Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Radikal proceSS

16. juli 2012 17:04
Visninger  [438 ]   Debat  [29 ]

I disse dage hvor politiske manifestationer lyser over himlen som stjerne-skud, hvor senest Enhedslisten har fået meteorens rolle fra det ydre rum, besluttede jeg mig for, at kigge nærmere på dette fænomen, der hedder RADIKAL.

Hvad er en Radikal?

I vore tider - moderne tider, hvor der kun er éen vej, synes jeg, det kunne være morsomt at gå tilbage i tiden og anvende gamle tiders retoriske filosofi.

Såfremt en genstand skal være sand, er den enslydende både forfra og bagfra.

Således gjort.

RA-DI-KAL giver ved modsat læsning KAL-DI-RA

YES??

Således endte jeg op i Genesis 11:1-9

Hør bare.

"

א וַיְהִי כָל-הָאָרֶץ, שָׂפָה אֶחָת, וּדְבָרִים, אֲחָדִים. 1 And the whole earth was of one language and of one speech. ב וַיְהִי, בְּנָסְעָם מִקֶּדֶם; וַיִּמְצְאוּ בִקְעָה בְּאֶרֶץ שִׁנְעָר, וַיֵּשְׁבוּ שָׁם. 2 And it came to pass, as they journeyed east, that they found a plain in the land of Shinar; and they dwelt there. ג וַיֹּאמְרוּ אִישׁ אֶל-רֵעֵהוּ, הָבָה נִלְבְּנָה לְבֵנִים, וְנִשְׂרְפָה, לִשְׂרֵפָה; וַתְּהִי לָהֶם הַלְּבֵנָה, לְאָבֶן, וְהַחֵמָר, הָיָה לָהֶם לַחֹמֶר. 3 And they said one to another: 'Come, let us make brick, and burn them thoroughly.' And they had brick for stone, and slime had they for mortar. ד וַיֹּאמְרוּ הָבָה נִבְנֶה-לָּנוּ עִיר, וּמִגְדָּל וְרֹאשׁוֹ בַשָּׁמַיִם, וְנַעֲשֶׂה-לָּנוּ, שֵׁם: פֶּן-נָפוּץ, עַל-פְּנֵי כָל-הָאָרֶץ. 4 And they said: 'Come, let us build us a city, and a tower, with its top in heaven, and let us make us a name; lest we be scattered abroad upon the face of the whole earth.' ה וַיֵּרֶד יְהוָה, לִרְאֹת אֶת-הָעִיר וְאֶת-הַמִּגְדָּל, אֲשֶׁר בָּנוּ, בְּנֵי הָאָדָם. 5 And the LORD came down to see the city and the tower, which the children of men builded. ו וַיֹּאמֶר יְהוָה, הֵן עַם אֶחָד וְשָׂפָה אַחַת לְכֻלָּם, וְזֶה, הַחִלָּם לַעֲשׂוֹת; וְעַתָּה לֹא-יִבָּצֵר מֵהֶם, כֹּל אֲשֶׁר יָזְמוּ לַעֲשׂוֹת. 6 And the LORD said: 'Behold, they are one people, and they have all one language; and this is what they begin to do; and now nothing will be withholden from them, which they purpose to do. ז הָבָה, נֵרְדָה, וְנָבְלָה שָׁם, שְׂפָתָם--אֲשֶׁר לֹא יִשְׁמְעוּ, אִישׁ שְׂפַת רֵעֵהוּ. 7 Come, let us go down, and there confound their language, that they may not understand one another's speech.' ח וַיָּפֶץ יְהוָה אֹתָם מִשָּׁם, עַל-פְּנֵי כָל-הָאָרֶץ; וַיַּחְדְּלוּ, לִבְנֹת הָעִיר. 8 So the LORD scattered them abroad from thence upon the face of all the earth; and they left off to build the city. ט עַל-כֵּן קָרָא שְׁמָהּ, בָּבֶל, כִּי-שָׁם בָּלַל יְהוָה, שְׂפַת כָּל-הָאָרֶץ; וּמִשָּׁם הֱפִיצָם יְהוָה, עַל-פְּנֵי כָּל-הָאָרֶץ. {פ}

9 Therefore was the name of it called Babel; because the LORD did there confound the language of all the earth; and from thence did the LORD scatter them abroad upon the face of all the earth. {P} ""

 

Det Radikale Babelstårn.

