Avisen.dk
Nyhedsbrev | Opret profil | Log ind | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Nyt Parti til Venstre for midten.

12. juni 2012 18:45
Visninger  [868 ]   Debat  [55 ]

 

 

 

Et nyt parti  er stiftet af udbrydere fra SF.

Det er to regionspolitikere, der har stiftet det. Det lyder umiddelbart interessant.

Mette Valentin har tidligere været her på sitet og gjort et kæmpe arbejde i Region Syddanmark.

Partiets navn er:

SOCIAL BALANCE

 

Opret dig eller log på Avisen.dk for at anbefale
Maria Kvolbæk, fucking facebook, gitte rasmussen, Carsten Svendsen og kent wieczorek har anbefalet dette indlæg.
Del på Facebook
Lars Nunnegaard

Kapitalens kritikere var de kritiske intellektuelle. Det nye ideal er tilsyneladende, at intellektuelle træder i erhvervslivets tjeneste som kritisk-konstruktive videnspredere.

Er oprindeligt uddannet købmand, arbejdede i en del år på fabrikker og slagteri, har været musikarrangør, studeret litteraturvidenskab, haft tobaksforretning og blev pludselig pædagoguddannet og har været leder af en børnehave i mere end 10 år.

Smedegyden 4

5690 Tommerup

.BLOG FOR DEMOKRATIET ; BROK FOR RETFÆRDIGHEDEN

Kapitalens kritikere var de kritiske intellektuelle. Det nye ideal er, at intellektuelle træder i erhvervslivets tjeneste som kritisk-konstruktive videnspredere.

Indlæg | 1141 | 1.094.813 | 32221
Siden | 15. marts 2007 10:49
DEBAT OM INDLÆGGET
For at kommentere skal du være logget på Facebook. Logger du på via "Kommenter via..." skal siden genindlæses
12.06-2012 | 18:49 af Lars Nunnegaard
En mulighed for frustrede Socialdemokrater og SFere.
 
 
12.06-2012 | 18:49 af Lars Nunnegaard
 
 
12.06-2012 | 19:09 af Lars Nunnegaard
 
 
12.06-2012 | 18:59 af Jess D. Skov-Nielsen
Dejligt at se... det glæder vi os til at høre mere om...

jeg vidste det ville komme før eller siden... det er eneste chance hvis der skal vindes stemmer tilbage til rød fløj efter S+SF's vælgerfusk.
 
 
12.06-2012 | 19:01 af Lars Nunnegaard
Det er et spinkelt halmstrå, men ved regions og kommunalvalget skal det stå sin prøve. Og det er
det jeg har ventet på
 
 
12.06-2012 | 19:11 af Jess D. Skov-Nielsen
forståeligt... ikke alle kan forsvare at stemme på EL, og det er derfor Venstre hagler sådan frem i målingerne, og det er bare ikke rimeligt. men jeg vil se deres EU politik, for hvis de bare kører gåsegang efter det, så kan det være godt det samme.
 
 
12.06-2012 | 19:12 af Lars Nunnegaard
Du kan spørge dem direkte.
 
 
12.06-2012 | 19:20 af Jess D. Skov-Nielsen
Er gjort... har spurgt i deres kommentarfeldt
 
 
12.06-2012 | 19:01 af Kristian Mortensen
Det lyder interessant
Så bliver jeg måske ikke sofavælger alligevel!!!
 
 
12.06-2012 | 19:03 af Lars Nunnegaard
Det i alle tilfælde noget nyt og uprøvet med få garvede lokalpolitikere, tidligere SFere.
 
 
12.06-2012 | 19:14 af Kristian Mortensen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
12.06-2012 | 19:15 af Kristian Mortensen
Når jeg nu har læst noget mere om dem så kan det godt være at jeg vil skrive under på opstilling til folketinget, og ligenu er jeg tæt på at ville gøre det
Det er især deres ønske om mindre økonomisk ulighed jeg godt kan lide, derimod er jeg lidt i tvivl om deres traffikpolitik
Desværre er de "intelligente" løsninger de skriver om ikke specielt gode, faktisk kan de alle snydes meget nemt, al elektronik/it kan der meget nemt snydes med
Hellere rimelige afgiftsforhøjelser på brændstoffet, men der er grænser for hvor meget mere det skal stige, og med alle de indirekte skatter vi allerede nu har fået er der ikke meget plads i budgettet til mee
Håber de vil færre indirekte skatter men mere progressiv personskat, om så ikke andet så noget med progressive indirekte skatter
 
 
12.06-2012 | 19:18 af Lars Nunnegaard
Indtil og med den stiftende generalforsamling kan de påvirkes.
 
 
12.06-2012 | 19:12 af Kristian Mortensen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
12.06-2012 | 19:09 af Jess D. Skov-Nielsen
Man kan kommentere derinde... jeg er startet (hvis det skulle undre nogen)... umiddelbart lyder det rimeligt nok, men der står ikke noget om EU synet, så det har jeg altså bedt om.
 
 
12.06-2012 | 19:13 af Lars Nunnegaard
Jeg tror det foreløbig handler om lokalpolitik, og der er først stiftende generalforsamling til august. Så får vi se. Vi kunne jo deltage?
 
 
12.06-2012 | 19:18 af Jess D. Skov-Nielsen
Det er en mulighed... desvære når vi jo ikke rigtigt at se flere udspil fra EL inden da, for jeg går egentligt lidt og venter på at se hvordan de reagerer overfor alle disse ting... hvis de ikke skuffer mig, har jeg ingen pointe i at stemme på et andet parti, da jeg er stort set enig med EL i alt... tvivler på der er noget parti der passer mig bedre, hvis de hodler hvad de lover og nu truer med.

Men jeg kan stadig godt støtte sådan et parti her, for der trænger sgu' til nogle valgmuligheder til andre venstreorienterede der ikke er lige så postkasserød som jeg er.
 
 
12.06-2012 | 19:13 af Jess D. Skov-Nielsen
Der står, at der også er folkevalgte med... hvem er disse mon?
 
 
12.06-2012 | 19:14 af Lars Nunnegaard
Der er Mette og en til fra region Syddanmark, plus flere som jeg ikke kender . Afsøg deres hjemmeside , ring, skriv til dem, så åbenbares det vel.
 
 
12.06-2012 | 19:19 af Jess D. Skov-Nielsen
men er der da folk der er gået fra SF inde på borgen nu, som så er løsgængere med det her!? ... hvis man er folkevalgt politiker er man vel inde på borgen?
 
 
14.06-2012 | 20:10 af Kurt Heinrich Frandsen
Hvorfor spilde tid på det?

Lad dem dog først selv stikke hovedet frem af busken!
 
 
12.06-2012 | 19:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.06-2012 | 20:11 af Kurt Heinrich Frandsen
Øh, og hvori består så det spændende, Helle?
 
 
12.06-2012 | 19:31 af Jess D. Skov-Nielsen
Umiddelbart er deres EU politik neutral som jeg hører det... men jeg har brug for meget mere information der går i dybden med EU før jeg tør tro på at de ikke også bare ville føje EU... der er aldrig nogen partier der tør tage debatten om EU som udemokratisk, og jeg tvivler på jeg får et brugbart svar derfra desvære... men desvære aner jeg heller ikke 100% hvad EL vil med EU, så det er jo godt det samme.

lovende parti ind til videre, men der skal mere på bordet før jeg er overbevist om at det ikke bare er et nyt SF med planer som dem de lovede inden valget.
 
 
12.06-2012 | 19:43 af Lars Nunnegaard
Vi afventer vel alle , nogle flere udmeldinger.
 
 
14.06-2012 | 20:11 af Kurt Heinrich Frandsen
Ja, jeg kan næsten ikke vente
 
 
13.06-2012 | 21:45 af Kurt Heinrich Frandsen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
13.06-2012 | 21:46 af Kurt Heinrich Frandsen
Selvfølgelig tør de ikke tage debatten om EU's fejl og mangler,
for så bliver de jo nødt til at grave et spadestik dybere og se
på sen-/monopolkapitalismens fejl og mangler også.

Og da det er den hensynende kapitalisme,
de samtidig prøver at kickstarte og give kunstigt
åndedræt, vil de sluttelig også være nødt til at
forholde sig til deres egen forfejlede filosofi om
mere vækst og mere effektivitet og konkurrence
om verdenskagen etc.
 
 
14.06-2012 | 21:53 af Jess D. Skov-Nielsen
Partier der ikke tør tage konfrontationen, er partier der ikke tør tage konfrontationen med den magt konstellation der pt. sider, og så kan jeg ikke bruge det til noget... hvis man skal forsøge at please fleste muligt bliver det aldrig et parti med solide og definitive holdninger, så bliver det et "fodboldmål" der flytter sig efter bolden, hvad skal vi med det?

Jeg vil have mål der står fast, når jeg skal sigte...
 
 
12.06-2012 | 20:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.06-2012 | 21:17 af kent wieczorek
jeg har også lige læst deres visioner om et EU,hvor der ikke skal afgives dansk suverænitet til,men kun et sammenarbejde mellem lande og udvikling af teknologier på viden,og en social balance,ja det er nogle af de ting som lyder fra det "måske nye parti" men bliver spændende at følge nærmer,nu hvor det hele er ved at brænde sammen for de fleste danske folketings partier inde på borgen,og bare det at kunne stikke en stor kæp i hjulet på et venstre parti,sådan som de givet skattelettelser til de rigeste på bekostning af de dårligst stillede,samt et ordentlig hak i tuden på de såkaldte "socialdemokrater" vil give genlyd inde på tinget,så man kan fryde sig over "musikken" bliver spændende at se om der pludselig bliver en del løsgængere inden længe og hvem der bliver det,så tegnene på væggen er begyndt at træde frem,rart,men lad os nu se hvad der ellers vil komme frem fra "social balance" mvh
 
13.06-2012 | 00:32 af Carsten Svendsen
Tør man tro?
 
13.06-2012 | 21:39 af Kurt Heinrich Frandsen
Jeg tør ikke!

Men forandring fryder jo, ligesom håbet er lysegrønt.
 
 
13.06-2012 | 07:38 af gitte rasmussen
Et spændende tiltag.
 
13.06-2012 | 10:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.06-2012 | 11:42 af gitte rasmussen
Men der noget jeg ikke forstår. Jeg har ingen steder læst hvad Europas befolkning syntes om at få Frau Merkel til Kejser.
 
13.06-2012 | 13:34 af hans andersen
Europas befolkning bliver som sædvanlig ikke spurgt!
 
 
13.06-2012 | 14:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.06-2012 | 14:49 af Lars Nunnegaard
Stuen ret. Præsenter gevær! Ja vi er på vej derhen
 
 
13.06-2012 | 15:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.06-2012 | 15:03 af gitte rasmussen
Tak Vagn
 
14.06-2012 | 20:12 af Kurt Heinrich Frandsen
Ja, det er rart at have noget at se frem til!
 
 
13.06-2012 | 17:52 af Kurt Heinrich Frandsen
"Nyt Parti til Venstre for midten."

Til venstre for midten er sgu da et vidt begreb.
Hvorfor nævner artiklen ikke, hvor langt
til venstre for midten partiet placerer sig?

Man skal ligge ret langt til venstre for midten
for ikke at dele grundholdninger til økonomi,
social- og uddannelsespolitik osv., med R,
F og S. Og et endnu større sammenrend
omkring midten kan ingen vel være tjent med?
 
 
13.06-2012 | 20:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.06-2012 | 21:17 af Kurt Heinrich Frandsen
Hvad forestiller du dig, at de opsamlede
stemmer skulle kunne udrette, Vagn?

Presse Villy til at sige fra over for Helle
og/eller Margrethe? Hvordan i givet fald?

Men nu vil jeg på din opfordring kigge lidt
på deres hjemmeside, selvom jeg tvivler på,
deres partiprogram og hensigtserklæringer
indeholder ret meget, jeg gider købe.
 
 
13.06-2012 | 21:21 af Kurt Heinrich Frandsen
Dit link bringer mig ind på en rekalmeside,
Vagn. Nunnes link virker bedre:

http://socialbalance.dk/wp/?page_id=57
 
 
13.06-2012 | 21:26 af Kurt Heinrich Frandsen
Nu har jeg kigget lidt på det, og det lyder sgu
som noget, en bastard af Villy og Margrethe
kunne have fundet på. En bastard som nok
ligner moderen lidt mere end faderen! Thi
for mig at se er der ikke megen socialisme
at finde i det. Det lyder som det sædvanlige
vi-er-alle-i-samme-båd-snak, og derfor skal
vi alle hjælpes med at gøre de rige rigere,
så kagen kan blive større, og der kan blive
nok til at alle osv., osv., osv.
 
 
13.06-2012 | 21:34 af Kurt Heinrich Frandsen
Alt, hvad de taler om, er jo symptomer og
problemer, men ikke de reelle årsager til disse.
Hvordan forestiller de sig, at staten via lovgivning
kan få mere indflydelse på f.eks. det psykiske
arbejdsmiljø, uden at det går ud over de reelle
magthaveres ret til at lede og forfordele arbejdet?
Det lyder som en gang naivistisk humanistisk
plidder-pladder i mine ører, som ikke tør nævne
de reelle årsager til problemerne: Vækstfilosofiens
fallit, uligheden, profitmageriet, de svindende
markeder og det voksende antal ledige (overflødiggjorte),
som det under kapitalismen vil blive vanskeligere og
vanskeligere at sikre såkaldte overførsler, folk kan leve af.
 
 
14.06-2012 | 12:25 af Lars Nunnegaard
Jeg må medgive at du har en pointe, men det kunne måske samle nogen op, som reelt ikke er socialister, men blot sociale. Mange SF ere og Socialdemokrater ved jo ikke hvad socialisme er, end ikke i det hedengangne Sovjet indførte man reel socialisme.
 
 
14.06-2012 | 12:35 af Jess D. Skov-Nielsen
Det er præcis den mavefornemmelse jeg fik ved at læse derinde... og hvad kan man forvente andet når det er afstikkere af SF... det har "rod i ondskaben" og det dur ikke... for mig at se er det bare et SF-bagland der cut'er forbindelsen, ikke andet, i desperat forsøg på ikke at gå ned sammen med Villy.

En af de ting jeg bemærker er det vanlige politikersprog, hvor man taler om mærkesager og værdipolitik, men det er altsammen den vanlige smøre med pænt udvalgte beskrivelser der aldrig helt fortæller hvordan man vil gøre det helt konkret... EU er ok, det må bare ik afgive suverænitet osv. osv... ja tak, men det siger de jo også allesammen at det ikke gør, så hvem forbyder det her parti i at gøre nøjagtigt det samme?

Jeg savner noget "ildsjæl" i beskrivelserne, gerne kontant spade-snak, noget rebelsk, nogle knytnæver der hamres i bordet... men jeg ser mere et parti der bare som alle de andre vil ind på borgen, og forsøger at skrive i et sprog så både en EL'er og DF'er ikke kan sætte fingeren på noget konkret, og det er bla.a. det der skræmmer mig når partier gør det... forsøger at skjule hvilke holdninger de IKKE deler og hvilke de gør.

Kig også på flygtningepolitiken... lige så "vag" io beskrivelsen, med et svagt hint af at vi skal være både tollerante, men også kræve... ret og pligt... bla bla bla. og fanden og hans pumpestok.

jeg tror ikke de er en skid bedre end det gamle SF... men de har stadig muligheden for at "prove me wrong".
 
 
14.06-2012 | 12:38 af Lars Nunnegaard
Vi får se, selv er jeg betænkelig ved : Vi er alle i samme båd" tanken, for det er vi jo netop ikke, nogen ror, andre laver ikke en skid.
 
 
14.06-2012 | 12:39 af Jess D. Skov-Nielsen
præcis... jeg er da glad for, at familier i det danske land ikke behandler deres børn på samme måde som partierne behandler rig/fattig...
 
 
14.06-2012 | 20:20 af Kurt Heinrich Frandsen
Enig, socialismen har aldrig spillet fallit,
da den aldrig reelt er blevet er blevet realiseret.

Og efter min opfattelse er sociale, der ikke er socialister,
enten social-naivister eller social-liberale, hvilket
der i øvrigt ikke er den store forskel på!
 
 
14.06-2012 | 18:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.06-2012 | 20:23 af Kurt Heinrich Frandsen
Alt glemt og forladt! ;-)
 
 
© Copyright 2013, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites