Nyhedsbrev | Opret profil | Log ind | Avisen.dk bruger cookies, læs mere herCookies & privatlivspolitik

Venstres Ungdom vil mødes med nazister.

24. januar 2009 14:35
Visninger  [7055 ]   Debat  [154 ]

 

Venstres Ungdom vil mødes med nazister.

 

Efter over 20 overfald på venstreorienterede, politikere, anti-racister begået nazister og nazipropaganda i de Århusianske gader har Venstres Ungdom besluttet at mødes med de fanatiske nazister. Faktisk glæder Anders Foghs tilhængere sig til mødet:

 

” VU-Århus kan se frem til et spændende og alternativt mandagsmøde om en tre uger.”

 

 

 

VU fastholder møde med nazister:

 

http://jp.dk/indland/aar/politik/article1579762.ece

 

 

Konservativ Ungdom.

 

Den lokale Konservativ Ungdom formand tager afstand fra mødet, for som han konstaterer; ”KU’s fortid gør at vi ikke vil ses med nazister”.

 

 

Heilende KUere.

 

Konservative stormtropper.

 

Højrefløjens historiske samarbejde med nazisterne:

http://www.befrielsen1945.dk/temaer/angrebdemokrati/demokratiopfattelse/index.html

 

http://modkraft.dk/spip.php?article9608

http://ditt.almanet.dk/dknazister.html

 

Højrefløjens historiske kamp mod demokrati:

http://www.solidaritet.dk/soli04-2/3.htm

 

 

 

Læs om Dansk Folkepartis tilknytning til fascister og Nazister i Danmark og udlandet her:

http://www.redox.dk/

 

http://danskfolkeparti.tripod.com/hos_fascismen.htm

 

http://www.guardian.co.uk/gall/0,,711990,00.html

 

DFUere som nazister.

 


Specielt om Dansk Folkepartis Ungdom og "hyæne nazisterne" i Århus:

http://redox.dk/aarhus08/

 

http://jp.dk/indland/indland_politik/article1290617.ece

 

http://www.antifa.dk/faf/holdninger/alex.htm

 



Højreorienteredes voldelige overfald på politikere og venstreorienterede i Århus - Et angreb på ytringsfrihed og demokratiet. Højreekstremister i Århus har gennem flere år været særdeles udfarende mod byens venstreorienterede og antiracister:

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081116/AAS/705691457

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081002/AAS/811883652

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081104/AAS/781352440

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081101/AAS/680343186

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081106/AAS/211438606

 

Heldigvis er der modstand:

 

http://jp.dk/indland/aar/kriminalitet/article1563009.ece

 

http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php/id-16681580.html

 

http://www.berlingske.dk/article/20051203/danmark/112030776/

 

http://www.localeyes.dk/article2862.html

 

Jeg er selv Kristen socialist men desværre har dele af Kirken et meget reaktionært tankemønster.

 

 

Jeg syntes Venstrefolkene skulle holde sig for gode til åbenlyst at legitimere de udemokratiske voldelige nazister. Selvom de undskylder sig med at nazipartiet ikke er forbudt.

 

 

 

 

Post scriptum.

 

De højreorienterede i Det Republikanske parti i USA holder også møder med nazisterne:

http://xrl.us/bedors


Opret dig eller log på Avisen.dk for at anbefale
Del på Facebook
Kristen Socialist Ikke-volds forkæmper Pacifist Fredsaktivist Anti-fascist Medlem af: SF (Socialistisk Folkeparti) Amnesty Albert Einstein, som var Matematikker, fysisker, Socialist og ikke be-nægtede Existensen af Gud: ”Fantasi er vigtigere end viden" Einstein havde den holdning - inspireret af første- og anden verdenskrig - at kapitalismen skabte krig, fattigdom og ødelagde mennesket. Den situation kunne først ændres med kapitalismens afskaffelse, samfundsmæssiggørelse af produktionen og indførelsen af et globalt demokrati. Leo Tolstoi: "All violence consists in some people forcing others, under threat of suffering or death, to do what they do not want to do" Hensigten med politisk aktivitet er at virke for fred og velfærd. (A.J.P. Taylor, eng. historiker) Egne: "Viden polarisere fantasi i rumfang" "Drømmen, som er det mest individuelle vi har, gør os alle ens". kommer flere..
Indlæg | 91 | 348.521 | 5916
Siden | 27. maj 2008 15:44
DEBAT OM INDLÆGGET
For at kommentere skal du være logget på Facebook. Logger du på via "Kommenter via..." skal siden genindlæses
24.01-2009 | 14:50 af Lars Nunnegaard
Der er ikke meget at tilføje, men man undres.
 
 
24.01-2009 | 15:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.01-2009 | 16:02 af Thomas Proctor
@Stig Winther Petersen (StigWintherPetersen),

Jeg mener ikke politiske partier skal lukke nazisterne ind i varmen for så får de chancen for at overtale VUere. Jeg har kendt VUere som sagtens ville kunne fristes af fascismen.

Nej Dansk Folkeparti og Dansk Folkepartis Ungdom har brugt/bruger nazister som vagtværn og samarbejder med fascister. DFU rejser ivrigt rundt i Europa og besøger div. fascistiske partier.

Jeg har talt med mange nazister specielt i Berlin men det er noget andet at partier indviterer nazister.

MVH
ESP
 
 
24.01-2009 | 18:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.01-2009 | 18:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.01-2009 | 18:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.01-2009 | 18:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.01-2009 | 18:37 af Thomas Proctor
@Stig Winther Petersen (StigWintherPetersen),

De Århusianske nazister er voldelige forbrydere og mange af dem sidder i fængsel for særdeles grov vold.

Jeg har selvfølgeligt læst VUernes forklaringer...

DFU har besøgt de Italienske fascister som helt åbenlyst hyller fascismen og Benito Mussolini.

http://en.wikipedia.org/wiki/National_Alliance_(Italy)

Hvem de ellers har besøgt kan man læse om i deres medlemsblad her:

http://www.dfu-nettet.dk/

MVH
ESP
 
 
24.01-2009 | 19:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.01-2009 | 19:59 af Thomas Proctor
@ Stig Winther Petersen (StigWintherPetersen),

Jeg kan kun give dig ret.Jeg er lige blevet forsøgt hacket. Jeg kunne ikke skifte adgangskode og "gæst" blev pludselig aktiveret - men vi har ordnet problemet og fundet frem til hvor angrebet kom fra. En retssag er mulig hvis vi gider..

MVH
ESP + ESP22
 
 
24.01-2009 | 20:30 af Jonah Hex
Det forarger mig mere at der i det danske folketing sidder et revolutionært parti som enhedslisten, og at såkaldte demokratiske partier kan få sig selv til at samarbejde med det, de er vel trods alt voksne mennesker der ved hvor mange liv kommunismen har kostet.

At en ungdoms afdeling vil holde et debatmøde med nationale socialister forarger mig mindre, særligt i en tid hvor voldelige unge på den yderste venstrefløj får stillet gratis klubhuse til rådighed af den tydeligt hykleriske venstrefløj.
 
24.01-2009 | 20:35 af Thomas Proctor
@Palle Kristensen (P.Kristensen),

Enhedslisten går ikke ind for væbnet revolution kun i tilfælde af en fascistisk magtovertagelse eller afskafning af demokratiet. Jeg er iøvrigt SFer.

Min farfar blev som politimand sendt i kz-lejre men han stillede sig ikke til modværge med våben. Istedet sabotterede han nazisterne på alle de mulige måder han kunne. Han så en lille jødisk pige blive skudt i hovedet for ingenting foran ham men han vidste ikke hvad han skulle gøre for han var fange, meget udmageret og bange for den ondskab han så. Farfar blev senere Politimester og fik Dronningens Fortjenstmedalje i sølv for over 40 års tjenste. Han var i Frøslev, Neuengamme, Buchenwalde og han så Himmler på nært hold og så en lille jødisk pige blive skudt i hovedet for ingenting.

http://politiken.dk/indland/article398818.ece

Vi må aldrig glemme at nazisme og fascisme tilhører den yderste højrefløj:

Højrefløjen i Danmark støttede nazismen:

http://www.befrielsen1945.dk/temaer/angrebdemokrati/demokratiopfattelse/index.html

Dansk Folkeparti og nazismen:


http://avisen.dk/blogs/extrasensoryperception/dansk-folkeparti-har-bare-erstattet-joederne-med-musl_17796.aspx

http://avisen.dk/blogs/extrasensoryperception/hoejrefloejens-danse-macabre-med-sit-enfant-terrible_10909.aspx

http://avisen.dk/blogs/extrasensoryperception/danmark-er-et-eldorado-for-hoejre-nationale-og-nazist_10882.aspx

http://avisen.dk/blogs/extrasensoryperception/dansk-folkeparti-er-et-uanstaendigt-parti_10886.aspx


Hvorfor mon Jonni Hansens nationalsocialistiske racister hører højreorienteret musik?

http://www.metroxpress.dk/dk/article/2008/09/30/07/4148-66/index.xml

http://politiken.dk/indland/article578902.ece

Socialisme er bl.a.:

http://avisen.dk/blogs/extrasensoryperception/socialister-tror-paa-mangfoldighed-medmenneskelig-for_17250.aspx

Politisk kompas:

http://snetiger.files.wordpress.com/2008/09/politisk-akse.jpg

MVH
ESP
 
 
24.01-2009 | 20:39 af Thomas Proctor
@ Stig Winther Petersen (StigWintherPetersen),

Jeg ved ikke ret meget om partiet Venstres rolle under krigen men min farfar har fortalt at storbønderne og godsejerne i Nordjylland hjalp nazisterne meget også med at opspore kommunister og Fx politifolk som hamselv der var gået under jorden.

Ingen af de bonderøve er nogensinde blevet stillet til ansvar selvom man indfangede dem efter krigen.

MVH
ESP
 
 
24.01-2009 | 21:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.01-2009 | 22:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.01-2009 | 22:43 af Thomas Proctor
@ Stig Winther Petersen (StigWintherPetersen),

Hov cool side og fede links - mange tak!

MVH
ESP
 
 
25.01-2009 | 02:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.01-2009 | 11:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.01-2009 | 11:33 af Karin Bennedsen
I de senere år er der, fra især de mest kritiske antimuslimer på højrefløjen, foregået en bevidst propaganda, der har til formål at 'hvidvaske' nazismen.

Denne hvidvaskning er ikke mindst foretaget ved at sidestille nazisme med kommunisme - uden nogen form for nuancering.

Indrømmet, i mange såkaldte kommunistiske lande har morderiske diktatorer slået flere mennesker ihjel, end Hitler gjorde, men disse despoter var heller ikke kommunister, men bare magtgale mennesker.

Ideologisk kan kommunisme og nazisme overhovedet ikke sammenlignes.
 
25.01-2009 | 12:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.01-2009 | 12:34 af Karin Bennedsen
25. januar 2009 12:19 | af Stig Winther Petersen (StigWintherPetersen)

Jeg er enig. Men de mennesker, der forsøger at hvidvaske nazismen, sammenligner jo ikke denne ideologi med stalinismen, maoismen eller andre afarter, men derimod med kommunisme/socialisme over en bred kam.

Det er selvfølgelig helt bevidst, da de vestlige former for kommunisme og socialisme stadig er vidt udbredt og respekteret overalt i Europa, ikke mindst i Italien, Frankrig, Spanien og Portugal, men også i Norden, og på den måde forsøger man så at gøre nazisme til en ideologi, der kan sammenlignes med noget anerkendt og respekteret.
 
25.01-2009 | 15:49 af Thomas Proctor
@Stig Winther Petersen (StigWintherPetersen),

Jeg ved nu ikke hvor Basisdemokratisk socialistisk et sådant billede på Kurasje er - det ligner mere væbnet revolution:

http://www.kurasje.org/images/g0019.jpg

Men det er et godt site og "die linke" skal jeg nok få brugt.

Problemet ned skabsfascisterne i DF og hovedparten af nazibøllerne er at de har meget ringe historieforståelse og det kan man sådan ikke fortænke dem i hvis de samtidigt har ringe uddannelsesniveau og kun læser Extrabladet.

Mange af dem aner Fx meget lidt om Francos fascisme i Spanien, fascismen i Pourtogal, Junta militærstyret i Grækenland og militærdiktaturerne i Latinamerika. De falder for de små slagord som "Danmark for danskere" - "Fremmede ud" og "Hvis du ikke er patriot så er du forrædder". Det er enkle ting som er til at forstå men det er den skjulte fascisme.

http://verdenidanskperspektiv.systime.dk/indhold/leksikon/styreformer/etpartisystemer/fascistiske-etpartisystemer.html

De borgerlige medier har i årevis proklameret socialismen og kommunismens død men de socialistiske partier i de fleste af verdens lande klarer sig faktisk udemærket og det glæder mig at Mellem og Latinamerika har fået så mange demokratiske socialistiske præsidenter. Lad os se om ikke Island også rykker til venstre..

Det glæder mig også at naturressourserne bliver folkeeje:

http://www.u-landsnyt.dk/indhold.asp?ID=17342&mode=Nyhed

MVH
ESP
 
 
25.01-2009 | 16:04 af Thomas Proctor
@Karin Bennedsen (KarinB),

At VU direkte indviterer nazisterne til lukkede møder kan kun være en fjer i hatten for nazisterne - det er at vise dem respekt. VU har altid været langt mere til højre end partiet Venstre som også de seneste år har overhalet de Konservative højreom. Jeg kan da huske at Venstre i 80erne gik ind for nærdemokrati mens de nu er blevet centralister - kommunalreform osv.

Jeg håber mødet bliver optaget så man kan se eller høre hvordan VUerne reagere på den nazistiske propaganda og deres fysiske voldsangreb på venstreorienterede, demokratisk valgte politikkere og anti-racister.

MVH
ESP
 
 
25.01-2009 | 16:15 af Thomas Proctor
Man må heller ikke glemme at den nuværende regering + DF har givet "kunststøtte" til holocaustbenægteren Erik Haaest:

http://www.arbejderen.dk/index.aspx?F_ID=43007&TS_ID=3&S_ID=36&C_ID=147

Det kan nazisterne jo også fryde sig over...

MVH
ESP
 
 
25.01-2009 | 18:22 af Thomas Proctor
Paven, som er gammel SS-mand, rehabiliterer en holocaustbenægter:

http://jp.dk/udland/europa/article1581027.ece

MVH
ESP
 
 
25.01-2009 | 19:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.01-2009 | 20:38 af Thomas Proctor
@Stig Winther Petersen (StigWintherPetersen),

Jeg er også revolutionær men revolutionær pacifist. Den basisdemokratiske socialisme betyder for mig at man ikke kan skabe socialisme uden demokrati. Cuba er måske det eneste exempel på det modsatte med mange problemer til følge som bl.a. krænkelser på menneskerettighederne selvom det går fremad og det nu kun er USA og Israel som boykotter med handelsblokade.

Vi er helt enige om at uddannelse er vejen frem og det står også højt på ønskesedlen hos de socialistiske lande i Latinamerika.

Om Venezuela:

At analfabetismen er udryddet, at der er gratis internet i de fjerneste afkroge af landet, at der for første gang er et gratis sundhedssystem, der dækker næsten hele befolkningen, og at staten investerer massivt i kollektiv transport, miljø og kultur. At Venezuela selvfølgelig sparkede Israels ambassadør på porten, da overfaldet på Gaza begyndte, og at venezuelanerne strømmer til for at donere blod til de sårede palæstinensere.

At folkemusik og arbejderkultur i det hele taget – fra graffiti til joropomusik – blomstrer takket være samspillet mellem en revolutionær statslig kulturpolitik og en frembrusende klassebevidsthed. Men det som statistikken ikke forklarer, er, at socialisme ikke kun handler om en stærk moderne velfærdsstat og en uafhængig udenrigspolitik. Socialisme handler også om værdier, om værdighed."

MVH
ESP
 
 
25.01-2009 | 21:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.01-2009 | 15:58 af Thomas Proctor
Venstre-løver: Hellere nazister end minister:

I en afstemning på partiets hjemmeside siger hele 77 procent, at de ser mest frem til at møde nazistpartiet DNSB.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1117499.ece

MVH
ESP
 
 
29.01-2009 | 16:00 af Thomas Proctor
@Stig Winther Petersen (StigWintherPetersen),

Tak for dine seriøse indlæg - du skriver og tænker godt - vi er meget enige.

Kammeratlige hilsner,
ESP
 
 
29.01-2009 | 16:42 af Thomas Proctor
»...Det var de borgerliges vilje til samarbejde med nazister og facister, der i 1930'erne førte til Holocaust og krig. Vi bør stadig ikke indgå kompromiser med de som ikke bakker op om demokratiet og den individuelle frihed. i SFU bakker vi utvetydigt op om demokratiet og vi opfordrer VU-Århus til at gøre det samme...«, Daniel Bendix, landssekretær SF Ungdom i en pressemeddelelse.

Venstre vil ikke være med til at blåstemple nazisterne:

Inger Støjberg kritiserer blandt andet mødet med DNSB for at være »med til at blåstemple en gruppe, som vi under ingen omstændigheder skal være med til at blåstemple«.

MVH
ESP
 
 
30.01-2009 | 23:39 af Benjamin Nielsen
Hmmm. Er det ikke Socialistisk Ungdoms front, der holder møde med nogle Antifacister?? De er vel at mærke voldelige.


"kammeratlige hilsner" Føj for satan!
 
01.02-2009 | 23:51 af Thomas Proctor
@ Benjamin Nielsen (Terry),

Jeg troede at du var Konservativ og havde lært af historien - Du er altså heller ikke Venstremand for Venstre har taget afstand fra mødet...

Hvad er du så?

MVH
ESP
P.S Ikke alle anti-fascister er voldelige men det er nazister.
 
 
02.02-2009 | 00:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2009 | 00:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2009 | 00:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2009 | 00:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2009 | 00:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2009 | 02:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2009 | 04:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2009 | 06:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2009 | 09:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2009 | 09:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2009 | 12:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2009 | 12:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2009 | 12:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2009 | 13:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2009 | 14:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2009 | 14:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2009 | 14:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2009 | 15:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2009 | 15:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2009 | 15:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2009 | 15:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2009 | 17:20 af Thomas Proctor
@morten mortensen (mortenmortensen),

Er du også herinde, for sammen med naziholger, at forsvare nazismen?


Hvis ikke du er nazist hvorfor forsvarer du så nazisternes brandattentater, vold mod politiske modstandere som anti-racister, venstreorienterede og folkevalgte politikkere?

Jeg har taget afstand fra AFA`s voldelige metoder men du har aldrig taget afstand fra højrefløjens vold og drab.