 

 

Opret dig eller log på Avisen.dk for at anbefale
Ove Nielsen har anbefalet dette indlæg.
Del på Facebook
Steen Hansen

 

Ønsker du nærmere uddybning så send mig en E-mail på nedenstående

stenus@mail.com

Ifögle dagspressen fremgår det, at DBU - Dans Boldspils Union - ikke önsker at starte "dagens match" (Danmark/Portugal) med militär-parade til äre og respekt for Danske Soldater. Både nulevende og aflidte. Samme argumentation var fremme ved Nazisternes Olympiade i Berlin. Lad os nu se, hvorvidt vi har udviklet os - og herved erfaret "krigens spögelse".
Indlæg | 544 | 382.848 | 9586
Siden | 15. oktober 2006 18:45
DEBAT OM INDLÆGGET
For at kommentere skal du være logget på Facebook. Logger du på via "Kommenter via..." skal siden genindlæses
16.07-2012 | 18:49 af Kristian Mortensen
Ertsnev Elakidar ted?
Regatsev Ehtergram?
 
 
16.07-2012 | 20:16 af Steen Hansen
Jeg er overbevist om du prøver at meddele et eller andet.
Nu kan du gå gennem hele ord-bogen og prøve at "tage dem bagfra" og du vil komme
til det resultat, at ikke alle er lige villige til at give en returmelding i form af noget forståeligt.
:o)

Det er imidlertid min påstand, at Danske politikere bygger et Babels-tårn funderet i
en spejlvendt Swastika og det endda - måske - uden at vide det, og i allerbedste
mening.

Jeg havde dog håbet på en - lad mig sige - mere moden tilgang til mit oplæg, da
ikke alle navne har samme effekt.

Imidlertid ses der i mit oplæg - som jeg ser det - en vis lighed med den "formynder-rolle"
Danske politikere og dermed også ansatte Prætorials adfærd; en vis lighed med
Hitlers ideologi omkring samfund og dets "virke".
Videre er der ved trussels-billeder og skræmme-billeder givet en vis basis for
"pøbel-vælde", hvilke blandt andet nu bliver afdækket i Tyskland, hvor politiets
efter-retnings-tjeneste decideret har blandet sig i den politiske proces og herunder
forstærket samfundets (det Tyske)polariteter.
Hvorvidt Danske PET nøjes med at bagtale, mistænkeliggøre og latterliggøre, erklære
individualister for "terror-emner" og herunder give prædikat af "anderledes og måske
utilregnelig" i stedet for at medvirke til decideret drab (som i Tyskland) skal være usagt.
Imidlertid må det stå klart, at Radikale Venstre politisk må anses for "magtens forkæmper"
i det samfunds-billede vi står overfor.

Så når jeg nævner "det Danske Babels-tårn" er det udfra den antagelse, at et lille
samfund, hvor nepotisme og indavl i det politiske miljø står højt på dagsordenen,
familierelaterede "ro og ordens organisationer" arbejder på højtryk i sin kontrol af
alle samfundet reelle "funktioner"/udvalgte individer, ikke at forglemme en korrumperet medieflade, der ensretter; er samme Babelstårn dømt til at falde.
Samfund kan kun overleve ved vækst og ikke stagnation.

Det er jo - trods alt - stadig mennesker, vi taler om.
Ganske som Babelstårnet.
:o)
 
 
16.07-2012 | 20:43 af Kristian Mortensen
Desværre har du meget ret i det du skriver her
Jeg er enig i dine antagelser
 
 
16.07-2012 | 20:50 af Ove Nielsen
# Stenus

Det stod skrevet, det beskrevne er X de 2 i en, hvor moralen kæmper om overtaget
Det overtag der sikrer spejlingens selvbekræftende refleks.

Således er cirklen vist desværre sluttet indad til eget mulige fængsel ...

mvh Confucius
 
 
16.07-2012 | 21:05 af Steen Hansen
hehe - ja, jeg var vidende om det.
Faktisk har jeg været vidende om det, siden såkaldte "fornuftige" gik i røven på mig (det gør de stadig) og skabte/skaber myter omkring min person.

Utroligt at gamle kolleger kan være så "skør i bolden" af misundelse og mindre-værd, at
det kan få såkaldte "voksne mennesker" til også at agere sådan. Det må vel være noget
med opdragelsen. Du ved - arv/miljø - :o)

Hvorvidt det så er Dansk Politi, der kører Danmark i sænk - vil være en direkte
usandhed og dum vinkel.
Dog skal det konstateres, at der også indenfor Dansk Rets-system/politi-system er
personer, der ikke er sin opgave voksen og agerer udfra personlige-/person-relaterede
problemstillinger.
Derfor haster det mere end befolkningen er klar over, med et kontrol-organ over
Dansk Politi og øvrige efterretnings-organisationer.

Men sådan er det jo - når "man" er go' og siger fra i forhold til direkte overgreb
på sin egen befolkning.
:o(
 
 
16.07-2012 | 21:26 af Steen Hansen
ps.
Jeg har siddet overfor en såkaldt agtværdig borger og konstateret, at han sgu' nedfældede løgnagtigheder omkring min person, der kun kan give alle hans "efter-kommere" blod på tanden.
Jeg prøvede at tale ham til fornuft. Men hvem kan "tale" med en gal og fuldstændig forvirret
sjæl, så han skrev bare videre og sagde endda, at "Jeg skal nok sørge for en bille som dig" og skrev videre i bedste Steven Spielberg stil.
Mange har efterfølgende spurgt mig, om jeg stadig har tillid til ordens-magten, der jo har underrettet politi-efterretninger over hele Verden.
Mit svar har altid været:" Hvorfor tror du, jeg er blevet Ghost-hunter?" og lad mig fortælle
dig. Det er ikke ligetil, da "efter-kommere" fra disse ........ jo ikke ved bedre, end at
modtage oplysninger fra en overordnet og dermed udførelse af en mission.

Så en rigtig selv-svings-øvelse foretaget af "galninge med våben" omkring min person og
med mig som objekt.

Fandens - men sådan er det.

Så reelt slog svinet mig ihjel men da jeg tror på re-inkarnation og Karma og hele piv-tøjet har jeg en chance for gengæld og den bedste følelse i livet - siges det - er gengældelsens følelse og så må jeg tage den efterfølgende følelse af skam, der dog hurtigt ændrer sig
retfærdighedens vederkvægende stilhed.
 
 
16.07-2012 | 21:51 af Ove Nielsen
# Stenus

Hvad mennesket er istand til i pæne klæder er utroligt, simpelthen, mener jeg

jeg har samme/lignende erfaringer igennem mit liv, jeg finder det dybt trist for alle mennesker, når jeg tænker på de mulige konsekvenser af selvbedrag og almen fornægtelse.

Fandens - men sådan er det. (tilsyneladende)
Dog - alle subjekter og alle objekter er i spil for forandring

Intet er givet ! Men magten er stor, dog- alle haver -valg

Jeg har taget mine i den henseende, jeg vælger at kunne se dig og alle mine andre medmennesker i øjnene - som medmennesker

Men førstevalget går på at erkende om mig selv,
mine fejl og svagheder i mine mulige behov
for at kunne udøve kontrol over disse
Sam erkende mig som det jeg - kan være

Jeg ved hvem jeg er, ikke hvad jeg er, det ved intet menneske, mener jeg
Men - jeg ved hvad jeg tror jeg er - det er her det menneskelige
moral paradoks befinder sig, der ser således ud

"Moral - handling - moral"

Paradokset opstår i os som mennesker, når vi handler.
Dette sker fordi moral kommer før mening i enhver handling, mener jeg

En lille illustration
Tal ikke med ham -Han er - kommunist
Handling på fordom, leveret af - moral
Der fordømmer anden moral

Men se så
Paradokset er så dette
Fordi et menneske er kommunist er det også
menneske og således istand til fornuft, samt moral

Dermed er sætningen "tal ikke med ham"
Ikke baseret på fornuft, men på en uforstandig fordom
en ringe moral der bedømmer en anden moral -
er et paradoks i egenmoralen pr handling

egen moral ses som sund, der handles forkert - dårlig moral - forsvares

mvh Confucius
 
 
16.07-2012 | 22:07 af Steen Hansen
Jeg anbefaler din kommentar, idet den påviser indsigt.

Netop via kontakten/samværet og samtalen godtgøres "sandheden" og derfor
vil den skyldige altid formane i forhold til "den uskyldige".
Nu vil jeg ikke blive religiøs - men der er sgu' lidt Jesus over det.

Faktisk så går der mange "Jesus'er" rundt og på et tidspunkt bliver
også denne sekvens gentaget.
Disse gentagelser - og med samme resultat - kan ikke fortsætte og når
jeg hænger på Korset, hvad jeg vel gør pt. råber jeg ikke "tilgiv dem - da de
ikke ved, hvad de gør"
De ved lige nøjagtig hvad de gør, hvorfor og hvorledes de skal gøre det.
Min samvittighed tåler mit spejl's ansigt og udstråling og glædes over sejren.
Resten er ikke op til mig.

:o)
 
 
16.07-2012 | 22:24 af Ove Nielsen
# Stenus

Klart - Jeg skal kunne se sig selv i øjnene og smile
"tanke og handling som et - ro/balance i sindet"

jeg har ikke fast grund under mine fødder, jeg
"hænger i egne erkendelser over afgrunden f selverkendelse"

klippes de er det en tur ned i selverkendelsen -
her er ingen vej udenom, det tillader jeg ikke mig selv

Hellere selverkendelsens smertelige erkendelse,
end selvforførelsens eget fort bygget i beton og stål

Det fængsel skal jeg IKKE i mere -

Mottoet her er : Lad falde hvad ej kan stå ! ;-)

jeg har været i afgrunden en hel del gange,
det kan fame være en uhyggelig oplevelse

Det jeg troede jeg var - var jeg så ikke ?
av for søren - HOV ????

Så er det fat i selverkendelsen og en tur i afgrunden
Det er dog så heldigt at er det på filosofi (her)-
er der filosofiens "sikkerhedsnæt" som "renselsesproces"

Så kan man atter kikke ud igen, med et åbent sind ;-))

Kh Ove
mvh Confucius
 
 
16.07-2012 | 22:42 af Steen Hansen
Præcis - vi er alle ligeværdige i forhold til denne "sandhed".
Dog har jeg mødt mange mennesker, både privat og tjenstligt, der ikke
anså nogle "menneske-typer" som ligeværdige og i besiddelse af
ens menneskelige fundamenter.
Når du sidder overfor en forbryder, ved forbryderen, at du ved, han er
forbryder, da øjet afslører sjælens indhold. Når du sidder overfor en ven, ved du intet - men tror og vil ikke se.
Lad mig drage parallellen til barn/voksen.
Man kan altid "mærke" når barnet har gjort noget forkert.
Fidusen består i at få barnet til at indse samme og gøre det anderledes
næste gang.
Derfor er sanktion så vigtig en bestanddel i samfund og samfunds vedligeholdelse,
hvor konsekvens er sat i ramme for årsag/sammenhæng.
Vi kan ved analyse af SS og dets virke samt den "dekadente livs-stil", hvilken
de levede under i "lukkede selskaber" konstatere, at netop
denne vinkel er ganske passende.

Hvorfor tror du alle offentlige instanser i Danmark har fået indskærpet IKKE at se
"borgeren" i øjnene?
 
 
17.07-2012 | 11:22 af Ove Nielsen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
17.07-2012 | 11:22 af Ove Nielsen
# stenus

"Hvorfor tror du alle offentlige instanser i Danmark har fået indskærpet IKKE at se
"borgeren" i øjnene?"

Kort -Det Tror jeg at jeg ved ...
Det er for at borgeren helst ikke skal kunne genkende et muligt bedrag, i enden det ene eller det andet set som, system og i et muligt systemmenneskes mulige kropssignaler mener jeg

Det er ret logisk, mener jeg tilmed ^^

mvh confucius
 
 
17.07-2012 | 11:47 af Steen Hansen
Hejsa Ove.
Joh - efter samtale med adskillige Danskere, der "sidder i saksen" og ved samtale med en repræsentant fra det offentlige/sags-behandler, er det blevet en nærmest generel "forklaring", at det ikke lykkedes for klienten at få kontakt til sin "mentor" og ved uddybende spørgsmål og forsøg på "øjen-kontakt" har den pgl. højtbetalte og "ære-fulde" ikke været villig til reel kontakt ved også øjenkontakt.
Den mest uhyggelige del af samtalen var den, at klienten følte sig vejet, dømt osv. og ikke vejledet, indeholdt og hjulpet.
Selvfølgelig er jeg opmærksom på, at det ikke er alle klienter, der har samme opfattelse, ligesom det ej heller er alle sagsbehandlere, der "yder" samme service - men jeg er af den opfattelse, at specielt Kommunens kurser til personale på "frontline" får en sådan instruks ved opgraderings-kurser.

Men som anført - jeg ved det ikke, hvorfor min "tro" - i denne sammenhæng - kan være betinget af den udvikling, der kan konstateres ved alle "skranker".
 
 
16.07-2012 | 21:43 af Steen Hansen
Imidlertid kan du ikke i Danmark finde en kompetent og uvildig person, med kendskab
til processerne og forholdene i Dansk retsvæsen/politi, der vil kunne adstedkomme
noget som helst i forhold til kontrol af udøvelsen af den juridiske magt-kompetence.
Alle danske politikere er jo godkendt, registreret og underkastet PET.

Så derfor bliver det en "sladder-gryde" og "hear-say" - men overgrebene
fortsætter.
Konsekvens er kun for samfundets nederste lag og de udvalgte slaver.
 
 
17.07-2012 | 12:03 af Ove Nielsen
# Stenus

Dælme godt koncist beskrevet -Respekt ^^

Kh Ove
 
 
17.07-2012 | 08:45 af winnie eldrup
Du har ret, Steen - i hele pivtøjet. (pivtøjet betyder det hele - er talesprogsefterlignende skrivemåde)
 
17.07-2012 | 08:46 af winnie eldrup
Kommentar er blevet slettet.
 
17.07-2012 | 08:53 af winnie eldrup
Er det hebraiske eller kyrilliske bogstaver i indledningen, Steen??
 
17.07-2012 | 11:10 af Steen Hansen
Takker - :o)
Vedr. dit spørgsmål svarer det til en Englænder, der ser en Svensk tekst. Englænderen havde lært Dansk og da han skulle skrive om Orø i Danmark, forstod Islændingen det ikke, hvorfor Nordmanden måtte skære igennem og fortælle, at Spartacus blev uddannet på "skolen" på Orø, hvor Gladiatorerne (slaverne) underholdt de Royale ikke langt fra Gravhøjene, der rummede de formummede Aner.
Den Belgisk/Hollandske Fyrste dannede par med både Jyden og Fynboen - men kunne dog ikke matche
Tyskeren, der kom lige fra Venedig, hvorfra nye instrukser om spille--regler var blevet anvendt, da ingen skulle tale om "aftalt spil", så derfor skulle der nye regler til.
Men vægten hælder til Kyrillisk.
:o)

og så blev der dannet en Rune-række til forklaring.

Har har har har man hørt mage - skreg den Satans Krage.

For at være helt ærlig - og det skal vi jo i denne slags - må jeg ydmygt erkende JEG VED DET IKKE.
:o)
.
 
 
17.07-2012 | 11:48 af Steen Hansen
ps. På det tidspunkt hed Orø noget andet. Det var "aurora".
:o)
 
 
17.07-2012 | 12:16 af Peter Forchhammer
Og bytter man om på bogstaverne i "Steen Hansen" får man : en sen snehat...men altid underholdende når tweedledee og tweedledum leger ordleg... hvis man altså absolut ikke har andet at tage sig til...
 
 
17.07-2012 | 12:26 af Steen Hansen
Hejsa Peter.
Tak for kommentar.
Jeps - du har ret. Din hjerne arbejder på højtryk og derfor anbefaler jeg dig, at anvende begge hjerne-halvdele.
Således har du - helt alene - leget den kendte "ord-leg" og såfremt du også tillagde dig en vis social attityde, kunne det da være, at også andre ville lege med dig.
Ikke?

Nu får du mig ikke til at "lege" med bogstaverne i dit navn, idet vi ikke har den fælles forståelse, at alle har lige ret til også at lege.
Gennem leg udvikler du ganske mange færdigheder.
Du skulle prøve - istedet for at prøve være "bedre end bedre" - kære stakkel.
:o)
 
 
17.07-2012 | 12:28 af Steen Hansen
ps. Men du har ret. Jeg er langsomt-opfattende og særdeles giftig.
HAR HAR HAR HAR MAN HØRT MAGE - SKREG DEN SATANS KRAGE.
 
 
17.07-2012 | 12:29 af Ove Nielsen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
17.07-2012 | 12:30 af Ove Nielsen
# Peter F

Ak dog dikke en uforstand ^^ syntes jeg

Nogle mennesker forsøger at være oprigtige om sig selv og andre

Adre fosøger blot at være oprigtige -om andre,
Eget ansvar for egen moral og egne mulige handlinger
Er "lykkeligt" uerkendte og forglemmes, frastrædes i uoprigtighed ang. - sig selv

Såe ?? Hr "snehat" denne er vist Deres Hr Direk tør "hvo andre tier"

Dumpaperier ? Ja da bestemt, mener jeg

Hvorledes syntes De det går ?
Hr Direktør i kommunikation- expert i analyse ang. Reklamer ??

bum bum bum - det er vist lidt dum(t) det De foretager Dem, sikke noget ...hvis man altså absolut ikke har andet at tage sig til...

Hov ?? hva er den af ? ^^ hr Direktør ?

mvh Confucius
 
 
17.07-2012 | 12:34 af Peter Forchhammer
Det går fremragende - hver dag er det et mindre af dine indholdsløse værk tilbage i posen...
 
 
17.07-2012 | 12:42 af Steen Hansen
hehe - kære ven - så prøv i det mindste.
Jeg kan ikke udrede nogen mening af følgende fra din kommentar ad kl. 12.34 : " ....hver dag er det et mindre af dine indholdsløse værk tilbage i posen..."

ØØhhh - dut - dut - dut - dut - dut.
Igen forbindelse.

Har har har har man hørt mage - skreg den Satans Krage
 
 
17.07-2012 | 12:57 af Ove Nielsen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
17.07-2012 | 13:00 af Ove Nielsen
he he he he he he he ^^

Af behov må tilføjes Ak dog - kære ven (peter) - Så prøv dog i det mindste.

for Din egen skyld, og OS andres mener vi inderligt og oprigtigt

Pleaseeeeeeeeee ??

Kh Ove Hr Direktør
 
 
© Copyright 2013, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites