Nicolai Jørgensen-mål indleder stort Feyenoord-comeback
Med 3-3 på udebane mod Utrecht spillede Feyenoord sig tilbage på førstepladsen i Æresdivisionen.
Ajax har stor succes og er uden nederlag siden 24. august. (arkivfoto)
Ajax har stor succes og er uden nederlag siden 24. august. (arkivfoto) Foto: Olaf Kraak/AFP


Feyenoord er tilbage på førstepladsen i Æresdivisionen efter 3-3 mod Utrecht, men Rotterdam-klubben skulle igennem noget af et drama, før det kom så vidt.

Da de 90 minutter var gået, var Feyenoord nemlig bagud 1-3, men med Nicolai Jørgensen i en hovedrolle fik topholdet alligevel reddet et point.

Først reducerede danskeren til 2-3, og dybt inde i overtiden stod han for oplægget til Michiel Kramers udligningsmål.

De to sene mål blev i øvrigt scoret mod Utrechts danske keeper, David Jensen, der var blevet sendt på banen i stedet for Robbin Ruiter et kvarter før tid.

Med resultatet tilbageerobrede Feyenoord lige akkurat den førsteplads, som Ajax havde lånt med en 1-0-sejr over Heerenveen tidligere søndag.

Med både Lasse Schöne og Kasper Dolberg i aktion i hele kampen måtte Ajax vente i 71 minutter, inden anfører Davy Klaassen gjorde sig selv til matchvinder med 1-0-målet.

Holdets tiende sejr i 14 kampe sendte midlertidigt Ajax forbi Feyenoord og op på førstepladsen i Æresdivisionen.

Ajax måtte dog slide hårdt for de tre point mod et velforberedt Heerenveen-mandskab, der med danske Younes Namli i startopstillingen skabte en ganske jævnbyrdig kamp.

Det var som ventet Ajax, der havde bolden mest, men i store perioder af kampen kneb det med at omsætte overtaget i reelle målchancer.

Derfor fik Kasper Dolberg - trods mange fine indslag - ikke helt den samme iøjnefaldende rolle som i sidste weekend, da han lavede hattrick mod NEC Nijmegen.

Ajax er nu uden nederlag i 19 kampe. Amsterdam-klubben måtte senest gå fra banen som taber 24. august efter en Champions League-kvalifikationskamp mod Rostov.

/ritzau/

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.