Læs lidt historie om hvordan socialister altid har stået på demokratiets side i modsætning til højrefløjen:

http://www.befrielsen1945.dk/temaer/angrebdemokrati/demokratiopfattelse/index.html

I lidt større perspektiv:

http://www.solidaritet.dk/soli04-2/3.htm

MVH
ESP




MVH
ESP
 
 
02.02-2009 | 17:33 af Thomas Proctor
@Holger Jensen (Holgerdk),

Hvis du er imod tortur så er du vel glad for Obama lukker Guantanamo og vil forbyde tortur i det amerikanske militær....eller er du?

Hvis du pludselig går ind for menneskerettigheder for alle så meld dig ind i Amnesty....nåe nej dem kan du jo ikke lide...Hvorfor?

MVH
ESP
 
 
02.02-2009 | 17:41 af Thomas Proctor
Gamle naziplaner indgår i Dansk Folkepartis og dele af Venstres politik:

http://avisen.dk/blogs/extrasensoryperception/send-dem-ud-paa-en-oede-oe-en-gammel-nazi-plan_10888.aspx

MVH
ESP
 
 
02.02-2009 | 18:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2009 | 19:23 af Thomas Proctor
@morten mortensen (mortenmortensen),

Du forsvarer ved enhver lejlighed nazisternes forbrydelser ved at give eksempler på venstreorienteret vold. På den måde forsøger du at retfærdiggøre højrefløjens vold.

Dessuden optræder du tit sammen med naziholger og støtter hans påstande.

Hvem lyver?

MVH
ESP
P.S. Mon Naziholger er særlig stolt over at være nazist siden han har fjernet hans hjemmeside fra hans blog...
 
 
02.02-2009 | 19:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2009 | 19:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2009 | 19:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2009 | 21:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2009 | 22:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.02-2009 | 23:07 af Thomas Proctor
@ morten mortensen (mortenmortensen),

Er man ikke Dansker hvis man er født og opvokset i Danmark - eller har det noget med hudfarve eller blod at gøre?

Indse dog at Danmark er multikulturelt og at tolerance er en god ting. Hvor vil du smide dem der efter din mening ikke er 100% Danske hen?

Tror du vi kan klare os økonomisk uden de mennesker du vil fordrive?

MVH
ESP
 
 
02.02-2009 | 23:44 af Thomas Proctor
@ morten mortensen (mortenmortensen),

Hvorfor ”vores” racisme er farligere end Ku Klux Klans?

SE: http://www.american-pictures.com/dansk/racisme/kkk-1.htm

MVH
ESP
 
 
03.02-2009 | 00:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.02-2009 | 01:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.02-2009 | 01:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.02-2009 | 01:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.02-2009 | 01:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.02-2009 | 02:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.02-2009 | 02:41 af Thomas Proctor
@Holger Jensen (Holgerdk),

Jeg er pacifist men jeg forstår godt du ikke kan fatte begrebet...

For at illustrere hvad DF og nazister egentligt mener giver denne video med en stærkt højreorienteret, racist og bordelindehaver, et godt billede:

http://xrl.us/beeqbs

MVH
ESP
 
 
03.02-2009 | 02:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.02-2009 | 02:50 af Thomas Proctor
@Holger Jensen (Holgerdk),

Det ny Ungdomshus er helt lovligt dessuden var der også konservative politikkere. En af dem fik hvist nok lidt buksevand..

Jeg vil gerne indrømme at jeg har stor sympati for "Ungeren" men ikke for nogle af de autonome gruppers brug af vold.

MVH
ESP
 
 
03.02-2009 | 02:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.02-2009 | 03:06 af Thomas Proctor
@Holger Jensen (Holgerdk),

Jeg er glad for politikkerne gav de unge et nyt hus - det gamle var godt slidt.

Det var ikke mig som gav buksevand men på den anden side kan jeg godt forstå at nogle blev sure over at se dem der altid har modarbejdet Ungdomshuset forsøge at sprede dårlig stemning.

MVH
ESP
 
 
03.02-2009 | 03:12 af Thomas Proctor
Venstrefløjen må kæmpe for socialisternes rettigheder såvel som den yderste højrefløjs rettigheder.

http://www.faklen.dk/faklen/12/pw.php

MVH
ESP
 
 
03.02-2009 | 03:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.02-2009 | 14:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.02-2009 | 14:53 af Thomas Proctor
@Holger Jensen (Holgerdk),

Du skærer alle over een kam - sådan er virkeligheden ikke. Ungdomshuset består at mange forskellige mennesker. Vi taler op omkring 10.000 mennesker. Der er punkere, udstødte, socialister, anarkister, kommunister osv osv..

Det er ligesom når du kalder mig terrorist eller alle muslimerne for islamister - du har jo intet at have det i...

Jeg er anti-autoritær og derfor imod soldaterhirakiet:

http://avisen.dk/blogs/extrasensoryperception/har-magthaverne-faaet-dig-grundigt-afrettet_10891.aspx

MVH
ESP
 
 
03.02-2009 | 15:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.02-2009 | 15:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.02-2009 | 15:46 af Thomas Proctor
Dejligt at se en ægte nazist hylle Dansk Folkeparti...

@Naziholger,

Er man ikke Dansker hvis man er født og opvokset i Danmark - eller har det noget med hudfarve eller blod at gøre?

Indse dog at Danmark er multikulturelt og at tolerance er en god ting. Hvor vil du smide dem der efter din mening ikke er 100% Danske hen?

Tror du vi kan klare os økonomisk uden de mennesker du vil fordrive?

MVH
ESP

MVH
ESP
 
 
03.02-2009 | 15:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.02-2009 | 15:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.02-2009 | 16:03 af Thomas Proctor
@Naziholger,

Du besvarer ikke mine spørgsmål...

Er man ikke Dansker hvis man er født og opvokset i Danmark - eller har det noget med hudfarve eller blod at gøre?

Indse dog at Danmark er multikulturelt og at tolerance er en god ting. Hvor vil du smide dem der efter din mening ikke er 100% Danske hen?

Tror du vi kan klare os økonomisk uden de mennesker du vil fordrive?

Hvor kommer "en fremmed" fra når m/k er født og opvokset her i Danmark?

MVH
ESP
 
 
03.02-2009 | 16:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.02-2009 | 16:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.02-2009 | 16:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.02-2009 | 16:35 af Thomas Proctor
@Holger Jensen (Holgerdk),

Hvem skal afgøre om man er Dansk og på hvilken måde?

Hvor skal alle de mennesker smides hen?

Nej som du ved er jeg imod al vold som pacifist. Og spørgsmål angående Ungdomshuset har jo ikke så meget med denne tråd at gøre vel...

MVH
ESP

MVH
ESP
 
 
03.02-2009 | 16:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.02-2009 | 16:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.02-2009 | 16:53 af Thomas Proctor
@Holger Jensen (Holgerdk),

Nej jeg tager afstand fra al vold især mod folkevalgte politikkere som Pia K eller folk fra Enhedslisten. Forskellen på os to er nemlig at jeg er demokrat og det er du ikke.

Jeg har endnu tilgode at se dig tage afstand fra nazisternes voldelige overfald i Århus:

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081116/AAS/705691457

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081002/AAS/811883652

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081104/AAS/781352440

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081101/AAS/680343186

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081106/AAS/211438606

MVH
ESP
 
 
03.02-2009 | 17:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.02-2009 | 17:08 af Thomas Proctor
@Naziholger,

Hvem skal afgøre om man er Dansk og på hvilken måde?

Hvor skal alle de mennesker smides hen? Madagaska måske?

http://avisen.dk/blogs/extrasensoryperception/send-dem-ud-paa-en-oede-oe-en-gammel-nazi-plan_10888.aspx

MVH
ESP
 
 
03.02-2009 | 17:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.02-2009 | 17:46 af Thomas Proctor
@Stig Winther Petersen (StigWintherPetersen),

Du nuancerer problematikken virkeligt godt!! Jeg er helt enig.

Tit har jeg det med at holde mig til kolde facts uden rigtig at komme ind under huden på de menneskelige adspekter - på det område er jeg særdeles taknemmelig for din støtte.

Røde hilsner,
ESP
 
 
04.02-2009 | 01:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
04.02-2009 | 15:45 af Thomas Proctor
Fogh ser gennem fingre med nazimøde:

http://politiken.dk/politik/article642165.ece

MVH
ESP
 
 
04.02-2009 | 17:04 af Thomas Proctor
Heilede Morten Messerschmidt?

Sang Morten Messerschmidt nazi sange?

Det bliver afgjort i retten:

http://politiken.dk/indland/article642313.ece

MVH
ESP
 
 
07.02-2009 | 11:31 af Thomas Proctor
Venstres Ungdom har åbenbart gennem længere tid festet og arbejdet tæt sammen med den yderste højrefløj - her i blandt tyske og danske nazister - se følgende billedmateriale:

http://xrl.us/befdk2

http://xrl.us/befdk4

http://xrl.us/befdk6

MVH
ESP
 
 
07.02-2009 | 12:08 af Thomas Proctor
Nazister velkomne hos Rotary i Grindsted:

http://www.jv.dk/artikel/602125

mmmh er JV måske en Venstre avis?

MVH
ESP
 
 
07.02-2009 | 12:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.02-2009 | 12:35 af Thomas Proctor
@Poul Sørensen (PoulS),

Ja jeg var engang i 80erne til møde med Mogens Glistrup og Preben Møller i Vestjylland hvor Glistrup mente at Danmark skulle sælge våben til de Apartheidsystemet, under embargoen, så de kunne forsvare sig imod "negerne"...Nu er de så begge døde så RIP.

Jeg husker også at Erhart Jacobsen udtalte: "Sydafrikas politik kan ikke kaldes apartheid, for i virkeligheden gør de hvide de sorte en tjeneste ved at behandle dem lidt anderledes. Der er ikke en gnist af ondskab i de hvides politik overfor de sorte."

Nu er han så også død så RIP - men jeg ville gerne have hørt hans mening om Obama...

MVH
ESP
 
 
07.02-2009 | 12:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.02-2009 | 13:00 af Thomas Proctor
@Poul Sørensen (PoulS),

Der bor helt klart flest "farvede" i øst Danmark så måske er man bare bange for noget man ikke kender og det er sådan set meget naturligt. Jeg tror der er en lille racist i os alle sammen - i alle kulturer - Det er ikke noget man sådan lige afskaffer selvom vi er kommet langt. Det er desværre også derfor fascismen gnaver sig ind i folk.

http://avisen.dk/blogs/extrasensoryperception/hvad-er-racisme_10879.aspx

http://politiken.dk/videnskab/article574922.ece

MVH
ESP
 
 
07.02-2009 | 13:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.02-2009 | 18:22 af Thomas Proctor
Nazi-Jonni hverver nye medlemmer blandt skoleelever:

http://www.bt.dk/article/20090208/nyheder/90208005/

Nazister og andre yderligtgående højreorienterede bruger også ARTO (hjemmeside for børn) til at sprede deres racistiske hadepropaganda.

MVH
ESP
 
 
09.02-2009 | 02:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.02-2009 | 03:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.02-2009 | 20:04 af Thomas Proctor
@morten mortensen (mortenmortensen),

DGS er en bred demokratisk sammenslutning/fagforening for gymnasieelever. Det er rigtigt at der er mange Socialdemokrater, socialister, anarkister og kommunister i DGS men den kan ikke på nogen måde sammenlignes nazisternes pis.

Nazister huserer på net-mødested for børn
Omkring 350.000 børn og unge færdes på Arto.dk, Danmarks største mødested på nettet. Men med i flokken er også unge nazister og racister, som spreder deres budskaber om jødehad og racisme:

http://www.computerworld.dk/art/27201

MVH
ESP
 
 
09.02-2009 | 20:05 af Thomas Proctor
@morten mortensen (mortenmortensen),

Mere uddybende her:

http://shansensblog.blogspot.com/2009/01/arto-nazisme-er-gte-nazisme-forkldt-som.html

MVH
ESP
 
 
09.02-2009 | 20:15 af Thomas Proctor
@Holger Jensen (HolgerJensenFRITDK),

Hvorfor har du fjernet din egen nazistiske hjemmeside fra bloggen her?

Er du ikke stolt af at være nazist?

Forskellen på dig og mig er at jeg er demokrat og det er du ikke.

Forskellen er også at du syntes vold og terror er godt når den bliver begået af højrefløjen mens jeg som pacifist tager skarpt afstand fra al vold også når den begås af venstrefløjen.

MVH
ESP
P.S. Nazisten Julius Børgesen forsøgte jo også at give venstrefløjen skylden for hans brandstiftelse og/eller opfordring til branstiftelse hos Rikke Hvilshøj og Lars Løkke Rasmussen...
 
