Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Daglig makrelmad kan give højere karakterer

Husk en makrelmad i dit barns madpakke. Det kan afgøre dit barns fremtid, skriver klogkost.dk

29. okt. 2012 kl. 10:09
Start et spil på Spigo.dk
Spil
Unges hukommelse styrkes af at spise mad med omega-3 fedtsyrer, der især findes  i fisk.
Unges hukommelse styrkes af at spise mad med omega-3 fedtsyrer, der især findes  i fisk.
Del på Facebook
Mail artiklen
Print artiklen

Daglig makrelmad kan give højere karakterer

Husk en makrelmad i madpakken, hvis du vil sikre dit barn højere karakter. Fiskeolien styrker nemlig arbejdshukommelsen hos unge, viser en ny undersøgelse, skriver klogkost.dk.

I den første undersøgelse af sin art, har forskere ved University of Pittsburgh konstateret, at raske, unge kan forbedre deres arbejdshukommelse ved at øge deres indtag af Omega-3 fedtsyrer. Deres resultater er nyligt blevet offentliggjort online i PLoS One.

"Før jeg så disse data, ville jeg have sagt at det var umuligt at højne unge raske personers kognitive niveau," siger Bita Moghaddam, der er professor i neurovidenskab.

Læs også: Styrk din hukommelse med en daglig sildemad

"Vi konstaterede, at unge kan forbedre deres arbejdshukommelses ydeevne yderligere, selvom den allerede er i top."

Forskerne lod unge i alderen 18-25 år indtage omega-3-tilskud dagligt i seks måneder, hvor de blev overvåget månedligt gennem telefonopkald og ambulante procedurer.

Læs hele artiklen her på klogkost.dk

NYHEDSBREV
 
Interesserer du dig for nyheder om job og arbejdsliv, så prøv Avisen.dk's nyhedsbrev!
separator
Du kan naturligvis altid framelde dig igen, og vi deler ikke din mail med andre.
Læs vores forretningsbetingelser.
DEBAT OM ARTIKLEN
For at kommentere skal du være logget på Facebook. Logges på via "Kommenter via...", genindlæs siden
© Copyright 2013, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites