa-solkysten_189833.aspx

Mvh.

B. B. Hansen, Arbejdsskadet Førtidspensionist.
 
 
22.10-2012 | 12:37 af Ove Nielsen
# B.B. Hansen

ha ha ha ha sjov ide skarp satire

så kan han jo fundere lidt over det,
hvis ellers han evner dette, har en vilje dertil ;o)

mvh Ove Nielsen
 
 
22.10-2012 | 12:50 af B.B. Hansen
Jeg tror at det kniber med evnerne, har du set hans CV? (kan ses på Folketingets Hjemmeside)
 
 
22.10-2012 | 22:45 af Majbritt Nielsen
Du risikere jo bare han tager det alvorligt.
Det er vist ikke fornuften og logikken der klinger i de hjernvævlninger.
 
 
22.10-2012 | 12:40 af Liliane Morriello
Fejl i artiklen: Pensionstillæg til gamle førtidspensionister og folkepensionister, udbetales ikke i 3.lande og har derfor intet at sige hvad enten de er samlevende eller ej. Og partneren vil sjældent tjene nok til at det vil have yderligere indflydelse på pensionen. Og derfor har det heller ingen relevans om de er reelt enlige eller ej. Ved "nye" førtidspensionister forholder det sig anderledes.

Der er samlet set 1.285 pensionister bosat i 3.lande, og jeg skyder nok lavt hvis jeg sige at de 2/3 af den er folke eller førtidspensionister på gammel ordning, det vil sige at det tal der skal kontrolleres for om de er reelt enlige sikkert ikke beløber sige til ret meget over 400 pensionister, i Thailand er der samlet set 437 pensionister, 1/3 af det er sådan ca. 145, men herregud, nogle offentlig ansatte har fået en dejlig tur til Thailand.

Den gennemsnitlige pension til pensionister i 3.lande ligger på 66.000 kroner årligt, hvoraf der i gennemsnit betales 21% i skat.

Man skulle måske sætte tingene lidt i perspektiv inden man begynder en ny hetz mod en ganske lille gruppe af borgere.

Hvad jeg godt kunne tænke mig at vide er, hvor meget koster hele denne kontrolaktion? Blot for at hente nogle få millioner hjem?
 
 
22.10-2012 | 12:48 af B.B. Hansen
Aha! Så der er ikke tillæg overhovedet, når man bor i Thailand eller uden for EU. Man har således kun Grundydelsen.
For min Pension har jeg da ikke engang råd til så meget som en Enkeltbillet til Thailand, endsige at FLYTTE dertil er helt utopisk.
 
 
22.10-2012 | 12:58 af B.B. Hansen
Det kan kun være Rockere på Pension, der har råd til at flytte til Thailand.
HA har skam et Chapter i Thailand.
 
 
22.10-2012 | 13:00 af Liliane Morriello
Lad dem for Guds skyld blive der ;)
 
 
22.10-2012 | 13:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2012 | 13:12 af B.B. Hansen
Tror du at de er Førtidpensionister?
 
 
22.10-2012 | 13:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2012 | 13:23 af Liliane Morriello
Nu skal man jo passe på ikke at skære alle over en kam, og selv om det både er sol og piger de måske rejser efter, hvad så, hvilken ret har vi andre til at fordømme andres søgen efter tosomhed, den er ikke altid lige let at finde, hvis man er oppe i årene, eller hvis man er førtidspensionist, måske især hvis man er mandlig førtidspensionist.
 
 
22.10-2012 | 13:17 af Liliane Morriello
Drejer det sig om mindreårige, synes jeg det er i orden med din fordømmelse, ligeledes hvis der er tvang med i billedet. Ellers synes jeg den er noget malplaceret.
Ved alle andre forhold der besluttes mellem to voksne mennesker, uanset om "kontrakten" har en økonomisk indgangsvinkel eller ej, er bliver en sag mellem de to parthavere.
 
