PRISEN FOR BILLIG TELEFONI
"Fy for satan": Kunder raser over Telmores mobning af ansatte
Efter Telmore i dag er blevet afsløret i dårlig behandling af deres abonnementsælgere, er kunderne vrede. Nogle vil opsige deres abonnement.
På Facebook er Telmores kunder vrede over behandlingen af ansatte i teleselskabets salgsafdeling.
På Facebook er Telmores kunder vrede over behandlingen af ansatte i teleselskabets salgsafdeling. Foto: Bax Lindhart/Scanpix


Der gik ikke mange timer efter afsløringen af dårlige forhold hos Telmores salgsafdeling, før kunderne satte sig til tasterne på Facebook. 

I dag skriver metroxpress, at ansatte i datterselskabet TDC Telco, der sælger abonnementer for Telmore, skal lave armstrækninger eller englehop, hvis de kommer for sent tilbage fra pause. Hvis de sælger dårligt, bliver der tegnet en rød ring om deres navn.

Det kommer under et år efter, at Avisen.dk kom med en lignende afsløring, hvor medarbejderne fik en plastiklort på bordet, hvis de solgte dårligt. 

På Facebook er TDC's kunder utilfredse. 

- Jeg har såmænd bare et ganske kort spørgsmål: Har I planer om at stoppe den nedladende og ydmygende offentlige afstraffelse af de ansatte, som ikke yder så meget som forventet? Som kunde forventer jeg helt klart, at I agerer som en anstændig arbejdsgiver, skrev Kresten som den første.

Derefter fulgte flere kommentarer, hvor kunder truede med at opsige abonnementet. 

- Det kommer ikke helt bag på mig. De gange jeg har været i kontakt med jeres kundeservice, har det været et rent cirkus uden lige, skriver Morten, der slutter sin besked med et farvel:

- Heldigvis er der andre alternativer derude - så farvel og tak

Telmore forklarer sig

De mange reaktioner fik ved middagstid Telmore til at reagere. I et opslag på Facebook giver selskabet sin "side af sagen".

- I en salgsafdeling med mange unge mennesker er der et naturligt højt energiniveau og en uformel tone. Vi er dog blevet bekendt med, at et par tidligere kolleger har følt sig klemt og dårligt behandlet, skriver Telmore.

Telmore understreger derefter, at de har et godt arbejdsmiljø, men at det skal afspejles hver eneste dag:

- Englehop og armstrækninger som straf stemmer på ingen måde overens med vores værdier, og det er dybt uacceptabelt. Det er derfor noget, vi tager meget alvorligt, skriver Telmore før selskabet forklarer, hvordan regler for god opførsel skal sikre, at det ikke sker igen.

Afslutningsvis kommenterer Telmore på, at de ansatte ikke har nogen overenskomst. Ifølge Telmore har man en aftale om at lave overenskomst, hvis halvdelen af medarbejderne er medlem af fagforeningen HK.

- Dette er på nuværende tidspunkt ikke tilfældet, lyder det. 

Kunderne: Pis og papir

Det er dog de færreste på Facebook, der køber Telmores undskyldning og forklaring om overenskomst:

- Pis og papir. Når I skifter medarbejdere hele tiden, eller de stikker af på grund af det dårlige arbejdsmiljø er det ikke til at finde ud af om halvdelen er medlem af HK, skriver René,

Han understreger også, at Telmore kan tiltræde overenskomsten frivilligt. Den samme besked kommer fra flere andre, der kalder det en dårlig undskyldning.

Enkelte bakker op om Telmore og takker for god service, men generelt er folk langt fra glade for teleselskabet.

- Elendige undskyldninger. Højt energi niveau og uformelt miljø. Ja tak, den tror jeg samtlige virksomheder med unge mennesker vil sætte flueben ved, nu er det blot ikke hvad sagen drejer sig om. Sagen omhandler mobning af medarbejdere, dette af ledende medarbejdere. Det er uacceptabelt og vedkommende bør omgående fyres. Ansatte bør og skal kunne forvente en god arbejdsplads. Det tilbyder i tilsyneladende ikke, skriver Dennis inden han afslutter sin opsang:

- Jeg håber derfor, at samtlige kunder vil tage dette til efterretning og opsige deres abonnementer hos jer. Velkommen til 2016 - Ikke 1816! Fy for satan!

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.