Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Hvad er den dybere mening med Henrik Sass??

26. juni 2012 12:57
Visninger  [2389 ]   Debat  [67 ]

Et års tid før valget var der en meget fremtrædende Henrik Sass som udtalte i forbindelse med fremlæggelsen af ”Fair Forandring” at der var dele som de radikale ikke på nogen måde kunde pille ved – en relativt massiv udtalelse…

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2010/11/18/104752.htm

Det var så i 2010 hvor S og SF stod relativt godt i meningsmålingerne, og R relativt dårligt…

Som bekendt gav valget et noget andet resultat – hvilket også se i det indbyrdes styrkeforhold i regeringen

Og så var der jo lige det med Henrik Sass… lige pludselig efter valget – så blev han slået af brættet.. nul sikkerhedsgodkendelse – nul ministerpost – og nul forklaring…

Vi var nok en del der troede at der måtte være en supersaftig forklaring og ikke kun et par SMS’er med en Suzuki lømmel

Men tiden gik, Sass fik mundkurv på – og ingen hørte noget som helst til ham

Og så her for 1½ måneds tid siden… bulder og brag – Sass er tilbage – nu som gruppeformand, taget til nåde og tilbage ved magten.. og efter 2 dage i medierne…dyb tavshed og ingen Sass…

Indtil i går, hvor vi pludselig oplever at alle mundkurve bliver fjernet og det famøse PET notat lagt frem som afslører… TADAAAAAAA!!!!

Ikke en hujende fis!

Ikke noget der bare minder om en rimelig forklaring på hvordan Sass kunne være en risiko for nogen som helst… og selv ikke med den højest mulige grad af paranoia kan nogen – heller ikke Helle Thorning, give nogen som helst forklaring på hvorfor i alverden Sass skulle nægtes en magtfuld post som finansminister

Så hvad er egentlig meningen med Sass??

Er PET paranoide?

Er Helle T. paranoid?

Er der noget vi ikke ved…?

Niksen – jeg tror faktisk forklaringen er ligetil… for den kan ikke begrundes med at Sass var en fare for nogen som helst..

Jeg tror at det ganske enkelt var tak for sidst fra Margrethe Vestager – for den nok ikke alt for kvikke og helt sikkert meget kække bemærkning fra 2010 om de radikales muligheder for at påvirke ”Fair Forandring”… det har nok kunnet lyde noget i denne her retning i tårnet fra Margrethe til Helle T:

”Ved du hvad Helle? Ham den lille arrogante Sass gider jeg sgu ikke se på i min regering – vi har vundet valget, vi er den eneste grund til at du overhovedet kan blive statsminister, så nu synes jeg du skal finde en måde at slippe af med ham på – for jeg gider ham ikke”

Jeg kan selvfølgelig ikke på nogen måde vide om mit gætteri er korrekt, for det er et gæt – ingen tvivl om det – ikke fakta på nogen som helst måde… men på den anden side – vel ikke noget urimeligt gæt – for hvad i alverden skulle forklaringen ellers være?  

Har andre et bedre bud?

Og helt apropos… nu har Sass igen været i medierne et par dage – kommer der så en ny pause på et par måneder efterfulgt af… tjaaaaeh – gæt selv…

Opret dig eller log på Avisen.dk for at anbefale
Del på Facebook
Peter Forchhammer

Direktør kommunikation og analyse

Min egen helt måde at se tingene på - farvet lidt af viden og erfaring...

Indlæg | 248 | 177.280 | 5146
Siden | 14. april 2012 16:11
DEBAT OM INDLÆGGET
For at kommentere skal du være logget på Facebook. Logger du på via "Kommenter via..." skal siden genindlæses
26.06-2012 | 13:02 af Jess D. Skov-Nielsen
Det kunne også være for at fjerne fokus fra skattesagen... har du overvejet den? for at give mindre opmærksomhed til Johanne og mindre kritik af S+SF og R's svinestreger...
 
 
26.06-2012 | 13:04 af Peter Forchhammer
jamen var skattesagen ikke mere eller mindre lagt død da Sass pludselig blev skodet??
 
 
26.06-2012 | 13:09 af Jess D. Skov-Nielsen
ikke den skattesag... den vi har NU Peter :O)
 
 
26.06-2012 | 13:18 af Peter Forchhammer
okay - så du mener at Sass bortskaffede mundkurv var for at få noget andet at tale om nu hvor S/SF for tæv af EL?? det kan da egentlig godt være... men hvorfor tror du han blev skodet i første omgang??
 
 
26.06-2012 | 13:28 af Jess D. Skov-Nielsen
Der er ingen tvivl om, at han har haft noget på sig, som hvis "fjenden" fandt ud af det, ville skade regeringens rygte, ellers er hans straf jo helt hen i vejret.... hvis man kan ryge fra at stå til en finansministerdeal, og til at side bagerst i klassen med mundkurv på, så er der en seriøst årsag til det.

Måske det ikke virker af meget med en rocker-bodyguard for nogle, men jeg synes egentligt det er ret så alvorligt... Rockere er organiseret kriminalitet og at have en top-en-af-slagsen som bodyguard sender bestemt ikke de rette signaler... er S en flok rocker-venner?

Men jeg tror det er kommet lige netop NU, fordi man vil flytte fokus fra skatteaftalen... det er enda ikke nogen aviser der har lækket noget, det er dem selv der pludseligt vil have sådan noget frem?... come on... hvis de vil have sådan noget frem, må det være for at dække over noget endnu værre, og jeg gætter på at det er skattereformen, da den er OND lige pt. for S og SF...
 
 
26.06-2012 | 15:28 af Kurt Heinrich Frandsen
De er da gamle rockere alle sammen, Jess, både Corydon, Sass, Thor Møger, Helle, Margrethe, Villy, Hjorten, Lars Løkke og hvad de ellers alle sammen hedder - om ikke i dette, så i et af deres nærmeste foregående liv!

Alle legale (eller delvis legale) magthavere er tidligere kriminelle!
 
 
26.06-2012 | 15:32 af Jess D. Skov-Nielsen
ja det ser man når man besøger "det sorte register" på nettet...
 
 
26.06-2012 | 15:52 af Kurt Heinrich Frandsen
http://forbryderalbum.dk/

Yes, but in their next life, the family i totally legal!

Ha, ha, ha, ha, ha.
 
 
26.06-2012 | 13:36 af winnie eldrup
Kommentar er blevet slettet.
 
26.06-2012 | 13:06 af Peter Forchhammer
og ingen talte endnu om løftebrud - Sass røg jo allerede inden regeringen var udnævnt...
 
 
26.06-2012 | 13:25 af Kaj Jensen
Der er ganske meget Kafka her:

"Kan det skyldes SKATTESAGEN?"
"Nej, SKATTESAGEN var jo død på det tidspunkt"

"Nej, nej - jeg mener SKATTESAGEN"

"Åh Gud, du mener SKATTESAGEN. Ja det er der måske noget om".
 
26.06-2012 | 13:27 af Peter Forchhammer
tjaeeh det kan være vi skal give dem hvert sit navn....
 
 
26.06-2012 | 13:30 af Jess D. Skov-Nielsen
Det er vi nok nødt til, for Kaj kan ikke skille de to ting ad... heller ikke nu hvor det er blevet forklaret... for ham er skattesager nok noget der kun er forbundet med Thorning's mand vil jeg tro.
 
 
26.06-2012 | 23:07 af Hanne J.
He he - den skal du alligevel have - det er humor på højt plan og fik det store smil frem på mine læber - så tak :-D
 
26.06-2012 | 13:28 af Peter Forchhammer
så - nu er der igen en elelr anden spade som synes det er mere en festligt at trykke f5 på mit indlæg - husk nu at din IP adresse både kan og vil blive sporet!!! så DROP DET!!!!!!
 
 
26.06-2012 | 13:30 af Jess D. Skov-Nielsen
Det er da Emborg der sider og hepper på dig Peter... han er jo glad for dig ;O)
 
 
26.06-2012 | 13:34 af Peter Forchhammer
mon dog....
 
 
26.06-2012 | 13:42 af Jess D. Skov-Nielsen
Mon det er en hvis f5 knap sider uløseligt fast? ... det kunne da være en forklaring... personligt kigger jeg slet ikke på de tal der, så jeg er ligeglad.
 
 
26.06-2012 | 13:50 af Peter Forchhammer
jeg har ikke oplevet det i lang tid, men så det lige pludseligt...
 
 
26.06-2012 | 16:58 af Kurt Heinrich Frandsen
Når man trykker på F5, opdaterer man den viste side.
Den kan sagtens have ændret sig, siden den sidst
blev indlæst, dvs. opload'et. Men det behøver jeg
vel ikke sige til nogen her?
 
 
26.06-2012 | 17:04 af Kurt Heinrich Frandsen
Undskyld: Jeg mener naturligvis downloadet!
 
 
26.06-2012 | 15:32 af Kurt Heinrich Frandsen
Mon ikke Emborg fyrer Peter -
eller (nogle af) os, før vi er
færdige med Peter? ;-)
 
 
26.06-2012 | 15:33 af Kurt Heinrich Frandsen
Eller før Peter fyrer sig selv,
fordi han er færdig?
 
 
26.06-2012 | 16:44 af Peter Forchhammer
dream on....
 
 
26.06-2012 | 16:53 af Kurt Heinrich Frandsen
Det gør jeg så! ;-)
 
 
26.06-2012 | 13:55 af Kaj Jensen
Tælleren flytter sig altså ikke, når man trykker F5.
Men det er vel også flunkende ligegyldigt?
 
26.06-2012 | 14:09 af Peter Forchhammer
hmm - jamen så ved jeg sgu ikke hvad det skyldes... men jo - det er bedøvende ligemeget...
 
 
26.06-2012 | 14:15 af Lars Nunnegaard
Jackpot!!!!!!!!!!!!!!!
 
 
26.06-2012 | 14:45 af Peter Forchhammer
??????????????
 
 
26.06-2012 | 15:53 af Kurt Heinrich Frandsen
Joker !!!!!!!!!!!!!
 
 
26.06-2012 | 17:02 af Kurt Heinrich Frandsen
Jo, hvis flere har besøgt siden,
siden den sidst blev indlæst,
dvs. opload'et, hvilket sker,
når man trykker på F5.

Det kaldes også at lave en opdatering af siden,
hvilket ikke sker, når man med ved at klikke på
pilen i skærmens øverste, venstre hjørne går
frem eller tilbage til en allerede indlæst side!
 
 
26.06-2012 | 17:03 af Kurt Heinrich Frandsen
Undskyld: Jeg mener naturligvis downloaded!
 
 
26.06-2012 | 14:59 af Kurt Heinrich Frandsen
Peter!

Den dybere mening med at sætte den noget uregerlige
og lidt for temperamentsfulde Sass fra bestillingen, var
at indsætte de to nyttige idioter Thor Møger og Corydon,
hvor de kunne gøre bedst gavn, hvor det drejede sig om
at få den skattereform i hus, som det netop er lykkedes
overdanmark at kuppe igennem:
 
 
26.06-2012 | 14:59 af Kurt Heinrich Frandsen
 
 
26.06-2012 | 15:00 af Kurt Heinrich Frandsen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
26.06-2012 | 15:01 af Kurt Heinrich Frandsen
Havde man ladet Sass klare Møgers
og Corydons job, var han jo bare
brændt varm på Johanne! ;-)
 
 
26.06-2012 | 15:15 af Kurt Heinrich Frandsen
 
 
26.06-2012 | 16:45 af Peter Forchhammer
tjaeeh det er vel et lige så godt bud som så meget andet....men der venter jo stadig et bjerg af reformer og nu er Sass tilbage???
 
 
26.06-2012 | 15:12 af Kurt Heinrich Frandsen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
26.06-2012 | 15:17 af Ove Nielsen
# Hej Peter

En ny dag, en ny debat

Kan vi genoptage debatten om mulig ulighed, i fredsommelighed ?
jeg har skrevet et indlæg - så hvis du har lyst, så
Læs mit indlæg om ulighed og giv dit bud, du er ganske velkommen

Ang. dit regnestykke ?
Jeg er enig i det, men finder betingelserne forkerte/for forenklet,
manglende andre aspekter i samfundet
Dermed mente/mener jeg ikke dit regnestykke kan bruges
til at konkludere mulige virkninger/konsekvenser på

mvh Confucius
 
 
26.06-2012 | 15:41 af Kurt Heinrich Frandsen
Du burde lave et link til det her, før det forsvinder
i glemslens, mens Peters tråd bare vokser og
vokser pga. hans enorme fanskare! ;-)
 
 
26.06-2012 | 15:56 af Kurt Heinrich Frandsen
 
 
26.06-2012 | 16:05 af Ove Nielsen
# kurt

Nu lavede jeg en fejl igen,
jeg anbefalede din komm, da jeg ville besvare den,
men havde tankerne andre steder-
Nå men pyt - nu har jeg skrevet om fejlen
----------------------------------------------------------------------

Det kan være, at det er som du siger og i den
henseende forstår jeg dig godt, men

Jeg er ikke her for popularitet men for debat ;)

Er det således nogle debattører vil have det, ønsker det
er det ok for mig, andre vælger selv

Dermed er min pointe at: ser man mere på at være vellidt,
blandt debattører, på person end på de forskellige skriverier i sig selv,
ser deres mulige essenser, mener jeg man skønner forkert

Derfor rækker jeg så hånden ud til Peter for
der var lidt "bølger" i debatten i går
og jeg var selv drillende og ironisk.

Vil man så ikke er det ok ....Alle har vi valg

mvh Confucius
 
 
26.06-2012 | 16:50 af Peter Forchhammer
Ove jeg er hverken tøsefornærmet eller sur... jeg har bare p....travlt - og i går var kaos... jeg skal nok svare dig, men det bliver ikke lige nu,...mind mig gerne hvis jeg glemmer...
 
 
26.06-2012 | 17:17 af Kurt Heinrich Frandsen
Travlt?

Det sagde Elbæk også, hver gang man ville
have ham til at tage stilling til noget, han selv
havde søsat. Han forsvandt for good fra debatten
her, da han først var blevet kultus-minister. Han
var i øvrigt også radikal og er det vist endnu! ;-)
 
 
26.06-2012 | 18:54 af Ove Nielsen
# Peter

Det regnede jeg heller ikke med ;)

klart - det forstår jeg, der er ting der skal ordnes, så når, hvis ...

hav en god aften

mvh Confucius
 
 
26.06-2012 | 17:13 af Kurt Heinrich Frandsen
Nu har jeg så lavet et link for dig her og et andet sted
i denne tråd, Ove, ikke fordi jeg går op i, om nogen er
populære, men fordi jeg finder lighedsdiskussionen
interessant:

http://avisen.dk/blogs/confucius/lighed-og-uligheds-mulige-betydning_35011.aspx
 
 
26.06-2012 | 18:57 af Ove Nielsen
# Kurt

Ok ;)

Det kender jeg dig godt not til at vide, mener jeg ..
Du står på, har dine holdninger, din mening, det respekterer jeg

mvh Confucius
 
 
26.06-2012 | 15:21 af Kurt Heinrich Frandsen
Og efter at Margrethe havde sagt til Helle i tårnet,
at hun ikke gad ham Sass, så har Helle henvendt
sig til sine venner i PET og fået disse til at uskadeliggøre
Sass på et - viser det sig nu - tvivlsomt grundlag, hvis
ellers det nu afslørede grundlag overhovedet har noget
med det oprindelige grundlag at gøre, som måske aldrig
har eksisteret, hvorfor man nu bare har lavet et nyt grundlag
til lejligheden, som ingen mikrofonholder kunne finde på at
forholde sig kritisk til. Alle idioterne lige fra Bonnichsen til
diverse politiske kommentatorer kritiserer jo bare PET for at
have begået procedurefejl og handlet uprofessionelt etc.

Ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha.

--------------------------------------

Ja, i noget af ovenstående ligger nok en del
af forklaringen, men næppe den hele.

Mit hint: Folk med langt flere penge og
langt mere magt end Helle og Margrethe
har (også) haft en finger med i spillet!
 
 
26.06-2012 | 16:03 af Kurt Heinrich Frandsen
Nogle grå eminencer, vi normalt ikke hører
så meget om i medierne måske, men som
flere af toppolitikerne (på tværs af partiskel)
er indspiste med?

Hvem kan de mon være?

Hvem slikker den gamle kommunist
Ole Sohn nu i en vis legemsdel ved
at beklæde posten som erhvervsminister?

Mage til dumrian og nyttig idiot skal man da
lede længe efter. På naivitetsskalaen rangerer
han da langt under både Corydon og Thor Møger.
 
 
26.06-2012 | 16:12 af Kurt Heinrich Frandsen
Og i dag var Ole Sohn også ude at kritisere
diverse mindre virksomheder for at være for
ineffektive samt for at lægge beslag på arbejdskraft,
som det - efter hans mening - ville være til større
gavn for landet, de større og mere effektive
eksportvirksomheder kunne gøre brug af.

Vorherrebevares!

Inden længe har vi sgu kinesiske tilstande.
Gamle som unge kommunister, socialister
og socialdemokrater er godt på vej til at
forvandle sig til fascister!

For at bevare og udbygge deres egen
og andre priviligeredes magt!
 
 
26.06-2012 | 16:46 af Peter Forchhammer
ha ha ha ha ha ... Kurt ER det nye Per... det anede mig....
 
 
26.06-2012 | 17:25 af Kurt Heinrich Frandsen
Ha, ha, ha, ha! ;-)
 
 
26.06-2012 | 17:31 af Kurt Heinrich Frandsen
Er anelse og intuition mon det samme?
Eller er anelse snarere sådan en slags instinkt?
 
 
27.06-2012 | 07:52 af Kurt Heinrich Frandsen
Fandt noget i Henrik Sass' Larsens gæstebog,
som den gamle Per engang har skrevet:

http://www.zip.dk/gaeste/bog.php3/4288/20/
 
 
26.06-2012 | 16:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.06-2012 | 16:47 af Peter Forchhammer
har du en bedre titel på den der er øverste ansatte i et A/S??
 
 
26.06-2012 | 16:49 af Peter Forchhammer
Sorry AB - så det burde jo istedet rettelig være VD
 
 
26.06-2012 | 17:28 af Kurt Heinrich Frandsen
AB - altid bortrejst!
VD - vigtig dreng!
AS - altid selskab, alles selskab, aldrig selskab, øh ...

Kom selv med flere sjove forslag!

Ha, ha, ha!
 
 
26.06-2012 | 17:29 af Kurt Heinrich Frandsen
Tænk, hvor meget tid du kunne have brugt på
at debattere ulighed på Oves blog, hvis du ikke
havde haft så travlt her!

Ha, ha, ha!
 
 
26.06-2012 | 17:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.06-2012 | 19:51 af Kurt Heinrich Frandsen
Han er kommunikationsrådgiver i sit eget
firma og dermed også direktør for dette!
 
 
27.06-2012 | 12:20 af Peter Forchhammer
Per - det er ikke helt korrekt - man e ikke direktør fordi man leder sitb eget enmandsfirma - så er man at betgne som selvstændig - direktør er noget man er når firmaet har en af flere mulige selskabsformer f.eks A/S eller ApS
 
 
27.06-2012 | 16:52 af Kurt Heinrich Frandsen
Ok, er dit firma så et aktie- eller anpartsselskab?
 
 
26.06-2012 | 17:37 af Kurt Heinrich Frandsen
Peter har da været direktør al den tid,
han har blogget her, hvis ellers hans
oplysninger om ham selv står til troende,
hvilket jeg foreløbig ikke har nogen grund
til at betvivle.
 
 
26.06-2012 | 18:28 af Kurt Heinrich Frandsen
Øv, her forholder man sig til Peters indlæg ved
at kommentere på dette, og så gider han ikke
engang tage stilling til det, man skriver.

Nåh, jeg glemte, han har travlt! ;-)
 
 
27.06-2012 | 12:29 af Peter Forchhammer
Jaaaeh Per/Kurt - du kan jo skæve til hvad der står under mit navn - måske giver det forklaringen - eller en del af den... der står for eksempel ikke: arbejdsledig med mulighed for at skrive på alle døgnets tidspunkter... at være kapitalistisk udbytter tager sin tid... og involverer også for tiden rejser rundt i Nordeuropa - har lige været i Holland og skal snart til Finland...

det tager også sin tid at have en familie med 3 piger i alderen 4 til 14 - igår gik hele eftermiddagen og aftenen med afslutning i den mellemstes skole.... og sådan er der så mange ting man kan være beskæftiget med som er vigtigere end loge at leve op til andres krav om hvor hurtigt eller langsomt man svarer på noget - en forpligtelse, som helt klart må stå for andres regning - jeg svarer i det onfang jeg vil - hverken mere eller mindre - og fordi jeg ikke har tid til at sidde klinet med næbet til skærmen 24/7 - så vælger jeg med omhu.... visse spørgsmål er også så tåbelige at jeg ganske enkelt ignorerer dem - f.eks spørgsmål der er baseret på en forkert præmis, endvidere er det sandelig også en lang række af mine spørgsmål til jer der aldrig bliver besvaret... og det lever jeg da fint med...

forøvrigt HAR jeg nu læst og kommenteret Oves indlæg om ulighed...

 
 
© Copyright 2013, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites