Direktør: Vigtigt at beholde superliga-navnet
Superliga-direktør Claus Thomsen glæder sig over, at Superligaen fortsat navngiver landets bedste række.
Superligaens direktør, Claus Thomsen, er glad for, at ligaen trods ny sponsor får lov til at beholde superliga-brandet.
Superligaens direktør, Claus Thomsen, er glad for, at ligaen trods ny sponsor får lov til at beholde superliga-brandet. Foto: JENS DRESLING/POLFOTO


Fra 1. januar 2015 og tre et halvt år frem skifter landets bedste fodboldrække navn fra Superligaen til Alka Superliga.

Det offentliggjorte Superligaens direktør, Claus Thomsen, tirsdag formiddag på et pressemøde.

For direktøren har det betydet meget, at Superligaen ikke skulle miste sit navn ved den nye aftale.

- Det har været vigtigt for os at få superliga-navnet ind sammen med en anden sponsor, da vi mener, at superliga-brandet kan bære at have en sponsor i navnet.

- Nu har vi fået etableret superliga-navnet, og det navn kan også bidrage med mere værdi til Alka, end hvis ligaen kun skulle hedde eksempelvis Alka Ligaen, siger Claus Thomsen.

Superligaen har gennem de sidste fire år haft fire sponsorer i form af Nordicbet, Arbejdernes Landsbank, Dansk Metal og M1.

Fra januar 2015 får ligaen kun én sponsor, hvilket betyder meget for det samarbejde, de to partner nu skal indgå.

- Vi ville gerne have en sponsor, som kan være meget aktiv i dette sponsorat. Der har intet været galt med vores fire sponsorer, men det er i sagens natur nemmere at indgå i et integreret arbejde med en enkelt sponsor end flere, siger Claus Thomsen.

Sidste gang, at Superligaen havde en navnesponsor, var fra 2001 til 2010. Her navngav flyselskabet SAS den bedste danske fodboldrække.

/ritzau/

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.