Lange arbejdsdage og en timeløn på 6 kroner.
Enhedslisten kritiserer nu de løn- og arbejdsvilkår, som lokale chauffører har arbejdet under, mens de kørte danske soldater og piloter rundt i Malis hovedstad Bamako.
I de fem måneder, som chaufførernes chef havde kontrakt med det danske forsvar, var deres timeløn 6,21 kroner ifølge Avisen.dk's beregning.
Selvom lønninger i Mali generelt ligger væsentligt under de danske, så er det lavere end den løn, som for eksempel hjælpeorganisationen CARE Mali giver lokale chauffører.
Forsvaret har svigtet, mener Enhedslisten.
"Der er ingen undskyldning. Vi praler af at være et land, som bekæmper social dumping og arbejder for lighed. Vi bør være rollemodeller og efterleve vores ord," siger Finn Sørensen, der er partiets social dumping-ordfører, og tilføjer:
"Det er jo heller ikke et ufarligt job at køre rundt med danske soldater."
LÆS OGSÅ: Arbejdsløs chauffør: DK må have råd til bedre løn
Det Radikale Venstre mener også, at Danmark bør gå forrest, selvom jobbet udføres syd for Sahara.
"Der påhviler forsvaret og danske firmaer et stort ansvar for at sikre, at der er ordentlige løn og arbejdsvilkår - også hos udenlandske underleverandører," siger Christian Friis Bach, der er fungerende forsvarsordfører og tidligere udviklingsminister.
Stod til rådighed i timevis
Indtil for en uge siden havde Danmark en FN-styrke med base i Mali.
I fem måneder har 40 mand og et Herkules-fly været udsendt for at skabe fred i det uroplagede land i Vestafrika.
Otte lokale chauffører har stået til rådighed det meste af døgnet for blandt andet at køre de danske soldater og piloter frem og tilbage mellem lufthavnen og det fem-stjernede hotel, som danskerne har boet på.
Ifølge Flyvevåbnet har chaufførerne fået 2.483 kroner i månedsløn. Til sammenligning giver hjælpeorganisationen CARE Mali chauffører en månedsløn på 3.317 kroner i snit - 834 kroner mere.
Mens Flyvevåbnets chauffører har stået standby så godt som døgnet rundt, har CARE Malis chauffører haft en arbejdsuge på 40 timer.
LÆS OGSÅ: Danmark siger nej til FN: Fly og soldater hjem fra Mali
EL: Rimelighed i tingene
Den lokale vognmand, der har ansat chaufførerne, har fået 16.000 kroner per bil per måned af Flyvevåbnet. En pris, der ligger væsentligt over de knap 2.500 kroner, som chaufførerne har fået.
Enhedslisten undrer sig over, hvorfor chaufførerne ikke bare blev ansat direkte af Flyvevåbnet.
"Forsvaret skal selvfølgelig ikke betale skyhøje lønninger. Men der skal være rimelighed i tingene. Det skal ikke være sådan, at vognmanden står og griner, når danskerne vender ryggen til, mens han tænker: Der tørrede jeg dem," siger Finn Sørensen fra Enhedslisten.
R: Danmark har et særligt stort ansvar
Partiet mener, at Danmark bør gå forrest, når det kommer til ordentlige løn- og arbejdsvilkår.
Den fungerende forsvarsordfører for Det Radikale Venstre er ikke uenig.
Christian Friis Bach mener, at det danske forsvar har et særligt stort ansvar, fordi der er tale om danske skattekroner og et tæt samarbejde mellem de danske soldater og de lokale chauffører.
"I visse tilfælde kan det være svært at få informationer, men her er der tale om en direkte leverance, fordi soldaterne arbejder sammen med chaufførerne hver dag. Og så stiger ansvaret for, at vilkårene er rimelige," siger han.
Den tidligere udviklingsminister understreger dog, at han er sikker på, at forsvaret gør sit bedste.
LÆS OGSÅ: Luksus: Kunne have sparet 40.000 kroner per nat
Tilstræber rimelige forhold
Den ansvarlige oberst afviser, at Flyvevåbnet har gjort noget galt.
"Flyvevåbnet tilstræber altid at vores lokale samarbejdspartnere har regulære og rimelige forhold. I Bamako har vi sikret os, at vognmandens chauffører bliver aflønnet rimeligt efter lokale forhold," skriver oberst Søren W. Andersen i et skriftligt svar til Avisen.dk.
Han skriver også, at chaufførernes månedsløn har været væsentligt højere end minimumslønnen for en statsansat.
Minimumslønnen i Mali er cirka 200 kroner om måneden. Ifølge den amerikanske ambassade i landet er lønnen ikke blevet reguleret siden 1995 - altså i 19 år.
Forsvarsminister: Ingen kommentarer
Avisen.dk har forsøgt at få en kommentar fra forsvarsminister Nicolai Wammen (S). Ministeren ønsker ikke at medvirke i et interview, men henviser til Flyvevåbnets svar.
Hvis chaufførerne i Mali for eksempel har stået til rådighed 20 timer om dagen - for en månedsløn på 2.483 kroner - med to ugentlige fridage i en måned med 20 arbejdsdage, giver det dem en timeløn på 6,21 kroner.
Flyvevåbnet siger, at missionen har forsøgt at give chaufførerne så normale arbejdstider som muligt, men medgiver dog, at de har stået til rådighed "så godt som døgnet rundt".
Chaufførerne siger selv, at de har stået standby i timevis hver dag, hvilket har gjort det umuligt for dem at have et andet job.