Det er ikke kun Caroline Wozniacki selv, der er henrykt over, at hun er blevet udvalgt som bikinimodel i det legendariske amerikanske magasin Sports Illustrated Swimsuit Edition, der udkom mandag.
Et væld af udenlandske medier omtaler i disse dage den danske tennis-darlings letpåklædte billedserie.
Det brasilianske medie Globeesporte, australske Sportal, den store amerikanske avis Washington Post, engelske Daily Mail og svenske Expressen har således skrevet artikler om den 24-årige tennisstjernes billeder.
Caroline Wozniacki har selv lagt billeder fra magasinet ud på sin Twitter-profil:
Også den amerikanske tennisjournalist Ben Rothenberg har lagt billeder af ”Wozzy” ud på Twitter:
Twitter-profilen CaroWozniackiNews følger op med flere billeder:
Den voldsomme opmærksomhed rettet mod Caroline Wozniacki kan også vise sig at blive velindbringende for danskeren. Det vurderede Kresten Schultz Jørgensen, administrerende direktør i Lead Agency, der beskæftiger sig med branding og kommunikation over for BT mandag.
- Værdien i at optræde i det her magasin er for Caroline Wozniacki et tocifret millionbeløb - i dollars. Som personligt brand træder hun helt op i Champions League. Det bliver ikke større end Sports Illustrated Swimsuit Issue. Hun er inde i det rum, hvor en række topmodeller ville brække deres arm på langs for at komme ind, siger han til BT.
Magasinets forside har altid været forbeholdt modeller og ikke sportsstjerner, og i 2015-udgaven er det den 24-årige amerikaner Hannah Davis, der pryder magasinets første side.