Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Test dit personlige brand

5. juni 2012 17:37
Visninger  [958 ]   Debat  [21 ]

Hvis du har et stærkt brand, deler du karakteristika med fremtrædende erhvervsfolk, politikere og kulturpersonligheder. Har du et svagt varemærke synes du måske, at du ikke har brug for at markere dig overfor andre end de nærmeste. Eller at du endnu ikke har haft mulighed for at arbejde med varemærket.

Med en stigende konkurrence om jobbene og et øget behov for at skille sig ud fra mængden er interessen for personlig branding steget markant i de senere år. Det er nu ikke kun ledere og højt uddannede specialister, der skal konkurrere om jobbene: Vi er gået fra at være en del af den lokale landsby med 5,5 mio. mennesker til den globale landsby med over 7 milliarder mennesker. Dermed kan et være en fordel, at andre kender din personlighed og dine færdigheder. Om du så oplever, at du har brug for at brande dig, er en personlig beslutning.

Andre mennesker er dit vigtigste medium
(Modelfoto: Cecilia Macaulay)

Holdningen er, at hvis du ikke er synlig, eksisterer du ikke. Det fremgår bl.a. af de 181 mio. identificerbare blogs, ifølge nmincite.com fandtes ved udgangen af 2011 – en stigning fra 36 mio. i 2006. Blogs er naturligvis langtfra det vigtigste medium, når det drejer sig om synlighed: det vil altid være den direkte kontakt med andre mennesker.

Prøv branding testen

Du kan også klikke her og teste dig på de 10 egenskaber, der kendetegner personer med succesfulde personlige varemærker. Hvor mange point på en skala fra 1-10 (1 er ikke ret godt – 10 er fremragende) kan du opnå?

Andre tests

Du kan finde andre tests her (på engelsk): http://www.queendom.com

Opret dig eller log på Avisen.dk for at anbefale
Del på Facebook
Peter Horn

Forfatter, ledelsesrådgiver, tv-producer. www.peterhorn.dk - Executive Magazine: www.executivemagazine.dk - Web-tv: http://www.asbcast.dk/cast/personlig-branding

Peter Horn skriver om at synliggøre personlighed og kompetencer i job og privatliv. Læs mere på www.personalbranding.dk og www.peterhorn.dk .

Indlæg | 42 | 126.438 | 0
Siden | 27. marts 2011 20:42
DEBAT OM INDLÆGGET
For at kommentere skal du være logget på Facebook. Logger du på via "Kommenter via..." skal siden genindlæses
05.06-2012 | 18:10 af Peter Forchhammer
ja så... jeg skal have det i erindring hvis jeg en dag vågner op på en hylde i Irma - ved siden af ketchup fra Heinz...
 
 
05.06-2012 | 23:26 af Kurt Heinrich Frandsen
Ja, du bør afgjort skrive dig det bag øret,
så du altid kan have det for øje! ;-)
 
 
05.06-2012 | 23:26 af Kurt Heinrich Frandsen
"Test dit personlige brand"

Efter forgæves at have forsøgt
at brande min personlige test har
jeg valgt at brænde den! ;-)
 
 
05.06-2012 | 23:31 af Kurt Heinrich Frandsen
Du kan også teste din intelligens!

Måske finder du så ud af, at du er lige så klog som ham her:
 
 
05.06-2012 | 23:32 af Kurt Heinrich Frandsen
http://da.wikipedia.org/wiki/William_James_Sidis

Hvordan kan det i øvrigt være,
at alle RIGTIGT (dvs. for alvor)
kloge mennesker er socialister?

Einstein er et andet godt eksempel!
 
 
05.06-2012 | 23:37 af Kurt Heinrich Frandsen
"2. Hvad burde din brandværdi være?"

Ja, lad mig nu lige se?

Jeg bør nok konsultere Wikipedia
eller et andet opslagsværk,
før jeg udtaler mig om det:
 
 
05.06-2012 | 23:37 af Kurt Heinrich Frandsen
 
 
05.06-2012 | 23:40 af Kurt Heinrich Frandsen
Måske burde man konsultere en ligbrænder?
 
 
06.06-2012 | 00:01 af Kurt Heinrich Frandsen
Måske skulle jeg bare tage et stavekursus,
så jeg kunne lære at stave til brændværdi? ;-)
 
 
06.06-2012 | 01:15 af Kurt Heinrich Frandsen
Er der - by the way - noget, der hedder en lig-brander?
Et sådant job må vel mindst kræve en branding-ekspert?
 
 
06.06-2012 | 01:32 af Knud Sandbæk Nielsen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
06.06-2012 | 01:34 af Knud Sandbæk Nielsen
Jeg prøver ikke at sælge noget. Frihed har sit eget brand, som ikke er mit personligt. Frihed fra alt hvad der kan gøres op i penge, og frihed fra at høre på folk der har dem. Frihed fra deres manipulation med dyre reklamer af mine medmennesker, frihed fra kapitalens interesser, frihed fra kommercialisme, frihed fra røvhuller og plattenslagere.

Demokrati har minsandten også allerede en godt brand, hvis bare folk kunne holde kæft med deres små forretninger og særinteresser og økonomiske overvejelser og egoisme og deres kedsommelige varemærker, eller brands.

Jeg har ikke noget logo, og ikke noget brand. Skulle der en dag opstå et godt brand der var værd at beskæftige sig med her i verden, vil jeg måske overeje selv at skaffe et. Indtil nu er egeninteresser og kræmmermentalitet ikke nået op på min top ti liste over ting der er værd at mene bare noget dårligt om.
 
 
06.06-2012 | 01:35 af Knud Sandbæk Nielsen
Man kan jo blive presset til at mene noget dårligt om brands, men de er det ikke værd.
 
 
06.06-2012 | 08:44 af Kurt Heinrich Frandsen
Ja, det kan man da meget nemt blive. Man behøver bare åbne for sit TV og afvente, at den næste reklame, der dukker op, forsørger at voldtage en med skinger tale, påtrængende billeder og voldsom lyd! Hvor ville det være rart, hvis man kunne have TV'et kørende i baggrunden uden at blive "forstyrret" af det, medmindre nogle sagde/viste noget interessant, der på naturlig vis fangede ens opmærksomhed!
 
 
06.06-2012 | 08:58 af Kurt Heinrich Frandsen
Det er forståeligt og dermed acceptabelt, at de ikke konstant kan vise noget, der fanger enhver, men at de konstant skal vise noget, der irriterer og forstyrrer de fleste, er ikke acceptabelt. Mærkeligt, folk finder sig i det!
 
 
07.06-2012 | 21:53 af Kurt Heinrich Frandsen
Ja, man burde synge sangen om at frihed er det bedste guld, men alt kan jo misforstås, og tager man ordet frihed i sin mund risikerer man jo let at nogle tror, der betyder den gennem magtudøvelse opnåede frihed til at træde andre under fode eller hæve sig over andre (økonomisk, socialt, materielt osv., osv., osv.).
 
 
06.06-2012 | 06:12 af Isabelle Mandel
"Holdningen er, at hvis du ikke er synlig, eksisterer du ikke."

Når jeg ser mig i spejlet, kan jeg se mig. Ergo eksisterer jeg. Fedt :o)
 
 
06.06-2012 | 08:34 af Kurt Heinrich Frandsen
Ja, det er sgu smart, så behøver man ikke bekymre sig om, hvad holdningen er! ;-)

Hvis holdning snakker de i øvrigt om, de, der snakker "holdningen"?

Er det mon nogle andres, fordi de ikke selv kan/tør danne sig en?

Det minder mig om hende den pæne pige, de har hevet ind i go' morgen, for at fortælle os om mode. Hun belærer os konstant om, at dit og dat er smart eller tredy, eller hvad hun nu bruger for ord, men hvorfor hun tror/synes/mener, det er smart eller trendy, kan jeg ikke blive klog på. Så måske er det bare kejserens nye klæder, hun fabler om.
 
 
06.06-2012 | 09:19 af Kurt Heinrich Frandsen
"Det er nu ikke kun ledere og højt uddannede specialister, der skal konkurrere om jobbene: Vi er gået fra at være en del af den lokale landsby med 5,5 mio. mennesker til den globale landsby med over 7 milliarder mennesker. Dermed kan et være en fordel, at andre kender din personlighed og dine færdigheder."

Ja, jo flere man kan få til at promovere sig og tale sin sag, jo bedre, ikke sandt? Især hvis man vil frem i verden og aldrig kan få nok af rigdom, magt, opmærksomhed, berømmelse etc.

Men i virkeligheden er det en illusion, at man kan brande sig til noget som helst. Et godt brand kan aldrig erstatte personlighed eller integritet eller give nogen noget, de ikke har gjort sig fortjent til.

Thi ingen kan lægge en alen til sin vækst, og ingen høster mere/andet, end de selv sår, i liv efter liv. Enhver bliver før eller siden (dvs. løbende) et offer for sin egen medicin.
 
 
08.06-2012 | 20:16 af Andersen Peter
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2012 | 22:43 af Knud Sandbæk Nielsen
"Topblogger i denne uge."
Virkelig?
 
 
© Copyright 2013, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites