Nyhedsbrev | Opret profil | Log ind | Avisen.dk bruger cookies, læs mere herCookies & privatlivspolitik

Er det let? Nej, vi kommer alle til at bidrage

9. maj 2012 08:08
Visninger  [1615 ]   Debat  [56 ]

Nej, der skal ikke gives ufinansierede skattelettelser. Nej, der skal ikke være nulvækst i det offentlige. Nej, vi kan ikke komme ud af krisen alene ved at svinge sparekniven. Ja, regeringens skal sætte gang i hjulene. Ja, regeringen skal skabe nye jobs i Danmark. Ja, vi skal forbedre velfærden både med flere penge og flere hænder. Ja, vi skal omfordele den rigdom vores samfund stadig har. Vi vil en anden vej end Venstre og Dansk Folkeparti. Vi har som bekendt fået en ny regering i Danmark. Vi har fremlagt en plan for de næste otte års økonomiske politik.

Vores ambition er ikke bare at lukke hullet i statskassen. Vi nøjes ikke med at få pengene til at passe. Vi er blevet valgt til at regere landet i den sværeste tid siden 1930erne. Vi mener, at vi med vores 2020-plan har fremlagt en økonomisk solid løsning på, hvordan vi kommer ud af krisen og ind i fremtid hvor vi er grønnere, dygtigere og mere solidariske.

Er det let? Nej, vi kommer alle sammen til at skulle bidrage til at kunne gennemføre denne plan. De bredeste skuldre kommer til at bære det tungeste læs. Vi kommer til at betale mere i skat. De rige mere end de fattige. Hertil kommer vi til at skulle arbejde mere. Med planen skal der først arbejde til flere mennesker, som i dag går arbejdsløse, herefter kommer vi til at skulle arbejde mere, fordi de store årgange går på pension. Men de fleste af os arbejder og betaler skat med glæde, hvis vi får solid velfærd ud af det. Hvis skolerne forbedres, hvis ældreplejen bliver bedre, hvis konen kommer i arbejde og hvis knægten får en læreplads. Vi mener, at det er et politisk valg og et fælles ansvar at løse disse opgaver.

I forhold til den håbløse situation som andre lande i Europa står i, så mener vi at vi kan bringe Danmark gennem krisen med skindet på næsen og lidt til. For dem der ikke har kunnet se forskellen på den tidligere og den nuværende regering, der skulle forskellen nu stå tindrende klart: Vi vil ikke bare lukke hullet i statskassen. Vi vil også skabe vækst og job, uddannelse og bedre velfærd. Vi glæder os til at komme i gang.




 

Opret dig eller log på Avisen.dk for at anbefale
L C har anbefalet dette indlæg.
Del på Facebook
Om dit arbejde, din skat, din uddannelse.... Og om håb, vrede, glæde og holdninger til dansk politik
Indlæg | 40 | 170.950 | 25
Siden | 14. januar 2010 09:32
DEBAT OM INDLÆGGET
For at kommentere skal du være logget på Facebook. Logger du på via "Kommenter via..." skal siden genindlæses
09.05-2012 | 08:39 af gitte rasmussen
Hvad er ansvarlighed ?

Det offentlige forbrug i Danmark må kun må vokse med 0,8 pct., mens man regner med, at den samlede økonomi vokser næsten tre gange så hurtigt. Det betyder jo på almindeligt dansk, at regeringen mener, det private forbruge skal vokse tre gange så hurtigt som velfærden.
Nedslidte folkeskoler der ikke kommer til at leve op til resten af den velstand som samfundet vil opleve, og med så stor en forskel mellem offentlig og privat vækst, - med den skævvridning af det offentlige velfærd, vil folkeskolen ender med at være en folkeskole for kommende ludere og lommetyve, I min verden lider man af kronisk hjernebetændelse hvis man vil kalde det ansvarligt.
 
09.05-2012 | 08:45 af gitte rasmussen
Hvor er den passus i 2020-planen, hvor der udtrykkeligt gøres rede for, hvad det egentlig er, at rige danskere skal spytte i kassen. Jeg kan kun læse hvad de svageste skal betale.
 
09.05-2012 | 08:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.05-2012 | 09:03 af gitte rasmussen
Der vil blive lukket flere skoler, der vil komme flere børn i klasserne, der vil blive fyret flere folkeskolelærer, og der vil komme en flugt ud af folkeskolen, og resten kan ende som ludere og lommetyve, det er den folkeskole, de er i gang med at lave. ALDRIG i mit lange liv, har jeg oplevet en regering der i den grad har taget RØVEN på vælgerne.
 
09.05-2012 | 09:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.05-2012 | 09:46 af Ove Junne
Okay... ja, selvfølgelig... hvem har du lige i tankerne?!?
 
14.05-2012 | 07:42 af Jess D. Skov-Nielsen
Det gjorde vi jo også gjorde vi ikke!? ... er det vores skyld, at de skide politikere ikke holder en skid af hvad de lover?
 
 
16.05-2012 | 11:25 af Kim Mortensen
Det er jo pest eller kolera at stemme på de partier der opstiller. Jeg stoler ikke på nogen af de pampere der sidder på borgen.
 
10.05-2012 | 01:40 af Kurt Heinrich Frandsen
Og hvem mener du så, kommer til at betale hovedparten af de penge (investeringer)?
 
 
09.05-2012 | 09:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.05-2012 | 09:30 af Kaj Jensen
Opposition raser: Fiktive tal i 2020-plan ikke høje nok
Knap har regeringen fremlagt sin økonomiske plan for de næste 8 år, før oppositionen langer ud.
"Vi skal have højere fiktive tal", mener Lars Løkke

http://heltnormalt.dk/rydforsiden/2012/05/08
 
09.05-2012 | 10:23 af Steen Hansen
Kun socio-pater kan forholde sig til "alle", når vedkommende ikke selv er en del.
 
 
09.05-2012 | 10:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.05-2012 | 10:35 af Steen Hansen
hehe
"pater"-"Socio"
altså den sociale sammenhæng skal "vejledes", "kontrolleres", "administreres" og "styres". Alt sammen med et smil.
 
 
09.05-2012 | 10:37 af Steen Hansen
En Socialdemokrat??
 
 
09.05-2012 | 10:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.05-2012 | 16:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2012 | 01:38 af Kurt Heinrich Frandsen
Enig. Det kan ikke lade sig gøre for alle at vækste sig ud af problemerne, da der ikke kan skabes markeder for al den vækst, de vækstfikserede drømmer og fabler om at skabe.
 
 
09.05-2012 | 17:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.05-2012 | 22:05 af Andersen Peter
Jeg tvivler på at damen svarer på noget...
 
10.05-2012 | 01:26 af Kurt Heinrich Frandsen
Hvad er det nu, tropsfører Margrethe Vestager synger:

Vi skal ud og bygge op
det er målet for vor trop
at det sande, sunde sind
skal bo i kraftig krop.

Vi skal ikke kun fylde huller op!

Altså det samme sludder, som Pernille fremfører.

Hun hævder, vi alle kommer til at bidrage.

Men hun glemmer at nævne, hvem bidragene kommer til at gøre ondt på, og hvem der ikke vil kunne mærke på deres velfærd og levestandard, hvis de skal bidrage med en smule mere.

I øvrigt føres der stadig intet bevis for, at de stærkeste skuldre kommer til at bære de tungete læs. Det er altsammen floskler og udokumenterede påstande.
 
 
10.05-2012 | 01:28 af Kurt Heinrich Frandsen
 
 
10.05-2012 | 01:48 af Kurt Heinrich Frandsen
"Er det let? Nej, vi kommer alle til at bidrage"

Ja, for vinderne i udskillelsesløbet, der løbende finder sted, indtil kapitalismen engang har gravet sin egen grav og begravet sig selv, er det let. For taberne er det alt andet end let!
 
 
10.05-2012 | 01:53 af Kurt Heinrich Frandsen
Kommer du selv til at bidrage, så du kan mærke det, Pernille? Som socialdemokratisk folketingsmedlem har du vel mere til overs til dig selv, end du havde i EL?
 
 
10.05-2012 | 01:53 af Kurt Heinrich Frandsen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
10.05-2012 | 14:59 af magnus karlsberg
Pernille skriver bla:
”Men de fleste af os arbejder og betaler skat med glæde”

det er flot sagt af en der aldrig har haft et almindeligt job!

Pernille har ingen erhvervserfaring, hun har IKKE prøvet at fungere i det samfund hun gerne vil påvirke,

pernille er gået uden om erhvervslivet og direkte i folketinget ,
efter at have planlagt et politisk livsforløb i gymnasiet,

kun suppleret med lidt småtjanser hos venner og partikammerater i
i fagbevægelsen.
 
13.05-2012 | 09:07 af Marianne E
Et job er et job uanset om det er på Christiansborg eller i en pølsevogn - tag lige at holde jer til emnet tak!
 
 
11.05-2012 | 09:59 af Ove Junne
Hey Pernille. Jeg har lige et par spørgsmål efter at have tygget mig igennem alle 128 sider:

[1] Hvordan kom I frem til et vækstmål på 2,25% - hvorfor ikke det mere realistiske på 3,14159265%
[2] Beskæftigelsesprognoserne omfatter de 15-59 årige og pensionisterne er 65+, så hvor er de 60-64 årige henne?
[3] Tror regeringpartierne virkelig på, at der kan manes til sammenhold og solidaritet, bare ved at skrive det. Samtidig med at der fremlægges en økonomisk plan, der splitter sammenhængskraften i atomer.

Jeg spørger bare...
 
11.05-2012 | 10:44 af Kurt Heinrich Frandsen
Øh, fik vi nogensinde at vide, hvad Pernille selv kommer til at bidrage med? ;-)
 
 
11.05-2012 | 10:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.05-2012 | 10:56 af Kurt Heinrich Frandsen
Ja, netop, men hun taler godt for sin syge moster!

Ha, ha, ha.
 
 
13.05-2012 | 09:08 af Marianne E
Ja hun må jo ihvertfald lægge øre til en masse navlebeskuelse !
 
 
11.05-2012 | 13:32 af magnus karlsberg
@ Kurt Heinrich Frandsen oa.
I skal ikke regne med at Pernille svarer!

Pernille bliver kun betalt for at lave blogindlæg for Avisen DK.
Pernille bliver ikke betalt for svare på debatoplæggene,

Og som det siges af de der kender hende bedst : ”Pernille interesserer sig mest for Pernille”
- citat Søren søndergård-
 
11.05-2012 | 13:39 af Kaj Jensen
Kurt Heinrich Frandsen
Når det nu er så synd for dig, så læg dog frem, hvor meget du selv betaler til krisen.
Til sammenligning har Danske Bank afsat 4 milliarder i første kvartal til tab, så vi forventer da at du kan matche dette tal - og måske mere?
 
11.05-2012 | 13:49 af Christian Abildgaard
Det er jo kun en brøkdel af den skatteydrbetalte bankpakke
Hvis de så bare i stedet for at spekulere i våben, mad, olie og "derivater" så havde afsat hele bankpakken på tab så havde det ikke kun været 4 mia, så havde det været langt mere
http://avisen.dk/amerikansk-storbank-chokerer-med-giganttab_167086.aspx
Og hvorfor skulle Danske Bank være så meget bedre end J P Morgan
Finansmonopolerne og DJØF'erne er ens i hele verden
 
11.05-2012 | 13:52 af Christian Abildgaard
Kommentar er blevet slettet.
 
11.05-2012 | 13:53 af Christian Abildgaard
Der er sandsynligvis en usandsynligt rig elite der har skovlet de 11 mia ned i foret
- Og så kan skatteyderne igen komme til at betale bankpakker i dyre domme til de skruppelløse grådige sataner!!!
Hvad værre er de korrupte politikkere der giver dem lov til det, også i DK!!!!
 
11.05-2012 | 14:26 af Kaj Jensen
Kristian,
Dels var det ikke dig, jeg spurgte, dels besvarer det på ingen måde spørgsmålet.
 
11.05-2012 | 18:16 af Kurt Heinrich Frandsen
Jeg synes da, det besvarer spørgsmålet på glimrende vis. I øvrigt er jeg ikke en bank, så hvordan skulle jeg kunne matche 4 millioner, hvis de ikke lige var tyvstjålet som alt, hvad bankerne har skrabet til sig, er. De laver jo ikke andet end at malke befolkningen med deres ågerrenter og gebyrer og tvivlsomme bankforretninger. De er blæksprutteagtige blodsugere på samfundslegemet. De er vanpyrer og snyltere, der ikke bidrager med noget som helst, men ustandseligt tager mere, end de giver.
 
 
11.05-2012 | 18:29 af Christian Abildgaard
Hvis den gamle Roskilde Sparekasse stadig eksisterede så ville jeg omgående sætte mine penge ind der
http://kortlink.dk/roskildehistorie/az6z
Det var i den grå bygning til venstre
Ja desværre er det i dag Den Danske Bank der ligger der, ak og vé
Desværre fik Roskilde Sparekasse en krank skæbne i beg af 90'erne, først blev den fusioneret med en sparekasse i Horsens og derefter overtog Bikuben den. Den endelige besejling ud i et kommende finansmonopol blev den da Den Danske Bank overtog det hele
Ak ja!!!
 
11.05-2012 | 18:33 af Christian Abildgaard
Min mor brugte sparekassen og jeg fortsatte indtil det blev en garant sparekasse, det skete ca 1990
 
11.05-2012 | 19:29 af Kaj Jensen
Spørgsmålet er: hvor meget betaler du selv til krisen?
 
11.05-2012 | 20:10 af Kurt Heinrich Frandsen
Rigeligt. Det er vel pga. krisen, at alting stiger. Intet af det, alle er nødt til at købe, er jo blevet billigere, efter at krisen satte ind, vel? Alle forsøger at dække sig ind ved at smøre mest muligt på de priser, de tager for alt fra dagligvarer til såkaldte varige forbrugsgoder etc.
 
 
11.05-2012 | 20:12 af Kurt Heinrich Frandsen
Og enhver der stadig har noget at købe for, bliver nødt til at punge ud.
 
 
11.05-2012 | 20:15 af Kurt Heinrich Frandsen
Og hvor meget betaler du så, Kaj? Og hvor meget har du at gøre godt med?
 
 
12.05-2012 | 08:15 af Kurt Heinrich Frandsen
Nå, det må vi nok ikke få at vide? ;-)
 
 
13.05-2012 | 09:11 af Marianne E
Yes det er nok ikke en dyt ;-)
 
 
13.05-2012 | 09:12 af Marianne E
Hvad med at komme med noget konstruktivt, istedet for alt det pladder.
 
 
13.05-2012 | 20:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
15.05-2012 | 08:57 af Kurt Heinrich Frandsen
Hvis alle kommer til at bidrage, Pernille, hvad skal så de, der får gavn af den af SF foreslåede hævelse af topskattegrænsen, bidrage med?
 
 
15.05-2012 | 17:15 af Birger Abrahamsen
Hvem taler for dem der tjener mindre end 400.000,- om året?
Der er åbenbart kun et parti (Enhedslisten)
Alle andre har valgt at føre borgerlig politik!
Læg iøvrigt mærke til at pernille lægger op til yderligere
skattelettelser! De skal så bare være "FINANSIEREDE" læs: Der skal skæres yderligere i velfærden!
Er der ikke skåret nok måske? Dagpengeperioden er gennem årene reduceret fra ca. 9 år til 2 år.
Optjeningsperioden er fordoblet fra et ½ år til et helt år. og Efterlønnen de har taget 4år fra mig og hvis
jeg kender dem ret, så er de ikke færdige endnu. De har helt fjernet efterlønnen fra min datter og
med de nuværende regler kan hun først gå på pension som 72-årig. Og løgnen om "De manglende hænder på arbejdsmarkedet" Der vil i 2020 være ca. 20.000 flere på arbejdsmarkedet ikke færre som
regeringen hævder. der er altså ingen grund til alle disse reformer.
 
17.05-2012 | 11:15 af B.B. Hansen
hVORNÅR HOLDER SOCIALDEMOKRATERNE OP MED AT GIVE OVERFØRSELSMODTAGERNE OG DE LEDIGE SKYLDEN FOR HULLET I STATSKASSEN.
Alt imens de Borgerlige har stået og klappet på sidelinjen har S, lige siden de blev valgt, ikke bestilt ret meget andet end at skubbe ansvaret for nationens elendige økonomi over på den fattige del af befolkningen. De vil hellere "reformere" hele sundhedsektoren og den Sociale sektor end at pålægge de Rige at betale lidt mere til den gæld som de SELV har stiftet på hele befolkningens vegne.
De vil hellere redde en Bank end at sørge for Befolkningens vé og vel.
Derfor kan S kun score 18% af vælgerne.
 
 
17.05-2012 | 11:37 af B.B. Hansen
Lige siden Finanskrisen begyndte, har 90% af Pressen, De Borgerlige og Socialdemokratiet(lige bortset fra i Valgkampen) ihærdigt arbejdet på at få overbevist befolkningen om, at det er dem på lave løninger, pensionister(begge slags), Kontanthjælpsmodtagere, de syge og de ledige, der er årsagen til den økonomiske krise.
Hvis vi stemte på de der var mindst fuld af løgn, så ville Enhedslisten være landets største Parti og kunne danne Regering alene, for de har til forskel for ALLE andre Partier ikke løjet én eneste gang om noget som helst.
Man mene hvad man vil om EL's politik, men de lyver trods alt ikke for folket.

Og for første gang i Historien har vi fået en Socialdemokratisk Statsminister, der også er rendyrket Kapitalist. Hun er i sig selv den STØRSTE løgn.
 
 
17.05-2012 | 15:57 af Hans Erik Kratholm Rasmussen
Den med topskatten rammer for mit vedkommende hovedet på sømmet - det, og så passiviteten overfor den kendsgerning, at den arbejdende del af transportsektoren bliver foræret væk til østlandene. Hvis I vil lette skatten for nogen, så gør det dog for jeres egne vælgere, og ikke for Venstres.
 
19.05-2012 | 20:56 af Kurt Heinrich Frandsen
Har I hørt om Pernilles nye definition på klassekamp?

Gad vide, om hun også mener, at omfordeling af satspuljemidler mellem diverse fattige er klassekamp?

At lade de rige kommuner yde mere til de fattige, er en god ide, synes jeg.

For så kan de rige jo lære, hvordan det er at skulle nøjes med mindre selv, ikke?

Problemet er jo bare, at de rigeste i de rige kommuner altid vil være i stand til at etablere bedre og billigere (private) løsninger til sig selv og deres yngel, ikke?

Og hvad har de så lært af klassekampen, hvis denne ikke på nogen måde har virket opdragende på dem?
 
 
21.05-2012 | 18:06 af Verner Andersen
"Vi kommer alle til at bidrage" jovist, dog med undtagelse af de rige.
 
© Copyright 2013, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites