Vi danskere er vilde med mobiltelefoner. Og det har ikke meget at gøre med at føre en samtale. Vi bruger dem nemlig mere til at tjekke vores emails, følge med i Tour de France, høre musik og surfe på nettet - alt sammen på mobilen, og salget af de avancerede smartphones, som for eksempel iPhone, er eksploderet. Det skriver morgenavisen Jyllands-Posten.
"Alt, hvad man tidligere gjorde på hjemmecomputeren blev først rykket over på den bærbare computer. Nu er det på vej over på mobilen," siger markedsdirektør i Telenor, Peter Berg, til JP.
Han oplyser til avisen, at flere end 40.000 Telenor-kunder i øjeblikket følger Tour de France på mobilen.
Det at være online 24 timer i døgnet, uanset tid og sted, har endda fået sit eget navn: accessism.
"Vi vil ikke afgørende forandre os som mennesker, men det giver større muligheder," siger fremtidsforsker Jesper Bo Jensen til JP og uddyber:
"Det giver nogle helt andre måder at være sammen på, fordi man er sammen, samtidig med at man laver noget andet."
Også teleekspert John Strand, som er adm. direktør i Strand Consult, bekræfter tendensen til JP.
"2010 er gennembrudsåret for hele det trådløse marked. Og det er en evolution, der vil fortsætte," siger han.