Kunderne fortsætter med at sive fra Danske Bank
Danske Bank mistede 17.000 kunder i løbet af 2015, og dermed fortsætter de senere års afgang.


Bundlinjen har udviklet sig tilfredsstillende for Danske Bank i 2015, men på ét punkt har bankkoncernen ikke formået at leve op til sine målsætninger.

Antallet af privatkunder er nemlig fortsat dalende for banken, der oplevede en voldsom reaktion på det nye kundeprogram, som blev indført i 2013.

Her indførte banken gebyr for de dårligste kunder, ligesom en ny imagekampagne også gav bagslag.

Det fik mere end 100.000 kunder til at sige farvel i løbet af et år og var medvirkende til at koste den tidligere topchef Eivind Kolding jobbet.

Siden er dette tal dalet en smule, men nettotilgangen er fortsat negativ.

Det var den også sidste år, fortæller administrerende direktør Thomas F. Borgen på et pressemøde efter præsentationen af 2015-regnskabet.

- Vi har mistet 17.000 kunder i 2015. Det er en lavere afgang end i 2014 og en endnu lavere afgang end i 2013, siger direktøren.

Han erkender samtidig, at man heller ikke har nået det kundetilfredshedsniveau, som man har sat sig som mål.

Sidste år ved samme tid forudså Thomas F. Borgen, at man måske allerede i 2015 ville opnå en nettotilgang, men det er altså ikke lykkedes.

/ritzau/

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.