Hovedsponsoren Bet25 ønsker at forlænge med Brøndby
Bookmakeren Bet25 vil være hovedsponsor for fodboldklubben Brøndby frem til sommeren 2017.


Superligaspillerne fra Brøndby vil efter alt at dømme komme til at løbe rundt med bookmakeren Bet25's navn og logo på de gule trøjer frem til sommeren 2017.

I hvert fald har den nuværende hovedsponsor meddelt, at den ønsker at forlænge den nuværende aftale med yderligere to år. Det oplyser Brøndby i en meddelelse til Fondsbørsen.

Den hidtidige aftale, der blev indgået i sommeren 2014 og overraskende blot lød af et enkelt års varighed, udløber med udgangen af denne sæson, men der er indskrevet en option i aftalen, så den kan forlænges.

Det er den option, Bet25 ønsker at gøre brug af.

Brøndby oplyser, at parterne har aftalt, at en endelig aftale skal være forhandlet på plads senest 14. januar 2015.

Aktiemajoriteten i Bet25 ejes af telekoncernen TDC, og begge virksomheder er aktive i forbindelse med samarbejdet med Brøndby.

TDC står bag wifi på Brøndby Stadion, ligesom kampe med Brøndby har været streamet på Bet25's hjemmeside.

Direktør i Brøndby, Jesper Jørgensen, var glad, da aftalen blev underskrevet denne sommer efter længere tids jagt på en sponsor.

- Dette er meget mere end en såkaldt hovedsponsoraftale. Vi har været i markedet for at finde en partner, der ikke bare ville støtte Brøndby økonomisk, men også bidrage med værdi til Brøndby i forhold til kultur, knowhow og image.

- Det er nu lykkedes. Og det er en vigtig milepæl for vores projekt, sagde Jesper Jørgensen til klubbens hjemmeside.

De præcise økonomiske forudsætninger for partnerskabet har ingen af parterne ønsket at oplyse.

Da Brøndby fremlagde sit regnskab for årets første ni måneder i november havde klubben et underskud før skat på 139,7 millioner kroner.

Brøndby ligger i øjeblikket nummer fire i landets bedste fodboldrække.

/ritzau/

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.