Danske Bank har igen problemer med Mobilepay og netbank
For anden dag i træk driller teknikken og blokerer for adgang til Mobilepay og Danske Banks netbank.


De har travlt i Danske Banks it-afdeling i disse dage. Tirsdag er flere af bankens it-systemer brudt ned igen, efter at de også stod af mandag.

Det betyder, at der igen er problemer med at logge på Mobilepay og på Danske Banks netbankløsninger til både computer og mobiltelefon.

- Vi har prøvet at skifte nogle dele i nat og har foretaget nogle ændringer i håb om at få bugt med problemerne, men det er altså ikke lykkedes.

- Vi har en idé om, hvor vi skal lede, og det er vi så i fuld gang med nu, siger Peter Kjærgaard Nielsen, der er presseansvarlig for Mobilepay.

Mandag morgen opstod der første gang problemer med Mobilepay, og problemet blev angiveligt løst ved 10-tiden.

Kort tid efter blev der dog igen lukket af for muligheden for at overføre penge via mobiltelefonen, da problemet gentog sig.

Mobilepay blev lanceret af Danske Bank i Danmark i maj 2013 som en gratis mobilløsning til overførsel af penge, og siden er også Finland og Norge koblet på.

Mere end tre millioner danskere har indtil videre downloadet appen til deres mobiltelefon, og heraf er 70 procent kunder i andre pengeinstitutter end Danske Bank.

/ritzau/

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.