Mediekæmpen Huffington Post på vej på det danske marked
USA-baserede Huffington Post udvider til det nordiske mediemarked, og Danmark indgår i planerne.
Stifteren af mediegiganten Huffington Post, Arianna Huffington, solgte i 2011 sit livsværk for 315 millioner dollar.
Stifteren af mediegiganten Huffington Post, Arianna Huffington, solgte i 2011 sit livsværk for 315 millioner dollar. Foto: Charles Sykes/CHARLES SYKES/INVISION/AP


Snart kan danske medieforbrugere læse artikler fra verdens største netavis, Huffington Post.

Mediegiganten har i længere tid haft planer om at udvide til det nordiske mediemarked, og i de planer indgår også det danske marked. Det bekræfter Huffington Posts driftsdirektør, Koda Wang, over for Mediawatch.

- The Huffington Post sigter mod at blive et førende nyheds- og livsstilssite for det danske publikum, oplyser Koda Wang i en mail til Mediawatch.

Han oplyser samtidig, at ekspansionen vil ske i løbet af 2016.

Stifteren af Huffington Post, Arianna Huffington, solgte i 2011 mediet til den amerikanske AOL-koncern for 315 millioner dollar. Ifølge Mediawatch købte koncernen kort tid efter det danske domæne huffingtonpost.dk.

Huffington Post har allerede udvidet til andre ikke-engelsktalende lande - blandt andet Frankrig, Spanien og Tyskland. Mediet har her indgået lokale partnerskaber med Le Monde, Tomorrow Focus og El Pais.

Planen er, at der også skal indgås lokale partnerskaber i Norden, og mediet med over 200 millioner brugere om måneden er allerede i dialog med potentielle partnere.

Når Huffington Post udvider til Norden, er det en del af mediets mål om at blive etableret i 50 lande inden 2020. I dag udgiver Huffington Post i 15 lande.

Huffington Post har skabt en særlig succes med en blanding af journalistik, blogindlæg og sponsoreret indhold fra firmaer som eksempelvis Goldman Sachs og har et stort fokus på at sprede historierne på de sociale medier.

/ritzau/

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.