Ny milliardrekord i Jysk: Sådan vil Lars Larsen fortsætte succesen
Jysk Group har øget sin omsætning til 23 milliarder kroner i det seneste regnskab. E-handel skal vokse.
Lars Larsens Jysk-kæde tjener masser af penge og øger antallet af butikker med cirka 100 om året på verdensplan.
Lars Larsens Jysk-kæde tjener masser af penge og øger antallet af butikker med cirka 100 om året på verdensplan. Foto: Pressefoto, Jysk/Free


Milliarderne ruller ind i Jysk Group, der driver mere end 2400 butikker i 45 lande.

Helt præcist omsatte koncernen for 23,2 milliarder kroner i regnskabsåret 2015/16, og det skyldes blandt andet fremgang i Østeuropa.

Jysk har åbnet butik nummer 200 i Polen, men væksten er også udtalt i en række øvrige lande i området.

- Jysk har fået en fantastisk modtagelse i Østeuropa, og forbrugerne er utrolig glade for både vores sortiment og den måde, vi driver forretning på.

- Den skandinaviske stil og den skandinaviske tilgang til både kunder og medarbejdere er helt sikkert med til at gøre, at rigtig mange vælger Jysk, siger ejer og bestyrelsesformand Lars Larsen.

Samtidig er man ti år efter etableringen begyndt at tjene penge i Holland, og derfor bliver kæden nu introduceret i nabolandet Belgien næste år.

Derudover vil Jysk i endnu højere grad satse på e-handel som supplement til butiksnettet.

- Jeg tror ikke, at e-handel nogensinde kommer til at gøre de fysiske butikker overflødige, og derfor skal Jysk fortsætte med at åbne cirka 100 nye butikker om året.

- Men samtidig skal vi give kunderne flere og bedre muligheder for at handle online, siger Lars Larsen.

Resultatet før skat og renter lød på mere end 3 milliarder kroner.

Jysk Group udgør den klart største del af Lars Larsen forretningsimperium, som er samlet i koncernen Lars Larsen Group.

Den omfatter blandt andet også møbelkæderne Bolia, Idemøbler og Ilva og har en årlig omsætning på 27 milliarder kroner.

/ritzau/

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.