Islandsk TV i protest

Af Hanne Carlsen
SE ALLE BLOGINDLÆG
Dette er et uredigeret blog-indlæg og ikke et udtryk for Avisen.dk's holdning. Hvis du finder, at bloggen er æreskrænkende eller indeholder injurier, så send en mail til [email protected].

Nu begynder det at blive for meget med det her protesteri. Vi fattigugler har to tv-kanaler at vælge imellem, statsradiofonien RÚV, som er stats- og reklamefinansieret, og den reklamefinansieret kanal som næsten kun viser amerikansk reality-tv, S1.

Her i krisen er der allerede røget et dagblad, en erhvervsavis er midlertidig holdt op med at udkomme  - ifølge rygesmidjen fortsætter den måske som ugeavis - og annoncemarkedet selvfølgelig i nedgang. S1 har fyret alle medarbejdere med 3 måneders varsel her for et par uger siden men bebudede at medarbejderne ville blive genansat HVIS RÚV holdt op med at underbyde på annoncemarkedet. RÚV falder i en lidt underlig kategori som licenskanal med reklamer, men selvfølgelig er licensindtægterne begrænsede i et land med 300.000 inbyggere.

Nå, men så I går kommer man hjem og vil se fjernsyn, men S1 havde afbrudt alle programudsendelser og viste en pauseskærm med en opfordring til at deltage i en underskriftsindsamling mod RÚV's konkurrenceforvridning.

Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst så en pauseskærm. Og så lige midt i primetime.

 

Dette er et uredigeret blog-indlæg og ikke et udtryk for Avisen.dk's holdning. Hvis du finder, at bloggen er æreskrænkende eller indeholder injurier, så send en mail til [email protected].

Om Hanne Carlsen

27 år. Bor i Reykjavík, Ísland.  Studerer folkesundhed og islandsk. Gift med en indfødt. Ingen jeep, visagæld eller gasgrill.

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.