Grøntsagerne der giver din hud glød
Der er visse grøntsager, du med fordel kan spise for at få tilført glød og fugt til din ansigtshud.
Colourbox


Mange kvinder smører sig ind i dyre ansigtscremer og bruger mange penge på at holde deres hud ung, fugtig og spændstig. Men det kan faktisk have lige så stor effekt at spise sig til et sundere udseende. Her er grøntsagerne, der virker foryngende og giver masser af glød og fugtighed.

Tomater

Tomater er propfulde af antioxidanter, som både huden og kroppen elsker. Tomater indeholder stoffet lycopen, der en særlig fedt- og vandholdig antioxidant, der udover at give tomaten dens røde farve også kan udøve mirakler for huden. Lycopen giver nemlig en smukkere hud, virker forebyggende på kræft og har desuden ry for at kunne forbedre mænds sædkvalitet. Koncentrationen af lycopen er størst i ketchup og flåede tomater, da tomaterne først skal tilberedes.

Få smuk hud med de rigtige vitaminer og mineraler. Læs mere på femina.dk

Artiskokker

Ikke bare smager artiskokker godt, de indeholder også næringsstoffer, der har en positiv effekt på kroppen og huden. Artiskokker indeholder blandt andet også antioxidanter, der blandt andet kan hjælpe med at mindske formeringen af kræftceller. Artiskokker er også fulde af vitaminet folat, der er vigtigt for os at få en del af. Derudover er artiskokker fulde af fibre. Fibre hjælper kroppen med at fjerne giftstoffer på en helt naturlig måde, og fibrene sørger også for, at dine hudceller fornyr sig som de skal, så du får en sund og naturlig hud, skriver KK.no.

Grønkål

Grønkål er et såkaldt superfood. Det er propfyldt af A og C-vitaminer og kalcium. Det er den store forekomst af den kraftige antioxidant vitamin-C , der gør grøntsagen specielt god for huden, da vitaminet bekæmper for tidlig aldring, og blandt andet også hjælper med at reparere solskadet hud.

Gulerødder

Gulrødder er fulde af A-vitamin, der bidrager med at give dig en sundere hud. A-vitaminet er ikke færdigdannet, men er der i form af betacaroten. Kroppen omdanner betacaroten til et aktivt A-vitamin, der blandt andet er vigtigt for synet og ikke mindst nattesynet. Spiser du meget betacaroten, kan du også få en fin, gylden hud. Spiser du jævnligt gulerødder, kan du også forebygge rynker, og det bliver lettere for huden at modstå infektioner og holde sig ung, da A-vitamin øger cellefornyelsen.

Derfor skal du spise pangfarvet frugt og grønt. Læs mere på femina.dk

Avocado

Avocado er godt nok en frugt, men vi tager den med alligevel. Avocadoen indeholder nemlig sunde fedtsyrer heriblandt Omega-6, der er kendt for at være godt for huden. Omega-6 gør huden blødere og smidigere indefra, og kan også modvirke tørhed. Vores krop producerer ikke selv Omega-6, og må derfor tilføres gennem kosten. Blandt andet gennem avocado.

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.