Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Det er top morsomt!

24. maj 2012 15:49
Visninger  [446 ]   Debat  [58 ]

Når en blogger dedikerer et helt indlæg til at harcelere mod en anden debattør i et helt andet medie og skriver følgende:

”For mig at se er du blevet strøget med hårene så længe, at du i den grad har brug for nyt indput, en bredere horisont og kvalificerede skideballer.”

Især når samme blogger har som grundregel – at enhver som bare kommer med den mindste kritik eller andre holdninger, fluks blokeres – naturligvis først efter at den der blokeres har modtaget et par meget personlige bemærkninger… for nu at sige det mildt.

Så for at citere Terkel the Great:

”Øøøøh hva’ med dig selv??”

Vedkommende kan jo svare igen her på ”Den Frie Blog” hvor alle har adgang – jeg er jo desværre afskåret fra at kommentere på vedkommendes egen… som så mange andre

Opret dig eller log på Avisen.dk for at anbefale
Kurt Heinrich Frandsen og winnie eldrup har anbefalet dette indlæg.
Del på Facebook
Peter Forchhammer

Direktør kommunikation og analyse

Min egen helt måde at se tingene på - farvet lidt af viden og erfaring...

Indlæg | 248 | 176.975 | 5146
Siden | 14. april 2012 16:11
DEBAT OM INDLÆGGET
For at kommentere skal du være logget på Facebook. Logger du på via "Kommenter via..." skal siden genindlæses
24.05-2012 | 16:00 af Peter Forchhammer
Det her er vist et klassisk tilfælde af totalitær dobbeltmoral - "De andre skal bare lytte til alt hvad jeg siger, men holde kaje hvis jeg ikke kan lide at høre hvad DE siger...:
 
 
24.05-2012 | 16:03 af Peter Forchhammer
Det pågældende indlæg er forøvrigt holdt i det vanlige vulgære sprog... absolut ikke noget væsentligt bidrag til sproglig æstetik...
 
 
24.05-2012 | 16:10 af Steen Hansen
KÆLLINGESNOTGRYDE.
hva' hva'

Kan du slå den?
Nej vel?
 
 
24.05-2012 | 16:10 af Steen Hansen
og så endda argumentere for samme.

Har har har har man hørt mage - skreg den Satans Krage.
 
 
24.05-2012 | 16:16 af Peter Forchhammer
Steen - det hedder dobbeltmoral... kender du til begrebet?? lad mig give dg et lille hint - du har nemlig mulighed for at svare...
 
 
24.05-2012 | 16:13 af Peter Forchhammer
Nej - og jeg har sandelig heller ikke tænkt mig at prøve - det er ufatteligt primitivt og alt andet end morsomt
 
 
24.05-2012 | 16:17 af Steen Hansen
Det ved jeg nu ikke.
Noget taler når de har noget på hjertet - andre er direktør for et selskab,der anvender netop "talen" til manipulation.
Sådan er der så meget - men jeg tror nu heller ikke, at Det Radikale Venstre er så interessant i denne sammenhæng.
Der er jo ingen penge i at "tale" om forhold, der vedrører den personlige ret til selvstændig at tage stilling til, hvor "man" vil placere sin stemme.
 
 
24.05-2012 | 16:18 af Steen Hansen
NØH - jeg ved ingenting.
Kan du ikke "tænde lampen"?
:o)
 
 
24.05-2012 | 16:38 af Peter Forchhammer
ja ja Steen - men du kan i det mindste skrive alt hvad du lyster til mig på min egen blog... du kan ligefrem... debatere???!!! hva ba'? en demokratisk dims... ikke ringe...kanske lite kompensation för att du inte får rösta där du bor...
 
 
24.05-2012 | 16:46 af Steen Hansen
Godt nok - og tak.
Så vil jeg gerne starte med, at du lander et indlæg, der lyder "Det er top morsomt" og i din tråd, fremkommer en kommentar fra dig ad kl. 16.13, at "....det er alt andet end morsomt".

Er det et "opkog" af satire?
 
 
24.05-2012 | 18:37 af Peter Forchhammer
Du har vist boet for længe hinsidan - siden du har tabt fornemmelsen for det danske sprog... det morsomme var at en der blokerer skriver om andre at de trænger til modstand det umorsomme er kvindens sprogbrug. det er bare vulgært og primitivt
 
 
24.05-2012 | 18:55 af Steen Hansen
Jeg mente nok det var noget i den retning. :o)
OK - jeg drillede lidt.

Nu ved jeg ikke hvorfor du er blevet slettet fra omhandlende blog, så jeg kan ikke rigtig deltage i "smovsen", hvilket jeg også havde nægtet, idet jeg er modstander af sådan form i uenighed mellem 2 personer.
Når jeg vælger side - vil jeg vide, hvad bla.bla.bla.
Jeg er blokeret fra Martin Nissen's blog - og det står stadigvæk ganske uforståeligt for mig. Måske han blev sur over, jeg kaldte ham en "falsk profet" og stillede hans mission i forlængelse af en såkaldt "genfødsel". Da han spurgte om også jeg havde haft en "genfødsel", svarede jeg ham. Ærlig som jeg er.
Hvad kunne jeg lære af det?

Jeg føler mig "mobbet ud af Danmark" - jf. mit indlæg omkring "Den Danske Bank erklærer krig", så jeg har skabt mit lille Otium her, hvorfra jeg kæmper med ryggen mod muren.
Nu er jeg blevet over 60 år - så horisonten er kommet lidt tættere på. :o)
Men jeg har en fri himmel og en dejlig hund, der nu er blevet 11 mdr.
;o)
 
 
24.05-2012 | 16:18 af Jess D. Skov-Nielsen
sjovt... sikken masse ballade vi har her på avisen i disse dage med tossede debattører... og jeg er ikke engang en del af balladen denne gang... man føler sig sgu' næsten helt from :O)
 
 
24.05-2012 | 16:39 af Peter Forchhammer
bare rolig Jess - du skal nok få chancen...:-)
 
 
24.05-2012 | 16:40 af Jess D. Skov-Nielsen
Spoilsport :O)
 
 
24.05-2012 | 18:11 af winnie eldrup
Balladen skyldes uro i 7. galakse- 4 dimension 2- sal th.
 
24.05-2012 | 18:37 af Peter Forchhammer
Ønskeøen??
 
 
24.05-2012 | 18:38 af Andersen Peter
de er ude til hampen
 
24.05-2012 | 18:59 af Steen Hansen
Kender du vejen?
 
 
24.05-2012 | 19:10 af Andersen Peter
Hørvej - den øverste rute.
Men pas på de falske profeter, som tjener penge på de rejsende.
 
24.05-2012 | 19:13 af Steen Hansen
UHUH - en sådan vejbeskrivelse er jo nærmest en historie og derfor - i forhold til beskrivelse af vej - utroværdig.
Men jeg synes historien's plot er ganske godt beskrevet. :o)
 
 
24.05-2012 | 19:03 af winnie eldrup
Ja, det er en hamper omgang...
 
24.05-2012 | 19:09 af Steen Hansen
hehe - du har aldrig røget en joint i hele dit liv - men til trods for
det, udtaler du dig gerne om virkningen.
 
 
24.05-2012 | 19:14 af winnie eldrup
Clairvoyance er ikke din stærke side, Steen
 
24.05-2012 | 19:18 af Steen Hansen
Du har ret. Når jeg foretager denne form for konsultation er der
tale om rigtige levende mennesker, der ærligt åbner sit hjerte og
på bedste vis søger at beskrive den sandhed der opleves.
Sådan virker du ikke i dine nuværende kommentarer.
:o)
 
 
24.05-2012 | 19:43 af winnie eldrup
Ih altså, Steen Jeg har prøvet at ryge joint - det virkede ikke. Derimod kender jeg masser af andre ting at blive høj på - ganske gratis
 
24.05-2012 | 19:05 af Jess D. Skov-Nielsen
Det er de fa'ens annunaki'er igen :O)
 
 
24.05-2012 | 19:10 af Steen Hansen
Hva' er "det" for nogen du snakker om, eller har du bare vildelse?
:o)
 
 
24.05-2012 | 19:14 af Jess D. Skov-Nielsen
ved det ikke faktisk... har ikke selv set dem, men der findes en masse bøger hvor man kan læse om det hvis man er nysgerrig! :O) edderspændende læsning.... egentligt...
 
 
24.05-2012 | 19:18 af Steen Hansen
Jeps - :o)
 
 
24.05-2012 | 19:20 af Jess D. Skov-Nielsen
det mener jeg faktisk... det er så syrealsitisk, at man næsten kunne håbe det var sandt.... hvilket det også kan være... måske... måske ikke, hvem ved.... annunakier'ne... formoder jeg ...hmm...
 