 
09.02-2009 | 20:34 af Thomas Proctor
At nazister er falske og forsøger at give socialister skylden for deres terror handlinger ser vi over alt på kloden:

http://modkraft.dk/spip.php?article9818

I selve ordet ”Nationalsocialisme”, som Hitler opdigtede, ligger der en hån mod socialister, anarkister og kommunister fordi socialismen udtrykkeligt er international og ikke nationalistisk. Deraf; ”Internationale”(Sangen). Fordi socialister bekymrer sig om alle folkeslag under kapitalismens åg og alle udbyttede, udnyttede og fremmedgjorte mennesker. Netop nazismens ekstreme nationalisme gjorde de to ideologier til de argeste hovedfjender i Weimarrepublikken.

"Arbeit macht frei" er en tysk talemåde, der betyder "arbejde gør dig fri" eller "arbejde vil sætte dig fri" eller "arbejde frigøre". Rent bogstaveligt betyder det: "arbejde gør fri".

Men ”Arbeit macht frei” er også en nazistisk hån imod alle som blev pint og døde i Kz-lejrene. I nazisternes idealverden hvor soldaten blev ophøjet til at være det mest storslåede var ”arbejderen” mindre værd end soldaten. Arbejderen og klassesystemet(det autoritære hierarki) var noget som skulle negligeres – noget som ikke skulle tales om. Dermed er ”Arbeit macht frei” en dobbelt hån – ”arbejdet” (læs slaveriet) gjorde nemlig ikke fri men tvangsbandt arbejderne i slaveri. ”Friheden” røg op gennem skorstenen. Det var ingen tilfældighed at de første som blev interneret i Kz-lejre i 1933, efter Hitlers magtovertagelse med resterne af de borgerlige partiers stemmer, var socialister, fagforeningsledere, kommunister, anarkister, syndikalister, socialdemokrater, borgerlige humanister og frisindede præster. Nazisterne ulovliggjorde også fagforeninger, fjernede strejkeretten og forbød kommunist partiet.

http://img20.imageshack.us/img20/1000/amfxy0.jpg

Solidaritet er ømhed mellem mennesker.

Socialismen er inkluderende, dvs. at i teorien kan alle være med til at opbygge det socialistiske samfund, på tværs af etniske og religiøse skel. Socialismen arbejder med en ide om, at alle proletarer på trods af landegrænser skal holde sammen. Det er arbejderklassen og ikke racen, der skal holde mennesker sammen, og nationen er en kunstig konstruktion, der blot tjente magthaverne og kapitalisternes interesser. Det handler om at skabe mere frihed, lighed, fællesskab og demokrati. Nazismen er ekskluderende, i nazismen er det på forhånd afgjort, eller determineret, at det udelukkende kan være den rigtige race, de mennesker med det "rene" blod, der kan være en del af det nazistiske samfund. Det var denne modsætning der gjorde Hitler til arg modstander af socialismens internationale karakter.

Fascisme er et redskab for kapitalisterne.

Hitler gik ind for den private ejendomsret allerede 1919 og blev støttet af mægtige kapitalister:

Hitler’s financiers
Many industrials bankrolled the Nazis, including allegedly:
• Hjalmar Schacht, Head of the Reichsbank, organised fund-raising parties for Hitler.
• Fritz von Thyssen, the German steel businessman
• Alfred Krupp, the owner of Krupp steel firm
• Emil Kirdorf, the coal businessman
• IG Faben, the German chemicals firm, gave half the funds for the 1933 elections
• The German car firm Opel (a subsidiary of General Motors)
• Schroeder Bank – on Jan. 3, 1933, Reinhard Schroeder met Hitler and asked him to form a government.

And many foreign firms including:
• Henry Ford of Ford Motors. Hitler borrowed passages from Ford's book The International Jew to use in Mein Kampf and had a picture of Ford on the wall of his office.
• Union Banking Corporation, New York (George Bush’s great-grandfather was president of the Corporation)
• WA Harriman and Co., the American shipping and railway company (George Bush’s grandfather was vice-president)
• Irenee du Pont, head of the American firm General Motors; he advocated the creation of a super-race by spinal injections to enhance children of ‘pure’ blood.


Højrefløjen i Danmark støttede nazismen:

http://www.befrielsen1945.dk/temaer/angrebdemokrati/demokratiopfattelse/index.html


Hvorfor mon Jonni Hansens nationalsocialistiske racister hører højreorienteret musik?

http://www.metroxpress.dk/dk/article/2008/09/30/07/4148-66/index.xml

http://politiken.dk/indland/article578902.ece

Nazister forsøgte at spolere 1. Maj.

Omkring 1.000 tyske nazister, der ville marchere i Hamburg den 1. maj, blev mødt af 10.000 moddemonstranter og massive uroligheder. Politiet måtte bruge vandkanoner og bogstavelig talt tæve sig vej gennem byen for at få nazisternes march gennemført, skriver den alternative tyske nyhedsservice, Indymedia.




http://www.modkraft.dk/IMG/jpg_roed_1_maj.jpg

De røde faner har medvind. Over en million danskere definerer sig selv som socialister, viser en ny undersøgelse fra Ugebrevet A4 .

http://modkraft.dk/spip.php?article7738

MVH
ESP
 
 
09.02-2009 | 20:41 af Thomas Proctor
Så en god nyhed inden for i Kirkens verden:

http://www.berlingske.dk/article/20090209/verden/90209124/

MVH
ESP
 
 
09.02-2009 | 20:55 af Thomas Proctor
@Holger Jensen (HolgerJensenFRITDK),

Jeg er godt klar over at nazister får tæsk og omvendt og det syntes jeg er en skam for Danmark. Men det er Dansk Folkeparti som har legitimeret nazisternes holdninger med deres racisme.

http://aarhus.lokalavisen.dk/article/20090209/ARTIKLER/915997876/1616/jpaarhusrss

http://jp.dk/indland/aar/kriminalitet/article1597128.ece

Mere om Vederfølner her:

http://redox.dk/spip.php?article375

Jeg tager skarpt afstand fra al politisk vold og terror:

http://avisen.dk/blogs/extrasensoryperception/der-er-ingen-vej-til-fred--freden-er-vejen_18586.aspx

MVH
ESP
 
 
09.02-2009 | 21:05 af Thomas Proctor
Det er ikke længe siden yderligtgående højreorienterede ville lave terror i Belgien:

http://politiken.dk/udland/article171138.ece

MVH
ESP
 
 
10.02-2009 | 05:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.02-2009 | 06:15 af Thomas Proctor
@Holger Jensen (HolgerJensenFRITDK),

For det første er spam noget firmaer sender til dig via computer for at du skal købe deres varer vel at mærke uden du har bedt om det. Så udemokratisk er kapitalismen.

For det andet mener jeg det med ikke-vold meget seriøst. Det kan godt være du aldrig kommer til at forstå tanken - det er vel nærmest umuligt som nazist - men jeg er altså Kristen pacifist og dermed menneskerettighedsforkæmper, fredselsker og tror på "det gode i mennesket". Jeg har ingen sympati for nogen former for vold eller krig.

Jeg er som sagt bekendt med historien om den 14 årige og jeg kan ikke lade være med at tænke på at Rigsdagsbranden, som blev antændt af nazister, fik kommunister skylden for...

Hvorfor tror du der er blevet så meget vold i vores samfund?

MVH
ESP
 
 
10.02-2009 | 06:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.02-2009 | 06:51 af Thomas Proctor
@Holger Jensen (HolgerJensenFRITDK),

Vedr. spam:

Firmaer ligger også (udemokratisk) små programmer ind på din puter så de lærer dine vaner at kende og kan "markedsføre" dine "ønsker"...

http://interpres.wordpress.com/2009/02/06/facebook-misbruger-brugernes-private-info-gennem-at-s%C3%A6lge-den-videre-til-kapitalistiske-selskaber/

En anden grund til jeg er anti-autoritær..:

http://avisen.dk/blogs/extrasensoryperception/har-magthaverne-faaet-dig-grundigt-afrettet_10891.aspx

MVH
ESP

MVH
ESP
 
 
10.02-2009 | 06:57 af Thomas Proctor
@Holger Jensen (HolgerJensenFRITDK),

Har venstrefløjen nu hyret en 14 årig?? Hvor har du det fra?

Jeg kan sagtens dokumentere højrefløjens angreb på folkevalgte politikkere:

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081116/AAS/705691457

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081002/AAS/811883652

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081104/AAS/781352440

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081101/AAS/680343186

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081106/AAS/211438606

Og mere her:

http://redox.dk/

Den yderste højrefløj forsøger "at hyre" små børn til deres forbrydelser:

http://www.computerworld.dk/art/27201

MVH
ESP
 
 
10.02-2009 | 07:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.02-2009 | 07:05 af Thomas Proctor
@Holger Jensen (HolgerJensenFRITDK),

Er det nu mine venner som har hjernevasket den 14 årige? Hvor får du det fra?

Det yderste højre hjernevasker derimod helt bevidst små børn til had:

http://www.computerworld.dk/art/27201

MVH
ESP
 
 
10.02-2009 | 07:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.02-2009 | 07:17 af Thomas Proctor
@Holger Jensen (HolgerJensenFRITDK),

Næe jeg taler ikke uden om. Men jeg godtager ikke din præmis om at nogen bevidst har anvendt den 14 årige til nogetsomhelst. Hvor er beviserne for det?

Jeg kan derimod bevise at det yderste højre bevidst forsøger at hjernevaske helt små børn til bl.a. racehad:

http://www.computerworld.dk/art/27201

MVH
ESP
 
 
10.02-2009 | 07:21 af Thomas Proctor
@Holger Jensen (HolgerJensenFRITDK),

Nazi-Jonni hverver nye medlemmer blandt skoleelever:

http://www.bt.dk/article/20090208/nyheder/90208005/

MVH
ESP
 
 
10.02-2009 | 07:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.02-2009 | 07:39 af Thomas Proctor
@ Holger Jensen (HolgerJensenFRITDK),

Dejligt at se de modererer dine udtalelser. Som jeg har forklaret dig så tager jeg afstand fra vold mod politikkere og andre. Jeg kender til adskillelige brandattentater, bombeattentater og skudattentater udført af det yderste højre mod politikkere og mod "farvede" mennesker i Danmark - måske har nogle af dem der udførte disse grusomme handlinger ikke været så gamle...

Hvilke ting opfinder jeg?

MVH
ESP
 
 
10.02-2009 | 07:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.02-2009 | 07:46 af Thomas Proctor
@ Holger Jensen (HolgerJensenFRITDK),

Der er noget dokumentation her:

http://avisen.dk/blogs/extrasensoryperception/hoejrefloejen-bruger-volden-til-politisk-middel_10896.aspx

MVH
ESP
 
 
10.02-2009 | 07:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.02-2009 | 07:54 af Thomas Proctor
@ Holger Jensen (HolgerJensenFRITDK),

Jeg er bestemt ikke ligeglad og jeg er som sagt modstander af vold om den kommer fra højre eller venstre. Jeg er for ikke-vold.

Jeg vil gerne se en artikkel om den 14 årige hvis du kan finde den?..Jeg kender historien men har ikke set at han er blevet dømt. For mig så det ud som om han var højrefløjs-provokatør for man skal meget langt ud hvis man hyller Nord-Korea...tosset for at sige det ligeud. Hvem siger at han ikke er nazist - de kalder sig jo også socialister selvom de ved det er løgn...

MVH
ESP
 
 
10.02-2009 | 07:58 af Thomas Proctor
@ Holger Jensen (HolgerJensenFRITDK),

Vi ved jo nazister gerne vil give venstrefløjen "æren" for deres beskidte handlinger:

http://politiken.dk/indland/article252632.ece

MVH
ESP
 
 
10.02-2009 | 08:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.02-2009 | 08:23 af Thomas Proctor
@Holger Jensen (HolgerJensenFRITDK),

Nu blev Julius Børgesen jo altså dømt så det har ikke noget med konspirationsteori at gøre.

Tak for linket. Der skal ikke være tvivl om jeg tager kraftigt afstand fra hvad den 14 årige har gjort.

Jeg tror ikke at nogen har anvendt ham til volden men hvis nogen har må de være tossede. At venstrefløjen skulle stå bag er vanvittigt!!

At det yderste højre hjernevasker børn til had er for mig det samme som vold for det fører til vold.

MVH
ESP
 
 
10.02-2009 | 08:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.02-2009 | 08:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.02-2009 | 08:39 af Thomas Proctor
@ Holger Jensen (HolgerJensenFRITDK),

Ret skal da være ret og han skal da dømmes. Men du er jo blind når det kommer til højrefløjens terror og vold - ikke sandt? Du glæder dig måske over den - ?

Højreekstremister saboterede S-tog :

http://avisen.dk/hoejreekstremister-saboterede-s-tog_99552.aspx

Hvis du ikke kender til højrefløjens vold, bombeattentater, dødstrusler, brandattentater og skudattentater så følg med her:

http://www.redox.dk/

Redox dækker også vold fra venstrefløjen.

MVH
ESP
 
 
10.02-2009 | 08:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.02-2009 | 09:14 af Thomas Proctor
@Holger Jensen (HolgerJensenFRITDK),

"Lige een ting til" - eller et spørgsmål mere som Columbo ville sige..

Det er ikke min venstrefløj som begår den slags handlinger. Jeg er jo demokrat og SFer men det er sørgeligt at du er udemokratisk som nazist.

For mig er al vold afskyelig uanset hvem der begår den og i hvilken alder. Dog er helt små børn og syge undtagelser fordi de ikke ved hvad de gør.

At nazister hverver skoleelever er også sørgeligt..Det kan vi takke Dansk Folkeparti for og det glæder dig vel?

Hvordan kan du få digselv til at hilse med Heil Hitler når du ved hvor meget grusomt han var medvirkende til?

MVH
ESP
 
 
10.02-2009 | 09:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.02-2009 | 09:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.02-2009 | 09:40 af Thomas Proctor
@Holger Jensen (HolgerJensenFRITDK),

Vi er enige om at venstrefløjens vold er tåbelig. Der hvor det glipper for dig er at du ikke vil se højrefløjens terror. Du mangler at tage afstand fra nazismen med mere...

Jeg var selv meget politisk aktiv i folkeskolen, gymnasiet, universitetet osv - det er der ikke noget galt i. Men der er forskel om man politisk er demokrat eller ikke...

Jeg kan spørge en god ven om der er eksempler på politisk vold begået af mindreårige nazister eller yderligtgående højreorienterede men han er her ikke lige pt - han ved mere om det end mig - jeg leder ikke i øjeblikket.

Det er ikke mine SF kammerater som begår politisk vold men det gør dine nazi venner og mange sidder inde for netop vold.

MVH
ESP
 
 
10.02-2009 | 10:18 af Thomas Proctor
@ Holger Jensen (HolgerJensenFRITDK),

Det er noget sludder! En flok højreorienterede har gentagende gange overfaldet politikkere i Århus:

Jeg kan sagtens dokumentere højrefløjens angreb på folkevalgte politikkere:

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081116/AAS/705691457

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081002/AAS/811883652

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081104/AAS/781352440

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081101/AAS/680343186

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081106/AAS/211438606

Og der er flere eksempler bl.a er mindst to SFere fra Københavns Borgerrep. blevet slået ned for nogle år siden - sådan noget husker jeg.

Næsten alle højtstående folkevalgte SFere har fået dødstrusler...

Såe du mener ikke SF er et demokratisk parti...SF er faktisk et af de mest demokratiske partier fordi medlemmerne bestemmer alt dvs hvem der skal være i toppen. Det kan man jo ikke sige om de borgerlige partier og bestemt ikke om det topstyrede udemokratiske Dansk Fascistparti.

MVH
ESP
 
 
11.02-2009 | 15:31 af Thomas Proctor
@Holger Jensen (HolgerJensenFRITDK),

Hvilken politisk fløj der er mest voldelig hersker der slet ingen tvivl om.

I Århus har politiet oprettet en særlig Task Force til at bekæmpe den politiske vold, og den målrettede indsats førte i 2008 til 43 sigtelser - 80 procent af dem mod personer fra det højreradikale miljø.

Dokumentation her:

http://www.berlingske.dk/article/20090209/danmark/702090097/

MVH
ESP
 
 
11.02-2009 | 16:08 af Thomas Proctor
Venstre og Venstres Ungdom har tidligere samarbejdet med terrorister, herunder selveste Osama Bin Laden, ved at donere penge til dem i Afghanistan i 1988.

Lars Løkke Rasmussen med stormgevær AK47 og højrefløjens støtte til terrorister:

http://avisen.dk/blogs/extrasensoryperception/lars-loekke-rasmussen-med-ak47-og-hoejrefloejens-stoe_16992.aspx

MVH
ESP
 
 
12.02-2009 | 02:14 af Thomas Proctor
Enhedslisten presser Venstre i nazi-sag:

http://jp.dk/indland/aar/politik/article1599580.ece

Nazister inviterer VU til Greve:

http://jp.dk/indland/aar/politik/article1599764.ece

MVH
ESP22
 
 
16.02-2009 | 18:24 af Thomas Proctor
Syng nazisterne ud af Århus!

http://modkraft.dk/spip.php?article9872

ESP22
 
 
16.02-2009 | 18:58 af Thomas Proctor
Ingen nazister i vores gader!

http://politiken.dk/indland/article650570.ece

ESP22
 
 
17.02-2009 | 11:34 af Kaj jensen
Ingen socialister i vores gade....!!
 
17.02-2009 | 12:23 af Thomas Proctor
@ Kaj jensen (KJ1977),

Det får du svært ved:

http://www.modkraft.dk/spip.php?article7738

Og så er det om du tør stå ved din "ære" som nazist?

Jeg har intet problem ved at være socialist...

Socialister har altid og vil til enhver tid bekæmpe fascisme og nazisme!!

MVH
ESP
 
 
17.02-2009 | 12:47 af Thomas Proctor
Svenske nazier efterlyst for brutalt overfald.

En større gruppe nazier på vej hjem fra demonstrationen i Dresden overfaldt på en motorvejsrasteplads en rejsebus med ældre fagforeningsfolk, der havde deltaget i den store anti-fascistiske demonstration i byen. 5 fagforeningsfolk blev såret, deriblandt to alvorligt. Ifølge øjenvidner overfaldt tre svenske nazier en 42-årig fagforeningsmand fra IG-Bau så brutalt, at han måtte køres på hospitalet med kraniebrud. Formanden for det tyske landsforbund DGB (LO), Michael Sommer, opfordrede i forbindelse med disse hændelser regeringen til at forbyde nazisternes legale samlingssted NPD.

http://avisen.dk/blogs/extrasensoryperception/ap-moeller-stoetter-fascisterne-i-dansk-folkeparti-i_16817.aspx

MVH
ESP22
 
 
© Copyright 2013, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites