Nordea holder på kunderne trods Panama-sag
Nordea Danmark mister ikke kunder og forretningsomfang på trods af dårlig medieomtale.
Peter Lybecker, der er direktør for Nordea Bank Danmark, arbejder på at forbedre kundernes tilfredshed med banken.
Peter Lybecker, der er direktør for Nordea Bank Danmark, arbejder på at forbedre kundernes tilfredshed med banken. Foto: Sophia Juliane Lydolph/Scanpix


Sagen om de såkaldte Panama-papirer har tilsyneladende ikke fået Nordeas kunder i Danmark til at skifte bank.

Direktøren for Nordea Bank Danmark, Peter Lybecker, siger i hvert fald ifølge Ritzau Finans, at man har fået flere kunder inden for segmenterne Erhverv og Privat, mens antallet af rådgivningskunder er konstant.

Til gengæld har banken via målinger konstateret, at kundetilfredsheden er faldet, og det bekymrer Peter Lybecker:

- Vi arbejder målrettet på at øge kundetilfredsheden og vende kundeudviklingen til fremgang, siger han og medgiver, at det er et langt sejt træk.

Det er specielt kunder med mindre engagementer, der er utilfredse med banken.

De kan til gengæld glæde sig over, at Nordea blandt andet har udvidet åbningstiderne for rådgivning i deres e-filialer til klokken 22 og i de almindelige filialer til klokken 18.

Nordeas udlån i Danmark udgjorde ved udgangen af tredje kvartal 576 milliarder kroner, hvilket er ni milliarder mindre end i forrige kvartal og knap 18 milliarder mindre end på samme tid sidste år.

Udlån til private kunder udgør lige nu godt 82 milliarder kroner.

/ritzau/

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.