Denne morgenrutine sikrer dig vægttab
Metoden er enkel og behagelig, du føler ikke sult, og du behøver sågar ikke at dyrke motion. Men den er god nok, du taber dig af det, hvis du har brug for det.
Nu kan du holde vægten helt uden at dyrke motion og spise sundt
Nu kan du holde vægten helt uden at dyrke motion og spise sundt Scanpix


Stå op og tag solen ind. Det er opskriften på vægttab!

HVAD!!! Det lyder alt for nemt. Og det er det sådan set også, altså nemt. Ifølge forskning fra Nortwestern University Feinberg School of Medicine, så hænger solskin fra morgenstunden og vægttab sammen.

LÆS OGSÅ: Det skal du vide, før du klipper dit hår

Studiet er publiceret i magasinet PLOS ONE, og undersøgelser af blandt andet folks morgenvaner, spisevaner og vægt danner grundlag for forskningen. Og resultaterne peger altså entydig på, at folk, der får morgenlys, generelt har en lavere BMI, end de personer som aldrig ser lyset om morgenen.

LÆS OGSÅ: Sådan skal du ikke rense dine ører

Ud og gå morgentur

Nu er morgensol jo et vidt begreb, så derfor har folkene bag forskningen også præciseret det lidt mere.

De fortæller, at vil du holde din vægt nede, så skal du have minimum 20-30 minutters morgensol mellem klokken otte om morgenen og frokost.

Grunden til, at solen hjælper på din vægt, er blandt andet, at morgensolen hjælper din krops indre ur til at blive indstillet korrekt. Dermed får du nemmere den søvn, din krop har brug for. Det betyder, at din krop er i balance og samtidig holder vægten bedre.

LÆS OGSÅ: Det siger din tunge om dig

Vil du gerne udnytte denne ny viden, ja så er det bare med at komme tidligt nok ud af sengen, så du kan nå en gåtur om morgenen før arbejde,

Eller bedre endnu, du kan endda nøjes med drikke din morgenkaffe udenfor i solen. Det er da ét råd, der ikke bringer mange ofre med sig.

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.