Der er udsigt til endnu mere og endnu billigere fastfood i fremtiden.
Både Dominos Pizza, McDonalds, Kentucky Fried Chicken, Max Burger, Burger King og Sunset Boulevard oplyser ifølge Søndagsavisen oplyser, at de er i fuld gang med at udvide antallet af restauranter. Derudover har Subway og Pizza Hut inden for de seneste måneder meldt sig ind på det danske marked med ambitioner om at åbne et stort antal restauranter.
Det skriver Jyllands-Postens magasin Finans.
Fastfood kædernes oprustning betyder ifølge lektor på Copenhagen Business School Marcus Schmidt at danskerne kan se frem til en sand kampagneregn.
”Vi kommer til at se faldende fastfoodpriser og store tilbudskampagner i stil med ’coinoffers’ hos McDonalds. Du vil se kæderne lancere store konkurrencer om alt fra biograf- og fodboldbiletter til pointsystemer, hvor du kan spare op til gratis menuer. De her kæder har store muskler, og de har mange strenge at spille på," siger han til Søndagsavisen.
Danskernes spisevaner går i retning af, at vi spiser flere måltider udefra og på farten. Det er årsagen til at fastfood-giganternes priskrig bliver sparket i gang nu, skriver Finans.