Dyne-Larsen vil åbne flere butikker i udlandet
En af Lars Larsens møbelkæder satser nu benhårdt på flere butikker i udlandet.
Lars Larsens Jysk-koncern skruer nu op for ambitionen for kæden IDdesign i udlandet.
Lars Larsens Jysk-koncern skruer nu op for ambitionen for kæden IDdesign i udlandet. Foto: Scanpix/arkiv


Dynekøbmand Lars Larsen skruer op for antallet af butikker i udlandet, skriver Finans.

Han er allerede med Jysk-koncernen nummer to målt på forretninger uden for de danske grænser.

Nu sætter en af hans møbelvirksomheder fart i etableringen af endnu flere udenlandske butikker.

Lars Larsen Group overtog i 2013 selskabet IDdesign, der driver de danske møbelkæder Ilva og IdeMøbler. Med i selskabet er også en lille - og her i landet stort set ukendt butikskæde - under navnet IDdesign. Den består af 19 butikker i Mellemøsten og en i Ungarn, som alle drives af lokale partnere gennem franchise-aftaler.

Kæden er klar til at udvide, og søgelyset er i første omgang rettet mod en række markeder i Europa, skriver Finans.

"Vi forventer om kort tid åbninger i Tjekkiet eller Slovakiet, og er samtidig langt inde i forhandlinger med mulige partnere andre steder. Målet er, at vi i hvert fald kan udvide med en håndfuld butikker årligt - om ikke flere," siger kædedirektør Piet Klein, IDdesign.

"Vi er der, hvor vi kan trykke på knappen og sætte fart i at få større skala. Hele baglandet er på plads. Og vi har strammet konceptet yderligere, så butikkerne i kæden er blevet mere ensrettet og fremstår stærkere. Konceptet virker. Væksten i kædens samlede salg var på 20 procent i fjor, og i det igangværende år ligger vi på 22 procent," siger Piet Klein, der selv tidligere var ansat i Jysk-koncernen.

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.