Citybois vinder KÆMPESTORT på Facebook
De andre semifinalister i 'X Factor' når ikke Citybois til sokkerholderne på det sociale medie.
Anthon og Thor fra Citybois sparker så meget røv på Facebook, at det virker helt urealistisk for de øvrige deltagere at nå de to knægtes svimlende popularitet på det sociale medie.
Anthon og Thor fra Citybois sparker så meget røv på Facebook, at det virker helt urealistisk for de øvrige deltagere at nå de to knægtes svimlende popularitet på det sociale medie. Scanpix


Når det gælder deltagerne i årets 'X Factor', er drengeduoen Citybois Kongerne af Facebook.

Anthon og Thor fra Thomas Blachmans vildt populære boyband vinder en overlegen sejr over de andre semifinalister i talentshowet i kampen om at have flest følgere på Facebook.

Netop nu - fredag over middag - har Citybois hele 55.243 følgere. Der er meget langt ned til bundplaceringen, der også indtages af en Blachman-gruppe, nemlig trioen Ivarson, Bang og Neumann, der i skrivende stund kun har sølle 5.694 følgere.

Næst færrest Facebook-fans har det færøske rock-hug Jógvan med 5.893 følgere. Mens Remees unge deltager Emilie Esther er den eneste, der bare ånder Citybois en smule i nakken med 17.081 følgere.

Mon Citybois vinder det hele?

Antallet af 'Likes' på en Facebook-fanside er naturligvis ikke nok til at kåre Citybois som vindere af årets sangdyst.

Men der plejer at være en vis sammenhæng. Ekstra Bladet har nogle år fra begyndelsen af sæsonen fulgt udviklingen på de forskellige deltageres Facebook-sider. Og det har harmoneret ganske godt med, hvem der er blevet stemt ud i showet.

Desuden er grupper og solister som bekendt afhængige af sms-stemmer fra deres fans - hvilket jo må formodes i høj grad at være de samme, som klikker 'Like' på deres favorit på Facebook.

Så skal man tro Facebook, vinder de to knægte i Citybois ikke blot krigen på de sociale medier. De vinder hele showet.

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.