Hva' med Ryanair? Se modkampagnen, der giver Helle slag
Statsministerens kampagne, der opfordrer flygtninge til at komme i job, har fået Enhedslisten til at lancere en modkampagne.
Enhedslisten benytter Helle Thorning-Schmidts flygtningekampagne til at lave en modkampagne mod det, partiet betragter som det egentlige problem ved globaliseringen.
Enhedslisten benytter Helle Thorning-Schmidts flygtningekampagne til at lave en modkampagne mod det, partiet betragter som det egentlige problem ved globaliseringen. Screendump, Facebook


Truslen mod det danske samfund kommer ikke fra flygtninge, så stop med at slå på mennesker, der i forvejen ligger ned.

Den kommer derimod fra selskaber som Ryanair, der ikke vil tegne overenskomst og respektere danske arbejdsmarkedsforhold.

Sådan lyder budskabet fra Enhedslisten i kampagnen, der er lavet som modtræk til statsminister Helle Thorning-Schmidts store kampagne for en stram asylpolitik med krav til flygtninge om at arbejde.

- Man kan bruge sine dyre kampagner på at konkurrere med højrefløjen om at slå på udlændinge og arbejdsløse. Eller man kan foreslå solidariske løsninger på de globale udfordringer, der truer det danske arbejdsmarked. Del, hvis du foretrækker det sidste! skriver Enhedslistens Frank Aaen på Facebook, hvor cirka 100 brugere allerede har delt budskabet, og adskillige smidt et "synes godt om" af sted.

Den oprindelige kampagne fra statsministeren har fået høvl fra begge sider af Folketinget og også fra et venstrefløjsparti i Sverige, der beskylder kampagnen for at være racistisk.

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.