Flere tusinde forbrugere er nu så trætte af Ryanairs gebyrer, at de nu vil sagsøge det omdiskuterede flyselskab Ryanair.
Det skriver Daily Mail.
5000 utilfredse passagerer sender således en regning på omkring 300 milliarder kroner i hovedet på Ryanair, fordi de mener, at Ryanair hiver penge ud af forbrugerne gennem såkaldte ’skjulte gebyrer’.
Se alle Ryanairs gebyrer her.
Det gælder eksempelvis et gebyr på omkring 1.500 kroner for at få ændret navn på de bestilte billetter og en ekstra regning på lidt under 450 kroner for at tjekke ind i lufthavnen, hvis ikke man gør det på nettet.
Det er det webbaserede firma CaseHub der står bag søgsmålet. Stifteren Michael Green kalder gebyrerne 'urimelige' og mener at gebyrerne strider mod EU-lovgivningen.
Firmaet skal bruge i alt 75.000 forbrugere for at gennemføre retssagen – dermed skal yderligere 70.000 tilslutte sig søgsmålet.
De britiske luftfartsmyndigheder har i denne uge meddelt, at man vil undersøge luftfartselskabernes gennemsigtighed i forhold til de ekstra gebyrer.
Ryanairs talskvinde i sagen oplyser, at flyselskabet ikke ønsker at gå ind i sagen.
- Vi kommenterer ikke på spekulationer, lyder det.