Nyt quiz-show med populær vært: Sid i sofaen og vind 100.000 kroner
Mads Steffensen skal styre slagets gang, når DR blænder op for quiz-showet "Alle mod 1". Han får hjælp af Joakim Ingversen.
Mads Steffensen er vært på DR's nye store satsning i den bedste sendetid fredag. Programmet hedder "Alle mod 1" og er et quiz-program.
Mads Steffensen er vært på DR's nye store satsning i den bedste sendetid fredag. Programmet hedder "Alle mod 1" og er et quiz-program. Foto: Scanpix/arkiv


Det har aldrig været i orden at være flere mod en, men det gør Danmarks Radio nu op med i et nyt quiz-program.

I programmet vil hele Danmark nemlig have mulig for at dyste mod en enkelt deltager i studiet.

Idéen er enkel og ligger lige i hånden. For seerne deltager nemlig via en app på smartphonen eller på dr.dk.

Så du skal altså bevæbne dig med enten mobilen eller computeren for at have chancen for at vinde.

Programmet har fået titlen "Alle mod 1" og vil over syv fredage være DR's nye store satsning på underholdning i den bedste sendetid.

Programmet har den uhyre populære vært, Mads Steffensen, som styrmand.

Han skal sikre, at slagets gang om muligt bliver retfærdigt for deltageren i studiet. Han eller hun skal svare rigtigt på syv spørgsmål for at vinde helt op til 100.000 kroner.

Modstanderen er altså potentielt hele Danmark. For seerne svarer samtidigt og et gennemsnit af det, alle har svaret, bliver beregnet. Og ender seerne med at slå deltageren i studiet, så er det en af seerne, der vinder præmien.


Medvært er Joakim Ingversen. Han er klar med nye og vilde påfund, som deltagere og seere skal gætte på. Foto: Scanpix/arkiv

En del af spørgsmålene er sjove eksperimenter, og de bliver gennemført af medvært Joakim Ingversen, der hver fredag er klar med nye og vilde påfund, som deltagere og seere skal gætte på.

De skal blandt andet finde ud af, hvor meget velcro, der skal til for at løfte en bil, og hvor længe en fridykker kan holde vejret i et bassin med hajer.

"Alle mod 1" sendes første gang 29. april klokken 20.

Fakta om "Alle mod 1"

DR har sammen med Nordisk Film TV udviklet programmet, ligesom det skete med "Vidunderbørn".

Intentionen med "Alle mod 1" er at samle familierne om god underholdning, samtidig med at de forhåbentlig bliver en smule klogere.

"Alle mod 1" er bygget op om teorien "Wisdom of the crowd".
Teorien peger på, at sandsynligheden for et korrekt svar på et givent spørgsmål er større, hvis man lægger en hel gruppes svar sammen frem for en enkelt eksperts svar.

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.