De fysiske outlet-butikker skyder op omkring i det danske land, men alternativerne på internettet giver dem kamp til stregen. Det skiver Berlingske.
I weekenden åbnede Danmarks største outletcenter ved City 2 i Høje Taastrup, men i øjeblikket er det fyldt med tomme butikslokaler. Fordelt på 17.000 kvadratmeter er 17 lejemål, og det er ikke godt nok for centerdirektøren, Thomas Lüscher. Derfor arbejder han på at gøre det mere attraktivt at shoppe i de fysiske butikker.
- Pris står ikke nødvendigvis alene i dag. Når vi har placeret Copenhagen City Outlet ved siden af City 2, er det netop for at skabe en one stop-destination for kunder med det bedste fra begge verdener. Vi skal give danskerne en årsag til at vælge shoppingture hertil frem for andre underholdningstilbud, siger Thomas Lüscher til Berlingske.
Med en investering på en halv milliard fra City 2 på renovationer og nye projekter bliver der forsøgt at skabe en oplevelse omkring det at handle ind i de fysiske butikker.
- Vi skal fokusere på alt det, der omgiver shopping; det vil sige, det der giver kunderne nogle gode rammer og oplevelser, og hvor de kan gå på jagt efter de gode brands og tilbud, siger han.
Ifølge Pej Gruppen, der følger tidens tendenser i detailbranchen, er det vejen frem.
- Det burde rent teoretisk ikke være svært at kaste sig succesfuldt over det her. Konceptet har haft succes i udlandet og outlet-aktiviteterne har været ekstremt populære i Danmark de seneste år, fortæller den administrerende direktør, Louise Byg Kongsholm, til Berlingske.
Ud over outlet-centret i Høje Taastrup er der også nye store outlet-projekter i gang i Kolding og Billund.
Newspaq