Investeringsbank: Lego går endnu federe tider i møde
Fremtidens mødre kommer til at lægge endnu flere penge i Legos kasse, spår Goldman Sachs i ny rapport.
- Vi betragter Lego som et eksempel på et selskab, der appellerer til millennials' værdier for børneudvikling og kreativ leg, skriver analytikerne.
- Vi betragter Lego som et eksempel på et selskab, der appellerer til millennials' værdier for børneudvikling og kreativ leg, skriver analytikerne. Foto: Lego/free


Apple. Disney. Nike. Og Lego. Det bliver vinderne af opmærksomheden og pengene hos fremtidens mødre, og den danske legetøjsfabrikant fra Billund går en endnu mere gylden fremtid i møde.

Sådan lyder konklusionen i en analyse, som den store investeringsbank Goldman Sachs har lavet om de såkaldte Millennial Moms - de kvinder, der bliver mødre i begyndelsen af dette årtusinde. Det skriver Finans torsdag.

- Vi betragter Lego som et eksempel på et selskab, der appellerer til millennials' værdier for børneudvikling og kreativ leg, skriver analytikerne ifølge Finans.

At der er penge i mødrene, er noget af en underdrivelse.

- Vi vurderer, at den billion (1000 milliarder dollar, red.), som forældre bruger på deres børn hvert år, vil vokse, men også skifte, i takt med at millennials' unikke sæt af værdier og personer, der påvirker forbrugerne - hjulpet af ny teknologi - fører til nye valg.

-Vi tror, at deres tiltrækning er stærkest mod mærker med en autentisk fortælling, skriver analytikerne videre.

De nævner specifikt mærkerne Apple, Disney, Nike og Lego som nogle, der skiller sig ud, fordi de går imod en anden tendens.

Egentlig vil nutidens og fremtidens mødre hellere have unikke, mindre mærker end de store megabrands. Men disse fire mærker vil klare sig, fordi de udvikler sig, lyder det.

Hvad Lego angår, nævner Goldman Sachs legetøjsgigantens seneste pletskud, Lego-filmen, og nogle af de succesfulde licenser - det kunne være Star Wars, Princess og Simpsons.

Goldman Sachs står ikke alene med at spå Lego en endnu mere lukrativ fremtid.

Tidligere i denne måned sprang Lego op på femtepladsen på listen over varemærkerne med det bedste ry i en måling fra Reputation Institute.

Foran Lego står kun BMW, Google, Daimler og Rolex.

/ritzau/

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.