 
22.10-2012 | 13:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2012 | 14:24 af B.B. Hansen
Lene: Jeg tro godt du ved at de mænd der gør den slags ikke præcis er fattiglemmer på Pension, hvor fanden skulle de få de penge fra.
Ej heller er det relevant for denne tråd.
 
 
22.10-2012 | 14:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2012 | 14:30 af Liliane Morriello
Uanset grundene, om jeg bryder mig om den type mænd eller ej, så må man respektere ethvert menneskes ret til at søge sin lykke indenfor lovens grænser, at du ikke kan gøre noget, synes jeg er fint, det kommer ikke andre ved. Om det er mænd der ikke lever op til danske eller europæiske kvinders mål og standard, så har de dog den samme ret til at søge lykken som andre, eller vil du at de skal forholde sig for dem selv og i ensomhed resten af deres liv?
 
 
22.10-2012 | 14:38 af Carsten Svendsen
Når modne kvinder tager til Afrika eller Carribien
for at finde noget ungt kød,
så realiserer de sig selv.
Når mænd gør det samme,
så er de nogle gamle svin! ! !
 
22.10-2012 | 15:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2012 | 15:57 af Ove Nielsen
# Lene

Skrev du ikke noget om at det var "hanhunde" der stemte på JBO ??

Joachim B: Ledige på støtten har råd til smæk
Lene Citatuddrag fra kommentar
"Joakim passer meget godt på den beskrivelse og så de hanhunde der stemmer på ham."

Der er som jeg ser det et kønsdiskriminerende udsagn, at sammenligne mænd med hunde,
blot fordi man ikke er enig med hvad personerne stemmer, hvad med de kvinder der stemmer på JBO
- dem har du netop IKKE med ? - mener du ikke at kvinder stemmer på JBO ?

jeg mener at du gør forskel på moral and mænd og kvinders mulige handlinger.

derudover mener jeg også at fordi at nogle gør dette, køber thaisex, betyder det ikke at alle gør det
Citat
"Lene Nystrøm skulle kommentere sangerene.. Hun overskred enhver grænse for etik"

man kan tale om muligt upassende kommentarer, mener jeg
at bedømme dette til overskridelse af "enhver grænse for etik"

Det er forargelse der taler således, mener jeg, da ikke alle mener som du"
Du udelader også lige at det var LOC der påpegede dette om Lenes manglende trusser ??

jeg fandt det ikke som etisk forkasteligt,overskridelse af enhver etisk grænse,
men som muligt upassende plaseret
jeg kan også godt forstå at nogle finder dette frækt og sjovt, det er så deres moralske grænser der ikke overskrides, er pointen
ang Lene Nystrøm - der mener jeg reelt at du er agerer moralsk forarget - altså at du overreagerer lidt ala "puritansk forargelse"
Der er i min forståelse en væsentlig forskel på seksualiseret tale til seksualisede fysiske handlinger,
overfor mulige seksualpartnere, mener jeg hermed

mvh Confucius
 
 
22.10-2012 | 16:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2012 | 16:29 af Ove Nielsen
# Lene N

jeg kan godt følge dine betragtninger om at det kan ses som ""seksuel" chikane i en eller enden form,
samt jeg kan også godt forstå din "afmagt" over at nogle stemmer på J.B.O,
jeg bryder mig heller ikke om de fleste af mandens holdninger, meninger. LA ect...
men
Man kunne jo evt have skrevet "de uforstandige personer der stemmer på ham"

Så havde du ikke "lavet en kønsbeskrivelse" af den mulige uforstand, vel ?
jeg mener at
jeg ser ingen grund til at beskrive medmennesker som hunde
eller andet i den dur, blot fordi man ikke er enige med dem

mvh Confucius
 
 
22.10-2012 | 15:32 af Ove Nielsen
# Carsten Svendsen

Uha da ;o) -
det er interessant som moral kan forandre sig afhængig af hvilket
køn der er tale om i givne specifikke problemstillinger

mvh confucius
 
 
22.10-2012 | 16:13 af Ove Nielsen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
22.10-2012 | 16:14 af Ove Nielsen
22.10-2012 | 12:40 af Liliane Morriello

En ganske interessant og vedkommende kommentar i denne tråd, mener jeg

Anbefalet

mvh Confucius
 
 
22.10-2012 | 12:40 af B.B. Hansen
Lad os få et tal på hvor mange modtagere af overførsel som kun har Pensionen, der rent faktisk bor i udlandet.
Det kan ikke være mange.
 
 
22.10-2012 | 12:50 af Liliane Morriello
Det siger undersøgelsen desværre ikke noget om: http://www.penst.dk/~/media/PST/Files/Publikationer/2012/Statistik_om_udlandspensionister_2011.ashx

Men jeg har selv været bosat i Brasilien gennem 2½ år, hvor min mand og jeg var der for at hjælpe med at passe min kræftsyge svigerfar, der døde i januar 2008, mens jeg var der røg min pension ned på godt 5.200 kroner om måneden, der var ikke råd til sygesikring, og det var ingen dans på roser.
 
 
22.10-2012 | 13:26 af Liliane Morriello
Nu går jeg ud fra at du hentyder til at en del nok også har en privat pension ved siden af? Den kan vi jo ikke blande os i hvordan andre bruger. Men jeg ved at har man kun den offentlige pension, og især hvis man er på "gammel" ordning eller folkepensionist så bliver man bestemt ikke rig af at tage til et fattigt land.
 
 
22.10-2012 | 13:41 af B.B. Hansen
Jamen har man en Privat pension ved siden af, så har man med garanti en tillægsprocent på 0.

Det er også derfor at jeg stiller mig tvivlende overfor fordelene ved at bo i udlandet (uanset hvor) hvis kun man har sin Sociale Pension.
 
 
22.10-2012 | 13:44 af Liliane Morriello
Nemlig, der er ikke de store financielle fordele, hvis nogen overhovedet.
 
 
22.10-2012 | 13:59 af B.B. Hansen
Da jeg arbejde i Malawi( Rejsende Højskole) fik jeg min Pension sendt derned. For en måneds pension kunne jeg købe et hus (med både vand og EL) men jeg tør ikke tænke på hvordan jeg, i tilfælde af endnu et problem med ryggen, skulle kunne betale en Hospitalsregning hvis ikke jeg var forsikret af Organisationen, og det ville jeg jo ikke være hvis jeg flyttede min Bopæl til Malawi.
Operationer som dem jeg har fået udført, ville kun kunne udføres i Cape Town eller Johannesburg(altså Syd-Afrika) og det er KUN for Millionærer.
Så nej, jeg bliver i Danmark.
 
 
22.10-2012 | 14:00 af B.B. Hansen
Et meget lille Hus, vel at mærke.
 
 
22.10-2012 | 14:06 af B.B. Hansen
Nu forstår jeg dit LOGO( Cancer, kemo, Cannabis) ;-)
Cannabis fjerner også bivirkninger fra andre former for medicin, Dolol f.eks. har en masse ubehagelige bivirkniger.
(undskyld, det var et sidespring)
 
 
22.10-2012 | 14:36 af Liliane Morriello
Det gør ikke noget ;) Ja, jeg kæmper for en legalisering af medicinsk cannabis, og har ikke noget imod en generel legalisering
 
 
22.10-2012 | 13:23 af grethe lauritsen
Hold da op hvor kunne der spares mange penge hvis man lavede lovene sådan at der var klare retningslinier, eks. en pensionist er en pensionist uanset om man er enlig eller ej. pensionen er en pension som vi har ret til enten fordi man har nået pensionsalderen eller er blevet så dårlig at man ikke mere kan arbejde.og så skulle satserne være de samme enten man er pensionist af den ene eller anden grund, der er nemlig en væsentlig forskel om man er folkepensionist eller førtidspensionist. hvis det nu var sådan, så var der ingen grund til at ofre penge på at rejse verden rundt for at stikke sin næse i hvad folk foretager sig, eller rende rundt for at se om der står damesko ved en enlig herres bolig osv. Hvad liberal alliance angår så er de kun en flok plattenslagere der er gået ind i politik for at hæve en hyre uden at bestille noget, det ser vi jo tydelig med Anders Samuelsen der er valgt både til folketinget og i Horsens Kommune og han passer jo ikke noget af det, men lønnen den hæver han da, nej, der skal indføres stempelure i folketinget og på rådhuse, så kan de få løn for den tid de er der og ikke for at være fraværende
 
22.10-2012 | 13:32 af B.B. Hansen
Ja når man som IP er gammel nok til at modtage Folkepension, så er man ved et mirakel (halleluja!!) pludselig ikke invalid længere, systemet er bedre end Jesus.
 
 
22.10-2012 | 13:49 af Liliane Morriello
Jeps.
 
 
22.10-2012 | 13:25 af B.B. Hansen
Min Læge sagde engang(for mange år siden) at med mit ødelagte Knogleværk burde jeg bo i Syd-Spanien.
Og det undersøgte jeg så af ren nysgerrighed, min konklusion var at der kun var en eneste fordel og det var klimaet, økonomisk var der absolut ingen fordele, faktisk kun ulemper.
 
 
22.10-2012 | 13:47 af Carsten Svendsen
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2012 | 13:51 af B.B. Hansen
Hvad ville du sige Carsten?
 
 
22.10-2012 | 14:01 af Carsten Svendsen
Der blev i 2011 udbetalt i alt 11543,302 millioner kr i folke- og førtidspension.
Dét set i forhold til de omtalte 3 millioner kr, synes jeg gør danske folke-
og førtidspensionister til ganske hæderlige mennesker - som helhed.
 
22.10-2012 | 14:11 af B.B. Hansen
Ja mængden af bedrageriske Pensionister må nærmest betegnes som et Loppespyt i Mississippi.
 
 
22.10-2012 | 14:14 af B.B. Hansen
Dette er en af de Artikler hvor man er nødt til at spørge sig selv: "Med hvilket formål bliver denne nyhed bragt?"
Har den interesse for Almenvældet og Folkeoplysningsmæssig værdi?
 
 
22.10-2012 | 14:16 af B.B. Hansen
"Pensionister snyder staten på solkysten"

Men bevares, det er da en flot overskrift, helt uden stavefejl.
 
 
22.10-2012 | 14:17 af Lars Nunnegaard
Jamen , det er jo fantastisk hvad man bruger energi på. Værdi? Næppe
 
 
22.10-2012 | 14:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2012 | 14:27 af B.B. Hansen
Nej det er ikke i orden at nogen svindler eller bedrager systemet, men kender du udtrykket "Proportionsforvrængning" ?
 
 
22.10-2012 | 14:34 af Liliane Morriello
Jeg ville ønske jeg kunne anbefale denne kommentar
 
 
22.10-2012 | 14:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2012 | 15:27 af Ove Nielsen
# J Hartman

Nej svindel med offentlige midler er ikke ok,


Men B.B.Hansen har dog en vægtig pointe i dette begreb ""Proportionsforvrængning"

ctat
"Hvis ikke de også gik efter "småsvindlerne" ville det jo løbe løbsk"

Så ville store svindlere ikke svindle ??
Det lyder som det rene vrøvl - at der er småsvindlere er jeg ikke i tvivl om,
men det er ikke dem der belaster systemet så det løber løbsk, mener jeg
det er storsvindlerne der står for den side af sagen

måske er sagen den at almene mennesker ser storsvindlere i finans og industri gå fri ???
kunne det tænkes ?

Citat
"ALLE modtagere af off. ydelser burde tjekkes i hoved og r.. "

kender du til udtrykket "Tyv tror hver mand stjæler" ??
hvad med tiltro til at ikke alle snyder ??

mener du oprigtigt at man bør lave totalitære kontrolsystemer ?

"ALLE modtagere af off. ydelser burde tjekkes i hoved og r.."

har du slet ingen tiltro til dine medmennesker ??
antager du alle dine medmennesker som mulige tyve, svindlere ?

mvh Confucius
 
 
22.10-2012 | 15:38 af Liliane Morriello
Endnu en kommentar som jeg gerne vil anbefale
 
 
22.10-2012 | 15:37 af Liliane Morriello
Jeg tror ikke at B B Hansen, med proportionsfrovrængning havde det offentliges aktion i tankerne, men artiklen og den måde det fremstilles for borgerne på
 
 
22.10-2012 | 16:59 af B.B. Hansen
Netop! Jeg er dødtræt af Pressens massive Heksejagt på os der står nederst på Samfundets rangstige.
 
 
22.10-2012 | 15:40 af Carsten Svendsen
J. Hartmmann, hvor meget er du villig til at betale mere i skat,
til finansiering af off. ansatte, så du selv kunne "tjekkes i hoved og r.."
- for at sikre, at du ikke får udført sort arbejde? ? ?
 
22.10-2012 | 15:42 af Carsten Svendsen
Ups!
J. Hartmann, hvor ...
 
22.10-2012 | 16:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2012 | 17:14 af Ove Nielsen
# J Hartman

"de skal være så hjertelig velkommen til at tjekke mig og mine; vi overholder reglerne, får ikke udført sort arbejde osv."


Det gode menneske ?
alt I gør er med rette moral og regelsæt ? der er slet ingen gråzoner ??
Så ingen i jeres familie hjælper hinanden eller venner med diverse ting i hus hjem eller andet ??
(dette kan være at se som muligt sort arbejde)

Jeg mener at;
Det er således at Diktastur og totalitære regimer opstår, det sker fordi mennesker der ikke værdsætter individets rettigheder
altså mennesker der mener sig selv som gode og rette borgere
(Det gode menneske - det fremkommer ofte via manglende selverkendese af egne svagheder og fejl mener jeg her)

jeg gør ikke noget galt -MERE overvågning -jeg følger reglerne - MERE kontrol ......NEJ TAK til begge dele -

JA tak til mere tiltro til medmennesker mere medmenneskelige systemer
JA tak til at politikere /erhverv går foran med gode eksempler får de har trods alt magten via pengene og regeringen

NEJ tak til at man pludseligt kan vågne op og befinde sig i et totalitært styre der vil bestemme sindelag og alt andet

Der bestemmes fame nok i forvejen i dette SkinDemokrati, mener jeg

mvh Confucius
 
 
22.10-2012 | 16:55 af B.B. Hansen
Gør du dig overhovedet begreb om hvor vanskeligt, for ikke at sige hvor umuligt det er, som Pensionist at bedrage systemet.
Man kan muligvis gøre det for en kort periode, men så falder hammeren også så sikkert som Amen i Kirken.

Den søde unge dame ned på Borgerservice kan på få sekunder og med få Museklik, finde ud af ALT om din og din samlevers økonomi også hvad der står på div. Bankkonti.

Jeg må med skam melde at jeg selv i en økonomisk meget hård og desperat periode lagde hjernen i blød for at finde ud af hvordan jeg kunne tage røven på systemet, så jeg kunne berige mig for bare 1000 kr. mere om måneden. Jeg gav op, det kan ikke lade sig gøre.
Almindelig Førtids/Folkepensionister, er så gennemkontrollerede at det faktisk er umuligt for dem at snyde.
 
 
22.10-2012 | 17:26 af Ove Nielsen
# B-B Hansen

En ganske interessant kommentar ang almene menneskers muligheder vedr at kunne snyde, og kontrol af samme, mener jeg

Samt citat
"Jeg må med skam melde at jeg selv i en økonomisk meget hård og desperat periode lagde hjernen i blød for at finde ud af hvordan jeg kunne tage røven på systemet, så jeg kunne berige mig for bare 1000 kr. mere om måneden."

Du er her ærlig og sådanne ting værdsætter jeg, sådanne tanker er du bestemt ikke ene om.

Vi fejler alle, det betyder dog ikke at man af den grund er et dårligt menneske, er pointen
har man det hårdt, er man økonomisk presset, har man som menneske en tendens til at ville bøje egen moral
jeg er ingen undtagelse, erkender jeg,
jeg ser mig selv således
jeg er ikke noget godt menneske, jer er menneske
og forsøger blot at være mig selv og der i muligvis forbedre mig, det er faktisk ikke let ;o)

mvh Confucius
 
 
22.10-2012 | 17:40 af B.B. Hansen
Sjovt at Hartmann kan blive så indigneret at han forfalder til at citere V.I. Lenin.

"Tillid er godt, men kontrol er bedre".
 
 
22.10-2012 | 17:46 af B.B. Hansen
Jeg vil vove den påstand at man skal være velhavende for at kunne bedrage og samtidig kunne slippe godt fra det.
Det får mig til at tænke på en undersøgelse, der viste at det er Middelklassen der er den største modtager af Offentlige ydelser.
 
 
22.10-2012 | 14:21 af B.B. Hansen
Irene Stelling
Journalist på Nyhedsbureauet Newspaq A/S
Kære Irene
Hvad har du fået af Joachim B. Olsen for at lække denne fantasifulde historie?
 
 
22.10-2012 | 14:27 af Carsten Svendsen
I stedet for blot at 'sakse' en artikel fra EB, kunne hun godt have oplyst,
hvad det har kostet Pensionsstyrelsen at have folk udstationeret i
Spanien og Thailand i et års tid.
 
22.10-2012 | 14:29 af B.B. Hansen
Det er pissedyrt, de skal jo have fuld løn samt diæter og ulempetillæg etc. etc. så det overstiger helt sikkert de 3 mill. de har kradset ind.
 
 
22.10-2012 | 14:37 af B.B. Hansen
Her er kontaktmulighederne til LA, hvis nogen skulle have lyst til at sige dem et par Borgerlige ord. http://www.liberalalliance.dk/kontakt/folketingsmedlemmer

Nu skal jeg passe min eks-sambos hund (en stakkels Skilsmissehund)
 
 
22.10-2012 | 17:09 af B.B. Hansen
Jo mere jeg tænker over det, desto mere overbevist bliver jeg om at hele denne historie er LØGN.
 
 
22.10-2012 | 17:25 af B.B. Hansen
mener du oprigtigt at man bør lave totalitære kontrolsystemer ? (Ove Nielsen)

Det har vi allerede, før i tiden var det Sverige der lå i toppen når det gælder Folkekontrol, men Svenskerne har vi forlængst overhalet, vi er så gennemkontrollerede at STASI ville blive misundelige.
 
 
22.10-2012 | 17:54 af Kristian Mortensen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
22.10-2012 | 17:57 af Kristian Mortensen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
22.10-2012 | 18:07 af Kristian Mortensen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
22.10-2012 | 18:17 af Kristian Mortensen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
22.10-2012 | 18:18 af Kristian Mortensen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
22.10-2012 | 18:34 af B.B. Hansen
Glimrernde Kristian (du får lige sådan en Facebook-Tommelfinger)

Det får mig til at konkludere at incitamentet for Pensionist bedragerier i Udlandet er så godt som IKKE-eksisterende
 
 
22.10-2012 | 18:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2012 | 19:00 af Kristian Mortensen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
22.10-2012 | 19:08 af Kristian Mortensen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
22.10-2012 | 19:22 af Kristian Mortensen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
22.10-2012 | 18:51 af B.B. Hansen
Hvis man foretager en såkaldt Risikovurdering, så står "udbyttet" aldeles ikke mål med straffen for Socialbedragerier begået af almindelig Førtids/Folkepensionister.

Jeg vil også gerne stille spørgsmåltegn ved om de 3 mill. de HAR kradset ind, ifølge Undersøgelsen, nu også var Forsætlige og Overlagte Bedragerier, eller om det var Borgernes ukendskab til reglerne. Og hvor mange i Undersøgelsen har "snydt" sig selv for evt. ydelser de kunne have fået, hvis de har haft et bedre kendskab til reglerne.
 
 
22.10-2012 | 19:04 af B.B. Hansen
F.eks. har jeg snydt mig selv for tusindvis af kroner i årevis, fordi jeg ikke anede at Førtidspensionister kan få Sygetransport-udgifter til Læger og Hospitaler, dækket selvom at man har Falck-abbonnement og er Samlevende.
For på Kommunen fortæller de dig kun om dine pligter og straffen for ikke at følge dem. Dine Rettigheder må du selv regne ud.
 
 
22.10-2012 | 23:57 af B.B. Hansen
Hvorfor er alle Kristians indlæg slettet, har han selv gjort det? Eller er ytringsfriheden igen blevet knægtet?
 
 
23.10-2012 | 00:30 af Kristian Mortensen
Jeg har selv gjort det
Det kunne misforstås som at jeg mente at social bedrageri er i orden
Som udgangspunkt er det ikke i orden
Men omfanget i de to nævnte lande her er jo yderst begrænset og så længe det ikke øges så må man jo sige at det er som at skyde gråspurve med kanoner med alle de kostbare medarbejdere i de to lande
Og med så små beløb her, en mill divideret med 189 i Thailand, så kan myndighederne da næsten ikke gå i mindre sko
Mon ikke de fleste blot har overset nogle petitesse regler som de derefter skal på hjul og stejle for - eller er det mere for at legitimere de ekstra ansatte "spioners" dyre arbejdstimer, for der kan da godt ikke være mange af dem, før den forretning ikke løber rundt længere.....
 
 
23.10-2012 | 12:33 af B.B. Hansen
Det synes jeg ikke, så jeg har i hvert fald ikke misforstået dine indlæg.
Der er da ingen, ved deres fulde fem, der mener at bedrageri er i orden.
Men jeg kan sagtens forstå at befolkningens moral er begyndt at skride, når vi ustandselig kan se hvordan de helt store Bedragere i Bankerne slipper fri for tiltale og stikker af med både millioner og milliarder, uden at myndighederne løfter én finger.
 
 
23.10-2012 | 12:36 af B.B. Hansen
Lønnen for en udsendt Offentligt ansat vil JEG skyde på ligger et sted imellem 40-50000 pr. måned. = 600000 for et år.
Og jeg tror at det er lavt sat.
 
 
23.10-2012 | 13:22 af Liliane Morriello
Ja, med det antal, og det gennemsnit det giver som de angiveligt skulle have "snydt" for, kunne man næsten undre sig over om de overhovedet er sig det bevidst at have "snydt", og er man sig det ikke bevidst (at man har fået for meget udbetalt) har man så snydt?

Og i dette fald snyder staten så ikke også, når de år efter år opkræver for meget i skat, for året derefter at betale det tilbage med måneders forsinkelse, og ja, de er bevidste om at de ofte opkræver for meget.
 
 
23.10-2012 | 12:39 af B.B. Hansen
Hvad med om vi sendte Finanstilsynet til Cayman island, Malta, Schweitz etc. der skulle nok være store chancer for kæmpe bonus til Statskassen.
 
 
23.10-2012 | 12:43 af B.B. Hansen
At man knalder Stein Bagger og Klaus Riskær er jo kun spil for galleriet. De er jo kun småfisk i dette miljø.
 
 
23.10-2012 | 13:24 af Liliane Morriello
Man kunne have det offentlige, inkl. politikerne, mistænkt for at bruge småting som dette, for at aflede befolkningens opmærksomhed bort, fra andre langt mere alvorlige sager.
 
 
23.10-2012 | 16:50 af B.B. Hansen
Meget appropos: http://avisen.dk/v-raser-over-skattefrihed-til-statsansatte_190143.aspx

Kontrollanterne fra Pensionstyrelesen´s løn er oven i købet Skattefri. (eller næsten, 12%) hold da op et fedt job, et år til de varme lande for at lede efter Pensionister, til fuld løn.
 
 
© Copyright 2013, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites