Nedbrud i Danske Bank: MobilePay virker stadig ikke
Siden søndag middag har MobilePay og Danske Banks netbank været nede. Ingen ved, hvornår problemerne løses.
Mobilepay og Danske Banks andre digitale løsninger har været ramt af tekniske problemer siden søndag klokken 12.
Mobilepay og Danske Banks andre digitale løsninger har været ramt af tekniske problemer siden søndag klokken 12. Foto: JOHANSEN LINDA/free


Det er i øjeblikket ikke muligt at bruge Danske Banks netbank eller mobilbank, og danskerne kan heller ikke betale med mobiltelefonen med MobilePay.

Danske Bank er ramt af et teknisk nedbrud, som har varet siden søndag middag. Og der er foreløbig ingen, der ved, hvornår bankens digitale platforme kommer i gang igen.

- Vi har indkaldt al vores tekniske personale, og vi håber selvfølgelig på, at vi kommer op at køre igen så hurtigt som muligt, siger Kenni Leth, pressechef i Danske Bank, til Ritzau.

- Jeg kan ikke sige på nuværende tidspunkt, hvad problemet er, eller hvornår vi får systemet til at virke, siger han.

Danske Bank har blandt andet aftaler med Dansk Supermarked, Rema1000 og Smukfest, som bruger betalingssystemet MobilePay.

Derudover er det et populært middel til overførsel af penge mellem privatpersoner.

- Det er klart, at vi er rigtig ærgerlige over, at der sket et nedbrud, siger Kenni Leth.

Han mener ikke, at der er en sammenhæng mellem de aktuelle problemer og tidligere nedbrud i Danske Banks systemer.

/ritzau/

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.