Hollands landstræner om fiasko: Vi skød os selv i foden
Danny Blind ærgrer sig over, at Holland lod lette mål gå ind i EM-kvalifikationskampen mod Tyrkiet.
Danny Blind har fået en hård begyndelse i jobbet som Hollands landstræner.
Danny Blind har fået en hård begyndelse i jobbet som Hollands landstræner. Foto: Peter Dejong/AP


Det er ved at spidse alvorligt til for Holland i EM-kvalifikationsgruppe A, efter at holdet søndag aften tabte 0-3 ude til Tyrkiet.

Hollænderne har ikke længere EM-skæbnen i egne hænder, og landets nytiltrådte landstræner, Danny Blind, mener, at hans hold har ansvaret for det.

- Vi skød igen os selv i foden. Man gør tingene utroligt svære for sig selv, når man lukker nemme mål ind, siger Danny Blind ifølge nyhedsbureauet AFP.

- Vi havde selv nogle gode chancer i første halvleg. Måske flere end Tyrkiet, men vi formåede ikke at score, siger landstræneren.

Hollands målmand, Jasper Cillessen, droppede blandt andet fælt, da tyrkerne bragte sig foran 2-0 i første halvleg.

Danny Blind, der overtog landstrænersædet fra Guus Hiddink for to måneder siden, har fået en forfærdelig begyndelse som landstræner.

Torsdag tabte Holland 0-1 hjemme til Island, og med kun ti point for otte kampe ligger hollænderne blot nummer fire i gruppen.

Holdet kan ikke længere nå at indhente Island og Tjekkiet, der har sikret den direkte EM-kvalifikation.

Hollænderne har to point op til Tyrkiet, der indtager tredjepladsen, der som minimum udløser playoff-kampe mod en anden gruppetreer om en EM-billet.

Holland har været med med EM hver gang siden 1988, men nu er landet altså i fare for at gå glip af slutrunden.

Offensivspilleren Wesley Sneijder har svært ved at forklare fadæsen i Tyrkiet.

- Måske skyldes det uheld, måske mangel på selvtillid.

- Vi lod to lette mål gå ind, og det skyldtes udelukkende manglende koncentration og fokus, siger Wesley Sneijder, der til daglig optræder for Galatasaray i Tyrkiet.

/ritzau/

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.