Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Hackere angriber flere fagforbund

HK-formand raser over hacker-angreb på forbundets hjemmeside, som kan betyde, at arbejdsløse medlemmer ikke får udbetalt deres dagpenge.

22. juli 2012 kl. 23:30 (opdateret kl. 07:45)
Start et spil på Spigo.dk
Spil
For 3F betyder hackernes aktion, at 30.000 dagpengemodtagere, som normalt udfylder dagpengekortet over internettet, ikke kan gøre det i de kommende dage.
For 3F betyder hackernes aktion, at 30.000 dagpengemodtagere, som normalt udfylder dagpengekortet over internettet, ikke kan gøre det i de kommende dage. Foto: colourbox.com
Del på Facebook
Mail artiklen
Print artiklen

Det er ikke blot fagforbundet 3F's hjemmeside, der er angrebet af hackere som en udløber af restaurant-konflikten i Vejle.

Søndag er også hjemmesiderne for LO og HK blevet lagt ned af fjendtlige angreb, desuden var Socialdemokraternes hjemmeside en kort overgang overbelastet og derfor ikke tilgængelig.

HK's forbundsformand, Kim Simonsen, er både rasende og rystet og vil melde hackerne til politiet. Angrebet betyder, at arbejdsløse HK-medlemmer, der endnu ikke har nået at udfylde deres dagpengekort, risikerer at stå uden indkomst 1. august.

- Det er et angreb på en offentlig myndighed og database, og det forhindrer de ledige i at få deres dagpenge. Vi appellerer til kræfterne bag det her om, at de stopper det øjeblikkeligt, siger Kim Simonsen til politiken.dk.

I Vejle har den lokale afdeling af 3F i fire måneder ført faglig kamp mod restauratøren Amin Skov, som har opsagt overenskomsten med 3F for i stedet at tegne ny overenskomst med den "gule", kristelige fagforening Krifa.

3F blokerer derfor Restaurant Vejlegården fra at få post, annoncere i den lokale avis og få fjernet skrald.

Det har fået hackere - fra hacker-netværket Anonymous, hævder de selv - til at gå ind i konflikten på Amin Skovs side.

For 3F har hackernes aktion den ubehagelige konsekvens, at 30.000 dagpengemodtagere, som normalt udfylder dagpengekortet over internettet, ikke kan gøre det i de kommende dage.

De skal dog nok få deres penge til tiden, hvis de møder op i deres lokale afdeling mandag eller tirsdag for at udfylde dagpengekortet, lover fagforeningen.

Hos Socialdemokraterne har man imidlertid slet ikke bemærket søndagens kortvarige hackerangreb, siger partisekretær Lars Midtiby til Ritzau.

Hos LO har man slukket for serveren og følger situationen, oplyser LO til Ritzau.

Foto: Vejlegården: Se de smæk de ansatte får

Læs også: Det dummeste jeg har gjort er min uddannelse

Læs også: Akuthjælp til ledig: ”Vi ses foran Fætter BR”

NYHEDSBREV
 
Interesserer du dig for nyheder om job og arbejdsliv, så prøv Avisen.dk's nyhedsbrev!
separator
Du kan naturligvis altid framelde dig igen, og vi deler ikke din mail med andre.
Læs vores forretningsbetingelser.
DEBAT OM ARTIKLEN
For at kommentere skal du være logget på Facebook. Logges på via "Kommenter via...", genindlæs siden
23.07-2012 | 09:10 af Kurt A. Nissen
Syntes de borgerlige politikere og Krifa at det er helt i orden at nogen ulovligt nedlægger databaser hos nogle fagforbund og deres A-kasser - syntes de borgerlige at målet helliger midlet. altså at begå ulovligheder - svar efterlyses
Hvad nu hvis det var Dansk Arbejdsgiverforenings hjemmeside der blev nedlagt af de røde - eller hvis Krifa ikke kunne udbetale understøttelse til deres arbejdsløse medlemmer - Personligt tager jeg afstand fra alle ulovlige metoder, kampen skal vindes efter de aftalte lovlige midler.
 
 
23.07-2012 | 10:22 af egon legaard
Hvad med en liste på de forskellige blogsider over de restauranter, der - via de højhelliges " fagforening" - underbetaler deres ansatte ? Er der nogen, der kan lave en sådan ?
 
 
23.07-2012 | 10:29 af Carsten Svendsen
 
23.07-2012 | 11:49 af egon legaard
Tak !
 
 
23.07-2012 | 10:46 af B.B. Hansen
Anonymous er utroligt naive, de stiller sig på den svages side siger de.
De har slet ikke fattet at det er Stor-Kapitalen fagforeningerne er oppe imod, og ikke en enkelt Restaurant. Så den svage part her,
er faktisk 3F og HK.

Men det har Anonymous åbenbart ikke fattet, så de går straks til angreb på de Arbejdsløse.

Til Anonymous: I skal lade være med at rode med noget i ikke har forstand på. Hold jer til Internet-rettigheder.
 
 
23.07-2012 | 10:50 af B.B. Hansen
Det er ofte sådan det går, når naive velmenende idealister ikke har fattet situationens rette sammenhæng.
 
 
23.07-2012 | 14:26 af Peter Forchhammer
Nemlig!!!!
 
 
23.07-2012 | 15:10 af Ove Nielsen
# Peter F

Det er jeg såmænd da også enig - således handler naive ofte ;-)

Det er dog ikke begrænset til dem i bunden er pointen > alle<
Naivitet kan såmænd iagttages hos store intellekter,store uddannelser og i andet, mener jeg

Såe ? ^^
Du er vist ikke på sikker grund, selvom du her er ret selvsikker, mener jeg venligt

Hvem der ikke fatter hvem er sørme ikke klarlagt, mener jeg

jeg har dog fattet jer alle, Man er vist Faen´s naive
Mener jeg kærligt men satirisk ^^ bum bum bum

Kærlig hilsen klaphatten Confuvius "den forvirrede"
 
 
23.07-2012 | 16:52 af Kurt Heinrich Frandsen
Helt enig!
 
 
23.07-2012 | 11:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.07-2012 | 11:18 af B.B. Hansen
Du skal forstå Jette, at hele miseren er en prøveklud, for hvor langt medlemmerne i HORESTA kan gå i deres forsøg på at indføre lavere lønninger og dårligere arbejdsforhold, for de ansatte i hele Hotel og Restaurationsbranchen.
Vejlegaarden står da ikke alene her, og Hotel og Restaratonsbranchen er i forvejen enorm rådden når det handler om Arbejdsmiljø, løndumping og illegal arbejdskraft.
Og tro endelig ikke af KRIFA har tænkt sig at gøre noget som helst ved disse problemer og ulovligheder, for de er IKKE en Fagforening, men udelukkende en Profit-orienteret privat virksomhed, der skal have flest mulige til at betale for ingenting.
 
 
23.07-2012 | 16:33 af Kurt Heinrich Frandsen
Anbefalet!
 
 
23.07-2012 | 11:22 af Jess D. Skov-Nielsen
javel... gad vide om det gælder for folketingspolitikere også, for jeg synes at erindre nogle SF'ere der ikke helt kunne få lov til at stemme NEJ uden at de blev dunket i hovedet, eller sat helt udenfor indflydelse... det er sjovt som privatisering og nedlæggelse af fagbevægelsen konstant skal males op som "frihed til at vælge"... efter min bog er det at skide på de andre der forsøger at stå sammen i en fagforening for at varetage hinanden rettigheder og krav til arbejdsstedet, når man tillader at nogle få bare kan skide på sammenholdet.... fagforeningerne er jo for helvede til for arbejdernes eget bedste.

Det er utopi at tro at fagforeninger skal være neutrale virksomheder som de gule... hvor er de gule når deres medlemmer bliver trynet? ...

Ødelæg i bare fagforeningerne Jette... det bliver ris til egen røv før eller siden... fagforeninger har altid været organisationer med politiske intentioner, netop fordi politikkere forsøger konstant at undergrave arbejdernes rettigheder og vilkår... derfor støtter de selvfølgeligt de partier der vil arbejderne... desvære er der ikke ret mange partier af den slags tilbage, og derfor ser vi det her teaterstykke ud i divide and conquer af de sidste rester af fagoreningsværdier hos HK og 3F.... det er jo ikke alle der som Børsting og de andre desertører, der bare slikker neo-liberal røv ... vel?
 
 
23.07-2012 | 11:42 af B.B. Hansen
Tænk på Agnes Cupcakes Jette.
Især hvis du selv har halvvoksne børn der gerne vil have et sommerferiejob, for så skal du da ikke tro at KRIFA går ind i at sikre ordentlige forhold for dine børn når de bliver røvrendt og misbrugt i den Lokale Is-kiosk eller Grillbar, eller hjælper dem med at få de Feriepeneg de garanteret bliver snydt for. Det er sådan noget 3F gør, også selv om at dine børn ikke er medlemmer af en Fagforening.
 
 
23.07-2012 | 11:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.07-2012 | 11:56 af B.B. Hansen
Kom med et eksempel hvor KRIFA er gået ind i sager om Arbejdsmiljø, Social-dumping, og har kørt en sag for erstatning ved uberretiget fyring.

De har jo også på forhånd frasagt sig muligheden for at aktionere eller strejke for deres medlemmer skyld.
 
 
23.07-2012 | 12:04 af Ove Nielsen
# B B Hansen - Jette H

Ja tak til Jette , (din opfordring) kom venligt gerne med eksempler, på forhånd tak Jette

mvh Confucius
 
 
23.07-2012 | 11:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.07-2012 | 11:46 af B.B. Hansen
Ny-Løn er årsagen til at Solidariteten imellem Lønmodtagerne, næsten er gået ad helvede til.
 
 
23.07-2012 | 11:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.07-2012 | 12:00 af B.B. Hansen
Nej det tror jeg ikke. Det er der skam masser af eksempler på, men så er det medlemmernes opgave at vælge de rigtige til at varetage deres rettigheder, ved demokratiske afstemninger i Fagforeningen.
Øhh. hvor er min Tillidsrepræsentant fra KRIFA? Og hvornår komme jeg til Generalforsamling i KRIFA, hvor vi kan vælge en ny Bestyrelse?
 
 
23.07-2012 | 12:03 af B.B. Hansen
Jette: Kan du deltage i valg af Bestyrelse i KRIFA?
Kan du vælge en Tillidsrepræsentant som KRIFA-medlem?
 
 
23.07-2012 | 12:01 af Jess D. Skov-Nielsen
Verden er korrupt Jette... jo flere penge der er involveret, jo mere korrupt... .kig dig lidt omkring og du vil se lyset.... hvis du vil.
Der er ikke andre sider i alt den elendighed vi ser hver dag, end der hvor pengene gør at der tages side.... rig vs. fattig... så er du en rig pamper fagboss, så vil jeg gerne se dig bevise hvor de varetager medlemmernes tarv, for jeg kan ikke finde nogen...

Hestene bides i øjeblikket... om pengene... ikke kryben.
 
 
23.07-2012 | 12:08 af Ove Nielsen
# Jess

"Verden er korrupt Jette... jo flere penge der er involveret, jo mere korrupt"

Således -Er verden også, mener jeg også,
der er tale om - mulige realiteter, er pointen

mvh Confucius
 
 
23.07-2012 | 12:06 af Ove Nielsen
# B B Hansen

Den betragtning deler jeg, så at sige
således ser jeg nogenlunde også på dette, din betragtning

mvh confucius
 
 
23.07-2012 | 12:13 af B.B. Hansen
Nu er problemet jo ikke større, end at de arbejdsløse kan møde personligt op og aflevere deres skema!!! (Jette Hartmann)

Nu er det jo sådan, at i disse "Fagre nye verden-tider" hvor man kan orden sine ting fra en PC, er mange lokal afd. centraliseret i de større byer, så hvis du bor i en udkantsby, kan du være i en situation hvor man med offentlig transport ikke er i stand til at være inde i Fagforeningen inden kl. 14.

Har du prøvet at være Arbejdsløs? Jette Hartmann.
 
 
23.07-2012 | 12:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.07-2012 | 12:55 af B.B. Hansen
Så er det da synd for dig at du ikke er medlem af en Fagforening.

Sikke en gang pladder at fyre af. Vis mig det sted, hvort det ikke er muligt at komme frem til sin A-kasse! (Jette H.)
I Vensyssel tror jeg de har det svært med offentlig transport til Hovedbyerne. Faktisk har jeg en bekendt der bor ved Kirke Såby på Roskide egnen, der må bede sin Nabo om at køre ham, hvis han skal ind og ordne noget på et Offentligt Kontor( Læge,A-Kasse, Jobcenter etc.) det er jo de færreste Arbejdsløse der har råd til egen bil. Og i nogle områder er Kollektiv transport noget man måske ser hver 4 time eller slet ikke.
 
 
23.07-2012 | 12:59 af B.B. Hansen
Jette: Bor du i København?
Jeg selv bor i Odense, og har selvfølgelig ikke den slags problemer, men jeg er faktisk i stand til at tænke ud af boxen og forestille mig hvordan andre i en dårliger situation er stillet. Du kan være sikker på at der er mange i dag der mister dagpenge for en dag eller flere, pga. af Hacking.
Men det er selvfølgelig ligemeget, for de kan vel bare melde sig ind i KRIFA eller Det Faglige Hus, de skal nok hjælpe dem.
 
 
23.07-2012 | 13:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.07-2012 | 13:34 af B.B. Hansen
1. Hvor har du fra at jeg ikke er medlem af en fagforening? (Jette H.) Er du da det? I så fald, hvilken?

 
 
23.07-2012 | 13:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.07-2012 | 16:59 af B.B. Hansen
Nej egentlig ikke, Jette, men du udtaler dig meget skråsikkert, som om at du ved en masse om Fagbevægelsen.

Gør du det?
 
 
23.07-2012 | 17:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.07-2012 | 14:11 af Ove Nielsen
# B B Hansen

Generelt Dit skrevne ? (god forståelse ;-)
Gennemtænkt og analyserende, mener jeg,
baseret på - besindighed og omtanke for dine medmennesker
Respekt herfra

mvh Confucius
Du er saglig, beskriver og formulerer dig godt, det er en fornøjelse at læse dine koms
 
 
23.07-2012 | 13:24 af B.B. Hansen
1. Danmarks mest lokale a-kasse I 3FA er der max. 30 km. til nærmeste afdeling/filialkontor

http://www.3fa.dk/

30 km. uden bil kan faktisk være et stort problem, men her er 3F den bedste at være medlem af, prøv selv om du kan finde ud af hvordan det ligger med F.eks. HK´s A-Kasse eller KRIFA´s f.eks.
 
 
23.07-2012 | 13:37 af B.B. Hansen
Ja, det er måske nok lidt mere besværligt at komme omkring, når man har VALGT at bo udenfor de store byer! (Jette H.)

Ja det er en selvfølgelighed for enhver, at man selv vælger hvor man vil bo, og bor man ude på landet, så er man sgu selv ude om det.
 
 
23.07-2012 | 13:41 af B.B. Hansen
Jeg tror at vi skal opfordre Anonymous til at Hacke hjemmesider hos KRIFA og Det Faglige Hus, og lad os så se hvor langt deres medlemmer skal rejse for at få udfyldt deres Dagpenge-skemaer.
 
 
23.07-2012 | 13:49 af B.B. Hansen
Nå men god Sommer Jette H.
Håber du ikke skal gå ledig alt for længe, og husk at det er godt at have været Solidarisk med andre når det en dag sker, at ulykke rammer en selv.
 
 
23.07-2012 | 13:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.07-2012 | 16:18 af B.B. Hansen
Du mener ikke, Jette, at Ledighed er en ulykke?

Det er det skam for de der er nødt til at gå fra hus og hjem og rive deres børn op med rode.

Ledighed skaber ensomhed og Fattigdom, og Fattigdom er den værste ulykke, for med den er meget mere alvorlige bivirkninger legio, sygdom, Social deroute, Alkohol/stofmisbrug, kriminalitet, vold etc. etc. Alle disse tinge ligger lige i kølvandet på Ledighed. Og det er meget ulykkeligt, og i min verden ulykker der ramler ned over folk der bliver ramt at Ledighed.

Så nej, der ikke forskel på Ulykke og Arbejdsløshed. Og det behøver man ikke at være Ræverød for at kunne fatte.
 
 
23.07-2012 | 16:28 af B.B. Hansen
Selv det det største fjols ved at det er en ulykke at blive ramt af Arbejdsløshed.
 
 
23.07-2012 | 17:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.07-2012 | 17:32 af B.B. Hansen
Hvad er så 200000 arbejdsløse, Jette, er det også selvmedlidenhed og ynk. (25 mill. Arbejdsløse i EU)

Vent du bare til at du selv har været Arbejdsløs i 4-6 år sammen med hundredetusindevis af andre.

Jeg må heller lige sige at jeg selv kun har prøvet at være Arbejdsløs i korte perioder på max. 4 uger, men jeg var også så heldig at begynde mit arbejdsliv i 1976, og blev ikke ramt af den store Arbejdsløshed i 80´erne. Men som sagt, kan jeg tænke ud af boxen, og sagtens få øje på hvad Langvarig Arbejdsløshed gør ved den Ledige, og hele vort samfund som sådan.
 
 
23.07-2012 | 17:35 af B.B. Hansen
Den Sociale indsigt lader meget tilbage at ønske, for en der siger hun har været på arbejdsmarkedet i 36 år.
 
 
23.07-2012 | 18:41 af Ove Nielsen
# B B Hansen

Det virker lidt uforståeligt, logisk set, med henblik på Jettes skrevne (bolden - ikke pæren)
kan man blive lidt trist, vil man ikke lære noget ?

Tror man at man ved ? Det kunne sørme se sådan ud

mvh Confucius
 
 
23.07-2012 | 19:03 af B.B. Hansen
Kære Confucius.
Jeg har bare lidt vanskeligt ved at forestille mig Jette som værende på alder med mig selv, med henblik på det(fra hendes hånd) skrevne ;-)
 
 
23.07-2012 | 20:14 af Ove Nielsen
Kære B B Hansen

Det kan jeg levende forestille mig, jeg noterede mig en mulig pointe (underforstået)
Citat
"for en der siger hun har været på arbejdsmarkedet i 36 år."
J
eg ser nu at jeg ikke antog for meget, forkert
her din forestilling om jettes "alder" (biologi) (pointe)
jeg aner noget sagkundskab bag dit skrevne, sprogbrug, dine formuleringer m.m. (biologi ? ;)

Anyway, NP det er ligegyldigt, blot en tanke her ^^ (mig 58år)

jeg syntes om at læse dit skriveri, der er fornuft i dette o man kan jo altid lære, ikke ? ;-) (måske andre også?)

God aften

mvh Confucius
 
 
23.07-2012 | 17:36 af B.B. Hansen
Hvad for dig forresten til at tro at jeg er Rød
 
 
23.07-2012 | 17:41 af B.B. Hansen
Det er måske fordi du mener at det kun er Ræverøde fjolser, der oprigtigt bekymrer sig om samfundets svageste.
Til dette vil jeg sige: Det tror jeg du har helt ret i.
 
 
23.07-2012 | 21:11 af Ove Nielsen
# kære V ^^

jeg har da ikke betegnet din politiske side har jeg, ?
det mener jeg ikke, jeg sanser ikke direkte "Rød" men mulig socialisme/socialbevidsthed - på fornuft
nu til din antagelse
Dem der oprigtigt bekymrer sig om samfundets svageste. ?
Det tror jeg så ikke, jeg tror at medmenneskelig "bevidsthed" pr auto leder mennesket Imod/til socialisme

man som ung haver mere hjerte end forstand og at dette
gradvist skifter med alderen til mere forstand frem for hjerte

Der kan jeg så godt have min tvivl, må jeg erkende, sådan venligt men lidt satirisk forstået

jeg kan ikke lade være med at tænke på dette citat fra en engelsk filosof
Apropos mulige "fjolser"
"hellere en utilfreds Sokrates end et tilfreds fjols"

Altså ment som at fordi man bekymrer sig som sine medmennesker er man ikke et fjols, tværtimod mener jeg
Men at en del ser det således det tror jeg gerne, det kan iagttages, mener jeg hermed.

Så mine hovedpointer ang Dig / dit skrevne er at dette udviser intelligens og medmenneskelig forstand
jeg aner en mulig venstrefløj, men tager ikke denne for givet.

mvh Confucius
 
 
24.07-2012 | 01:19 af B.B. Hansen
Hvad for dig forresten til at tro at jeg er Rød(Det var til Jette)
Undskyld jeg ikke lige adresserede det korrekt ;-)

Jeg ironiserede over dette fra Jette:
"Nu er der en verden til forskel på ulykker og arbejdsløshed.
Men set fra din og andre ræve røde fjolsers side, er det vel OK at staten har smidt adskillige på porten!" (JH)

Hun skingrer over undertegnede og andre Ræverøde fjolser, hvilket jeg selvfølgelig ikke kunne lade gå upåtalt hen. (Jeg forstår så ikke, hvilke hun mener at Staten har smidt på porten)

Kære Confucius, din iagtagelse er skam slet ikke for vildfaren, selvfølgelig er det ej forbeholdt Ræverøde Fjolser at bekymre sig om samfundets svageste.
Iøvrigt er det næppe gået op for den kære J, at hun meget snart meget vel, selv kan stå som en repræsentant for det svage segment af folket, den Arbejdsløse, den udstødte, Pjalteproletaren.
Men det kræves af J at hun oparbejder selvindsigt, for at kunne opnå ny indsigt, og forståelse for hvor i samfundet hun er placeret.

Ærbødigst "V"

PS: Jeg beklager at jeg i starten stærkt havde undervurderet J´s alder, min forbløffelse var stor da hun bedyrede at hun har været på Arbejdmarkedet i 36 år(som Fagforeningsmedl, ??) Hendes verbalisering matchede bedre med en i midten af 20´erne.

 
 
24.07-2012 | 01:33 af B.B. Hansen
Kære Confucius.
En sætning som denne: "Jeg ved hvor egoistiske og latterlige de er." (Om Fagbevægelsen)
Har jeg meget vanskelig ved at associere med en person over 30 år.
Ligesom at du og jeg næppe ville betegne Fagbevægelsen som "nice" selvom den måtte have vor sympati.

Ærbødigst "V"
 
 
24.07-2012 | 01:37 af B.B. Hansen
PS: Jeg kender til Konservative der er i besiddelse en større Social forståelse, end mange Socialdemokrater og SF´ere.
 
 
© Copyright 2013, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites