Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Farvel til våbnene

22. juli 2012 15:06
Visninger  [856 ]   Debat  [116 ]

Det var så den revolution…

For hvordan skal man ellers tolke Johanne Schmidt-Nielsens udtalelser??

http://jyllands-posten.dk/politik/article4785952.ece

lad mig lige citere en helt central bid:

»Noget af det, der gik galt på venstrefløjen i 70’erne, var ideen om, at man kunne sidde som en anden skrivebordsgeneral og lave færdige, detaljerede planer for, hvordan det perfekte samfund ser ud, og hvordan man kommer dertil. De fejl mener jeg ikke, at venstrefløjen bør gentage,«

Andetsteds lader JSN forstå at både aflysningen af den private ejendomsret og afskaffelse af politi og militær heller ikke blive til noget..

Fint nok Johanne

Så er der sådan set kun 2 ting tilbage på to-do listen

1. Få hældt de tosser ud af partiet, hvis kalender udløb i 1970

2. Få skrevet partiprogrammet om så det passer til virkeligheden

Skulle den ikke kunne fikses til at være klar den 1. tirsdag i oktober??

Det skulle man mene…

 

Opret dig eller log på Avisen.dk for at anbefale
Lars Nunnegaard, hans andersen og L C har anbefalet dette indlæg.
Del på Facebook
Peter Forchhammer

Direktør kommunikation og analyse

Min egen helt måde at se tingene på - farvet lidt af viden og erfaring...

Indlæg | 247 | 176.746 | 5146
Siden | 14. april 2012 16:11
DEBAT OM INDLÆGGET
For at kommentere skal du være logget på Facebook. Logger du på via "Kommenter via..." skal siden genindlæses
22.07-2012 | 15:31 af Peter Forchhammer
Jeg popper lidt popcorn og venter spændt på EL's baglandsreaktion...de har jo lige fået at vide af partibossen at de kan rende og hønse...
 
 
22.07-2012 | 18:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.07-2012 | 18:40 af Peter Forchhammer
aner det ikke - jeg ser frem til at der komemr en modreationen fra "de spændende mennesker" i El baglandet... men mon ikke den små Johanne laver en Rosenkrantz-Theil?? jeg tror det...
 
 
22.07-2012 | 15:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.07-2012 | 15:51 af Peter Forchhammer
Flere har spekuleret i at hun er ved at gøde muligheden for en tredie periode - når først man smager magtens sødme...men jeg er da spændt på at høre på alle der herinde som er helt vilde med fantasitiske Johanne, samt afskaffelsen af den private ejendomsret og polti mv... hvor står de mon nu?? er Johanne endnu en klasseforræder - eller har vi "som sædvanlig ikke fattet en skid"???

et godt gæt er at vi er tættere på det sidste end det første...

men jeg e da spændt på at høre fra alle de her på bloggen som har været helt vide a .
 
 
22.07-2012 | 16:06 af X X
A farewell to arms. Peter, tager du aldrig en pause fra dit arbejde?
 
22.07-2012 | 16:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.07-2012 | 05:17 af X X
Hej Lene n - hvorfor ikke bare tage mit spørgsmål til Peter for pålydende?
Det er da dumt, det du gør, at vende og dreje et lige ud ad landevejen spørgsmål til en lidelsesfælle. Hvorfor gøre livet SÅ besværlig for dig selv :-)
 
22.07-2012 | 16:53 af Peter Forchhammer
har vi her en "baglandsstemme" som er lidt trist over mit spørgsmål??... det må vel også være ret træls at være EL fan - den ene dag synes man det ene og dagen efter det modsatte... svært svært
 
 
23.07-2012 | 05:20 af X X
Kommentar er blevet slettet.
 
23.07-2012 | 05:21 af X X
Hvad vil det sige, Peter. Betyder din udgydelse her, at du ikke er på arbejde, men bruger avisen.dk som tidsfordriv med din rolleleg som kommunikationsekspert? :-)
 
22.07-2012 | 16:54 af winnie eldrup
Farvel til våbnene - vi er mange der stemmer på enhedslisten, der vil være glad hvis Johanne vil gøre op med den tsunami af egoisme, grådighed, kortsynethed, plathed og krigsliderlighed der er
i kølvandet på de 10 (forbandede) år med VKO.
Hun kan starte med bankgangstermentaliteten der inficerer hele samfundet.

Man kan så håbe på , at den blåsorte presse kan følge med - de skulle jo nødigt miste de
sidste naive og godtroende læsere.
 
22.07-2012 | 17:03 af Peter Forchhammer
Winnie - tror du måske liiige skal læse en gang til hvordan Johanne lægger massiv afstand til de revolutionære tosser i baglandet..

men godt forsøg ellers...
 
 
22.07-2012 | 17:36 af winnie eldrup
Gentager - vi er manger der stemmer på enhedslisten, der vil være glad hvis Johanne VIIL GØRE OP MED DEN TSUNAMI AF EGOISME, GRÅDIGHED, KORTSYNETHED, PLATHED OG KRIGSLIDERLIGHED. DER ER I KØLVANDET PÅ DE TI FORBANDEDE ÅR MED VKO.
HUN KAN STARTE MED BANKGANGSTERMENTALITETEN DER INFICERER HELE SAMFUNDET.

Hvad er det liige jeg skal læse - revolutionsævlet fra luderpressen..... Hvad kender en luderpresse dog til revolution - den har ikke engang opdaget EGOISME -og KLAPHATTEREVOLUTIONEN der er foregået de sidste 10 år.
 
22.07-2012 | 17:44 af Ove Nielsen
# Winnie E

Respekt !

Godt beskrevet - anbefalet, '

Citat
"vi er mange der stemmer på enhedslisten, der vil være glade"

Du taler her også for mig, mener jeg, godt talt Winnie ;o)

Kh Ove Nielsen
 
 
22.07-2012 | 18:51 af Peter Forchhammer
øhh du kunne jo læse de passeger hvor hun gør op med det skrupskøre bagland og tager AFSTAND FRA: inddragelse af ejendomsretten (jep der røg den med bankerne) opløsning af politi/militær, samt ikke mindst INGEN væbnet revolution...
er det meget svært at forstå??

eller man skal måske slet ikke tro på Johanne?? har hun overhovedet ret til at tale på partiets vejne?? er det ikke et demokratisk parti hvor alle har en stemme og der er høj til loftet og... nej nu kommer jeg da helt i tvivl om man overhovedet kan /skal tro på hvad hun siger... du sidder jo og kræver alt det hun tager afstand fra.. men det er måske i virkeligheden dig der er EL's sandhed??

nu er jeg forvirret!
 
 
22.07-2012 | 19:53 af Kurt Heinrich Frandsen
Er du nu igen forvirret, Peter?

Mon du stadig vil være det,
hvis det en dag lykkes dig at
læse indenad?
 
 
22.07-2012 | 17:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.07-2012 | 17:13 af Ove Nielsen
# Lene N
Et venligt Råd Lene N
Stop nu venligt med at dumme dem som her i denne Deres kom
Det er en gang forvrøvlet nonsens........ælsfdkghjæsglkjnhbåsfo båt båt ?

Pænt beskrevet, mener jeg ganske venligt men sarkastisk

mvh Confucius En gl Socialdemokratisk stemme der nu stemmer EL
 
 
22.07-2012 | 17:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.07-2012 | 17:22 af Ove Nielsen
# Lene N

Bedømmelser

"Hvem skal anholde alle dem der kommer ind i det våbenløse nye lille Enheds Danmark.. Med våben......"

Ak dog - sikke en uforstandig - bedømmelse ud i vrøvl, mener jeg

jeg er skam ikke Deres lærer gode Frue

Den tanke er opgivet -for længst -
altså at forsøge at lære Dig noget så ved du det

Man bør vel være ærlig,ikke ?

mvh confucius
 
 
22.07-2012 | 17:09 af Ove Nielsen
Hr direktør

Sikke De vist kan lide at træde i Deres egen Spinat ??

Referat fra artiklen -Det taler lige imod -DEM hr direktør,
deres fjollede "frygtende" overantagelser, hentyder jeg her til
Citat
"Voldelig revolution og en privat ejendomsret, som begrænser sig til tandbørster, hører ikke hjemme i Enhedslisten, lyder det i dag fra politisk ordfører Johanne Schmidt-Nielsen (EL), der indleder et opgør med de revolutionære kræfter i partiets bagland og hovedbestyrelse.
Fra aRtiklen
»Når der i medierne har været udtalelser om at lukke medier, om voldelig revolution og om, at man allernådigst kan få lov til at beholde sin tandbørste, så må jeg melde fuldstændig klart fra. Det har intet at gøre med, hvad jeg står for, eller, hvad Enhedslisten efter min mening står for,« siger hun."

Så er jeg jo kun ganske enig med hende -. jeg vidste jeg kunne regne med Johanne

Så Deres indlæg og kommentarer fra Deres "lille SF hjælper" - ser håbløst fortabte ud.

Med tanke på den gang gedigne nonsens I her på debatten hat fyret af - tænker jeg på
OM VOLD på REVOLUTION , ikke ?

Det harv DE og Lene N gjort IKKE andre herinde så vidt jeg kan huske !

Så I står som et par klaphatte,
mener jeg i medfølelse med Jeres dumheder
Som I haver lukket ud herinde om EL og Voldelig Revolution

Da De beder om El stemmers mening har I begge her nu min
Et par selvforledte fjolser er hvad I desværre vist er, mener jeg ganske oprigtigt

God dag mand Øskeskaft , tilsyneladende - til 'jer ? bum bum bum tjuhej ?

Mvh Confucius En gl Socialdemokratisk stemme der nu stemmer - EL
 
 
22.07-2012 | 17:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.07-2012 | 17:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.07-2012 | 17:19 af Ove Nielsen
PS Emnet ?

Hr Direktør og Lene N SF frontløber ud i fjollerier ? !

Det forekommer mig temmelig tydeligt at nogle tilsyneladende haver
stået langt tilbage i rækkerne da der uddeltes - Fornuft ?

Et hint ?
kan De gætte hvem ?
ordene starter med P og L ? såvidt jeg kan -se
mener jeg, vil jeg venligt lige bemærke

Kh Confucius
 
 
22.07-2012 | 17:33 af Ove Nielsen
PS

Hr Direktør ???

Dette indlæg må vist betegnes som et gigantisk selvmål, ikke ?

Med tanke på deres ustandselige vrøvlerier om : El O g voldelige revolutioner !
jeg bukker såmænd gerne for en sådan Ubetænksomhed,
sådan at udstille eget vrøvl, mener jeg venligt

Med MERE vrøvl -Det ligner sørme idioteri ?

Perspektiverne ser vist grumme ud - For Dem og Fru Lene N ??
ud i perspektivet - Ufornuft - tænkes der nu her

Så Tak mange, Tak Hr Direktør

PS Fint nok Johanne ;o))))) Er De Tallerkenvender specialist i R hr direktør ?

mvh Confucius
 
 
22.07-2012 | 17:47 af winnie eldrup
Jeg må beundre, Ove, at du orker disse klaphattediskussioner....-alene det: Hvem skal nu anholde alle de våbenløse der kommer ind i det lille enhedsliste bla. bla bla bla - du almægtige....
 
22.07-2012 | 18:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.07-2012 | 18:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.07-2012 | 18:28 af Ove Nielsen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
22.07-2012 | 18:29 af Ove Nielsen
# Lene N

Kan Du ikke stoppe med at vrøvle ?????????????

Altså SF vrøvle oven på rød faneflugt ?
- fra SF´s side, mener jeg beklageligvis

ang . EL eget støtteparti ! Fru "fornuft"

"vor herre bevare os alle imod en sådan uforstand, bedes der her"
Du ved SOS "save our souls" ? du ved - medmennesker i nød ?

På -Gode gl socialdemokratiske principper, fredelig adfærd ikke vold men hensyn !

mvh Confucius
 
 
22.07-2012 | 18:37 af Peter Forchhammer
Kommentar slettet af Avisen.dk.
 
 
22.07-2012 | 21:16 af Kurt Heinrich Frandsen
"3. skrive i et så elendigt dansk i forsøg på at fremstå som sprogklunstner og filosof at selv Rasmus Vridsløse ville hyle af grin"

Øh, hvad er en sprogklunstner?

Er det en slåfejl, eller er det bare elendigt dansk? ;-)
 
 
22.07-2012 | 21:27 af Ove Nielsen
#Peter F

jeg finder Dem -Uværdig ..................

Totalt personlig og smædende , da De jo godt ved , hvem der holder sprogkortene her, ikke sandt ? ^^

Deres løgne og falske anklager /domme ? (fakta - ulovligheder)

Atter vokser mit grundlag / bevisbyrde

Noget kan nærme sig ? Ønsker De virkeligt det selv ?

Tænk Dem meget grundigt om NU Hr Direktør

For Deres egen skyld, mener jeg,
jeg er ganske rolig og besindig, her er intet hastværk
intet kan skræmme mig i dette, så ved De nu det

Som sagt, de er tilmed jævnigt informeret om mulig udvikling Hr direktør
Det vil sige at De nu end ikke kan påkalde dem manglende omtanke..

i Deres mulige "forsvar"

Så tænk Dem nu godt om , ikke ?

jeg har midler og vilje - Så ved De også Det.

mit svar på Deres barnagtigheder ? .

Andet kunne det ikke blive til

Godaften Hr direktør

Nu er det filmtid her

"En anden Verden" - de ved - fængsler ?

En fantastisk film, syntes jeg

God Fornøjelse

mvh Ove Nielsen
 
 
23.07-2012 | 08:40 af Jess D. Skov-Nielsen
Anmeldt for personfnidderi
 
 
22.07-2012 | 18:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.07-2012 | 18:46 af Ove Nielsen
# Lene N

Jeg taler ikke om SF og deres/din forståelse af
"rummelighed" lad mig lige gøre dig det klart

God fornøjelse i dit SF -
skulle skidtet gå ned sender gerne en krans, man er vel - medmenneskelig

Godaften

Jeg har vist klargjort - mine holdninger, ikke ?

Det mener jeg da venligt, samt ironisk og sarkastisk - altså ^på -oprigtighed /ærlighed

mvh Confucius
 
 
22.07-2012 | 18:52 af Peter Forchhammer
Farvel Ove... og hils fanklubben... begge 2...
 
 
22.07-2012 | 18:58 af Ove Nielsen
# Hr Direk tør

Skal De gå ?? Jamen så pænt... far vel Farvel

har DE nu 2 fanklubber ???

II du alforbarmende, De trænger vist til -Tilbedelse, ser det ud til ?

2 fanklubber ?- at tænke sig - det er muligvis nok deres
dobbeltmoral der her taler om sig selv som 2

Det er vist - ikke utænkeligt, mener jeg bekymret...

Mvh Confucius
 
 
22.07-2012 | 19:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.07-2012 | 20:50 af Carsten Svendsen
Sådan er der så meget med 'pacifister'!
http://kortlink.dk/radikale/b9d7
og
http://kortlink.dk/fmn/b9d8
 
22.07-2012 | 21:36 af Steen Hansen
hehe - ja, de rablende bindegale tosser, der lever af Eufemisme, så hele salen drejer hovedet - hele vejen rfundt.
Fatter ikke en hel befolkning lader sig køre rundt på en sådan nedværdigende vis.
Højt-besungne EU-politikere kalder sig "''the Master of the Universe", en "ballt-danser" kører klat med militæret og en ung smuk kvindelig dukke er i hænderne på en bug-taler.
Politiet har "besat" landet og befolkningen angiver hinanden i håbet om selv at slippe.

Har har har har man hørt mage - skreg den Satans Krage.
Nu mangler der bare alle pensionisterne, der skal lines op langs vejene, når "bossen" kører i sin glinsende fine bil. Børnene fra Børnehaven står der allerede og bliver overvåget af pædagogen, der igen skuler over skulderen, for ikke at blive beskyldt for manglende omsorg.
Dannebrog blafrer i vinden - blafrer i vinden - blafrer i vinden - blafrer - vinden - vinden.
Men Bankens personale er så'gu da ligeglad og har derfor ansat svogers søster's kæreste, der
gerne skulle ende op i bankens bestyrelse, for herefter at blive et rigigt folkevalgt medlem i
kuvøsen for det fremtidige samfund, hvor det bliver betydet, at der ikke er noget der hedder ARBEJDSGIVER - men reelt dækker ordet over ARBEJDS-KØBER.
Men hvem fortæller slaven, hvor meget han er værd - det er jo decideret økonomisk selvmord.

Men på den anden side - Holberg has been here.

Orestes griner i sin grav og godter sig, for det er da underholdning der vil noget.

 
 
23.07-2012 | 08:52 af Kurt Heinrich Frandsen
Ja, at verden vil bedrages er både tragisk og komisk.
Der findes et ord for det - ja, tragikomisk. Der var det! ;-)
 
 
22.07-2012 | 23:50 af Ove Nielsen
" Emnet "farvel til våbnene"

her er vist noget galt "modsætning" med denne overskrift, mener jeg

Lidt sproglogik
Et : Farvel til våbnene ?
Det kræver vel først er goddag til våben, ikke ?
jeg har aldrig sagt goddag til nogen våben, hvem så ?
Det er for tåbeligt, våben kan jo dræbe, mener jeg

Så må logikken jo være Direktøren, der jo selv skriver "farvel til våbnene"
Direktøren må således selv have sagt GODDAG til nogle våben ?
Hele indlægget forekommer mig Tåbeligt
Det hænger Direktøren jo så desværre på, det er jo hans, ikke ?

Goddag til Våben farvel igen, kan man bestemme sig ??
ELLER ?
Haver Direktøren sagt Goddag til alle disse våben ??????
Og - vil nu have andre til at sige farvel ??

En luskefis ?

Det minder mig om at luskefise, slå en gevaldig stinker
OG så kikke rigtigt bebrejdende på sin sidemand
Se sig omkring og udtale, lidt overlegent .....

Nåe der er nok nogen der har slået en lille en ? (bemærk underdrivelsen)

Nu er det bare sådan at (det siges at)
Den der lugte fisen kan, det er vist fisens ejermand ?
Goddag - Farvel Fis ?

En Eventur ?
Der var en gang, en gang, et menneske løb forvildet rundt
og kunne ikke finde udgangen, for enden var der, en dør..
den fandt mennesket og smuttede Farvel
slut
Det er et meget kort Eventyr - underdrevet, underligt

Men det skal jo passe til emnet, ikke altså indlæggets essens (Fart)

Godaften - Godnat - Godmorgen goddag - Farvel

mvh Confucius
 
 
23.07-2012 | 00:22 af winnie eldrup
Hvis der er nogle der ALDRIG har sagt goddag til våbnene - ja så er det enhedslisten,
danmarks suverænt pacifistiske parti.
 
23.07-2012 | 00:33 af Ove Nielsen
# Winnie

Det er også en pointe ;-)

jeg fremstiller her blot indlægsholders modsætning i sit eget skrevne (hovsa)
Det er for mig at ikke megen tvivl om - hvem der holder hvad

De fattige holder em tom madskål
kapitalen våbnene - og maden
med en "venlig" opfordring "spis nu pænt"

Ser den fattige ind i et maskingeværløb,
og æder tallerkenen, der ER jo ikke andet ?
- der mangler jo .... mad

Det var godt, er så bemærkningen ?
Det er ej pænt at efterlade noget ?

Ej heller en TOM tallerken ??

Der er sågu noget galt "There something rotten"
Og ?
Det kan jo ikke, vel næppe være en tom tallerkens skyld vel ?

Dette er logik på "lavplan" altså kapitalens lavplan, er pointen

mvh Conbfucius
 
 
23.07-2012 | 01:13 af Knud Sandbæk Nielsen
Ja, kan man ikke svare på argumenter om substansen, så kan man i det mindste gå efter personer og partier.

Men jeg gider slet ikke tale om mennesker, kun deres meninger.

Hvis politikere skifter mening, så er det deres problem.

Men hvis det pludselig skulle vise sig, at uligheden gjorde folk arbejdsomme, og arbnejdsløsheden pludselig skabte en masse opfindere af ting, vi aldrig har manglet, men som alligevel gør tilværelse uendelig meget bedre, og hvis der er to torsdage i en uge, og USAs imperialisme skulle vise sig at have frelst verden fra satan og alle hans gerninger, og hvis det skulle vise sig, at ulighed ansporer de desperate til at opgive deres yderst realistiske håbløshed - sådan, lige før de dør af sult, for eksempel - så vil jeg da måske overveje at droppe den røde tråd.
 
 
23.07-2012 | 01:16 af Knud Sandbæk Nielsen
Og så er der lige forskellen mellem lighed og enshed, og forskellen mellem privat ejendomsret, og retten til at eje produktionsmidler der er livsvigtige for samfundet - forestil dig fx. at X. Y. Pøller ejer danmarks grundvand, fordi en eller anden opportunistisk økonom anbefaler en endnu mere opportunistisk højredrejet klamphugger at sælge retten til det, fx. for at redde "Danmark" fra en "underskud".
 
 
23.07-2012 | 01:23 af Ove Nielsen
# knud

Se lige denne ligning jeg at lavet

Betingelser for ligning - lighed
En økonomi er en helhed (dele - helhed)
En stol er en helhed (dele - helhed)
Et land er en produktions helhed

Ligningen:
Der er 2 mennesker -
Der er et produkt, en stol
De 2 mennesker skal dele stolen
Det ene menneske Tager stolen
og giver den anden - et armlæn (del af stol)

Hvem ejer nu stolen, hvem kan sidde på stolen ?

Min ligning beskriver mulige betingelser og vilkår.

Ulighed skaber ulige betingelser og vilkår, mener jeg.

mvh Confucius
 
 
23.07-2012 | 02:14 af Ove Nielsen
# Knud

lighed - lige vilkår, forskellige mennesker
enshed- lige vilkår, ens mennesker

ja lighed er ikke lig enshed, der er forskel

lige vilkår giver ikke ens mennesker,
undtagelse
med mindre man afretter, regulerer (opdrager) alle mennesker til enshed
ment som samme mad, tøj, ens boliger m.m.

At dele arbejdet er - lige vilkår om en mulig byrde for projektet - arbejde
i denne proces er der forskellige opgaver

ingen forskel - enshed (Paradoks)
Skulle det være ens arbejde, skal alle kunne alt i selvsamme proces
lige vilkår kan fordre forskellighed, dette kan
enshed ikke da ordet i sig selv betegner "det samme"

Så bliver det jo ret tydeligt, nu mener jeg her
Logik
Mennesket har ikke ens evner
Derfor kan mennesker ikke være - ens

2 ens biler, 2 ens huse, 2 ens kjoler, 2 ens mennesker (mulige tvillinger)

lige vilkår betegner kun betingelsen, ens vilkår
samme ret til "viden" ens rettigheder til viden

Dette betyder ikke at mennesker skal have samme ens adfærd
mennesker kan være forskellige på - Lige vilkår
lige vilkår, forskellig adfærd,mad, påklædning, boliger, inventar

Mennesker kan ikke være ens -
uanset vilkår, det er en umulighed, mener jeg
Da mennesker ikke fødes ens, skabes med ens evner

så enkelt er det faktisk, mener jeg

mvh confucius
 
 
23.07-2012 | 02:06 af Knud Sandbæk Nielsen
Jeg gad da godt høre de stemmer i baglandet, der seriøst mener at kunne argumentere for vold som del af en løsning på ret meget her i verden.

De gamle argumenter om hårdt mod hårdt er jo rådnet væk, mens magtens midler er blevet netop så tilpas bløde - i hvert fald i "demokratierne" - at vi i den grad skal sætte software mod software!

På TV2s hjemmeside står bl.a.at læse: " et opgør med de revolutionære kræfter i partiets bagland og hovedbestyrelse".

Sådan nogle mennesker har jeg ikke mødt, siden 1970'erne, og dengang var brød lavet af mel.
 
 
23.07-2012 | 08:45 af Jess D. Skov-Nielsen
Det sjove i den her tråd er, at Peter F. tror han kan opildne EL'ere over Johanne's reaktion på den sidste tids medie-hakkeri... hvad han ikke fatter er, at faktisk langt de fleste EL'ere ånder lettet op over at høre hendes klare version af hvad det er vi alle rent faktisk ønsker.

Partiprogrammet er fra partiets spæde år i 80'erne, hvor der også var krise, og blev vel skrevet af en flok unge "utilpassede" som blev hetset (som altid) af det borgerlige system under Schlütter, så det er vel stort set et beskrevet program fra da EL stadig var våd bag ørerne... der er flydt megen vand under broen siden da Peter F.

Derfor skal det revideres, og skrives om så selv idioter kan forstå det (samt dem der gerne vil udgive sig som idioter, for at gavne egen sag du ved).

Hvad Johanne har beskrevet er i hvert fald lige på kornet for hvad jeg selv ønsker skal ske... intet mere, intet mindre. Og det må du jo være glad for? så kan du måske enda beholde din "precious" ejendomsret, politi og hjemmeværn, så hva' fa'en brokker du dig egentligt for? ... vi var måske slet ikke så farlige som du havde håbet på? ;O)
 
 
23.07-2012 | 09:24 af Knud Sandbæk Nielsen
Samme her. Sund fornuft er aldrig af vejen.

Hvor imod frygtsom, tilpasset og defaitistisk fornuft typisk gør folk fantasiløse (fantasien kan minde dem om at de kunne være sig selv) og dumme (tanker kan minde dem om at de kunne være tro mod deres inderste).
 
 
23.07-2012 | 09:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.07-2012 | 09:40 af Peter Forchhammer
og DEN kommentar lader vi lige stå et øjeblik... for den opsummerer vist meget godt mine anker mod dette stærkt venstreekstremistiske parti...
 
 
23.07-2012 | 09:47 af Jess D. Skov-Nielsen
Tror du overså gåseøjnene ved "utilpassede" ? ...

så tag det bare helt roligt, jeg har respekt for dem der lavede det oprindelige udkast, men formuleringen holder bare ikke stik med hvad det er medlemmerne konkret ønsker længere... det var skrevet på et tidspunkt hvor besættere blev behandlet som lort og partiet stadig var ungt... som jeg skrev der ER flydt megen vand under broen siden, og det er altså min holdning, så kan du godt spare dig dine manipulationsforsøg Helle.

Jeg står fuldt ud indefor hvad Johanne har skrevet i sin sidste forklaring på Enhedslistens hjemmeside... nothing more, nothing less, som jeg skrev. Så Johanne er ikke ene om hendes forklaring, og jeg kan garantere dig for at der er mange der er enig med hende.
 
 
23.07-2012 | 09:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.07-2012 | 10:13 af Jess D. Skov-Nielsen
Hvad ved du overhovedet om, hvorvidt jeg deltager aktivt i partiarbejdet? ... er du ikk elige lovligt forud konkluderende her?

Jeg er i bund og grund bedøvende ligeglad med hvad der står i det partiprogram, for der er ikke en KÆFT af noget parti i dag der følger deres partiprogram!

Jeg vælger mit parti ud fra hvad de SIGER de vil samt hvad de GØR, og her har jeg ikke set EL skuffe mig EN ENESTE GANG... er det så vitterligt så svært at forstå at jeg støtter EL? ... ja åbenbart...

Og i øvrigt er hovedbestyrrelsen valgt på stemmer fra medlemmerne, så jeg kan sgu' ikke helt se problemet Helle... hvad du har et problem med her er nok snarere at du bare ikke er enig med EL længere, og fred være med det... så stem på noget andet, men hold dog for helvede op med at forsøge at manipulere andre der har samme samfundsvisioner til at tro på at der er noget forkert i at støtte EL!
 
 
23.07-2012 | 10:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.07-2012 | 11:08 af Jess D. Skov-Nielsen
Så jeg skal sky dem, fordi de endnu ikke har sidet i regering?

Om det er fakta du kommer med kan jeg jo af gode grunde ikke vurdere, eftersom det er påstande uden dokumentation.

Men hvad skulle jeg da så stemme på mener du? ... jeg er meget uenig med resten af partierne, så det gør jeg absolut ikke, men jeg skal måske bare være sofavælger, og lade alle partierne flå min stemme i småstumper?

aldrig i livet.

Man kan jo så undre sig lidt over også, at det tog dig over 8 år at finde ud af hvad EL står for...
 
 
23.07-2012 | 11:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.07-2012 | 11:32 af Jess D. Skov-Nielsen
I'm sorry, men jeg ser faktisk ikk enoget yderliggående ved EL... jeg ser et parti der vil folkemagten skal overtage og vælte det oligarkiske kapitalistiske system de har rebootet de sidste mange hundreder, ja vel snarere tusinder af år efterhånden.... det har jeg ikke noget problem med... muligt det er yderligtgående for tilhængere af dette kapitalistiske system, det er det meget vel, men jeg har ikke noget problem med det, og jeg ser gerne mere lighed, bedre velfærd og langt mere folkelig magt end det "representative demokrati" vi har i denne tid.

Der ER ingen alternativer.... selv hvis EL har et par yderligtgående ideer, så er de ikke værre end mange af de ideer alle andre partier ind imellem kommer med, så jeg ser ikke problemet.

Men du har fanget pointen kan jeg se... partier er gode for dem selv, og de mennesker der har gavn af deres politik... og det er hvad politik handler om, nemlig ikke rigtigt/forkert kampen som alle konstant forsøger at bilde folket ind.... folk stemmer på det parti der gør mest for dem selv, længere er den ikke, og jeg er førtidspensionist, og jeg har været i systemet hele mit voksenliv... det parti jeg får mest ud af at stemme på er Enhedslisten, længere er den sgu' egentligt ikke... at jeg så dog aligevel harmonerer rent værdimæssigt med EL også er så en anden ting.... men jeg kan ved gud ikke se hvorfor jeg skulle have et problem med at stemme på et parti der vil gøre mit liv bedre og mere lige... kan du?

Derfor er politiske debatter så betændte, for det er i bund og grund bare et spil for galleriet om at få mest ud af det selv, men helst i lyset af at dem der er uenige fordi de ikek selv får noget ud af det, skal se det som "det mest rigtige" eller "retfærdige"... det er sikkert ikke retfærdigt hvad EL vil for en rig stodder der kommer til at betale mere i skat pga. EL... det kan jeg godt forstå, og sådan fortsætter det hele vejen rundt i samfundet... folk stemmer efter pengepungen.... værdi'er og sammenhold og fællesskab er ikke nødvendigvis lig med et bedre liv for alle.... derfor kan jeg ikke bruge alle de ord om hvad EL er for et forfærdeligt parti, for det er kun for den der mener det, at det er sandheden... ikke for mig.

Og kald det bare ego.... det ER ego... ligesom alle jer andre der stemmer efter jeres ego...
 
 
23.07-2012 | 11:14 af Jess D. Skov-Nielsen
I øvrigt var Nyrups linie nemmere at spise end den Thorning har lagt for dagen, og helt sikkert mere spiselig end den Fogh og Løkke havde og vil lægge for dagen, så da EL ikke selv kunne blive statsministerparti, hvad havde du så regnet med? ... at de skulle stå udenfor og slet ikk epege på nogen, når det de klart meldte ud var at de ønskede noget andet end VKO? ... de blev jo ført bag lyset af rosenrøde ord fra S og SF om at man ville noget andet, så jeg ser ikke ligefrem noget fordækt i at pege på Thorning dengang... og jeg tvivler på de gør det næste gang.

Enhedslisten har hele tiden sagt, at de stemmer for, så længe der ikke er nogen forringelser, og det har de efter min bog holdt lige siden... hvad de gjorde under nyrup kan jeg ganske enkelt ikke bruge til noget... jeg lever her og nu, og forholder mig til hvad partiet siger her og nu... jer der støtter SF blev jo også ved at brokke jer over at man hang sig i Ole Sohn's fortid osv. osv... så fej lige for egen dør.

Du fortæller mig absolut intet der endnu har fået mig til at skifte mening Helle... tvært imod... jo mere fis i en hornlygte jeg skal lægge øjne og ører til, jo mere sikker blir jeg på at EL er partiet for mig.
 
 
23.07-2012 | 12:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.07-2012 | 15:17 af Jess D. Skov-Nielsen
Forskellen er, at EL stadig har til gode at bevise at de gør som du beskriver her... jeg har intet på dem der siger at de vil gøre som S og SF hvis de kom med i en regering... den må vi tage når situationen en dag opstår.

Men ellers er jeg enig i anskuelsen af resten af partierne... det er eliten der styrer hele folketinget, og derfor blir det aldrig anderledes før de forhindres i at lave love der forgylder dem selv og eliten... og som sagt mange gange... det kommer KUN via en revolution, og ikke "representativt demokarti" som vi har nu... med mindre EL får over 50% af stemmerne, hvilket de jo desvære nok ikke gør.
 
 
23.07-2012 | 16:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.07-2012 | 21:00 af Jess D. Skov-Nielsen
Der var jo ikke andre for fa'en Helle... og dengang de pegede var tonen jo en helt anden fra Thorning ikke sandt? ... EL vidste fra start at de ikke kunne få alt igennem, og derfor udlangede de den meget fine kompromis om, at de stemte for alt andet end forringelser...

I dag ER der ikke andet end forringelser ad libitum, så go figure, at de nok ikke ligefrem peger på hende næste gang...
 
 
23.07-2012 | 21:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.07-2012 | 09:43 af Peter Forchhammer
Læs hvad din partifælle skrive længere nede - bliv meget meget klogere... desude ner principrogrammet langt nyere

http://da.wikipedia.org/wiki/Enhedslisten


 
 
23.07-2012 | 09:48 af Jess D. Skov-Nielsen
Partifælle? skulle Helle være EL'er? ... jeg tvivler...
 
 
23.07-2012 | 10:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.07-2012 | 10:07 af Jess D. Skov-Nielsen
ahh... og hvad kalder du styringen i SF, S, R og alle de andre partier? er de bedre mener du?

Og hvordan laver man topstyring i et parti, hvor man højest kan side 4 år ad gangen, vil du forklare mig dette?

En eller anden form for ledelse skal der jo være, for ellers ender det jo i anarki ikke?... og hvad er problemet hvis man er enig i det ledelsen gør? ... mon ikke det du taler om snarere handler om DIG, og hvilket samfund DU ønsker, og dermed har lavet en "Theil" !?

Bare fordi du har ombestemt dig (af hvilken grund jeg ikke kan se på dit svar, andet end at du er "imod"), så betyder det ikke at der er noget galt med EL's visioner i dag... når du fremlægger det sådan som du gør her, sætter du dig selv op på en piedestal, som om at DIT samfundssyn åbenbart skulle være det eneste rigtige, og at når det ikke stemmer overens med EL, så skulle EL være helt galt afmarcheret!? ... .come on!
 
 
23.07-2012 | 10:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.07-2012 | 10:21 af Jess D. Skov-Nielsen
Og hvad så?... der sider andre politikere på borgen der har sidet i årtier, så hvorfor denne forargelse over EL's 7? ... på mig lugter dine indlæg af at du bare vil have folk der støtter EL til at opfatte dem som noget skidt så de kan miste den success de FULDT FORTJENT har fået i øjeblikket... jeg er ikke dum Helle...

Jeg kender ad gode grunde ikke arbejdet inde bag EL's landsledelse, da jeg først blev medlem for et par uger siden, men jeg er allerede blevet tilbudt at mødes, hvilket jeg agter at gøre i fremtiden, og så må jeg jo se om det hele er så forfærdeligt som du forsøger at bilde mig ind... jeg tvivler stærkt...

Under alle omstændigheder så mener jeg stadig, at den forklaring Johanne er kommet med på det sidste er de tanker rigtig mange der støtter EL sider med, så jeg vil da håbe for EL selv, at de fortsat holder hvad de lover (i modsætning til visse andre partier)... ellers er successen kort, og mit kryds sider ikke mere fast, ej heller mit medlemskab, end at det kan flyttes på et splitsekund.... det har jeg vidst også givet udtryk for flere gange her inde.

men ind til den tiltalte er fundet skyldig, så kommer tvivlen dem også til gode Helle... og sjovt nok har jeg ingen tvivl lige pt...
 
 
23.07-2012 | 15:57 af Kurt Heinrich Frandsen
Uha, var der nogen, der ikke ville lade dig styre det hele, Helle?
Jamen, det kan jeg da godt forstå, du var utilfreds med.
 
 
23.07-2012 | 16:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.07-2012 | 18:28 af Kurt Heinrich Frandsen
Og hvad var det så mere konkret, du ikke måtte mene, Helle?
 
 
23.07-2012 | 19:48 af Kurt Heinrich Frandsen
Nå, det er måske en hemmelighed?
 
 
23.07-2012 | 09:54 af Jess D. Skov-Nielsen
Og jeg ved sgu' ikke om jeg egentligt gider debattere EL med dig længere Peter... for vi blir' aligevel ikke enige om noget som helst, så jeg tror jeg nøjes med at korrekse dine løgne og vildledninger om EL som hele tiden har været mit mål... hvordan jeg opfatter EL's partiprogram rager egentligt ikke dig, og jeg bliver bare endnu mere rød af at du forsøger at omvende mig som en bedre dommedagsprædikant.

Jeg VED hvad jeg står for, og jeg finder mit politiske spejl i Enhedslisten, længere er den sgu' ikke Peter... brug dit krudt på nogen andre end mig, du vil aldrig sejre her ;O)
 
 
23.07-2012 | 14:11 af Peter Forchhammer
løgne?? siger du at alle de citater jeg har bragt er løgne?? jamen hvem lyver så?? mig der citerer ordret eller de jeg citerer... det må du jo lige redegøre for... og mens du er ved det så kan du jo forklare lidt om EL's forhold til militæret... er man for eller imod?? Principprogranmet siger det skal nedlægges - men se nu her:

http://avisen.dk/el-og-venstre-staar-sammen-bevar-vaernepligten_177086.aspx

det er i sandhed ikke til at vide hvor man har EL - om bare 5 minutter...
 
 
23.07-2012 | 15:14 af Jess D. Skov-Nielsen
DU har ikke citeret en skid Peter, som beviser dine påstande... at citere andre, og så efterfølgende forvrænge budskabet 180 grader har aldrig nogen sinde været beviser for noget som helst.

Ang. millitæret har jeg skrevet om det i dag i anden tråd... go get it cookie boy!
 
 
23.07-2012 | 10:29 af Jess D. Skov-Nielsen
Hvad der sker lige pt i medierne overfor Enhedslisten er ikke en skid andet end det samme trick man har brugt overfor DF siden de vandt indpas... gentagne forsøg på at male dem op som noget vildt og ekstremt farligt.... det samme vil man nu forsøge mod ENhedslisten fordi man også her føler sig truet af at partiet vokser...

ser man på DF's størrelse igennem perioden kan man kun konkludere, at skræmmekampagnerne ikke har virket efter hensigten... og jeg håber ved gud det samme vil gøre sig gældende hvad angår Enhedslisten. Men dette er helt op til EL... hvis de hodler hvad de lover i medierne, så er de kommet for at blive.

Hele det artilleri alle partier brugte imod DF er nu drejet 180 grader og rettet imod EL lige pludseligt... må være dejligt med en våbenpause helt ude til højre hos DF kan jeg forestille mig... selv Peter F. har helt glemt EL i sine dæmoniseringer efter han fik drejet hovedet til venstre, og fandt ud af at han var nødt til at "kigge op" for at få øjenkontakt med EL 0:O)
 
 
23.07-2012 | 10:31 af Jess D. Skov-Nielsen
*Selv Peter F. har helt glemt DF...
skulle der selvfølgeligt stå... men det tror jeg godt man selv kunne regne ud :O)
 
 
23.07-2012 | 14:09 af Knud Sandbæk Nielsen
Peter Forchhammer skrev bl.a.:

"Læs hvad din partifælle skrive længere nede - bliv meget meget klogere... desude ner principrogrammet langt nyere

http://da.wikipedia.org/wiki/Enhedslisten"

Det er så nemt at klippe og indsætte et link.

Det er for resten lige så nemt, hvis man har et bestemt cicat, at markere dette citat og bringe det i anførselstegn, så folk ikke er i tvivl om, hvad man mener.

Hvis man derimod ikke direkte anfører, hvilket citat man hentyder til, kan man spilde andres tid, og samtidig give indtryk af, at de kan blive "meget klogere" - og det ganske uden at komme med et argument.

Jeg har tit set den salgs argumenter: Læs dit og dat og bliv klar over at jeg har ret.

Hvorfor kan du ikke bare argumentere?

Fx.: "Hvis ejendomsretten til produktionsmidlerne skal overgå til fællesskabet, hvad så med iværksættere, der vil starte en ny produktion?"

Hvortil man så fx. kan svare, at iværksættere kunne få en ekstra ydelse og en vis indflydelse, som aftager efterhånden som virksomheden vokser og dermed inddrager samfundet i højere grad - ikke?
 
 
23.07-2012 | 14:18 af Peter Forchhammer
Knud det var påstanden om principprogrammet som ifølge Jess var fra 80'erne, selvom det altså er fra 2003...havde jeg blot citeret uden at angive et link, så var der jo råbt "PÅSTAND" som så ofte før...

og jeg må jo efterhpånden bare konstareer at Enhedslisten har opnået 3 ting

1. At få en meget stor tilslutning - i alle fald i meningsmålingerne
2. At veksle denne tilslunting til 0,0% indflydelse
3. At stå totalt afklædt i alle medier ved fuldstændigt klart at vise at partiet er dybt splittet når det handler om ejendomsret, revolution, militær og politi...Levebrødspolitikerne som toner ned og det rabiate bagland som frådende stabler mursten og kampvognsspærringer... i sandhed et parti vi IKKE har brug for i Danmark...
 
 
23.07-2012 | 15:12 af Jess D. Skov-Nielsen
1. som alle er fikserede på... ikke bare enhedslisten...
2. Der skal to parter til en "handels udveksling"
3. løgn og vildledning udehn sidestykke...
 
 
23.07-2012 | 15:31 af Knud Sandbæk Nielsen
Hvad er mon mest interessant, et dansk parti og dets splittelse, som for mig ligner ethvert andet partis splittelse (læs: uenighed og diskussion - uuuha!) eller socialistiske idéer som sådan, globalt og med et større perspektiv end vores fedtede lille nationaløkonomi?
 
 
23.07-2012 | 15:39 af Knud Sandbæk Nielsen
Egentlig er "splittelsen i EL" udtryk for et meget interessant dilemma. Hvis 1 % af menneskeheden ejer 90 % af pengene og magten, og man hele vejen fra bund til top kan konstatere en total mangel på evne til at forestille sig noget andet, fordi de der sætter dagsordenen og ejer massemedierne er de samme, som også ejer alt andet - hvad skal der så til for at ændre det?

Hvilken slags revolution?

Er en mental revolution mulig, hvis medierne tilhører den etablere elite?

For mig er der ingen anden vej. jeg er parat til at gå en miljøkatastrofe i møde og dø sammen med 6 milliarder mennesker, hellere end slå en håndfuld bevidstløse og dele ud af deres hemmeligheder. For mig at se er det nemlig for sent. Religionen udryddede åndeligheden, og kapitalismen trådte lider-villigt i stedet for religionen, for at vedligeholde rævesaksen.
 
 
23.07-2012 | 15:47 af Jess D. Skov-Nielsen
I øvrigt har jeg skrevet om før, at EL nu ikke længere er nær spærregrænsen... vi er nu oppe på 12% af vælgerne, og mange af dem er fra SF, så disses mening har jo også noget at sige... det KAN og VIL gøre at EL skal til at debattere og vurdere og revidere... EL vil også skulle igennem en forandringsfase efter den vælgertilstrømning, så jeg vil give Knud ret... UHA UHA!!! vi skal debatere! .... i EL debatterer vi nemlig, i stedet for at dunke folk udenfor ledelsen til at makke ret som i f.eks. SF.

Endnu en omgang demokrati... et af Peter F.'s større problemer ret tit fornemmer jeg...
 
 
23.07-2012 | 18:51 af Peter Forchhammer
Hvor ER det et sjovt argument – jo flere medlemmer jo større behov for at revidere partiprogrammet ”mange af er fra SF”

Så hvis 10.000 venstrefolk melder sig ind i Enhedslisten så går i ind for EU, og skattelettelser, samt finanspakke og EURO??

Tillykke med lige at have defineret Enhedslisten som et 100% populistisk parti!!! (ikke at vi ikke vidste det i forvejen…) :-)))))
 
 
23.07-2012 | 20:57 af Jess D. Skov-Nielsen
Absolut ikke... og jeg har slet ikke defineret noget som helst Peter, jeg siger bare, at det er en naturlov, at jo flere der er i et parti, jo flere skal høres... er det så svært at forstå?

I denne situation hvor SF og S har røvrendt deres vælgere, så giver det dog et problem, for det er netop pga. at disse ikke kan finde de partier der BURDE være imellem EL og R, at de er hoppet til EL... men kan de så ændre politikken i EL?... ja sgu' da! det er jo demokratisk opbygget i EL Peter for fa'en, det er jo hele pointen!

De nye medlemmer kan forme partiet, og det er sgu' da også sådan det SKAL være, hvis vi skal leve i et demokrati ikke sandt?

Så tillykke med din nyvundne selvindbildning hr. kommunikationsekspert... du har ikke fattet en skid af hvad demokrati handler om :O)
 
 
24.07-2012 | 18:04 af Ove Nielsen
# Peter F

Sikke da noget vrøvl, mener jeg venligt

Populisme er blevet omdefineret til R ej S SF de er på spanden, mener jeg

Resten kender vi jo det er jo slyngveninderne ud i kapitalisme ikke ?

Populistisk emne PENGE - intet er SÅ populært
C V J ?
Et satanisk mesterværk orkestreret af -Ka pi ta lis me !

Se bare på Deres forsvar for pengene , altså¨Deres egne, ikke ?

De om nogen søger vist med lys og lygte i deres "pengemørke" efter et håb , lys= Penge

"det er med penge som med havvand, jo mere man drikker jo tørstigere, bliver man"... vistnok
Det same skulle gælde for populisme magt og der i berømmelse

Det mente denne kloge -Filosof -Det agter jeg ikke at modsige ^^

Hr Direktør ?? Haver de et bud på deres tilsyneladende egen populisme plan ??

Kh Confucius - jeg er lidt forvirret over deres tallerken vendinger ?
kantmeninger på rundhed ?
 
 
23.07-2012 | 18:39 af Peter Forchhammer
og jeg vil gerne takke Helle og Jess for at illustrere alle mine pointer gennem den sidste måneds tid... tusind tak - jeg kunne ikke have gjort det bedre selv...og så er der vel ikke flere der behøver at skrive noget om min "hetz" etc... den er vist manet helt i jorden...læner mig tilbage og snupper en skål popcorn mere... herligt...
 
 
23.07-2012 | 20:57 af Jess D. Skov-Nielsen
Dine popcorn er vidst kun en bunke upoppede korn Peter... sorry ;O)
 
 
24.07-2012 | 18:14 af Peter Forchhammer
nope - fuldpoppede og smager fremragende... helt uanmeldt....
 
 
24.07-2012 | 18:12 af Ove Nielsen
# Peter F

Takke for hvad ?? de kunne ikke -NEJ - det er forstået ! for lang tid siden !!

De spiser vist mange pop korn og så Fætter Højben lykkekager oveni ??

Det Er gået galt, Det der, de er jo fuld af popperier og Højben manerer ! Uha Da

"når man spiser disse kager går det hele som en leg"

Jo ta<k Det ses, mener jeg lidt grinende, kun lidt

Måske skulle man selv prøve ? Altså popkornene, bare lidt

Lykkekagerne Uha Nej - det er ingen leg, at leve
Sådanne kager kan bringe U-lykke, tror jeg
Man kunne jo få dem i den "gale hals" ?

kh Confucius
 
 
24.07-2012 | 18:15 af Peter Forchhammer
urdu?? kan det være urdu??
 
 
24.07-2012 | 18:47 af Peter Forchhammer
NU fandt jeg den... det er sgu da volapyk!!!

http://da.wikipedia.org/wiki/Volap%C3%BCk_(sprog)

og helt i Konfus Ove stil - noget der også er planket fra en tysk præst ... intet som modus....
 
 
24.07-2012 | 19:04 af Andersen Peter
äsä i obs pardobs utanes, kels edöbons kol obs.
 
24.07-2012 | 19:16 af Kristian Mortensen
Så tossede er de volapyk-sprogede vist heller ikke, de har dannet en forening
http://volapük.com/
 
 
24.07-2012 | 19:23 af Ove Nielsen
# Kære Peter F


burde De ikke holde dem til starten ordbogen ?

F.eks Mooo ? og dus - kan De finde ud af Dem ?

mvh confucius
 
 
24.07-2012 | 19:26 af Ove Nielsen
# Kære Pewter F

Gudske lov at De fandt Deres Volapykbog ?

Er der nu håb om lidt, bare lidt, fornuft

Ja jeg ved godt at det er meget at bede om, meennn Please ? ^^

Resten ? !

mvh confucius
 
 
24.07-2012 | 20:39 af Peter Forchhammer
Volapyk - forklaret vha esperanto...tossepjank i sommervarmen..
 
 
23.07-2012 | 19:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.07-2012 | 19:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.07-2012 | 20:11 af Knud Sandbæk Nielsen
Dansen
udenom substansen
kan ikke holde skansen
skønt du vrikker vildt med svansen

Ventet:
et svar på argumentet
men det blev ikke mere end det
sædvanlige demente:

Se selv, mor Karen er en sten
den kan ikke flyve, hun ej heller
Og socialismen er så gemen
som Stalin og Lenin og deres fæller
For det er altid personen det gælder
- når det han siger forvirrer én
eller man frygter for sin flugtsikre vinkælder...

Afgjort,
visse røde er bagbords
deres tale som et slagbor
og tillige fuld af fagord

Men hør!
En kommunikationsdirektør
burde vist ha' hørt det før
og genkendt alle gamle slør?

Men vist er socialismen voldelig
den får jo ikke lov at være andet
den kræmmerånd er uudholdelig
som har bemægtiget sig landet
men pyt! - mildt sagt, nu stiger vandet
og før eller siden holder vi
når merværdien løber ud i sandet
 
 
23.07-2012 | 20:16 af Knud Sandbæk Nielsen
når merværdien atter løber ud i sandet
 
 
23.07-2012 | 20:21 af Knud Sandbæk Nielsen
Populisme: folkelighed.
Demokrati: folkestyre.
Socialisme: hele folket.
Også dem i de andre lande,
ellers kender vi omkvædet:
DEL OG HERSK!
MÆRSK!
-ANDISER!
 
 
24.07-2012 | 17:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.07-2012 | 18:16 af Peter Forchhammer
Kommentar er blevet slettet.
 
 
24.07-2012 | 18:18 af Peter Forchhammer
En glimrende sangerinde, og en skidegod genial melodi.. kørt i en fed minimalistisk stil....se DET er kunst - i modsætning til det jammer man elers kan downloade kvit og frit fra plagiatkunstere i almindelighed,...
 
 
24.07-2012 | 18:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.07-2012 | 18:36 af Peter Forchhammer
Igen - et fremragende eksempel på en RIGTIG kunstner - en der laver sit EGET materiale... og ikke en omgang wanabee kopibras....
 
 
24.07-2012 | 17:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.07-2012 | 17:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.07-2012 | 18:43 af Peter Forchhammer
Og Jan - hvis jeg må returnere med en af mine favoritter - især hans tekster er kolossalt fede... originale - helt UDEN plagiat...

http://www.youtube.com/watch?v=-AfPa1_vOzg&feature=related
 
 
© Copyright 2013, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites