Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Joachim B: Ledige på støtten har råd til smæk

Ledige skulker, fordi kontanthjælpen er for høj, mener Liberal Alliance. Socialdemokraterne svarer igen: Joachim B. Olsen har selv levet et liv på støtten.

19. okt. 2012 kl. 09:00
Start et spil på Spigo.dk
Spil
Joachim B. Olsen og Leif Lahn Jensen i infight om kontanthjælpen.
Joachim B. Olsen og Leif Lahn Jensen i infight om kontanthjælpen. Foto: Liberal Alliance og Socialdemokraterne
Del på Facebook
Mail artiklen
Print artiklen

Arbejdsløse på støtten er slet ikke så skidt stillet, som de gør indtryk af.

Så når landets ledige på kontanthjælp i stigende grad bliver straffet på pengepungen, er det fordi, de er så velbemidlede, at de ikke i tilstrækkelig grad frygter økonomiske pisk.

Det mener Liberal Alliances arbejdsmarkedsordfører, Joachim B. Olsen.

"At kontanthjælpsmodtagere, som det ofte lyder i debatten, skulle leve på et eksistensminimum, det kan jeg ikke få til at hænge sammen med, at folk får så mange sanktioner," siger han, og fortsætter:

"Det indikerer for mig, at det ikke er så presserende at overholde de regler, der er, fordi det åbenbart ikke er så katastrofalt, at der bliver lavet en sanktion."

Smæk som aldrig før

Den skarpe udmelding kommer i kølvandet på nye tal fra Arbejdsmarkedsstyrelsen, der viser, at kontanthjælpsmodtagere bliver sanktioneret økonomisk som aldrig før. Tal som Joachim B. Olsen har bedt om via sin plads i beskæftigelsesudvalget.

Socialdemokraternes arbejdsmarkedsordfører, Leif Lahn Jensen, giver dog ikke meget for den tidligere elitesportsmands vurderinger af kontanthjælpsmodtagernes økonomi.

"Joachim B. Olsen har jo stort set altid levet på en slags overførselsindkomst, også dengang han fik Team Danmark-støtte. Der er nogen kontanthjælpsmodtagere, som har meget, meget få penge," siger han.

S lover kærlige pisk til arbejdssky

Det stigende antal sanktioner er en akut påmindelse om behovet for en reform af dagpengesystemet, lyder det fra Leif Lahn Jensen.

Men de ledige, som helst vil ligge på sofaen, skal ikke glæde sig for tidligt. Den kommende reform vil nemlig indeholde endnu flere pisk til de arbejdssky, understreger Leif Lahn Jensen.

"Dem som ikke vil (arbejde, red.) - Dovne Robert og andre - de kan se frem til, at det bliver hårdere," understreger han, og tilføjer:

"Der er nogen, som har behov for et kærligt pisk bagi."

For den flittige kontanthjælpsmodtager, der brænder efter et arbejde, skal fokus i højere grad rettes mod uddannelse og beskæftigelse frem for aktivering og sanktioner i en kommende reform, siger socialdemokraten.

Halvering af unges kontanthjælp

Liberal Alliance fastholder dog, at kontanthjælpen er for høj. Og det har den kedelige bivirkning, at statens kontrol og straf tager overhånd, lyder det.

"Jo mere du giver, jo mere føler du, du kan blande dig i folks liv," siger Joachim B. Olsen.

"Jeg så hellere, at man havde et system, hvor man ikke var så gavmild med overførselsindkomsterne. Det ville styrke den enkeltes incitament til at finde et arbejde," tilføjer han.

Frem mod en reform af kontanthjælpen argumenterer Liberal Alliance for, at unge kontanthjælpsmodtagere under 30 år skæres i ydelsen. De bør have det samme som en SU-modtager - hvilket svarer til omtrent en halvering af kontanthjælpen.

Læs også: Ulovligt: Kommuner tager lediges kontanthjælp

Foto: Øhh... Se politikere gætte kontanthjælps-sats

Læs også: Reformkoks: Tvunget i skole der ikke findes

NYHEDSBREV
 
Interesserer du dig for nyheder om job og arbejdsliv, så prøv Avisen.dk's nyhedsbrev!
separator
Du kan naturligvis altid framelde dig igen, og vi deler ikke din mail med andre.
Læs vores forretningsbetingelser.
DEBAT OM ARTIKLEN
For at kommentere skal du være logget på Facebook. Logges på via "Kommenter via...", genindlæs siden
19.10-2012 | 07:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2012 | 07:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2012 | 14:35 af Erik Christensen
Joachim er ikke valgt ind - han fulgte med som det tynde øl på Anders Samuelsens stemmer.
 
19.10-2012 | 15:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2012 | 15:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2012 | 15:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2012 | 15:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2012 | 19:19 af Henrik Sørensen
Kommentar slettet af Avisen.dk.
 
19.10-2012 | 19:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2012 | 22:08 af Henrik Sørensen
Kommentar slettet af Avisen.dk.
 
19.10-2012 | 19:10 af John Linnemann
Joachim
Hvad var det nu du levede af, da du gennem 15 år dyrkede sport på Vor Alles fælles regning...
Den store koglekaster du var....man må give dig at du virkelig har bidraget til vor fælles.. ”Innovation”...Mon ikke man i tidlig Jernalder ville kunne have klaret nogenlunde det samme....Du er i sandhed en mand, vi alle bør lytte meget mere til i Fremtiden..!!
 
19.10-2012 | 07:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2012 | 07:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2012 | 15:41 af Lars Nunnegaard
60.000 om året er 8.ooo mindre end jeg får. Stakkels mand.
 
 
19.10-2012 | 15:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2012 | 15:52 af Kristian Mortensen
Er virksomheders og foreningers støtte til eksempelvis sportsstjerner ikke fradragsberettiget?
Og reklameudgifter er vist også fradragsberettiget så her er vel også betalt en del til JBO
I så fald skal beløbet jo ganges med to for at lave en fornuftig sammenligning med almindelige lønmodtagere og det er jo ikke kun pengene fra Team Danmark, det er jo det samlede beløb i reklameindtægter såvel som sponsorstøtte fra forskellige "investorer"
 
 
19.10-2012 | 07:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2012 | 07:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2012 | 07:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2012 | 08:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2012 | 08:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2012 | 08:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
05.02-2013 | 17:15 af Henrik Stæhr
Der er også en del medicinske undersøgelser der viser at vedvarende brug af anabolske steroider giver demens.
Hvilket i Joachim B' s tilfælde vil forklare en hel del.

kilde: http://www.treatment4addiction.com/blog/drugs/continued-anabolic-steroid-use-may-lead-to-dementia-like-side-effects/
 
 
19.10-2012 | 08:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2012 | 08:28 af Bjarke Bylov
udfra Joakim B. Olsens argumentation, kan man vel så konkludere, at hvis han ikke som idrætsmand fik offentlig støtte (Team Danmark),
så havde han ikke "kun" vundet bronze til OL i Athen.
 
19.10-2012 | 09:13 af Lars Nunnegaard
Manden er utålelig i sin elitære holdning.
'
 
 
19.10-2012 | 10:28 af Ove Nielsen
# Nunne

Enig i den betragtning -
Utålelig fordi han ikke, mener jeg, har noget at have sine holdninger i
da han selv er et produkt af statsstøtte / understøttelse igennem en del år

Jeg mener således at han udviser en hyklerisk og dobbeltmoralsk adfærd.
samt manglende empati og forståelse overfor sine medmennesker, der
ikke tilhører egen "elite" - som kan stå med dårlige betingelser og ringe vilkår.

Et enkelt ord kan beskrive dette, mener jeg - det er ; Plattenslageri

mvh Confucius
 
 
19.10-2012 | 16:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2012 | 10:53 af Kristian Mortensen
Jeg kan kun erklære mig 100% enig
Det siges for øvrigt at alle de anabolske steroider som en del tyder på at Joachim B Olsen har taget giver to meget små kuler i klokkespillet
SÅ måske er forklaringen på hans smålighed og jagt på de allermindste i samfundet komplekser og en bitterhed over at prisen for at kunne kaste store kugler har været to små ærter i klokkespillet forneden
Men det er jo ikke dem på overførselsindklomst der er skyldi mandens ulykke, det er jo et valg han selv har taget
 
 
19.10-2012 | 10:54 af Kristian Mortensen
Måske skulle man fremover bare omtale JBO som manden med de to små "kuglel"....
 
 
19.10-2012 | 14:18 af Kristian Mortensen
Men det er jo synd for manden at han kun har
"small balls of fire"
og ikke
"great balls of fire"
 
 
05.02-2013 | 18:24 af Mickei Jacobsen
Jeg er ikke helt enig med dig Lars.

For hvis der er noget man ikke kan kalde Joachim B. Olsen så er det elitær!
Han er så uvidende og lidt belæst at de skriger til himlen.
Det eneste han formår er at læse og memorere diverse rapporter, der understøtter han menneskefjendtlige holdninger.
Og selv på det punkt glimrer han med sin uvidenhed og maglende evne til at kombinere det indlærte med verden omkring ham. Hvor ofte er han ikke blevet fanget i at citere rapporter og undersøgelser, som er mere end forældet? Tror at det værste jeg har oplevet da han citerede en undersøgelse fra 1999.

Så elitær; nej.
Men oppotunist og farlig; ja!
 
19.10-2012 | 09:25 af allan kozma
alt mens der snakkes om at dem på støtten kan tåle at få lidt mindre, tja så giver man dem der har muligheden, flere fradrag så de kan få fikset deres hus eller solceller på taget eller andre gode fradrag, pension ovs. så det er ved det gamle, "ta fra dem der ikke har og giv til dem der har" !!!!!!!!!
 
19.10-2012 | 09:25 af Heidi Christensen


De er og bliver den våde drøm for JBO og LA og samtidig ser vi at Leif Lahn udtaler at det bliver værre for de arbejdssky og så ved vi at de vil skære på det unge, hvad fanden bilder de udulige politikker sig ind, de mangler i den grad realitetssans , i stedet for har hjælpe dem uden arbejde vælger man at sparke kontinuerligt til dem og holde dem ned i skidte hvad er det de er på vej imod ???

De udhuler velfærden og render rundt med tjener og herremænd drømme og hvad er de selv og hvad har de selv ydet til samfundet inden de havnede som taburet klister håber at der snart kommer et alternativ til de udulige griske politikker vi har fået stablet på benene her i landet
 
 
19.10-2012 | 10:07 af Leif G.
Manden har da ramt sig selv i knolden med en kugle, det er da så tydeligt at læse, når han nu igen skriver hvor dum han er... Han er lige til at lukke op og skide i
 
19.10-2012 | 15:11 af kent wieczorek
fuldstændig enig i din betragtning,Leif G, " men han er kun en " KUGLESTØDER" med vægt på støder, og total tom i blikket og stammende når han vil fremføre sine syge holdninger til sine medmennesker,og det er ikke kun hanhundene som lene n, påpeger der er lige så mange hunhunde som fik ham i "cirkus Christiansborg " men ellers har hun også ret i sine antagelser og holdning til "kugleSTØDEREN" og ja har har virkelig fået den kugle i hovedet,dengang han modtog støtte fra team Danmark...men helt enig,med jer alle i jeres betragtninger af den mand, mvh..
 
19.10-2012 | 10:09 af Dennis Jacobsen
jeg ved simpelthen ikke hvor denne Demagog,får sine teorier fra...men jeg ka dælme love for at det er de færreste jeg kender,der bryder sig om at være på dagpenge ej heller kontanthjælp..når jeg læser de indlæg hvor den herrer ytrer sig,så har jeg svært ved at overhovedet at se respekten for de mennesker der har mistet deres arbejde,og er/kommer på dagpenge/kontanthjælp...det jeg ka udlægge af flere af Joachims indlæg er flg. " har du arbejde,er du er godt menneske...har du ikke så ka du tro at vi ska komme efter dig..".....En holdning der er lidt mærkelig ,eftersom at joachim selv før i tiden har profiteret af sin leg med kugler...
 
19.10-2012 | 10:58 af Liliane Morriello
Sig mig har JBO nogensinde haft et ganske almindeligt arbejde. Med en arbejdsindkomst?

Eller har han hele sit liv været understøttet af systemet/andre, som uddannelsessøgende, elitesportsudøver og nu folketingspolitiker?
 
 
19.10-2012 | 11:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2012 | 11:44 af Kristian Mortensen
Hellere kalde ham for Joachim von Ært
Apropos de to små ærter i klokkesplillet forneden p gr af de anabolske steroider....
 
 
19.10-2012 | 15:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2012 | 15:43 af Lars Nunnegaard
Sur? Nej bitter, tror jeg.
 
 
19.10-2012 | 15:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2012 | 12:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2012 | 11:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2012 | 12:58 af Lars Nunnegaard
JBO lyder som en herretrusse. Og det er .....................
 
 
19.10-2012 | 16:26 af Kristian Mortensen
Kuglestøderen kan alligevel ikke passe et par JBS underbukser
Hans to "kugler" er for små
Bukserne falder ned
Og at gå med seler og livrem for at holde underbukserne oppe er vist "overkill".......
 
 
19.10-2012 | 13:02 af Dennis Tomsen
Joachim B. Olsen synes at være katalysator for, at "Hvordan slipper vi af med de andre" i en ikke al for fjern fremtid bliver til virkelighed.
Så kan han stå der med prægtig indre svindehund og flot ydre armbånd og se "den endelig løsning" på de arbejdsløse.
 
19.10-2012 | 13:18 af Finn Sørensen
Efter at være blevet - betalt for at kaste med jernkugler - i flere år, mener manden sig nu kompetent til at løse landets problemer - som vedhæng til et super-liberalistisk parti! Sidste gang fik vi at vide, at Danmarks forsvar kunne løses med en "Telefon-svarer". Og at et kontor på størrelse med stifterens advokatkontor nemt kunne klare alle landets problemer! Mon ikke der er lige så lidt/megen substans i det nye parti?
 
19.10-2012 | 13:26 af Ole Vagn Christensen
Kære Joakim
Du afslører en temmelig stior uvidenhed om den danske model.
Hvad der er dens styrker og svagheder.
Den danske model er en forebyggelsesmodel og en model for udvikling og inovation.
Dens svaghed er at den kan sande til så forebyggelse trivsel og konkurrence udvikling ikke fungerer.
Når det sker er det der skal findes syndebukke så som gamle og unge kontanthjælpsmodtagere.
Men Joakim dem som du rammer er mennesker der nu har en svaghed at de bliver ramt af en 2 års regel og bliver fra dag et, hvort de er ramt, til sociale tilfælde.
Hvilket kun skyldes at politikkerne og arbejdsmarkedet ikke er i stand til at lave de fornødne forebyggelser.
Når politikkerne ikke er det så skyldes det de problemer der blev skabt i 00erne. Hvorfor der idag er tale om ubalance i økonomien.
Men at give Konttanthjælpsmodtagerne skylden fort det er at skyde grå spurve med kanoner.
 
20.10-2012 | 14:57 af Anne Elfengård
Du har helt het Ole - Jeg kalder det politiker naivitet eller politiker ignorance -
 
19.10-2012 | 15:26 af Kim Byskou
Jeg tror virkelig du dyrker provokationen for provokationens skyld. På intet tidspunkt er der kommet et sagligt ord ud af din kæft. Stå så venligst frem og fortæl befolkningen, hvordan du selv har levet på nas, indtil du kom i folketinget. Det er så fandens nemt at være moralsk, når man har sit på det tørre.
Tænk på det, næste gang du fyrer endnu en omgang øretæveindbydende kommentarer af, til mennesker med følelser!
Det er ikke studenterhuen der trykker, hr. Joachim B.
 
19.10-2012 | 15:53 af Ulrik Laursen
hvordan kan folk da vælge sådan et fjols ind i folketinget han ved da ikke hvad der sker i virkelighedens danmark håber da at JorkimB.Olsen en dag havner på kontanthjælp så han kan mærke det på egne skuldre
 
19.10-2012 | 16:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2012 | 16:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2012 | 16:17 af Tonny Nielsen
Joacim B.Olsen er en kuglestøder der har tabt kuglen på hovedet..så enkelt!
 
19.10-2012 | 16:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2012 | 16:57 af Kim Byskou
Man kunne også sige, at manden er kugleskør!
 
19.10-2012 | 17:00 af Henrik Kristensen
Ja han er ond Ham Joakim B Olsen! men hvor han dog ret, det vi ser her er rigtig mange års uansvarlig politik ført af nogen total udulige politikker som aldrig har været deres stilling voksen, jeg kalder dem levebrødspolitikker:o(
 
 
19.10-2012 | 17:45 af Mickei Jacobsen
@Henrik
Du bliver nødt til at være mere specifik. For i din kommentar taler du om samtlige 179 medlemmer!
Der er ikke en eneste af dem der vil andre noget godt. De er der først og fremmest for at promoverer sig selv.
Og jo bedre det går jo større chance er der for genvalg.
Og skulle de ikke blive valgt så kan størstedelen af venstrefløjen se frem til en tryg fremtid i det politiske bagland, med god løn og fornuftige arbejdstider.
Højre side af tinget skal heller ikke frygte noget for her venter det private erhvervsliv med attraktive jobs, til gode lønninger og med mege favorable pensionsvilkår.
Måske med en undtagelse; Joachim B. Olsen som ingen ved deres fulde fem vil antage til nogen form for arbejde! Han har ingen erhverserfaring og hans rabiate holdninger er der ingen firmaer som vil slåes i hartkorn med, af frygt for en katastrofal nedgang i deres indtægter.
 
19.10-2012 | 21:16 af Henrik Kristensen
Mickei j, jeg mener skam at vores politikker ikke er deres stilling voksen! de har så travlt med at undersøge hinandens gøren og laden! at de glemmer den befolkning de til syvende og sidst er sat til at arbejde for, jeg har aldrig i mit 52 årig liv oplevet nået godt der inde fra, og værst har det været når socialdemokraterne har været ved fadet.
Men du og resten af befolkningen ved det jo godt at vi ikke kan blive ved med at poste penge ud til EU, lave flere ministre poster som skal forsørges af os stakkels brænd beskatte slaver! der traller fra morgen til sen aften, vi kan heller ikke blive ved med at forsørge hele den fattige verden med millioner af kroner hver år, vi kan heller ikke rede hele verden ved at gå i krig imod dem! vi har vist rigeligt med at holde vores egen stal ren! og der tænker jeg på den kriminalitet som vi oplever her og i vores nabolande, hvornår oplever vi vores politi træder i karakter over for vores kriminelle her i landet! hvor er den styring som skal skabe tryghed og harmoni i vores land? I min verden er samtlige 179 folketings medlemmer en skændsel for vores land og burde have sådan et lods i røve, og tvinges til at rydde op i alt det lort de har skabt for vores land.
 
 
05.02-2013 | 18:32 af Mickei Jacobsen
Jeg kan ikke være mere enig!
Desværre tror jeg bare ikke at de valgt evner at rydde op i det uvæsen, de har produceret.
Det kræver nemlig en vis form for selv disciplin og håndelag, hvilket ingen af den besidder!
 
19.10-2012 | 18:08 af Lasse Ene
Hvorfor skal vi overhovedet høre om hvad Joachim B. Olsen siger i Avisen.dk? Det er dog aldeles uinteressant og idiotisk. Jeg modtager selv pt kontanthjælp og det er da utroligt ulideligt at høre hvordan løgnene og ondskabsfuldhederne flyver fra denne mand. Hvis han vil gøre en indsats for de kontanthjælpsmodtagere der gerne vil arbejde, ja så burde han arbejde for at lave reglerne om, så man ikke straffes for at tage arbejde. Sådan er det nemlig idag. Jeg bliver straffet hver eneste gang jeg "tillader" mig at sige ja til det arbejde jeg kan skaffe. Det er det rene vanvnid, men sådan fungerer det i Danmark. Joachim du er spild af tid og plads. Flyt til USA din idiot. Jeg bryder mig ikke om at du trækker vejrret af den sammen luft som mig. Du er uønsket her i Danmark.
 
19.10-2012 | 18:28 af Buch Rasmussen
Det er godt at jeg er blevet pensionist og har mit nogenlunde på det tørre.
I hvert fald er det rystende at læse om JBO og hans planer for at ødelægge tilværelsen for andre mennesker.
Der er ingen anstændighed tilbage i den blå blok, og da slet ikke hos JBO og artsfællerne i LA.

Alle - og ikke kun LA - har tilsyneladende glemt at understøttelsen og efterlønnen, ikke er noget der belaster statskassen.
Måske kan JBO påberåbe sig uvidenhed om sagen - m,en det er sgu da ingen undskyldning når man langer ud efter andre på den måde.
Her er chancen for at blive LIDT klogere...
Lars Løkke konfiskerede Arbedjsmarkendsfonden og kunne dermed stjæle de 3-5 mia.der var i årligt overskud til skattelettelserne for de rigeste - plus for at få det til at se ud som om pengene kommer fra statskassen.
Men desværre er der ingen der gider råbe tilstrækkeligt op om dette tyveri - så nu folk tror gladeligt på at de arbejdsløse og efterlønnere er en belastning for statskassen - men det er kun en løgn der ikke bliver mere sand af at blive gentaget. Der ER betalt for det hele - endda med overskud.

Ikke overbevist? - så læs her:
http://www.buch-rasmussen.dk/politik.htm
 
 
19.10-2012 | 19:55 af allan kozma
ja detsvære er ikke mange klar over dette, de havde jo også frie tøjler på det tidspunkt bare vi fik strammet lidt op over for flygtninge så kunne alt lade sig gøre, nu er det så en ny grubbe som skal have en over nakken nemlig kontanthjælps modtager.medmeneskelighed er ikke en brugbar enhed i tinget for tiden
 
20.10-2012 | 19:02 af Kurt Heinrich Frandsen
Fint link!
 
 
20.10-2012 | 19:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2012 | 19:08 af John Linnemann
JOACHIM
Hvad var det nu du levede af, da du gennem 15 år dyrkede sport på Vor Alles fælles regning...
Den store koglekaster du var....man må give dig at du virkelig har bidraget til vor fælles.. ”Innovation”...Mon ikke man i tidlig Jernalder ville kunne have klaret nogenlunde det samme....Du er i sandhed en mand, vi alle bør lytte meget mere til i Fremtiden..!!
 
19.10-2012 | 20:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2012 | 20:01 af Benny Silvert
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2012 | 20:16 af Benny Silvert
Joakim er en sølle idiot, der så vidt jeg ved, aldrig har fået en vabel eller hård hud i hænderne af hårdt og simpelt arbejde. Hvad helvede ved denne intetvidende nasserøv om fattige folk på dagpenge eller kontanthjælp? Han, som selv har lukreret på alle andre overførselsindkomster og ikke har udført 1 times simpelt arbejde?
Den mand er et pragteksemplar på, at selv den simpleste (doopede?) muskelidiot kan komme i Folketinget. Burde vi egentlig ikke have et filter? For folkets skyld?
For hans egen skyld - han har vel et liv at leve efter denne teaterforestilling?
 
19.10-2012 | 20:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2012 | 20:56 af Peter Bregenov
Spørgsmålet er imidlertid om ikke Joakim B og Leif Jensen ikke selv trænger til nogle kærlige pisk bagi, som de mener kontanthjælpsmodtagerne skal have. Jeg gider snart ikke høre mere af alt det lort, der bliver lukket ud om vores aller svageste - og så siger I de ikke gider, nej spørgsmålet er nok om de kan. Det er jo ikke kun en fysisk svækkelse af det menneskerlige legeme, som kan hindre en person i at passe et arbejde fuldt ud - men det kender den gamle team-Danmark socialrytter Joakim B åbenbart ingen ting til - han lukker bare skraldespanden op - og hælder lort ud over de svageste - med den fysik og styrke Gud har givet ham burde han være murerarbejdsmand, så han kunne få brugt sine kræfter, hvis de da ikke er kunstig opbygget? Engang så jeg op til ham, da jeg selv har dyrket styrkeløft og vægtløftning - han stødte dog trods alt en kugle noget over 20 meter - et menneske med en sådan fysik burde ikke synke så dybt, at han ligefrem har behov for at nedgøre bistandsklienter og kalde dem dovne for at tækkes stor kapitalen. Mit forslag: Tag du et bad sammen med Simon Emil og brug Hardol WC rens til mundskyldning, så I kan få skidtet skyldet ordentligt ud af jeres mund. Hvorfor foreslår I ikke en halvering af jeres egen løn i betragtning af, at I kun har fem månerders arbejde i folketinget om året. Og hvis ikke I kan klare jer for 30000 kr. om måneden, så må I tage en avisrute eller to.
 
19.10-2012 | 21:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.10-2012 | 09:08 af Leif G.
Hjernedød stodder...
 
20.10-2012 | 12:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.10-2012 | 14:34 af Erik Bresler
Det begynder at blive interessant, er der andre regler som den politiske kuglestøder mener "det ikke er så presserende at overholde"?
 
20.10-2012 | 15:07 af Anne Elfengård
Tag det nu roligt folk - Jeg har lige fået oplyst af LA, at Joachim B. Olsen er mentalt retarderet, men at de lader ham være politiker, fordi det gør ham glad.
 
20.10-2012 | 16:06 af Benny Silvert
Hej Anne E. - Hatten af for din skarpe iagttagelse. Bare endnu et bevis på, at ALLE og enhver kan blive MF'er, uanset den aktuelle mentale tilstand. Måske skulle jeg spille tosset, hvis det hjælper til en plads på Tinge?
 
20.10-2012 | 16:58 af Martin Vestergaard
Det kan undre at der tales så meget om de dovne kontanthjælpsmodtagere. For et par måneder siden fik JP-Århus et svar fra forvaltningen i Århus der viste at der var 4 ud af 18-1900 kontanthjælpsmodtagere i matchgruppe 1 der havde været på kontanthjælp i mere end 10 år, og 14 der havde været det i 4-10 år, (kan desværre ikke finde "faktaboxen" med resten af statistikken) Dvs. ca 1% af kontanthjælpsmodtagerne i Århus har været det i mere end 4 år.

Hvis vi nu antager at alle dem der ikke har fundet arbejde efter 4 år ikke har fundet det fordi de ikke gider arbejde, ja så kommer vi frem til at ca 1% af kontanthjælpsmodtagerne er "dovne". Personligt tror jeg dog ikke statistikkerne kan bruges på den måde, men det giver et fingerpræg om at den dovne kontanthjælpsmodtager er stærkt i undertal, og slet ikke er den repræsentative kontanthjælpsmodtager politikerne vil gøre dem til. Men virkeligheden er som bekendt ikke den samme på Christiansborg som i resten af landet, og man kunne jo fristes til at minde de herrer Joachim B. Olsen og Leif Lahn Jensen om et gammelt ordsprog: "tyv tror hver mand stjæler."
 
 
21.10-2012 | 09:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2012 | 09:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2012 | 09:52 af Robert Andresen
Jeg kan kun være enig i de mange forargede kommentarer til og om Joackim B. Olsen , men vi må desværre også se i øjnene , at det er os vælgere der anbringer
( efter min mening ) inkompetente personer som omtalte i tinget , det har vi mulighed for at ændre på ved næste valg , lad os gøre det og sende disse mennesfjendske personer ud i glemslen , men der skal jo arbejdes på sagen , det kræver som bekendt 90 mandater , at gennemfører noget andet og bestemt efter min mening noget bedre , lad os agiterer for det i det offentlige rum + disse udmærkede kommentarer og betragtninger som optakt .
 
21.10-2012 | 11:26 af Henrik Sørensen
Erling jensen.

"Det burde vel være muligt at holde et ordentligt sprogbrug - selv for en gammel sur mand som dig
Svin?? Din kommentar er meldt til moderator." Skrevet af Jette Hartmann.

Hvad med om du sender hende til "moderator"

Nu er der sådan, at hvis Jette Hartmann ikke kan finde andre måder, så går hun efter de svageste. I dette tilfælde svin/grise (hun påstår ganske vist noget andet, men det kan nok diskuteres, hvis man nærlæser hendes blog indlæg).

Tak for sidst Jette Hartmann.
Det burde vel være muligt at holde et ordentligt sprogbrug - selv for en gammel sur kælling som dig.
 
21.10-2012 | 11:32 af Henrik Sørensen
Inden du kommer for godt igang Jette Hartmann.

Kælling er ikke længere et skældsord.

Er du i tvivl, slå det op.
 
21.10-2012 | 14:49 af Ib Bergholz
Nu er der bare det ved det, at Joachim B. Olsen selv er på støtten, han er jo medlem af folketinget.
 
21.10-2012 | 15:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2012 | 15:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2012 | 15:21 af Johnny Hansen
Grise / svin er enormt søde, så de skal ikke omtales på en negativ måde :-((

Ja, vores politikkere er DK's bedst betalte på overførselsindkomst.

Jeg har gennem 4 år været på dagpenge - udfyldt alle de skemaer min A-kasse forlangte samt været til en hulens masse 3 månedersmøder, som ikke kunne bruges til noget.. Havde også møder som ødelagde et par dage i min vikariater, det tog man ikke hensyn til.. :-((
Hvoraf de 2 år har været i løntilsskud et sted, hvor både stedet og jeg var tilfredse med hinanden. Jeg kunne bare ikke få lov til at fortsætte, da økonomien ikke tillod det..- De 2 år jeg brugte af mine dapenge burde tælle med, så jeg fik 2 år mere på dagpenge - men istedet får man bare - ET LOS I DEN BARE. Jeg havde også en del vikariater i de 2 andre år, men de gav intet resultat, da virksomhederne ikke havde nok at lave - og dermed ikke mulighed for at ansætte mig. Nu er jeg så endt på kontanthjælp, men skal heldigvis til samtale i næste uge...!!!

Så "kære Joakim" kom selv ud af starthullet og find ud af hvad der sker i systemet inden du udtaler dig om hvad vi har råd til.
Personligt er jeg p..etræt af at være en del af det overførselssystem....!!

Hyggehejsa herfra :-)
 
21.10-2012 | 16:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2012 | 15:36 af Johnny Hansen
Hvis den "kære Joachim" samt andre med samme holdning en dag blev ramt af arbejdsløshed, håber jeg at ingen firmaer har lyst til at ansætte ham i en periode på 5-10, så kan han selv prøve hvordan det er at være på "STØTTEN".

Jeg vil ihvertfald give dem afslag..!
Begrundelse:
Samarbejdsvanskeligheder :-)

Hej fra mig :-)
 
21.10-2012 | 23:47 af sofie hansen
når man får kontanthjælp som ung falder man efter ca et halvt år til samme beløb som su det får min datter ihvertfald.Hun er syg og har brug for psykolog hjælp hun får ca 2800 pr md udbetalt kommunen mener hun masser af penge til at betale med . Hun er af økonomiske grunde hjemmeboende . Hun har bankgæld hvor hun betaler 1200 i afdrag og den havde hun jo lavet før hun kom på kontant så den skal jo afdrages. Det koster 300 kr plus 100kr til kørsel hver gang psykologen skal besøges og det skal hun egentlig 2 gange pr md hvis det skal hjælpe. Hun skal egentlig i uddannelse eller andet men kan ikke klare de ting hun sendes ud i .Kommunen skal egentlig give hende mentor men det har hun endnu aldrig fået og hun har diagnoser der siger hun skal have dette og følges tæt af psykolog men ingen hjælp.
 
22.10-2012 | 00:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2012 | 00:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2012 | 16:27 af E Andersen
Men så en dag gik jeg op til ministeren
og sagde: Du der, få lige fødderne ned og ta' hatten af.
Mand, kan du ikke se at det hele er ved at gå fuldstændig agurk?
Så hva' gør vi nu, din gamle skurk?

Men han grinte bare og sagde:
Dig, du ka' sgu gå fanden i vold.
Så det gør vi nu, lille du..

Ja, vi gør...
Den langtidssyge pga. arbejdsskade der har betalt hele livet til fællesskabet, men åbenbart ikke er en del af det nu, efter at ha været gennem det offentlige/jobcenter-cirkus fået en plads i velfærtstaten sammen med andre som bliver ramt i 2013: Nul kroner, nul hjælp
 
22.10-2012 | 21:57 af Johnny Hansen
Hejsa lene n.

Ja, det er rigtigt.
ENIG...
Det er bare svært at komme ud af det tilskudsfis, som bliver misbrugt.
Systemet er jo godtnok til en...OPSTART... for nogen med nedsat arbejdsevne af en eller anden grund...!!

Hyggehejsa herfra :-))
 
22.10-2012 | 22:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.12-2012 | 09:19 af Ralf Wissing
Joakim! Hvornår går det op for dig, at samtlige folketingsmedlemmer er på overførselsindkomst, og lever af skatteborgernes penge.
Som arbejdsløs senior, der i mit hidtidige arbejdsliv har indbetalt millioner i skat, og nu står med uendelig lidt penge til rådighed, finder jeg dine kommentarer totalt uansvarlige og latterlige, vi er dog mange, der ikke synes, der er noget at grine af..
 
23.01-2013 | 23:55 af Louise H Jensen
Jamen det er jo iorden at han levede på nas! Fordi den store Kuglestøder var jo Elite-sportsmand!!!! (Op i min bare r-- mås)......
Det har han sgu da glemt alt om. Det har rigtig mange af dem der sidder derinde på Borgen. Der var en artikel i et af formiddagsbladene her for nylig, der fortalte hvilken uddannelse de forskellige rent faktisk har og hvor mange års arbejds-erfaring de har, før de er kommet ind som poltikere.... Der er RIGTIG mange af dem, som INGEN har. OG faktisk "kun" er kommet frem på deres politiske interesse.

Men alle os andre dødelige, vi kan rende og hoppe. Vi skal bare parere ordre, ellers kan vi simpelthen se om vi kan klare os selv.

Jeg er så træt af at høre på politikere sige at dovne borgere på overførselsindkomst af den ene eller anden art, ville have godt af at gå ned i ydelse for at få motivation til at finde et job.... Det er sgu nemt at sige når de sidder med deres kæmpe lønninger. De skal ikke vende enhver krone hvis de vil "slå lidt til søren". Og efter kortere tids ansættelse som minister, ja så er de jo berettet til pension. Ikke noget med at behøve spare op ligesom fodfolket....
 
24.01-2013 | 00:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.01-2013 | 00:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
05.02-2013 | 17:10 af Henrik Stæhr
Danmark den højeste beskæftigelses procent i EU blandt de 15-64 årige, på 75 %

Det har vi haft i mange år.
Hvordan hænger det sammen med at vi også har haft kontant hjælp i mange år, Joachim ?
Beskæftigelses procenten i DK er næsten 75 %, det er højere end i Tyskland og langt højere end i Grækenland, hvor den er omkring 55 %

Har Grækenland mon en kontanthjælp der ligger ca en halv gang højere end den Danske, og har Tyskerne mon en lige så høj kontanthjælp ?
Det må de jo have hvis det er størrelsen kontanthjælpen der afholder folk fra at finde jobs ?

Kilde: EUpedia,

Og her kan I læse formanden for velfærdskommissionen, vismand Torben M Andersen, forklare hvorfor Joachim tager fejl:
http://jyllands-posten.dk/politik/article5128618.ece
 
 
05.02-2013 | 20:32 af Mickei Jacobsen
Og så spørger man sig selv hvorfor politikerne ikke kommenterer på denne rapport, eller DA/Joachim for den sags skyld?
Og det skyldes naturligvis at der ikke er noget galt med vores kontanthjælps satser eller den måde de bliver forvaltet på.
Nej den egentlige årsag til debatten er at man i bund og grund bare vil finde nogle flere penge, som staten kan bruge til at finansere sit stigende overforbrug, som skyldes alt for mange skatte nedsættelser, tilskud til dit og dat. Og ikke mindst fordi vore politkerer ikke evner at være innovative, men kun er i stand se to timer ud i femtiden...
Men det er selvfølgeligt altid nemmere at lade det gå ud over de svageste, fremfor at sige til dem der har pengene at de skal betale lidt mere i skat!
 
05.02-2013 | 20:32 af Mickei Jacobsen
Kommentar er blevet slettet.
 
© Copyright 2013, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites