Nyhedsbrev | Opret profil | Log ind | Avisen.dk bruger cookies, læs mere herCookies & privatlivspolitik

Ingen skyderier i de danske gader!

7. marts 2009 13:03
Visninger  [5468 ]   Debat  [74 ]

 

Ingen skyderier i de danske gader!

 

 

Dansk Folkeparti dæmoniserer nu igen de danske muslimer ved at påstå at det udelukkende er den muslimske kultur der medfører skyderierne i gaderne og at det er venstrefløjens skyld:

 

http://blog.politiken.dk/skaarup/2009/03/02/tre-af-de-grove-og-det-er-slut-med-det-sjove/

 

 

Dette er ikke sandt.

 

Der er mange grunde til Bandekrigen som ikke nævnes i den borgerlige presse:

 

- Nedskæringer i sociale ydelser under Regeringen og Dansk Folkeparti har medført at livsgrundlaget for de fattigste i Danmark er mere eller mindre fjernet. Det er ingen undskyldning for at begå kriminalitet men det medfører kriminalitet.

 

 

- Det er i sidste ende pengemændene bag banderne som trækker i trådene i kampen om narko, prostitution, våbenhandel, beskyttelsespenge og kvindehandel.

 

 

- Den generelle racisme er stigende i Danmark og det medfører konflikt som nogle har en politisk interesse i at holde ved lige.

 

 

 

- Utrygheden er stigende i Danmark og det jeg kalder ”amerikaniseringen af Danmark”, med private sundhedsforsikringer og privathospitaler, bevirker at folk søger sammen i grupperinger og bander. Dette er desværre selvforstærkende.

 

 

- Tonen er blevet hårdere i Danmark bl.a. fordi vi er i krig.

 

- Den yderste højrefløj – herunder nazisterne – har gennem flere år pustet til racismens bål og forsøgt at optrappe bandekrigen til den racekrig de ønsker. De ønsker etnisk udrensning i Danmark og det betyder i sidste ende krig.

 

Det er typisk af DF at forbinde race og religion med kriminalitet, for at understøtte deres kamp imod Islam, muslimer og mellemøstlig kultur.

Der skal sættes en stopper for disse kriminelle bander og straffes det skal de!

Men det nytter ingenting at begynde at inddrage deres etniske baggrund eller religiøse baggrund som en del af problemet. Kriminalitet er i høj grad et socialt problem.

Det er tåbeligt at påstå man er kriminel fordi man er fra mellemøsten ligeså vel som at påstå man er kriminel rocker fordi man er dansker.

Det er også tåbeligt at påstå at disse kriminelle danskere med anden etnisk baggrund overhovedet har tilknytning til Islam i og med at deres gøren og laden er stik imod en Islams mest grundlæggende principper. De ti bud findes også i Koranen:

http://www.religion.dk/artikel/172833:Spoerg-om-islam--De-ti-bud-og-deres-paralleller-i-Koranen

DF skal stoppe deres manipulering med befolkningen, og stoppe deres udnyttelse af sådanne situationer til at hetze muslimer - på samme måde skal de krimininelle stoppe deres ugerninger.

Den meget udanske amerikanske lov Skaarup vil indføre virker ikke:

 

http://berkeley.edu/news/berkeleyan/1999/1110/threestrikes.html

 

 

Menneskelig lidelse som forretning i Guds eget land.

 

Amerikanske fængsler.

 

Myten om at man er retskaffen som rig og dum, doven og mere eller mindre ond som fattig trives i bedste velgående i USA og delvist herhjemme.

 

Hver hundrede amerikaner er nu bag lås og slå - det svarer til over 2 millioner mennesker.

 

http://www.pewcenteronthestates.org/uploadedFiles/8015PCTS_Prison08_FINAL_2-1-1_FORWEB.pdf

 

 

 

 

 

 

 

Private virksomheder scorer kassen på at indespærre:

 

http://www.talkleft.com/story/2007/2/11/235938/467

 

 

Mange børn i amerikanske fængsler:

http://www.amnesty.dk/default.asp?page=492&lang=da&mode=newsletter

Danmark er også begyndt at spærre børn inde:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/03/06/092652.htm?rss=true

 

Tortur i amerikanske fængsler:

 

 

 

Den gode røver Sankt Dimas.

 

Maleriet viser Skt. Dismas, den ene af de to røvere, som ifølge Lukas-evangeliet blev korsfæstet samtidig med Jesus. Sorg og lidelse finder genklang i baggrundens udgåede træer. Røveren på korset er skildret næsten naturtro i minutiøst malede detaljer. Fra de åbne sår drypper blodet ned på jorden, hvor der dannes blomster.

Sankt Dimas helgendag er d. 25. marts. Han er skytshelgen for bl.a. dømte forbrydere og

omvendte forbrydere samt for bedemænd. Han er også kendt under navnet “den gode tyv”. I Canada – i byen Kingston – ligger der en kirke som ligefrem bærer navnet “Church of the good thief”. Den anden tyv, som ikke angrede, bærer navnet Gestus.

 

 

Lukas:

En af forbryderne som hang der, spottede ham: “Er du ikke Kristus? Frels dig selv og os!”.Da tog den anden til orde og irettesatte ham og sagde: “Frygter end ikke du GUD, skønt du er under samme dom? Og vi er det med rette; vi får jo kun løn som forskyldt; men denne mand har intet ondt gjort.” Og han sagde: “Jesus kom mig i hu, når du kommer i dit rige!” Da svarede han ham: “Sandelig siger jeg dig, i dag skal du være med mig i Paradis.

Lukas kap. 23 vers 39-43.

 

 

"Brugen af fodlænker på gravide fanger er blot ét eksempel på den grusomhed og mishandling, som mange kvinder bliver udsat for i amerikanske fængsler og forvaringsanstalter," siger Amnesty International i en ny rapport udsendt som led i organisationens internationale kampagne mod menneskerettighedsovergreb i USA.

 

http://www.amnesty.dk/default.asp?mode=newsletter&page=10&lang=da

 

At kvinder og mænd er ligeværdige over for Gud, demonstrerer Jesus ofte i evangeliet. Bibelen rummer utallige eksempler på, at Jesus møder kvinder med respekt. Og som bekendt var der kvinder i Jesu følge. Foruden Jomfru Maria tæller discipelskaren ”den anden Maria” (Jakobs mor) og den navnkundige Maria Magdalene. Faktisk var disse to kvinder de første, der så den opstandne Kristus påskemorgen (Matt 28,1-10; Mark 16,1-8; Luk 24,1-12; Joh 20,1-10). Det, at Jesus efter opstandelsen først viser sig for disse kvinder, afslører, hvor integreret det kvindelige er i kristen spiritualitet. Det er således også to søstre, Martha og Maria, som har lagt navn til hhv. den aktive og den kontemplative vej i kristen åndelighed (jfr. Luk 10,38-42).

Kønsforskellen er ikke en hierarkisk forskel. Det er ikke en forskel, der magtpolitisk sætter manden over kvinden. For undertrykkelse af kvinder hører ligesom kastesystemet, apartheid etc. ikke Kristus til. De er menneskeskabte fænomener, som hører verden til. De troende udgør Kristi mystiske legeme (jfr. Kol 1,24). Og her ”kommer det ikke an på at være jøde eller græker, på at være træl eller fri, på at være mand og kvinde, for I er alle én i Kristus Jesus, og hører I Kristus til, er I også Abrahams afkom, arvinger i kraft af Guds løfte” (Gal 3,28-29).

Socialister har altid kæmpet for frigørelse og hvis højrefløjen mener at muslimerne lever i middelalderen må de jo støtte kvinder som dem her der kæmper...

 


Nej til amerikanisering af det danske samfund!

Opret dig eller log på Avisen.dk for at anbefale
Del på Facebook
Kristen Socialist Ikke-volds forkæmper Pacifist Fredsaktivist Anti-fascist Medlem af: SF (Socialistisk Folkeparti) Amnesty Albert Einstein, som var Matematikker, fysisker, Socialist og ikke be-nægtede Existensen af Gud: ”Fantasi er vigtigere end viden" Einstein havde den holdning - inspireret af første- og anden verdenskrig - at kapitalismen skabte krig, fattigdom og ødelagde mennesket. Den situation kunne først ændres med kapitalismens afskaffelse, samfundsmæssiggørelse af produktionen og indførelsen af et globalt demokrati. Leo Tolstoi: "All violence consists in some people forcing others, under threat of suffering or death, to do what they do not want to do" Hensigten med politisk aktivitet er at virke for fred og velfærd. (A.J.P. Taylor, eng. historiker) Egne: "Viden polarisere fantasi i rumfang" "Drømmen, som er det mest individuelle vi har, gør os alle ens". kommer flere..
Indlæg | 91 | 348.545 | 5916
Siden | 27. maj 2008 15:44
DEBAT OM INDLÆGGET
For at kommentere skal du være logget på Facebook. Logger du på via "Kommenter via..." skal siden genindlæses
07.03-2009 | 13:21 af Thomas Proctor
@Itzak Itzakson (Itzak),

Skal du ikke snart trække dine naziudmeldinger tilbage:

25. oktober 2008 23:58 | af Itzak Itzakson (Itzak)


@Bitten

En dag bliver det jeres tur til at dø i gaskamrene !
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg så også her forleden at du går ind for etnisk udrensning. Ved du hvad det vil sige? Jeg har nemlig set hvad det vil sige i ex-Jugoslavien og det betyder død og ødelæggelse..

Håber snart du tager dig sammen og bliver en smule klogere.

MVH
ESP
 
 
07.03-2009 | 13:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.03-2009 | 13:38 af Thomas Proctor
@Itzak Itzakson (Itzak),

Så du indrømmer altså at de nazistiske gaskamre ramte millioner uskyldige?

MVH
ESP
 
 
07.03-2009 | 13:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.03-2009 | 13:47 af Thomas Proctor
@Itzak Itzakson (Itzak),

Selvfølgeligt gør jeg det - det har min konservative farfar lært mig:

Min farfar blev som politimand sendt i kz-lejre men han stillede sig ikke til modværge med våben. Istedet sabotterede han nazisterne på alle de mulige måder han kunne. Han så en lille jødisk pige blive skudt i hovedet for ingenting foran ham men han vidste ikke hvad han skulle gøre for han var fange, meget udmageret og bange for den ondskab han så. Farfar blev senere Politimester og fik Dronningens Fortjenstmedalje i sølv for over 40 års tjenste. Han var i Frøslev, Neuengamme, Buchenwalde og han så Himmler på nært hold og så en lille jødisk pige blive skudt i hovedet for ingenting.

http://politiken.dk/indland/article398818.ece

Vi må aldrig glemme at nazisme og fascisme tilhører den yderste højrefløj:

Højrefløjen i Danmark støttede nazismen:

http://www.befrielsen1945.dk/temaer/angrebdemokrati/demokratiopfattelse/index.html

Dansk Folkeparti og nazismen:


http://avisen.dk/blogs/extrasensoryperception/dansk-folkeparti-har-bare-erstattet-joederne-med-musl_17796.aspx

http://avisen.dk/blogs/extrasensoryperception/hoejrefloejens-danse-macabre-med-sit-enfant-terrible_10909.aspx

http://avisen.dk/blogs/extrasensoryperception/danmark-er-et-eldorado-for-hoejre-nationale-og-nazist_10882.aspx

http://avisen.dk/blogs/extrasensoryperception/dansk-folkeparti-er-et-uanstaendigt-parti_10886.aspx


Hvorfor mon Jonni Hansens nationalsocialistiske racister hører højreorienteret musik?

http://www.metroxpress.dk/dk/article/2008/09/30/07/4148-66/index.xml

http://politiken.dk/indland/article578902.ece

MVH
ESP
P.S Er det umuligt for dig at svarre?
 
 
07.03-2009 | 13:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.03-2009 | 14:02 af Thomas Proctor
@Itzak Itzakson (Itzak),

Islam kan tolkes politisk som Bibelen også kan både til højre og til venstre men den fundamentalistiske politiske islamisme er højreorienteret:

http://avisen.dk/blogs/extrasensoryperception/nynazister-worldwide-sover-med-islamisterne_10911.aspx

http://avisen.dk/blogs/extrasensoryperception/islamofascismen-hoerer-til-paa-den-yderste-hoejrefloe_10910.aspx

Det er en ideologi som højrefløjen i høj grad har financieret:

http://avisen.dk/blogs/doqtawotka/lars-loekke-gav-penge-til-bin-ladens-drenge_14494.aspx

http://avisen.dk/blogs/extrasensoryperception/lars-lykke-rasmussen-med-ak47-og-hoejreorienterede-te_10889.aspx

Den yderste højrefløj i "det kristne højre" i USA bruger meget de samme tiltrækninger, som islamisterne, ved at fremhæve Biblens "krigs-messias" jvf. Raptorismen(dommedagsprædken). Den totale underkastelse. Islam betyder forøvrigt underkastelse. Det er godt med underkastelse og ensretning når man skal fører krig.

Det uhyggelige er at man vil opildne til kamp mod Islam fra det kristne højres side, selvom nogen på selvsamme side åbenlyst samarbejder med islamister.

http://www.adl.org/learn/ext_us/Aryan_Nations.asp?xpicked=3&item=an

Venstrefløjen har aldrig og vil aldrig støtte islamismen, fascismen, anti-semitisme eller had til andre folkeslag.Fordi man demonstrere mod Israels krænkninger af menneskerettigheder betyder ikke at man er jødehader.

Læs lige disse link igen:

Dokumentation fra Jyllands Posten:

http://jp.dk/kultur/article1085116.ece

Dokumentation fra Washington Post:

http://www.washingtontimes.com/article/20071107/EDITORIAL/111070001/1013/editorial

MVH

ESP
 
 
07.03-2009 | 14:28 af Kristian Mortensen
@Itzak
Islam som statsreligion i Iran er hykleri og fascisme i en ubehagelig grad, du vil nok blive forundret over at det er socialister der har solgt våben til sådanne regimer, ej heller er det socialistier der hylder den fascistoide del af Islam, tværtimod
Nej dem der sælger våben til diktaturer som Iran er kapitalen og dermed højrekræfterne som er bedøvende ligeglade med menneskeliv bare der er penge i det
Du slår alle muhammedanerne over en kam, og det passer jo ikke, se blot på de to kvindelige muslimske folketingsmedlemmer fra Soc og SF, de går altså ikke med tørklæde, og de sankker aldrig religion, men socialpolitik for de fattige i DK
 
 
07.03-2009 | 14:29 af Kjeld Krabbe
@Itzak.

En skønne dag bliver den landsskadelige venstrefløj - trods udpræget tunnelsyn - nødt til at indse, izlam og nazismen er samme surdej !

Flere i DK der får deres tilværelse kraftig forstyrret- nogle smadret af tilhængere af den grundlovsstridige koran, børnefamilier tvunget til flytning fra koncentrerede indvandrerområder, børnefamilier nødsages til at fragte børnene frem og tilbage i biler, grundet trusler om vold ect. ect. - hvilket også hermed ses på den overvældende medlemstilgang til den tværpolitiske forening Siad !

Samtidig er antisemitismen et udpræget fænomen på venstrefløjen, hvilket i den grad diskvalifiserer fløjens forsøg på "moralistisk optræden" !
 
07.03-2009 | 14:29 af Kristian Mortensen
ESP vær sød at slette mit indlæg kl 14:28, der mangler et "ikke"
@Itzak
Islam som statsreligion i Iran er hykleri og fascisme i en ubehagelig grad, du vil nok blive forundret over at det ikke er socialister der har solgt våben til sådanne regimer, ej heller er det socialistier der hylder den fascistoide del af Islam, tværtimod
Nej dem der sælger våben til diktaturer som Iran er kapitalen og dermed højrekræfterne som er bedøvende ligeglade med menneskeliv bare der er penge i det
Du slår alle muhammedanerne over en kam, og det passer jo ikke, se blot på de to kvindelige muslimske folketingsmedlemmer fra Soc og SF, de går altså ikke med tørklæde, og de sankker aldrig religion, men socialpolitik for de fattige i DK
 
 
07.03-2009 | 14:43 af Kjeld Krabbe
@Kristian Mortensen.

Rusland er langt den største våbenleverandør til Iran, og derfor forsøger USA med Hillary i spidsen at genoplive det tidligere samarbejde med Rusland, da alle frygter et millitariseret Iran med præstestyret på knappen til kommende atomvåben !
 
07.03-2009 | 14:46 af Thomas Proctor
@ Kjeld Krabbe (Krabben),

SIAD er i høj grad landsskadelig fordi den spiller på racismen og fordi nazister trives i SIAD. At påstå at den er tværpolitisk er løgn - det er ingen hemmelighed at der er mange nazister med i SIAD:

http://shansensblog.blogspot.com/

http://shansensblog.blogspot.com/2009/03/demagogen-anders-gravers-har-talt-det.html

http://shansensblog.blogspot.com/2009/02/talsmand-for-partiet-stop.html

MVH
ESP
 
 
07.03-2009 | 14:49 af Kristian Mortensen
Rusland er IKKE socialistisk, de sidste mange år har det snarere været halv om ikke hel fascistisk
 
 
07.03-2009 | 14:49 af Thomas Proctor
@ Itzak Itzakson (Itzak),

Det er galimatias at skære muslimer over een kam som du selv indrømmer du gør for alle muslimer er ikke troende...

MVH
ESP
 
 
07.03-2009 | 14:53 af Thomas Proctor
@ Kjeld Krabbe (Krabben),

Kender du personerne på dette billede?:

http://www.demos.dk/Billeder/Artikler/DF_stort.jpg

Hvem er mikrofonholderen for nazisten Julius Børgesen?

http://2.bp.blogspot.com/_3xmt_a-9OOk/SW2dha61bTI/AAAAAAAABjw/kzjf2tCyXH8/s400/ebfarcenet9.jpg

MVH
ESP
 
 
07.03-2009 | 14:55 af Thomas Proctor
@ Kjeld Krabbe (Krabben),

Volds-fascister sat i forbindelse med SIAD:

http://www.redox.dk/spip.php?article234

MVH
ESP
 
 
07.03-2009 | 15:05 af Kjeld Krabbe
@Thomas Proctor.

Ved udmærket jeg taler for døve ører mht. dig, men det skader vel ikke at prøve een gang til - og at din virkelighedsfornægtelse skriger til himlen, samt at det tilsyneladende gør umådelig ondt på dig, at Siad har så "bred" tilslutning !
Og at du også råbruger shansens blogs, siger uendelig mere om dig end Siad !

shansen er jo som alle ved stemplet som aldeles utroværdig, småtskåret og ikke mindst injourerende i alt sin vælde - og at du Thomas bruger hende som "sandhedsvidne" - trækker du hermed dig selv ned i et stinkende morads !

Din morale er blot : "Alt for sagen og sandheden er hermed ligegyldig" !
... hvilket din horrible påstand om nazister i Siad også vidner om !
 
07.03-2009 | 15:12 af Thomas Proctor
@ Kjeld Krabbe (Krabben),

Shansen er frisk på en injurie retssag med SIAD men det tør i jo ikke vel?

Du kommer ikke udenom at der er nazister med i SIAD ligegyldigt hvor mange krumspring du gør dig...

Hvilken sag snakker du om?

MVH
ESP
 
 
07.03-2009 | 15:19 af Thomas Proctor
@ Kjeld Krabbe (Krabben),

Thomas Peter Jensen og Lars Bergeest, som gik i front for 900 højreekstremister fra hele Europa, er et tegn på, at den yderste danske højrefløj har central betydning. De danske nazi-ledere var iklædt jakker med teksten »Blood And Honour - Denmark divission« påsyet.

Er de også med i SIAD? - efter hvad jeg er oplyst om er de..

MVH
ESP
 
 
07.03-2009 | 15:20 af Kjeld Krabbe
@Thomas Proctor.

Og at du OGSÅ bruger "RedoX" som sandhedsvidne, stempler dig som endnu mere uvederhæftig samt at "dine" omtalte personer ingen gang har i Siad ... beklager du, dine manipulationer køber hverken debattører eller læsere !

ENHVER med nazistiske eller ekstremistiske tilbøjeligheder er forment adgang til den tværpolitiske forening ... hvilket eksklutionen at Henrik Gøtke klart vidner om !
 
07.03-2009 | 15:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.03-2009 | 15:28 af Thomas Proctor
@ Kjeld Krabbe (Krabben),

Hvorfor mon nazister flokkes om Dansk Fascistparti, DDF, SIAD osv - Hvorfor tror du selv?

Vil du benægte fakta om at nazister er filmet til SIAD-demonstrationer?

Redox er ikke kun venstreorienteret der er selv konservative med har jeg ladet mig fortælle og de gør et fornuftigt arbejde for der er nogle som har lært af 2.Verdenskrig...

http://www.befrielsen1945.dk/temaer/angrebdemokrati/demokratiopfattelse/index.html

Henrik Gøtkes holdninger kendte i jo på forhånd - det var først da hans menneskefjendske holdninger blev afdækket i smed ham ud - ikke sandt?

MVH
ESP
 
 
07.03-2009 | 15:31 af Thomas Proctor
@ Itzak Itzakson (Itzak),

Nej alle muslimer er ikke troende - jeg kender mange muslimske socialister som er ateister bl.a. fordi de er flygtet fra fascistiske rædselsregimer.

Jeg har rejst i flere muslimske lande og talt med bl.a. kommunistiske muslimer og de hader religion.

MVH
ESP
 
 
07.03-2009 | 15:32 af Kjeld Krabbe
@Thomas Proctor.


Er det dine mest "saglige" rejehop ?

Thomas Peter Jensen og Lars Bergeest ?

Kender ikke de to herrer, hvilket du tilsyneladende gør ?!

At Siad i kraftige vendinger støtter Iraels ret til at eksistere, er vel også imod din livsopfattelse ?
 
07.03-2009 | 15:34 af Karin Bennedsen
7. marts 2009 14:43 | af Kjeld Krabbe (Krabben)

Det kan godt være, at Rusland er den største våbenleverandør til Iran, men til gengæld er USA den største våbenleverandør til Saudi Arabien.
 
07.03-2009 | 15:36 af Thomas Proctor
@ Itzak Itzakson (Itzak),

Undskyld, du har en pointe for man kan ikke være muslim uden at tro men i praksis betegner mange muslimer sig altså som muslimer uden de tillægger ordet muslim en religiøs betydning.

MVH
ESP
 
 
07.03-2009 | 15:38 af Kjeld Krabbe
@Thomas Proctor.

Hvor patetisk ... at alle andre der ikke deler din og shansens forkvaklede livsopfattelse ... de er hermed udnævnt til nazister !

Kære ven ... vær lidt mere seriøs og kom på banen til en omgang konstruktiv debat ... er det for meget at be' om ?
 
07.03-2009 | 15:38 af Thomas Proctor
@Kjeld Krabbe (Krabben),

Nej jeg går fuldt ind for Israels ret til at existere men jeg går sammen med den israelske venstrefløj kraftigt imod overgreb på palæstinenserne.

mvh
ESP
 
 
07.03-2009 | 15:42 af Kjeld Krabbe
@Karin Bennedsen.

Vi kan vel godt blive enige om, at Iran er den mest ustabile aktør i konflikten ?


@Thomas Proctor.

Som sagt : "Man kan ikke bare være en lille smule gravid" !
 
07.03-2009 | 15:46 af Thomas Proctor
@Kjeld Krabbe (Krabben),

Jeg ønsker også en konstruktiv debat ellers skrev jeg ikke. Men jeg forstår ikke at du eller SIAD benægter at nazisterne kommer til jeres demonstrationer - det er der jo beviser på...Hvorfor tror du de kommer?

MVH
ESP
 
 
07.03-2009 | 15:48 af Thomas Proctor
@Kjeld Krabbe (Krabben),

Jeg forstår ikke hvad du mener med "Man kan ikke bare være en lille smule gravid"??

MVH
ESP
 
 
07.03-2009 | 15:50 af Kaj jensen
De her problemer begyndte at ulme, længe før Bush og Dansk Polkaparti.

Så jo, religion spiller en rolle. Ingen har som muslimerne, forlangt en respekt, blot fordi de er religiøse. Og ingen har som dem, lavet problemer, da de fandt ud af, at de fleste dansker rent faktisk ikke bare ville give dem det, før de havde fortjent det...
 
07.03-2009 | 15:51 af Karin Bennedsen
7. marts 2009 15:42 | af Kjeld Krabbe (Krabben)

"Vi kan vel godt blive enige om, at Iran er den mest ustabile aktør i konflikten ?"

Hvilken konflikt?
 
07.03-2009 | 15:54 af Thomas Proctor
@ Kaj jensen (KJ1977),

Det er en rettighed at vi har religionsfrihed i Danmark og det gælder alle religioner.

MVH
ESP
 
 
07.03-2009 | 16:00 af Kjeld Krabbe
@Thomas Proctor.

Det glæder mig da du støtter Israels ret til eksistens !
Israels venstreorienterede en en splittet flok, så jeg kan selvsagt ikke p.t. se hvem du støtter, !
Der imod står midt/højrefløjen mere samlet ! Med en befolkning på ca. 7.000.000 indregnet ca. 1.000.000 muslimer !

Du taler om overgreb ? Er det bufferzonerne Israel har beholdt, hver gang de er blevet overfaldet ? Eller er det bosættelserne, der også etableres i områder hvor palæstinenserne ikke er bosiddende ?

Den ekstreme antisemitisme i Europa - specielt i Frankrig og England, har tvunget ikke så få jøder til at få samlet deres pakkenelliker, for at leve videre i Israel og få en tålelig tilværelse !
Og til DETTE, skal der bruges boliger ... er vi enige så langt ?
 
07.03-2009 | 16:05 af Kjeld Krabbe
@Karin Bennedsen.

Beundringsværdigt K.B. er uvidende om 60 års konflikt i mellemøsten!
 
07.03-2009 | 16:11 af Karin Bennedsen
7. marts 2009 16:05 | af Kjeld Krabbe (Krabben)

Mig bekendt er der flere konflikter i Mellemøsten: Mellem Israel og palæstinenserne, spændingerne mellem Israel og Libanon, interne konflikter mellem forskellige grupperinger i Irak, stammekonflikter i det nordvestlige Pakistan og ikke mindst krigen i Afghanistan.

Hvilken af disse konflikter mener du, at Iran er involveret i?
 
07.03-2009 | 16:11 af Thomas Proctor
@Kjeld Krabbe (Krabben),

Du er en hykler for tror du ikke vi ved hvem det er der vælter jødiske gravsten og muslimske om natten - tror du ikke vi ved at DF's søsterpartier også samarbejder med fascister rundt om i EU og at deres sympatisører angriber både Moskeer og Synagoer???

Venstrefløjen har intet had mod et bestemt folkeslag:

http://avisen.dk/blogs/extrasensoryperception/socialister-tror-paa-mangfoldighed-medmenneskelig-for_17250.aspx

http://avisen.dk/blogs/extrasensoryperception/dansk-folkeparti-har-bare-erstattet-joederne-med-musl_17796.aspx

SIAD fører sig frem og puster ild i frygt, fordomme og fremmedhad.
Nu skal vi videre
Vi skal ikke lade os provokere af hverken racister eller af ekstreme reilgiøse fascister.
Vold er aldrig løsningen. Det er højest et nødvendigt onde i en situation, der er kommet ud af kontrol.
Lad ikke situationen komme ud af kontrol.
Krig er dumt.
Krig på grund af religion, kultur og dårlig kommunikation er utilgiveligt dumt.
Vi skal gå herfra med fred.
Hvis nogle har lyst til at overvære SIADs demonstration, så gør det på afstand.
Lad Jer ikke provokere.
Lad ikke deres budskab blive hørt.
De har også ytringsfrihed.
Ligesom vi har frihed til at holde os væk og ikke lytte til deres ekstreme og provokerende ytringer.
Og hvis de ytrer deres racistiske synspunkter, så lad en domstol dømme dem.
Vi skal fortsætte som hidtil.

MVH
ESP
 
 
07.03-2009 | 16:21 af Kaj jensen
7. marts 2009 15:54 | af Thomas Proctor (ExtraSensoryPerception)

Ja, religionsfrihed, eller frihed til at tro. Og det har jeg ingen problemer med. Men det skal stadig ske, med respekt for landtets love, og man kan jo ikke bare forlange en masse respekt eller særregler, blot fordi man har valgt at tro. For hvad kommer det alle andre ved?
 
07.03-2009 | 16:25 af Kjeld Krabbe
@Thomas Proctor.

Du ved som jeg, at få personer i få omgange har forsøgt- uden held at hægte sig på Siad - og heldigvis da !
At du og din politiske halvdel kører videre i samme spor, gør da ikke Jeres hjemmestrikkede postulater sanfærdige- snarere tværtimod !

Men bliv endelig ved i samme skure, da ikke så få tilmeldinger skyldes Jeres til tider skingre retorik !
Men Thomas, en dag du har ro i sjælen, prøv da at ta' et kig på "Fem i Tolv" - og gennemlæs Siad's formålsparagraf. Den er meget lig med hvad danskerne taler om i det daglige !


Religionsfrihed ... det har vi da, men når koranen i stort omfang overtræder §67 i Grundloven - da er det vel ret og rimeligt disse passager helt forbydes ?
 
07.03-2009 | 16:26 af Thomas Proctor
@Kaj jensen (KJ1977),

Så er vi enige så langt. Det er jeg glad for for jeg havde lidt på fornemmelsen at du ville fratage muslimerne deres rettigheder i den retning og der er jeg glad for jeg var forkert på den.

MVH
ESP
 
 
07.03-2009 | 16:35 af Thomas Proctor
@Kjeld Krabbe (Krabben),

Gud ved om ikke man kan finde passager i Bibelen, Bagavagita eller Toraen som også ser ud som om de går imod grundloven?

Jeg gider ikke læse fascistiske aviser - det lader jeg andre om..

Dine påstulater falder på stengrund og kan aldrig vokse uden menneskeligt had. Husk på at jeg har set hvad jeres fremmedfjendske fascistiske holdninger har betydet i ex-Jugoslavien - død og ødelæggelse.

I bliver nød til at indse at Danmark er multikulturelt og at i ikke kan lave om på det nogensinde uden det vil betyde krig og ulykke. Men det er vel også det i arbejder for?

MVH
ESP
 
 
07.03-2009 | 16:39 af Kjeld Krabbe
@Thomas Proctor.

Som jeg startede op med, var udmærket klar over det formålsløse i en seriøs debat med dig - men hold dig endelig i klædelig nærhed af shansen og slænget !

Jo mere skinger i agerer, jo flere medlemmer til Siad !


Og Kaj Jensen noterer at religion skal foregå i respekt for landets love - dette er så problemet med izlam - koranenen jo grundlovsstridigt !
 
07.03-2009 | 16:43 af Thomas Proctor
@Kjeld Krabbe (Krabben),

Hvem er det som vokser? - SF stormer jo frem mens i er kanibaler på den yderste højrefløj...Hyg jer med nazisterne indtil i bliver trætte af dem!

http://www.modkraft.dk/spip.php?article7738

MVH
ESP
 
 
07.03-2009 | 16:47 af Kjeld Krabbe
@Thomas Proctor.

Yes-yes ... hyggekomsammen med "Modkraft og Redox" .... 2 misbrugsaktører af ytringsfriheden !

Samfundsnedbrydelige elementer i alt sin gru !
 
07.03-2009 | 16:54 af Thomas Proctor
@Kjeld Krabbe (Krabben),

På hvilken måde er Modkraft og Redox misbrugere af ytringsfriheden?

Hvordan kan de være samfundsnedbrydlige?

Tror du ikke mere det at opildne til had og etnisk udrensning er samfundsskadeligt? Det medfører faktisk krig kan jeg oplyse...

MVH
ESP
 
 
07.03-2009 | 16:54 af Jannie Nielsen
@Thomas Proctor

Nu skal du se Kjeld Krabbes synspunkter i lyset af at han konsekvent støtter den Israelske statsterrorisme og at han støtter enhver mulighed for at chikanere muslimer og for at toppe det hele op har han støttet Henrik Gøtkes kontroversionelle holdninger fuld ud.
 
 
07.03-2009 | 16:55 af Thomas Proctor
 
 
07.03-2009 | 16:57 af Thomas Proctor
@Jannie Nielsen (Jan9e),

Det vil ikke undre mig at han har støttet fascisten Gøtke. Har du beviser så smid dem ud så man kan se de er fulde af løgn.

MVH
ESP
 
 
07.03-2009 | 17:00 af Jannie Nielsen
ja på BT debatten, men BT debatten er nede lige nu
 
 
07.03-2009 | 17:04 af Thomas Proctor
@Jannie Nielsen (Jan9e),

Lyder fint. Sjovt at de sender en ny hver gang de bliver afdækket..kompromitteret..

MVH
ESP
 
 
07.03-2009 | 17:15 af Thomas Proctor
Der var et link som ikke virkede - beklager - fejlen er rettet.

MVH
ESP
 
 
07.03-2009 | 17:15 af Jannie Nielsen
På en af de andre tråde prøver Kjeld Krabbe også at benægte samarbejde mellem Michael Ellegård og SIAD.

Hvad det her billede så er ,kan han dog ikke forklare.
http://www.modkraft.dk/IMG/jpg/talking_dick02.jpg

Det kan vi andre til gengæld. Det er den dybt kriminelle Michael Ellegård der holder mikrofonen for Anders Graver til en SIAD event
 
 
07.03-2009 | 17:16 af Kaj jensen
7. marts 2009 16:26 | af Thomas Proctor (ExtraSensoryPerception)

Nej, på ingen måde.
 
07.03-2009 | 17:17 af Kaj jensen
Men jeg mener heller ikke, at man skal have særregler eller respekt, blot fordi man vælger at tilhøre en religion...
 
07.03-2009 | 17:22 af Thomas Proctor
@Jannie Nielsen (Jan9e),

De må tro at vi er idioter...Så mange beviser kommer de aldrig udenom og man kan så håbe nogle SIAD medlemmer bliver lidt klogere..forhåbntligt.

MVH
ESP
 
 
07.03-2009 | 17:23 af Kjeld Krabbe
Ha-ha-ha-ha-ha ... skal vi nu opleve selveste Jannie Nielsen som sandhedsvidne på avisen.dk ... konen der gang på gang er afsløret som citatfusker på BT-debatten i stor stil ... og hvis hjemmestrikkede komposisioner gang på gang er latterliggjort som det ynkeligste af det ynkeligste !
 
07.03-2009 | 17:24 af Jannie Nielsen
Lad dem da bare tage nogle af DFs stemmer. Gerne helt op til 1,95 %
 
 
07.03-2009 | 17:25 af Thomas Proctor
@Kaj jensen (KJ1977),

Hvis du mener at alle skal være lige overfor loven er vi enige...Men Dansk Fascistparti vil jo gerne have apartheid for nogle grupper..Mon ikke også partiet skal renses for homoseksuelle...

MVH
ESP
 
 
07.03-2009 | 17:28 af Jannie Nielsen
Ja Mezzerschmidt er endda ærgelig over at man ikke kan udvise folk der er arbejdsløse

http://jp.dk/indland/indland_politik/article1517111.ece
 
 
07.03-2009 | 17:31 af Thomas Proctor
@Jannie Nielsen (Jan9e),

Jeg fryder mig over at SF kan fiske stemmer fra DF's pjalteproletariat. Det er synd for dem at de kun kan mande sig op til at være skabsfascister så hellere en ægte nazi som ved hvad han taler om og vil indrømme det..

MVH
ESP
 
 
07.03-2009 | 17:35 af Thomas Proctor
@Jannie Nielsen (Jan9e),

De konservative var også ude med at udvise Grøndlænderne på overførsel på trods af de har Dansk pas - den kom selvfølgeligt fra Bænkebidderen - muldvarpen fra Z.

Ja det er rigtig nazistil fra DF's svar på Hitlerjugend alias MM. Først den ene minoritet så den anden osv..

MVH
ESP
 
 
07.03-2009 | 19:30 af Thomas Proctor
Hvis i ikke kan se stjernen bevæge sig og fisken (symbol på Jesus) så download Firefox og installer flash.

MVH
ESP
 
 
07.03-2009 | 20:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.03-2009 | 20:55 af Thomas Proctor
@ E N (Hansimansi),

Itzak har svært ved at forstå at de kræfter som han gerne bekæmper er hans egne fæller rent politisk. Gammalmandsvældet, pateriakatet og undertrykkelsen kan kun kan bekæmpes med at giver fri uddannelse, sundhedssystem og demokrati..

Men han går også ind for apartheid og etnisk udrensning som betyder krig..

I det mindste er han ærlig.

MVH
ESP
 
 
07.03-2009 | 22:45 af gitte rasmussen
Socialpolitikken skal tilbage.

Velfærdsminister eller Socialminister.

For der er stor forskel på velfærdspolitik og socialpolitik. Groft sagt tager velfærdspolitikken udgangspunkt i et økonomisk mekanisk menneskesyn, ofte med spørgsmålet: Hvad kan betale sig for samfundet? Socialpolitikken har et humanistisk udgangspunkt, som tager udgangspunkt i etik, moral og det enkelte menneskes rettigheder og muligheder. Velfærdspolitikken, som har stor berettigelse, har historisk handlet om, at vi alle skal leve bedre økonomisk. Og derfor har skoler, hospitaler og ældrepleje stor politisk bevågenhed, og vores velfærdsstat har bred opbakning. Problemet er blot, at den økonomiske tankegang bag velfærdspolitikken også har spredt sig til socialpolitikken. Gennem længere tid er der strammet i de sociale ydelser, så man bliver økonomisk straffet, hvis man står uden for arbejdsmarkedet, eller hvis man er flygtning. Vi ser, at den enkelte bliver gjort til et økonomisk forhold, hvor spørgsmålet lyder: "Kan det betale sig?" Et alt for godt eksempel er starthjælpen. Selvfølgelig er det vigtigt i en tid med mangel på arbejdskraft, at folk også står til rådighed, men det må ikke ske uden hensyn til den enkeltes situation.
En socialpolitik adskiller sig fra velfærdspolitikken ved ikke kun at forholde sig til de store stærke grupper, men ved at fokusere på de små svage grupper: narkomaner, handicappede, hjemløse, psykisk syge, alkoholikere, børn og familier med dårlig trivsel, vold og dårlig funktion, unge med problemer osv. Disse grupper kan ikke danne magtfulde pressionsgrupper, der kan tilkæmpe sig en del af samfundskagen. Der er tale om grupper, hvor investeringen ikke altid kommer tilbage i form af en god skatteborger, men i form af livskvalitet for den enkelte. Og her går vi fra velfærdspolitik til socialpolitik, for det handler om humanisme og om, at alle har ret til et godt liv.
Regeringens svar på fattigdomsproblemerne er som oftest mere enkelt, nemlig at de skal få et arbejde. Det berettiger som sagt de forskellige strafordninger såsom lavere kontanthjælp. Men når man tænker socialpolitisk, bliver vi nødt til at forholde os til, hvordan vi kan give disse mennesker et bedre liv. Også selv om de ikke har mulighed for at komme på arbejdsmarkedet. Vi må tilbyde inddragelse i stedet for udelukkelse. Det betyder en ændring af sociallovgivningen i retning af en højere grad af humanisme og i mindre grad blind tilpasning af den enkelte til arbejdsmarkedet for enhver pris. Vi skal forhøje de reducerede overførselsindkomster, men også kigge på større fleksibilitet på arbejdsmarkedet, tilskud til kultur og fritidsaktiviteter og gratis deltagelse i skolernes aktiviteter for fattige børn. Vi skal have en klar politik til bekæmpelse af fattigdom og en sikring af de fattiges grundlæggende rettigheder.
Fattigdomskommission
En beskeden start ville være at nedsætte en fattigdomskommission, som skal analysere, hvordan vi kommer fattigdommen og dens skadevirkninger til livs. Den ville kunne diskutere både definitioner på fattigdom, en decideret fattigdomsgrænse og fattigdommens konsekvenser for den enkelte, og ikke mindst hvordan den kan bekæmpes på nationalt plan. En fattigdomskommission vil samtidig være det første skridt til at erkende, at økonomiske problemer - fattigdom - medfører sociale problemer. Den erkendelse har nemlig været væk fra den offentlige debat i mange år. Vi har set et holdningsskred, hvor fattigdom nu efterhånden accepteres som en naturlig del af samfundet. Det skyldes bl.a., at skiftende regeringer har fokuseret på, hvad der kan betale sig, og samtidig haft en politik, der har taget udgangspunkt i, at økonomien kan og skal bruges til at få folk i arbejde. Det lykkes bare ikke altid. Et af de deprimerende resultater fra den københavnske fattigdoms-undersøgelse er, at på trods af en historisk højkonjunktur og lav ledighed er antallet af mennesker, der har levet under fattigdomsgrænsen i fire år eller mere, ikke faldet de seneste 10 år.

Løsningen fremadrettet er socialt arbejde. Men ude i kommunerne spare de på det sociale område og det har de gjort i årevis, og nu kommer regningen.
 
07.03-2009 | 23:02 af Thomas Proctor
@gitte rasmussen (gittegram),

Jae jeg er ret enig.

MVH
ESP
 
 
09.03-2009 | 11:50 af Thomas Proctor
Til Avisen.dk,

Jeg kan se to kommentare er slettet af Avisen på min blog uden hans blog (Itzak Itzakson ) er slettet - det er måske en ny stil fra Avisen?

Det forstyrrer meningen og selvom Itzak kommer med dødstrusler så kan man ikke pudse hans meninger af på den måde - det er skadeligt for demokratiet og ytringsfriheden.

Mine kommentare til at Itzak mener jeg skal korsfæstes, den slettede kommentar, står nu i et dårligt lys som i har forvoldt.

Hvilken ret har i til at slette på min blog? Kan i forsvare at slette enkelte kommentarer og lade andre stå fra samme person? Er det en hjælp til hans nazistiske synspunkter?

Jeg censurerer iøvrigt aldrig selv bortset fra hvis det er helt volapyk. Det er skadeligt for ytringsfriheden at nazibloggerne konsekvent sletter bl.a. mig på deres blogs herinde.

MVH
ESP
 
 
09.03-2009 | 11:57 af Thomas Proctor
For der ikke skal være nogen tvivl om hvad Avisen åbenbart har gjort sig umage med at slette er det denne kommentar - henvendt til mig:

7. marts 2009 13:13 | af Itzak Itzakson (Itzak). Skal du ikke snart korsfæstes ?

Jeg har aldrig tidligere set en blogger blive delvist slettet - det plejer at være udelukkelse hvis der bliver slettet men der gælder måske andre regler når det gælder nazisympatisører?

MVH
ESP
 
 
09.03-2009 | 13:23 af Laila laix
15:05:, 7. marts:Kjeld Krabbe:
hvad har du gang i af mærkelig forskruet tilsvinelse af andre folk, jeg kommer jo til at fornemme at du er ude i en slags projektion her,,,
 
 
09.03-2009 | 13:41 af Laila laix
17:23. 7.marts: @Kjeld Krabbe:
Projektion igen, tilsvinelse af et andet menneske, medens du i selvsamme sætning viser du ikke kan stave..
 
 
09.03-2009 | 14:02 af Laila laix
ESP:
Det rædselsregime der foregår i Verden, foregår osse her, mindre målestok, fortæl mig ikke at der ikke en dag kommer videoklip fra et fængsel i Dk hvor en af af anden etnisk herkomst blir pryglet,,,
 
 
28.05-2009 | 20:23 af hans andersen
Efter at have nærlæst samtlige indlæg på denne blog, har jeg følgende konklusion :
ESP lider udpræget af paranoia, som giver sig udtryk i, at han ser nazister overalt!
Han er ekstremt snæversynet, og bruger kun kilder, som vi andre kun har et skuldertræk til overs for, fordi de er så fantastisk ensporede, at kun mindre begavede kan tage dem alvorligt!
 
 
16.06-2009 | 11:27 af Thomas Proctor
@hans andersen (ahsnah),

http://www.redox.dk/spip.php?article640

Mere her:

http://redox.dk/

Og kom så ikke og fortæl mig vi ikke har et problem. Nogle ønsker racekrig og etnisk udrensning i Danmark som de arbejder aktivt for - på hvilken side står du?

MVH
ESP
 
 
© Copyright 2013, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites