En ny strategi giver lille plus på bundlinjen for B&O, læs her hvordan:
* Bang & Olufsen har gennem længere tid stået i et strategisk vadested. I foråret forsøgte Struer-virksomheden så at skabe en mere fokuseret forretning, da man i slutningen af marts solgte det ene af sine forretningsben fra.
* Salget drejede sig om Bang & Olufsens Automotive-division, der sælger lydsystemer til blandt andre Mercedes, BMW og Audi.
* Salgsprisen var på 1.17 milliarder kroner kontant.
* Fremover vil selskabet alene satse på den klassiske forretning med lyd- og fjernsynssystemer til forbrugerne gennem de to mærker Bang & Olufsen og B&O Play.
* I sit årsregnskab for 2014/2015 giver salget af Automotive-divisionen et beskedent plus på bundlinjen. Men den samlede indtjening er dårlig for selskabet, der har et driftsresultat på minus 807 millioner kroner.
Kilder: Ritzau Finans og Bang & Olufsen.
/ritzau/