 
24.05-2012 | 19:24 af Steen Hansen
For mig er det ikke surrealisme - men den rene og skære sandhed.
Jeg vil ikke anvende Peter's tråd til denne oplysning, men giver den
gerne, forsåvidt du lander et indlæg.
:o)
 
 
24.05-2012 | 19:27 af Jess D. Skov-Nielsen
Nah... for du kan aligevel kun bevise at det er DIN sandhed... så jeg tror jeg springer over det indlæg Steen... men du er velkommen til at besøge mig, hånd i hånd med en annunaki en dag, så skal jeg gerne æde en stråhat på den konto :O) ... jeg ved godt jeg kan riscikere at tabe... ;O)
 
 
24.05-2012 | 19:31 af Steen Hansen
OK - i hvilken landsdel bor du?
 
 
24.05-2012 | 19:34 af Jess D. Skov-Nielsen
Tør jeg ikke sige... så kommer missionærens sønner og stjæler mine billeder, stalker mig i den lokale købmand eller opsøger mig på min bopæl.... er sikker på de har en "Holy Hengrenade" (copyright, Monty Python).
 
 
26.05-2012 | 07:30 af Kurt Heinrich Frandsen
Kan det tænkes, at nogen bevidst iscenesætter det bevidst, Jess, for at fjerne debattørernes opmærksomhed fra den vigtige debat, der burde foregå nu, om de seneste såkaldte reformtiltag med hævelse af topskattegrænsen etc.

Jeg mener at have bemærket, at hver gang vigtige beslutninger skal træffes, som påvirker os alle, så har folk ufatteligt travlt med at skændes om tørklæder, eller pludselig skal de bruge tid bloggere som hende piercing-pigen. Kort sagt: Hvorfor har avisen mon genindført bloggernes mulighed for at blokere hinanden netop nu? Kan det være for at aflede folks opmærksomhed fra det, der foregår, ved at sætte dem op imod hinanden. Og hvordan går det til, at så mange, der kalder sig socialister, Lene N, Liliane, Helle osv. kan slippe af sted med at få al den medvind, de får, når de ikke accepterer andres ytringsfrihed og demokratiske principper, det burde være en selvfølge for en socialist at acceptere?
 
 
24.05-2012 | 19:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.05-2012 | 19:25 af Peter Forchhammer
Enig - mit indlæg er også bare et spark i løgene til dobbeltmoralister - selve indlægget om facebook og en Romer (lys eller ej) rager mig langsomt...
 
 
24.05-2012 | 19:37 af Jess D. Skov-Nielsen
I så fald må du sgu' have sparket dig selv til ømhed også Peter, når du beskylder EL for at være udemokratiske, samtidigt med at støtte et parti der knæfalder EU ;O)

Jeg tror, for at være ærlig ikke der findes ÉT menneske på denne jjord der kan erklære sig fri for at have væøret dobbeltmoralsk i sit liv... og nyfødte er genfødte og har tidligere liv på samvittigheden, så de går ikke fri... ;O)
 
 
24.05-2012 | 19:45 af Peter Forchhammer
Jess det ville være dobbeltmoral hvis jeg IKKE tillod andre at udtale sig endog meget kritisk om EU på min blog og samtidigt krævede debatfrihed - at vi to er uenige om EU har da intet med dobbeltmoral at gøre, hverken hos mig eller dig... mht EL kontra EU, så er der ikke et udenomsparlamentarisk organ som kan diktere hvad et EU parlamenstmedlem skal stemme...og det er lige præcis den del af EL der fejler demokratisk - så det handler ikke om EL's politik, som jeg da på flere områder kan være enig i, men om den proces der ligger bag
 
 
25.05-2012 | 04:58 af Jess D. Skov-Nielsen
EU truede Grækenland til ikke at gennemføre et folkevalg... ergo, EU er ikke demokratisk... du støtter EU, og samtidigt siger du at EL ikke er demokratisk organiseret...sorry Peter, men jeg KAN ved gud ikke se andet end dobbeltmoral og hykleri i den opstilling...
 
 
24.05-2012 | 19:24 af Jess D. Skov-Nielsen
Hvorfor ender ham forhammeren's oplæg altid med så mange indlæg, ligegyldigt hvor sagligt emnet er!? ... det er forskelsbehandling, og kun fordi han er Radikal!




:O)
 
 
24.05-2012 | 19:26 af Peter Forchhammer
Vort partimotto siger alt: "hvo som sig tilrager - har magten"
 
 
24.05-2012 | 19:28 af Jess D. Skov-Nielsen
så nu begynder den liberale svinehund at træede i karakter... se DET vil jeg kunne tro på som sandheden om R :O)
 
 
24.05-2012 | 19:26 af Peter Forchhammer
eller også er det bare fordi jeg skriver skideinteressant... eller noget
 
 
24.05-2012 | 19:29 af Jess D. Skov-Nielsen
skideinteressant!? ... jeg håber der skulle have været et mellemrum imellem de sammensatte ord, ellers tror jeg aligevel ik det er SÅ interessant :O/
 
 
24.05-2012 | 19:46 af Peter Forchhammer
uden mellemrum - fækalfikseret :-)
 
 
24.05-2012 | 19:26 af Steen Hansen
hehe - mobning og selvhævdelse blandt Radikale er ganske normalt og derfor vil alle gerne deltage i dette ansvarsløse spil.
:o)
 
 
24.05-2012 | 19:31 af Jess D. Skov-Nielsen
tjo... jeg synes nu jeg ser det er en generelt "politiker trait"... Radikale skal ikke have hele æren for at være griske pampersvin helt alene, der er rift om posten derinde :O)
 
 
24.05-2012 | 19:46 af Peter Forchhammer
du glemmer selvfedme og kaf' me' mælk...
 
 
24.05-2012 | 19:33 af Jess D. Skov-Nielsen
Aynthing goes i den her tråd... bare det er "top morsomt", så har det relation til tråden og ikke off topic :O)

Jeg synes det hele er top morsomt, så jeg kan skrive lige hvad jeg vil... det' næsten ligesom ytringsfrihed, bortset fra det er bedre, for det må kun være morsomt!
 
 
24.05-2012 | 19:47 af Peter Forchhammer
jep kedelige ryger til Venstre..Løkkeland.
 
 
24.05-2012 | 19:42 af Andersen Peter
Hvad sker der når en snobbet paranoid har lavt selvværd?
Han bliver bange for at der ikke er nogle vigtige personer der er efter ham.
 
24.05-2012 | 19:46 af Andersen Peter
Aarrhhhhhhhhh
 
24.05-2012 | 19:48 af Peter Forchhammer
og når en skizofren truer med selvmord er det en gidselsituation...
 
 
24.05-2012 | 19:52 af Andersen Peter
in kone synes jeg er alt for nysgerrig og jaloux
- det er i hvert fald, hvad hun skriver i sin dagbog.
 
24.05-2012 | 19:52 af Andersen Peter
Din
 
27.05-2012 | 09:22 af Knud Sandbæk Nielsen
For mig ville det være endnu mere morsomt, om man kunne få svar på seriøse kommentarer.

Jeg oplever at når man går efter magten i form af penge, stikker folk af med halen mellem benene, hvis de da ikke direkte kritiserer kapitalismen.

Jeg oplever to typer debattører: Dem der er skeptiske overfor det "frie" marked.

Og så dem der holder kæft når man kommer ind på kapital-koncentrationer og lignende bagsider og ulemper derved. Eller de indrømmer at der er et problem, men trækker på skuldrene og overlader det til venstrefløjen at kritisere, og gør så i øvrigt samme venstrefløj forlegen ved enten som nævnt ikke at svare på seriøst mente kommentarer, eller ved ikke at komme med konstruktive forslag.

Man kan sammenligne højrefløjen (Det er alle dem, der ikke er fattige nok til at have virkelig sympati med de fattige, eller som betragter fattigdom som noget der ikke er sundhedsfarligt) med moderate muslimer, og de multinationale "spillere" (som de kaldes i programmer om økonomi) kan så sammenlignes med terrorister. Og ligesom de moderate muslimer trækker på skuldrene og ser opgivende ud, eller bare dukker sig og tier stille, når der tales om fanatiske fundamentalister - således er der heller intet at mærke på "de moderate kapitalister", når der sker økonomiske terrorhandlinger imod lande eller virksomheder.

De kan sagtens finde ud af at kritisere venstrefløjen for noget, den ikke har med at gøre, og for ting man skyder den i skoene. Men der kommer ikke noget fra den kant overhovedet, når man vil tale om Problemerne ved størrelsen af private formuer - og den magt der følger med størrelse.

Det sjove er jo, at går man folk til højre for EL på klingen, kan de godt se der er et problem med vækst, konkurrence og et destruktivt forbrugsmønster.

De vil bare, ligesom moderate muslimer, og ligesom teologer og præster, hellere tale om noget andet.
 
 
© Copyright 2013, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites