FAKTA: Her står Bang & Olufsen nu
Den danske tv- og radio-producent har solgt det ene af sine forretningsben fra, hvilket redder årsregnskab.
Bang og Olufsen har igennem længere tid kæmpet med svigtende indtjening til virksomheden.
Bang og Olufsen har igennem længere tid kæmpet med svigtende indtjening til virksomheden. Foto: SIMON FALS/POLFOTO


En ny strategi giver lille plus på bundlinjen for B&O, læs her hvordan:

* Bang & Olufsen har gennem længere tid stået i et strategisk vadested. I foråret forsøgte Struer-virksomheden så at skabe en mere fokuseret forretning, da man i slutningen af marts solgte det ene af sine forretningsben fra.

* Salget drejede sig om Bang & Olufsens Automotive-division, der sælger lydsystemer til blandt andre Mercedes, BMW og Audi.

* Salgsprisen var på 1.17 milliarder kroner kontant.

* Fremover vil selskabet alene satse på den klassiske forretning med lyd- og fjernsynssystemer til forbrugerne gennem de to mærker Bang & Olufsen og B&O Play.

* I sit årsregnskab for 2014/2015 giver salget af Automotive-divisionen et beskedent plus på bundlinjen. Men den samlede indtjening er dårlig for selskabet, der har et driftsresultat på minus 807 millioner kroner.

Kilder: Ritzau Finans og Bang & Olufsen.

/ritzau/

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.